Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:25

Noisy schreef:
Owwwww, dit brengt me gelijk terug naar mijn kinder/manege-tijd. Er was toen een vrouw en die had haar paard op de manege in pension staan, was een best grote stal. Haar paard was Gelders x Tuigpaard gefokt en had best wel wat kniehef. Zij droeg dus alleen zo'n Hema bh zonder beugels of enige andere vorm van steun en ze had, gokje hoor, als kind lijkt alles groter, maat E of F, omvang zal 90 zijn geweest gok ik.
Het was altijd heel grappig want als zij ging rijden, waren er ineens een hoop mannen die zich rond de rijbaan ophielden _O-
Die ballen gingen me toch een partij die die kooi. Ik had toen nog niet zoveel als nu maar ik het deed gewoon pijn om naar te kijken, mijn hemel!
Ik zie het gewoon zo weer voor me := :')


Heette ze Lydia?
Bij ons op de club was ook een vrouw met een tuiger waarbij de borsten (leken enorm) echt elke pas enorm op en neer gingen. Ik praat wel over jaren 90, 1995 ofzo.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:26

MyWishMax schreef:
Enzo_Ollie schreef:
Dan ga ik het ook is proberen, maar zit het dan bijv. niet extra strak bij je schouders/nek?

Ik ben trouwens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die ze (net) niks vind die mini-slipjasjes, soms op wedstrijd of in winkels voelt het alsof bijna niemand (op springruiters na) in gewone jasjes rijdt


Als je fijne hebt voel je niet eens dat je er 2 aan hebt. Ik kan niet elk model over elkaar dragen en sommige zijn ook nog te doen alleen, maar dan worden ze zo plat gedrukt dat dat juist weer pijn doet. Maar sommige zijn gewoon goed te doen over elkaar heen, vooral als ze net een ander model hebben haha.

Zonder sportbh snap ik ook niet, haha. Volgens mij is er zelfs onderzoek geweest dat het invloed op paard heeft, maar die kan ik niet meer terug vinden.


Ik ken dat onderzoek ook. Kan het niet goed uitleggen, maar het kwam er op neer dat wanneer je met grote borsten geen goede sportbh draagt, je een soort nagewicht krijgt omdat je borsten een seconde later 'landen' dan de amazone in het zadel.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:29

Suzanne F. schreef:
Wat een moderne jasjes zijn er zeg! Ik weet niet beter of er waren alleen scheerwollen jasjes. Mijn eerste was van Pikeur. Mijn tweede jasje van Kentucky, en die heb ik nu nog steeds. Geen idee of ik hem ooit nog zal dragen maar ik kan hem niet wegdoen. Het is een donkerblauwe met zwart kraagje. En het oude NHS logo erop. Jeetje, ik word oud.


Ik heb ook nog een heel oud scheerwillen jasje liggen van Kentucky. Maatje 34 dus dat gaat niet meer passen, maar in de lengte makkelijk. Mijn God dat waren net jurken! Weet nog wel dat je daar altijd op zat, verschrikkelijk.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:40

Fly_high schreef:
Ik rij af en toe wel zonder sport bh en heb eigenlijk niets gemerkt aan het paard. Heb maatje 75/80F dus niet heel extreem IMO maar ook niet niets.

Op wedstrijd ga ik trouwens altijd met keurig platgedrukte tieten want anders vind ik zelf ook storend qua plaatje. Ergens vind ik het jammer want het staat weer niet mooi op de foto's, zo'n platte bult :+ maar goed het gaat uiteindelijk om goed kunnen paardrijden toch


Ja, dat vind ik dus ook stom :') vooral omdat ik jasjes wel een maat groter moet kopen, maar dan lijkt het plat en raar door bh. Daarom wil ik ze toch wat op maat laten maken, iets meer vorm erin, maar de goede kleermaker is gestopt hier...
Ik heb voor omvang aardig wat, maar in vergelijking met anderen niet. Maar met 65/70 omvang ga je al snel naar de F of G. Maar met een maat groter jasje en sportbh ziet het er zo uit. Zonder jasje is het minder plat en maatje kleiner kom ik mee in de knoop :')

Afbeelding

Ik heb dus nog zo'n oud wollen pikeur jasje, 2 zelfs want ook nog een zwarte (of dat is een kentucky, kan ook) en ik vind hem juist nog steeds heel fijn. Lekker warm in de winter en lang genoeg overal. Vind het juist niet erg dat die wat langer valt op kont.

