wedstrijdcomplimentenbingo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julali
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-12-17

wedstrijdcomplimentenbingo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 12:33

Hi Bokkers

Herkennen jullie dit ook want anders kom ik over als de ruiterversie van Mean Girls?
Hebben jullie ook regels over positieve feedback of wat voor supporter ben jij? *\o/*
Wat vinden jullie van het bingokaartenidee? Als je het zou gebruiken, welke complimenten zou je er op zetten?

Ken je dat ook? We gaan naar een wedstrijdje/evenement/groepsles met vriendinnen om wat te kijken en te bespreken wat we al goed kunnen en waar we nog kunnen bijleren. Dat bespreken doen we met de beste intenties, echt. We gaan ervan uit dat iedereen houdt van hun paard en dat niemand perfect is en wijzelf al helemaal niet. Toch is roddelen gewoon zoveel... gezelliger? Makkelijker? "Heb je gezien wat voor sporen zij denkt nodig te hebben?" "Stijl kan je echt niet kopen." "Als ik zo zou sjorren aan mijn paard zou het arm schaap ook onderin lopen."

Mijn zus en ik hebben de regel dat we over een ruiter minstens 1 positief ding moeten zeggen. Meestal vergeten we het eerst en zitten lekker commentaar te geven tot 1 van ons een geweten groeit. Dan blijft het even stil. Het is moeilijk om te schakelen. We kunnen echt wel positieve feedback geven maar eh.. het ontglipt ons even. We hebben al afgesproken dat 'ze heeft wel een mooi setje/dekje/rijbroek aan' niet telt.
Nog eens benadrukken dat we niet de illusie hebben dat we zelf olympisch goud verdienen. Zwijgen is goud maar zwijgen is ook redelijk ongezellig na een tijdje :)

Ik had gedacht om voor de volgende wedstrijd die we gingen bekijken, jurybladen af te drukken om ervoor te zorgen dat we op topic zouden blijven en niet zouden afdrijven naar roddelen maar dat leek me ook nog wat .. judgemental :o en enkel bruikbaar voor een dressuurwedstrijd (en wij zijn gaan naar vanalles).
Dus ik heb een bingospel gemaakt met complimentjes en degene die het meeste complimenten kan uitdelen wint. "wow, zij houdt haar rug zo recht tijdens overgangen, daar moet ik aan werken" "Zijn hielen blijven onder zijn heup zelfs tijdens die snelle galop, impressive" "Had je gezien hoeveel balken die medewerker kon dragen? Hij deed geweldig zijn best om snel klaar te zijn"
Ik denk niet dat de kaarten bruikbaar zijn voor anderen want mijn persoonlijke doelstellingen en ruitervisie zijn heel uitgesproken maar ik kan de oefening van het maken van een kaart zeker aanraden. -:) Ik heb geprobeerd om de complimenten niet sporttakspecifiek te maken maar het is moeilijk! Ik heb ook gekozen om geen complimenten te geven over/aan het paard want daar kan ik niet van bijleren. (ik zal wss wel 100 keer 'lief paardje' zeggen maar dat los van het bingospel)

Ik heb ze nog niet kunnen gebruiken en ik weet ook niet of ik het wel durf eigenlijk... rondlopen met zo'n kaart gaat mss wat raar zijn? Sommige van de complimenten zijn heel moeilijk om uit te delen tenzij je ook kan rondhangen bij de inrijpiste, trailers en geen probleem hebt met afluisteren.. mss is het te ambitieus?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:49

Ik ga nooit naar evenementen maar vind dit echt heel erg leuk! Fijne manier om met een positieve bril op naar mensen te kijken

MirjamRobin

Berichten: 226
Geregistreerd: 23-08-10

Re: wedstrijdcomplimentenbingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 14:44

Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van de titel en ik vind het ook een erg leuk idee! Ik zit helemaal niet in de sport en ga nooit naar een evenement, maar het is inderdaad altijd zoveel makkelijker om kritiek te uiten dan om iets positiefs te zeggen op een of andere manier. Om ze daadwerkelijk te gebruiken, ik zou dat zelf niet durven, maar als ik het anderen zou zien doen zou ik dat wel leuk vinden denk ik (mits niet té opvallend en keihard 'Bingo!' schreeuwen enzo :+). Ik vind de kaarten er trouwens ook leuk uitzien! :j

Julali
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-12-17

Re: wedstrijdcomplimentenbingo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 13:03

Haha, luidop Bingo roepen daar had ik nog niet eens over nagedacht!
Nee, dat zou inderdaad niet zo'n goede beurt maken bij mensen (of paarden) die er niets van af weten.

Bedankt voor de feedback, ik heb de lay-out van de kaarten zo hard mogelijk laten lijken op hét voorbeeld van een bingo-kaart volgens wikipedia .

Ik kan maar niet stoppen met nadenken over extra complimenten om meer kaarten te maken.
Welke complimenten zou je zelf graag horen?