Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 14:54

Roulette_ schreef:
Pasvorm van de meeste jasjes vind ik inderdaad ook drama, ze zijn allemaal te recht. Plus de gedachte van de winkels dat mensen boven maat 40 alleen maar zwart/donkerblauw willen. Mijn jasje is voor mij besteld bij de leverancier, want ondanks dat de lichtbruine wel werd gemaakt in mijn maat, was die nergens daadwerkelijk te koop.


Ja dit inderdaad, boven maat 40 mag je ineens geen taille noch tieten hebben en moet je je maar vol schaamte onder een vormeloze, zwarte zak verstoppen :+

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:18

Ik heb een groene QHP juliet omdat groen leuk staat op een palomino :D . Ik moet ook vaak goed zoeken naar jasjes, heb een lang bovenlijf en veel jasjes zijn bij mij buiktruitjes :+ . Mijn favo jasje komt van felix buhler, kost geen drol en zit echt heel fijn, niet zo stijf als andere jasjes. Heb die in het blauw, valt wel vrij groot, heb een XS, en heb verder echt niks in XS.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:18

Enzo_Ollie schreef:
Mijn cupmaat is vaak te groot voor de maat die de rest van m'n lichaam heeft :+

Ik zie hier iemand staan die de stof tegenwoordig niet fijn vindt, de stof kan voor mij daardoor niet stretch -ie genoeg zijn :Y)


Net weer afgemeld dus voor meertallentraining. Voel me zo l*llig erover, vorige week lag ik met griep op ben en nu t paard. Week daarvoor waren we maar met z'n drieën en had de rest niks laten weten, dus hoop niet dat ze denken dat ik daardoor excuses probeer te verzinnen


Dat probleem heb ik ook, dus jasjes zijn altijd wat te groot. Koop ze liever een maat groter dan dat de knoop op knappen staat :') en dan zijn armer iets minder kort, want blijkbaar wordt een kleiner maatje ook meteen korter... Maar stretch vind ik alsnog niks. Ga ze gewoon nog wat in laten nemen als ik iemand vind die daar goed in is.

Jij kan er niks aan doen hé? En je meldt tenminste af, meertallen is heel leuk maar lastig qua trainen vond ik. Ik kon uiteindelijk ook niet meedoen door blessure van paard, erg jammer

Edit, ik heb ook helemaal geen lamatia dinges. Mijn bruine is een lotus romeo :+

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:40

Eef_Bam schreef:
Ik heb een groene QHP juliet omdat groen leuk staat op een palomino :D . Ik moet ook vaak goed zoeken naar jasjes, heb een lang bovenlijf en veel jasjes zijn bij mij buiktruitjes :+ . Mijn favo jasje komt van felix buhler, kost geen drol en zit echt heel fijn, niet zo stijf als andere jasjes. Heb die in het blauw, valt wel vrij groot, heb een XS, en heb verder echt niks in XS.


die zou ik ook graag willen, maar nergens meer te vinden.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:52

Het jasje van Equiline wat ik nu heb zit mooi zolang ik sta, maar zodra ik op het paard ga zitten zit ie gewoon niet zo mooi.

Nu moet ik wat anders vinden, maar wat haha. Misschien wel een mes, dat lijkt me ook wel wat voor de zomer. Zal eens wat rond zoeken en ervaringen vragen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:15

Dat vind ik het irritante idd. Staand kan iets mooi en fijn zitten, maar dat is anders als rijden. Zo heb ik een rijbroek die heerlijk zit als je bezig bent, maar vreselijk met rijden...

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:46

Nou ik wurm me er weer een keer tussen voor de motievaasie :D

Ik wil wel weer een nieuw jasje, maar ga er mezelf eentje cadeau doen als ik M ga springen. Heb de punten wel binnen maar ik ben er nog niet klaar voor.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:07

Om de reden die veel van jullie noemen ben ik dan van Manfredi lengtematen! Maar dan wel op marktplaats of in een outlet :') die hebben wel lengte, schouder ruimte én taille :)

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:12

Ik heb 2 QHP jasjes. Een zwarte zonder mouwen voor de zomer en een blauw met grijs met dubbele rij knopen.
Ik heb ook nog een ander licht blauw kort jasje dat ik voor het springen gebruik (is beschadigd door bodyprotector).
Mijn oude pikeur hangt hier ook nog, ooit gekocht bij de hyporama opruiming voor heel weinig. Maar mijn boezem past er niet meer in.