Dat was bij chio selectie ook wel opvallend trouwens. Die profs hebben ook wel perfect op maat gemaakte jasjes :+ Niet altijd mijn smaak, maar viel gewoon op hoe de pasvorm was. Zelfs daar was dus verschil in in vergelijking met de amateurs haha

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:30

Suzanne schreef:
Heette ze Lydia?
Bij ons op de club was ook een vrouw met een tuiger waarbij de borsten (leken enorm) echt elke pas enorm op en neer gingen. Ik praat wel over jaren 90, 1995 ofzo.


Nee, ze heet anders maar het beeld was hetzelfde _O-

Ik ga me maar eens wat eten en dan klaarmaken om richting stal te gaan. Spullen poetsen en paard vlechten. Eens kijken of de watjes nog in de schroefgaten zitten. Onze eerste proef staat om 20:50u gepland

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:33

Succes alvast!

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:10

MyWishMax schreef:
Enzo_Ollie schreef:
Dan ga ik het ook is proberen, maar zit het dan bijv. niet extra strak bij je schouders/nek?

Ik ben trouwens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die ze (net) niks vind die mini-slipjasjes, soms op wedstrijd of in winkels voelt het alsof bijna niemand (op springruiters na) in gewone jasjes rijdt


Als je fijne hebt voel je niet eens dat je er 2 aan hebt. Ik kan niet elk model over elkaar dragen en sommige zijn ook nog te doen alleen, maar dan worden ze zo plat gedrukt dat dat juist weer pijn doet. Maar sommige zijn gewoon goed te doen over elkaar heen, vooral als ze net een ander model hebben haha.

Zonder sportbh snap ik ook niet, haha. Volgens mij is er zelfs onderzoek geweest dat het invloed op paard heeft, maar die kan ik niet meer terug vinden.


Ja hoor kan prima :')
Maar heb ook hooguit 75 b :')

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:02

PSvanLot schreef:
Met het verschil met een sportbh of geen sportbh is toch altijd wel goed te zien vind ik.


Dan denk ik… een sport BH zit onder kleding, hoe kan je nou met zekerheid zien of iemand er een aan heeft? Je kan hoogstens vinden dat wat er gedragen wordt niet genoeg steun geeft. Een fijne goede sportBH vinden is ook drama trouwens, zijn er maar weinig die echt genoeg steun geven.

Die korte slipjasjes vind ik ook niets trouwens, inderdaad precies dezelfde reden als de rest hier. Op de grond ziet het er allemaal nog best leuk uit, maar op een paard is t t soms minder charmant. Zelfde met de te kleine jasjes, ik had me er trouwens op verkeken dat een jasje dat in de winkel netjes aan sloot en zelfs wat ruimte over had, toch te strak leek te zitten als ik op mijn paard zat (heb uiteindelijk 1 maat groter gekocht). Zal vast vaker voorkomen, dat het jasje staand gekocht is en zittend anders valt.
Knopen met een rits erachter heeft mijn huidige jasje ook, top uitvinding! Zelfs bij mijn ietsje te grote jasje vind ik het mooier vallen dan alleen knopen.

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:24

Erg mooi die AA motion lite, ziet er ook fijn luchtig uit, zat al even te twijfelen maar ga hem bestellen in het huntergreen, cadeautje voor mezelf :D . Ik draag altijd een sportbh, heb een bescheiden cup maar vind het gewoon prettiger zitten, ook in het dagelijks leven. Helaas word mijn favoriet niet meer gemaakt -O- . Dus nu op zoek naar een alternatief.

