Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:35

Gaaf allemaal! :D
annikavolder schreef:
Ik denk ook dat juist de afwisseling zorgt dat de paarden ( en ruiters..) plezier hebben in wat ze doen en gezoend blijven ( zowel fysiek als mentaal). Ik zou echt niet elke dag willen dressuren... ( ik heb stalgenoten die werkelijk nooit het erf af komen....)

Helemaal mee eens!

Wij springen ook met bijna alle dressuurpaarden.
Vooral de Tuschinsky ruin heeft er veel baat mee gehad. Hij was altijd erg lastig qua losrijden en spanning/spoken, maar een paar seizoenen kms maken op het springterrein heeft goed geholpen. We riskeren het niet om hem hoog te springen, maar door lekker in het B rond te tuttelen lukt het nu wel om de PanAm qualifiers in PSG relaxed te starten.

Mijn eigen merrie had vooral veel spanning zodra ze alleen was in de ring, dus die hebben we ook veel gesprongen op concours. Hier in Canada zijn de springwedstrijden trouwens ook veel goedkoper.
Ze vond het leuker dan vooraf verwacht, dus we zitten nu in het M. Hopelijk later dit jaar ook ons PSG debuut :D

Afbeelding

We hebben vorig jaar wel al de slipjas afgestoft, want die moet je bij de Hunter Derby al aan. Beetje bizar om er in te springen maarja :+
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:53

annikavolder schreef:
Ik denk ook dat juist de afwisseling zorgt dat de paarden ( en ruiters..) plezier hebben in wat ze doen en gezoend blijven ( zowel fysiek als mentaal). Ik zou echt niet elke dag willen dressuren... ( ik heb stalgenoten die werkelijk nooit het erf af komen....)


Zeker mee eens. Moet eerlijk bekennen dat ik wel veel plezier in de dressuurtraining heb, het door puzzelen en verbeteren, maar niet meer in de wedstrijden. Die laat ik echt even links liggen en start mooi op springwedstrijden

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:22

ja dat puzzelen en verfijnen is ook super gaaf, maar voor mij is het de combinatie van alles wat het nog leuker maakt

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 10:50

Ja, die afwisseling is zeker belangrijk, ben er van overtuigd dat dat hun koppie ook lekker fris houdt. Zo gaan wij ook minimaal een keer per week lekker het bos in, vinden de paarden, en wij ook, heerlijk!

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 18:11

Zo, ik heb mede doordat we het er hier over hadden mijn springzadel maar weer eens onder een laag stof vandaan gehaald, en mijn 'dressuurpaard' weer even omgedoopt tot springpaard. Smaakt toch wel weer naar meer, wellicht binnenkort weer eens een parcoursje starten, of misschien wel een cross! Wel ideaal trouwens met springen, zo'n paard waarbij de wissels goed bevestigd zijn! :D
Wel een fijne gadget, ik heb altijd als ik rijd mijn Pivo in de hoek van de bak staan, zodat ik altijd mijn trainingen terug kan kijken, wel zo fijn omdat ik meestal alleen ben als ik rijd. Dacht, kijk ook even hoe hij het doet als ik ga springen, nou, prima dus! Hij volgt echt perfect en zoomt goed in en uit op de goede momenten! Kwaliteit is bij het origineel nog een stuk beter, YouTube laat de kwaliteit flink achteruit gaan.


kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:47

Wat leuk!! En wat volgt die pivo goed!!

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:48

Leuk!! Is die pivo echt zo zijn geld waard als wordt gezegd? Rijdt namelijk ook vooral alleen.

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 18:55

Ja ik ben echt onwijs blij met mijn Pivo, wil echt niet meer zonder! Zo ideaal om alles terug te kunnen zien! Hier nog een voorbeeldje van een stukje dressuurtraining, let niet op hoe ze loopt, was na een wedstrijd, ze had twee dagen vrij gehad en dan pak ik haar daarna altijd rustig weer op, ze hoeft dan nog niet echt volop in wedstrijdhouding zeg maar. Maar het geeft wel een goed beeld van wat de Pivo doet! Rond de 30 seconden twijfelt hij even of hij het paard in de wei of mij weer op moet pakken, dus dan zie je even wat gedoe met de focus, maar daarna doet hij het weer top. En hij reageert verder dus niet echt op de paarden in de wei. Je moet wel echt alleen in de bak rijden, met zijn tweeën switcht hij steeds en dat is niet handig.


_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:18

Ziet er goed uit Martinev!

martinev schreef:
Wel ideaal trouwens met springen, zo'n paard waarbij de wissels goed bevestigd zijn! :D


Pirouettes zijn ook erg handig met barrage rijden 8-)

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:10

_Snow_White schreef:
Pirouettes zijn ook erg handig met barrage rijden 8-)


Maar niet vlak voor een hindernis O:) , zo stond ik er al eens naast. Enige moment dat hij een pirouette correct uitvoerde.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 18:07

Ik heb komende maand nog 3 wedstrijden in het ZZ licht en met potlood al mijn ZZ zwaar debuut in mn agenda hier vlakbij op 10 mei..... nu hopen dat die laatste 3 punten dan ook echt binnen zijn......

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:54

Succes @annikavolder!!!! Gaat vast lukken!!