Dat is trouwens voor mij het grootste probleem. Ik heb vaak een grotere maat nodig voor mijn boezem of een ander model omdat ik met een lange rug en flinke cup vaak niet in jasjes pas. En een grotere maat geeft dan weer op andere plekken dat het jasje te groot word. Voor het mooie zou mijn zwarte QHP hoger mogen sluiten, maar het is niet anders.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:51

Fly_high schreef:
Ja dit inderdaad, boven maat 40 mag je ineens geen taille noch tieten hebben en moet je je maar vol schaamte onder een vormeloze, zwarte zak verstoppen :+

Ik zie dit dus helemaal voor me hè _O-

Ik heb vaak problemen met mijn schouders. Die zijn, ondanks dat ik eigenlijk niet meer train (voorheen CrossFit), best wel goed ontwikkeld. Met jasjes in mijn maat lijkt het dan gelijk te krap, maar neem ik een maat groter dan wordt het gelijk zo'n vormloos ding inderdaad.

Wat vinden jullie trouwens van die mini slipjasjes?

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:15

Ik vind ze mooi, vooral omdat ze vaak in leukere kleuren zijn dan "gewone" jasjes, maar ik heb m niet omdat ik het toch stiekem vind voelen als nep ofzo, zo van een echte slipjas mag ik nog niet maar dan doe ik dit :')

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:17

Ik vind ze maar bij weinig mensen mooi staan. En idd, blijft toch een nepper haha. Dat gevoel herken ik

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:26

Ik vind ze echt afschuwelijk.

Als jury zijnde zie ik veel ruiters in te kleine jasjes. Die zitten dan vooral overal te strak, maar ik gruwel echt van de mini slipjasjes waar een heel stuk vet onderuit komt...
Maar ook ruiters met een mini slipjas en een te lage broek. Dan krijg je broek/shirt/jasje. Ziet er zo slordig uit.

Aan je gewicht kun je niet altijd wat doen, maar een passend jasje aantrekken is dan toch wel heel fijn.
Idem aan vrouwen met een grote boezem zonder sportbh... In een stevig jasje is dat nog toonbaar, maar wanneer zij in een heel strak wedstrijdshirtje gaan rijden dan is dat echt geen gezicht.
Heb dan plaatsvervangende schaamte en pijn...

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:34

PSvanLot schreef:
Ik vind ze echt afschuwelijk.

Als jury zijnde zie ik veel ruiters in te kleine jasjes. Die zitten dan vooral overal te strak, maar ik gruwel echt van de mini slipjasjes waar een heel stuk vet onderuit komt...
Maar ook ruiters met een mini slipjas en een te lage broek. Dan krijg je broek/shirt/jasje. Ziet er zo slordig uit.

Aan je gewicht kun je niet altijd wat doen, maar een passend jasje aantrekken is dan toch wel heel fijn.
Idem aan vrouwen met een grote boezem zonder sportbh... In een stevig jasje is dat nog toonbaar, maar wanneer zij in een heel strak wedstrijdshirtje gaan rijden dan is dat echt geen gezicht.
Heb dan plaatsvervangende schaamte en pijn...


Maar dat laatste, ik heb echt een überstrakke sportbh aan (in de juiste maat overigens) en op filmpjes ziet het er nog uit alsof ik geen sportbh aan heb soms en bij m'n zusje net zo :Y)
Mijn oude instructrice deed er altijd 2 over elkaar aan maar dat lijkt me echt niet fijn zitten

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:35

Ik doe er ook 2 over elkaar aan. Ze gaan geen cm op en neer haha. Wil ze toch graag netjes houden de komende jaren. Vind het ook echt niet fijn als ze op en neer bewegen.

Met het verschil met een sportbh of geen sportbh is toch altijd wel goed te zien vind ik.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:37

Dan ga ik het ook is proberen, maar zit het dan bijv. niet extra strak bij je schouders/nek?

Ik ben trouwens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die ze (net) niks vind die mini-slipjasjes, soms op wedstrijd of in winkels voelt het alsof bijna niemand (op springruiters na) in gewone jasjes rijdt

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:59

Ik heb 2 AA Motion Lite jasjes (donkergroen en bordeaux). Die hebben een rits achter de knopen, echt heel fijn want dan staat je jasje niet open bij de knopen (vind dat echt zo lelijk). De jasjes zijn van een luchtige stof, heerlijk voor de zomer. Maar ook in de winter draag ik ze gewoon, met een wedstrijdshirt met lange mouwen of een strakke koltrui eronder. Ik heb het toch vaak (te) warm in een binnenbaan.

Afbeelding

Zie vaak dat met name amazones een maatje te klein aan hebben, zo zonde want het beeld wordt er niet fraaier op. Te strak met vetrollen er vanonder en knopen die openstaan .... vreselijk :o En die mini-fracks staan maar bij weinig amazones, dan moet je zeker geen buikje hebben. Zelfs bij amazones met max maatje 36 vind ik ze niet super mooi. Op de paspop lijken ze mooi, maar er zijn maar weinig mensen met zo'n strak figuur als de paspop :D

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:01

Enzo_Ollie schreef:
Dan ga ik het ook is proberen, maar zit het dan bijv. niet extra strak bij je schouders/nek?