Ik mag morgen midden van de dag starten, flink deelnemersveld met 25 mensen in mijn klasse, gelukkig is het 27 met wat wolken en geen 30 graden, anders had ik denk ik afgemeld. Vind wel mijn paard wat minder lopen nu de laatste week, weet niet wat het is. Ach ja, na deze wedstrijd even een week vakantie en dan hopelijk fris weer de training oppakken.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:01

Oh wat gaan jullie snel! :')
Wat jasjes betreft start ik nog lekker ouderwets in een donkerblauwe Pikeur. Een groene is wel bestelt maar nog geen leverdatum..

Mijn hond heeft zijn nek en rug gekneusd dus ik heb vrij weinig gedaan deze week behalve me zorgen gemaakt en amper geslapen.. Gelukkig werk ik in een praktijk dus hij kan mee naar het werk overdag. Maar leuk is anders.

Morgen zal ik de pony maar weer eens uit de wei trekken, woensdagavond wel nog even lekker naar buiten geweest! :D

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:06

Succes dit weekend.

Ik heb afgemeld. Hebben t op dit moment druk zat en wederom dik 1 uur rijden voor 1 proefje met deze temperaturen ( ze melden 27-30 graden en zou om 13u30 moeten rijden) ...heb ik niet zo'n zin in. Gaan wel zwemmen :D

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 00:35

Discodipp war sneu! Hoe komt je hond daaraan?

Omg… zie net de jury waar ik morgen bij mag starten. Die staat bij ons op de ‘zwaarte lijst’. Zo’n bijzonder figuur. Totaal niet redelijk en mensen aanspreken op het tuig/bitten omdat zij zelf hoofdstellen en bitten fit. Kan echt niet.


MWM, dat platgedrukte, daar heb ik met een dubbele sportbh dan weer helemaal geen last van. Ze zitten netjes op mijn lijf geplakt haha. Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 07:51

Succes morgen Lot! Je rijdt voor jezelf hè, niet voor de jury.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:39

Suzanne F. schreef:
Succes morgen Lot! Je rijdt voor jezelf hè, niet voor de jury.


Precies en het is ook gewoon nog niet goed genoeg. Oefeningen gaan heel behoorlijk maar de proef aan elkaar rijden niet.

Maar is ooo niet gek. Dit paard was mijn eerste waarmee ik ZZL gedressuurd heb of zelfs überhaupt hoger dan M1. Vier jaar geleden verkocht en bij de vorige eigenaren is hij zeker niet beter geworden ;)

Na zijn verkoop met jonge paard niet meer gestart en dan is het toch moeilijk om zo meteen een Z proef in te rijden voor mij.

Dus voorlopig maar eens regelmatig starten zodat ik weer wat meer feeling krijg.

Kon toen ook tussen de 65 en 70 rijden. Dan moet nu winst ook gaan lukken toch?

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:17

Jeetje DD, waar is er gebeurd met de hond dan?

PSvanLot, en anders maar niet toch? Het gaat erom wedstrijdritme op te bouwen toch? En als het bij zo'n strenge jury dan nog even niet lukt lijkt me dat geen schande. Maar ja, een winstpunt rijden is wel fijn natuurlijk.

Mijn wedstrijd gisteren was geslaagd. De eerste proef alle zeilen bij moeten zetten om te redden wat er te redden viel want we hadden maar 1 proef om los te rijden. Was mijn eigen schuld. Ik had te weinig tijd ingecalculeerd voor het opzadelen en vooral het stiften draaien. Meneer was all over the place en erg tegen de hand, wat ik dus ook wel snap maar blijkbaar toch goed genoeg, 182,5 hadden we. Toen ik de ring uitkwam zei ik al nou ik hoop dat dit een winstpunt is maar helemaal zeker ben ik niet.
De tweede proef was hij los en ging het al veel beter. Nog wel wat afgeleid, de hele wereld blijft interessant en dit is een groot concours waar vanalles gebeurd, maar zeker niet slecht en dat vertaalde in 190 punten. Dus ik ben blij :)

Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:25

Succes vandaag Lot! Je moet weer ergens beginnen, en zoals ik het lees kun jij best een goed rondje sturen dus dat gaat helemaal goed komen! :D En zo niet, dan komt het de volgende keer wel!