Ik ga zondag nog eens HC Z2 *\o/*
Ze heeft beetje last van de lente kolder dus daarom HC dan kan ik eea nog eens rustig oplossen als ze iets te enthousiast wordt :):)

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 21:11

Spannend Annika! Jullie kunnen het!!

Leuk Kim! En klinkt als een verstandige aanpak inderdaad!

Ik zou eigenlijk gisteren weer starten, had er echt veel zin in, maar helaas, zondagochtend vond ik mijn arme paard werkelijk stokkreupel. Niks te zien verder aan het been, maar ze stond echt op drie benen. Kon niet anders dan een hoefzweer zijn en dat bleek gelukkig ook. Ze loopt nu weer nagenoeg goed, zo blij dat ze van die enorme pijn af is! Ze zijn zo ontzettend zielig dan, als ze er echt op drie benen bij staan...

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:49

Oh oliebol dat is akelig hè. Gelukkig “maar” een hoefzweer en is de pijn weg!!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:31

Wat zonde Martine, hopelijk loopt ze inmiddels weer 100% zuiver :(:)

Wij hebben laatst ons PSG debuut gemaakt! Kreeg nog commentaar dat terwijl het niet gevraagd werd, ze wel een erg correcte wissel om de pas freestylde na de pirouettes. Altijd handig zo'n merrie die na een paar x oefenen de proef al kent.. Jury had imo wel een paar % cadeau gedaan, maar geluk moet je af en toe ook hebben haha.
Nooit gedacht dat dit klein volbloedje zo ver zou komen, er moeten nog veel details wat verfijnd worden, maar kan echt ontzettend van haar enthousiasme genieten :D

Gisteren hadden we ook erg veelzijdig les met een springgrid langs de muur, werk pirouette bij C, en dan op de "terug weg" de I1 zigzag gewoon omdat het haar favo oefening is 8-)

Als ik het financieel rond krijg, dan hoop ik dit jaar toch een x een CDI te starten...

Afbeelding

Afbeelding

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:56

Mijn wedstrijd gisteren ging matig. Hij was wat heet waardoor veel foutjes en in 2e proef tong over het bit in draf gedeelte....... we oefenen maar rustig verder.....

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:41

M’n HC start ging fijn!! Voor nu happy :D

Nog genoeg foutjes en bijbehorende onvoldoendes maar ook veel zevens, 7.5-en en 2 keer een 8. En een vier en vijf voor de wissels die dubbel tellen. Maar wel
Rust voor en na de wissel, dat is al winst hahah

We hadden 64.18% *\o/*

Nog wat op ontspannen gereden dus de jury voegde terecht toe: wat voorzichtig gereden maar ik was super blij met vandaag!!

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 20:23

Oh top zeg! Netjes gedaan! En fijn dat die wissels met meer rust gaan!

Juna loopt weer helemaal goed na de hoefzweer! *\o/*

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:28

Gefeliciteerd kim2008!
En fijn martine dat het toch echt een hoefzweer was.

Ik ga over 2 weken voor het eerst zz-licht starten, nadat ik vorige zomer de laatste punten in de Z2 heb gehaald. Het is dus alweer even geleden, wel veel geoefend. Met name de pirouettes vind ik het lastig om weer op de goede lijn uit te komen. Het blijft ook altijd even zoeken hoe heet m’n merrie moet zijn om lekker te kunnen rijden en geen spanning foutjes te krijgen.

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 19:20

Spannend Evelien! Gewoon lekker gaan starten, en dan kilometers maken en afstemmen, superleuk! Succes!

Juna is echt weer helemaal back on track, ze gaat zo lekker van de grond draven! Zou toch gaaf zijn als we dit ooit in een proef vol kunnen houden, maar voor nu kost dat nog wat teveel kracht. Het is ook nog zeker niet perfect, maar ben wel heel blij met wat ze laat zien! Lekker dier is het! <3 En wat is het toch genieten om steeds weer een stukje verder te komen!


kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:34

Lekker ervoor gaan Evelien!! Gaat vast helemaal goedkomen! Je vind door ervaring vanzelf uit wat de juiste temperatuur van je merrie is ;)

Supermooi filmpje Martine!! Gaaf dier!!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:35

Hier mijn doel om vandaag laatste puntje te rijden in het ZZ licht niet gehaald. ( van de week wel 2 punten gereden, toen ging ie ook erg fijn) Eerste proef vandaag ging keurig maar net te mat voor deze jury blijkbaar. 2e proef even tong over t bit en daarna ook weer wat onrustige aanleuning ( ik ben dan teveel bezig met sturen en dan vind hij mijn hand net ff te strak worden) en een jolig vreugdebokje in het uitstrekken....... geen ZZZ debuut dus 10 mie, maar nog ff ZZ licht rustig door

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:18

Jammer Annika! Maar komt goed!! Succes!!

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:47

Yes, ik ben helemaal blij. Ons ZZ licht debuut gehad en 2 ruime winstpunten gereden . Genoeg nog om aan te werken en het was weer leuk!
Hoe was jullie wedstrijdweekend?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:52

Ik meld me ook.. Ga volgende week ZZ-Licht starten, maar dat lijntje met die 2 kwartpirouettes op die EB-lijn %)
Ik vind het echt zo onlogisch, mijn brein krijgt hier een error van