Ik ben trouwens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die ze (net) niks vind die mini-slipjasjes, soms op wedstrijd of in winkels voelt het alsof bijna niemand (op springruiters na) in gewone jasjes rijdt


Nee dat valt eigenlijk wel mee. Ik heb er verschillende. Zowel met gekruiste als gewone bandjes.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:02

Moratoetje schreef:
Ik heb 2 AA Motion Lite jasjes (donkergroen en bordeaux). Die hebben een rits achter de knopen, echt heel fijn want dan staat je jasje niet open bij de knopen (vind dat echt zo lelijk). De jasjes zijn van een luchtige stof, heerlijk voor de zomer. Maar ook in de winter draag ik ze gewoon, met een wedstrijdshirt met lange mouwen of een strakke koltrui eronder. Ik heb het toch vaak (te) warm in een binnenbaan.

[ Afbeelding ]

Zie vaak dat met name amazones een maatje te klein aan hebben, zo zonde want het beeld wordt er niet fraaier op. Te strak met vetrollen er vanonder en knopen die openstaan .... vreselijk :o En die mini-fracks staan maar bij weinig amazones, dan moet je zeker geen buikje hebben. Zelfs bij amazones met max maatje 36 vind ik ze niet super mooi. Op de paspop lijken ze mooi, maar er zijn maar weinig mensen met zo'n strak figuur als de paspop :D


Super mooie jasjes, daar wil ik ook nog eens naar kijken in het groen!

Tegenwoordig hebben volgens mij de meeste jasjes een rits erbij. Heb een aantal jasjes besteld en gepast en de meeste hadden een rits.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:25

Ok, we delen dus dezelfde mening over die mini-fracs. Mooi maar amper draagbaar door het "gewone" volk.
Die AA motion lite jasjes zijn inderdaad mooi zeg!

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:34

Er zijn idd meer jasjes met een rits achter de knopen, gelukkig want dat zit echt zoveel mooier dan zonder rits.

Ik heb (gelukkig) geen grote borsten, maar draag wel een sportBH. Zonder bewegen ze te veel en dat is alles behalve fijn :o Vind een sportBH met een racerback veel fijner dragen dan een gewone, draag ze ook vaak tijdens mijn dagelijkse bezigheden, tenminste nooit afzakkende bandjes :D

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:19

Enzo_Ollie schreef:
Dan ga ik het ook is proberen, maar zit het dan bijv. niet extra strak bij je schouders/nek?

Ik ben trouwens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die ze (net) niks vind die mini-slipjasjes, soms op wedstrijd of in winkels voelt het alsof bijna niemand (op springruiters na) in gewone jasjes rijdt


Als je fijne hebt voel je niet eens dat je er 2 aan hebt. Ik kan niet elk model over elkaar dragen en sommige zijn ook nog te doen alleen, maar dan worden ze zo plat gedrukt dat dat juist weer pijn doet. Maar sommige zijn gewoon goed te doen over elkaar heen, vooral als ze net een ander model hebben haha.

Zonder sportbh snap ik ook niet, haha. Volgens mij is er zelfs onderzoek geweest dat het invloed op paard heeft, maar die kan ik niet meer terug vinden.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 14:11

Ik rij af en toe wel zonder sport bh en heb eigenlijk niets gemerkt aan het paard. Heb maatje 75/80F dus niet heel extreem IMO maar ook niet niets.

Op wedstrijd ga ik trouwens altijd met keurig platgedrukte tieten want anders vind ik zelf ook storend qua plaatje. Ergens vind ik het jammer want het staat weer niet mooi op de foto's, zo'n platte bult :+ maar goed het gaat uiteindelijk om goed kunnen paardrijden toch

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:23

Owwwww, dit brengt me gelijk terug naar mijn kinder/manege-tijd. Er was toen een vrouw en die had haar paard op de manege in pension staan, was een best grote stal. Haar paard was Gelders x Tuigpaard gefokt en had best wel wat kniehef. Zij droeg dus alleen zo'n Hema bh zonder beugels of enige andere vorm van steun en ze had, gokje hoor, als kind lijkt alles groter, maat E of F, omvang zal 90 zijn geweest gok ik.
Het was altijd heel grappig want als zij ging rijden, waren er ineens een hoop mannen die zich rond de rijbaan ophielden _O-
Die ballen gingen me toch een partij die die kooi. Ik had toen nog niet zoveel als nu maar ik het deed gewoon pijn om naar te kijken, mijn hemel!
Ik zie het gewoon zo weer voor me := :')

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:24

Wat een moderne jasjes zijn er zeg! Ik weet niet beter of er waren alleen scheerwollen jasjes. Mijn eerste was van Pikeur. Mijn tweede jasje van Kentucky, en die heb ik nu nog steeds. Geen idee of ik hem ooit nog zal dragen maar ik kan hem niet wegdoen. Het is een donkerblauwe met zwart kraagje. En het oude NHS logo erop. Jeetje, ik word oud.