Ohh Noisy klinkt als mijn laatste wedstrijd :') Fijn dat je de tweede proef wel lekker hebt gereden. Gefeliciteerd met de punten! :)

Wat betreft de hond, wij hebben de gangdeur van dinsdag op woensdag nacht open gehad ivm de hitte. Ik weet dus niet zeker wat er gebeurt is maar ik denk dat hij heeft geprobeerd te trap op te komen en eraf gekuukeld is.

Hij heeft pijnstillers en al maar thuis is het dan nog echt een hoopje ellende. Gisteren en donderdag is hij mee naar het werk geweest, daar gedraagt hij zich wel heel anders. Maar hij zal het toch even moeten uitzingen met pijnstillers..

Vooral woensdag nacht was echt erg, heb elk uur wel bij hem gezeten. Ik hoefde pas om 11 te werken maar ben van ellende om kwart op 7 maar aangereden want hij was echt heel pijnlijk.

Tis wat met de beestenboel :')

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:52

Proficiat Noisy!!! Hartstikke goed!

Disco wat sneu. Hopelijk knapt de hond snel op.

Wij zijn er klaar voor! En wat betreffende de jury, weet niet of ze streng is, maar wel heel erg zelfingenomen en niet altijd eerlijk.
Maar eigenlijk maakt me dat ook makkelijker rijden. Kan gewoon een oefenendje doen en dat is net wat we nodig hebben.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:59

Wat naar voor je hond discodipp! Hopelijk is hij snel weer de oude! :knuffel: je bent zo machteloos op zo'n moment... je kan het enkel zo comfortabel mogelijk proberen te maken

Toch weer 2 mooie punten erbij Noisy! *\o/*

PSvanLot ik doe het je niet na :+ lekker kilometers maken, oefenen oefenen oefenen, uiteindelijk komt het vanzelf!

Ik ga morgen voor mijn L1 debuut! Erg benieuwd ook ivm de hitte. Gelukkig is het op onze eigen vereniging dus ik ben er met 5 minuutjes stappen en ben dus ook snel weer lekker thuis. Moet om half 11 dus hopelijk valt het met de hitte mee. Vandaag om alvast in de sfeer te komen: schrijven voor de jury bij de selectie pony's!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:18

Jeetje Disco, das ook wat :\ Arm dier. Bont en blauw zijn doet ook veel zeer #) Op het werk is natuurlijk leuk want veel aandacht #smileymetkwispelstaart :)

PSvanLot, is het toevallig ene mw. Spies of zoiets? Kennisje van mij rijdt ZZL en die zegt als zij er zit draai ik om! Dat schijnt een vreselijk mens te zijn. Ik dacht laatst dat ze het over mijn jury had naar die heet Sies.
Wel best bijzonder dat zo iemand dan nog mag/kan jureren. Komen daar geen klachten over?

Fleursandro, waar schrijf je nu en start je morgen dan? Klinkt als het concours waar ik gisteren ben geweest. Het hippisch Festijn in Grave. Dat was gisteravond dressuur en springen, vandaag is ponydag, met kür voor pony's ook, een mini eventing en in de avond koudbloeden en recreanten, morgen is weer dressuur en springen maar dan wel ook selectie.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:17

Noisy schreef:
Jeetje Disco, das ook wat : Arm dier. Bont en blauw zijn doet ook veel zeer #) Op het werk is natuurlijk leuk want veel aandacht #smileymetkwispelstaart :)

PSvanLot, is het toevallig ene mw. Spies of zoiets? Kennisje van mij rijdt ZZL en die zegt als zij er zit draai ik om! Dat schijnt een vreselijk mens te zijn. Ik dacht laatst dat ze het over mijn jury had naar die heet Sies.
Wel best bijzonder dat zo iemand dan nog mag/kan jureren. Komen daar geen klachten over?

Fleursandro, waar schrijf je nu en start je morgen dan? Klinkt als het concours waar ik gisteren ben geweest. Het hippisch Festijn in Grave. Dat was gisteravond dressuur en springen, vandaag is ponydag, met kür voor pony's ook, een mini eventing en in de avond koudbloeden en recreanten, morgen is weer dressuur en springen maar dan wel ook selectie.



In Dronten bij de Flevoruiters

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:28

Ah ok. Veel succes met je L1 debuut morgen. Tip: Let erop dat je de voltes 10/12m bij x op de juiste grootte en ongeveer even groot rijdt. Daar heb ik de meeste moeite mee. Veel op geoefend want ik reed de volte naar links mooi maar naar rechts was het steeds een ei op z'n kant :+

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:47

Noisy gefeliciteerd met je punten toch!

En DD, beterschap voor de hond!

Lot, hoe is het jou vergaan vandaag?

Wij hadden een keer een grotere wedstrijd opgezocht. Ze was zo ontzettend braaf al vond ze t echt wel spannend. Ook nog een keer 200 gereden terwijl ik echt op mezelf zat te schelden zo stom als ik aan het rijden was. Conclusie dat mn paard het erg goed gedaan heeft

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:50

Het ging super goed!
Had een beter plan in het losrijden.

Heb paar minuten aan lange teugel gestapt. Toen zo een paar rondes gedraafd en daarna opgepakt.
Meteen mooi aan elkaar en in de hand.

Totaal 15 minuten en toen de ring in.
Hij liep super fijn, enkel waren de uitgestrekte gangen maar 6/6,5jes. Hij trok er gewoon niet aan.
Eerste proef ging goed, tweede proef iets de pijp leeg en een 4,5 in een dubbelteller.

Maar wel 2x gewonnen! 63,14 in de eerste proef en 64,42 in de tweede! Alle wissels waren raak.

Het was er super goed geregeld. Heerlijke afspuitplek voor de paarden.

Kort filmpje van de wissels. Heel blij mee.

https://youtu.be/CrcJ27nBeQc
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 17-06-23 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:55

Wauw mijn 2e wedstrijd gehad vanmiddag. Gisteren en vandaag waren de voorrondes en je kon je selecteren voor de finale van morgen. Eerste proef echt heerlijk gereden. Veel minder spanning en gehinnik dan de vorige keer. Tweede proef was ze een beetje op en miste ze de impuls en tempo maar was ook warm. Eerste proef 1e met 200.5 en Tweede proef 2e met 194. 3 winstpunten en dan maakt de teller op b+5. En we mogen door naar de finale. Samen met 2 andere combinaties in de B. Eerst morgenochtend een vrijheids dressuur clinic van Jesse drent daar en dan kan ze uurtje op stal blijven en dan de 2 proeven rijden. Hopelijk is het niet te warm. Moet om 12.20 en 12.44... wat ben ik trots <3

Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Berichten: 4104
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:07

Dd: wat sneu van de hond, hopelijk voelt hij zich snel beter.
Noukie: herkenbare gevoel, toch nog nette punten!
PSvan lot: gefeliciteerd, mooi resultaat!
Mooie punten xxmh, succes nog vandaag in de finale!

Gister ook weer op concours geweest. Mijn paard had heel veel spanning met losrijden, veel spannende reclameborden langs de bak en een aantal andere paarden was ook wat schrikkerig en dat neemt hij dan een beetje over. Uiteindelijk een beetje in het gareel gekregen en een ok proefje gereden. Mooi voorwaarts maar erg rommelig nog, wat baal ik dan van mezelf. Moest meteen door om mijn jaarling naar een revalidatiestal te brengen, dus geen coupon op kunnen halen. Zie net dat ik nog 201.5 had, buiten de prijzen, deden veel goede ruiters mee.