Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25475
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:53

Oeh, ik wil 2023 weer gaan starten, meteen in het M1 en einde van het jaar Z startgerechtigd, dus M2 + 10 zijn. En in de training al sowieso Z2 klaar, als in qua training voldoende bevestige voor winstwaardig, maar wil wel selecties meerijden in de M1 sowieso.

We zijn nu L2 + genoeg :') maar laatste wedstrijd is alweer 2 jaar geleden.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:16

Oei lange termijn vraag!

Ik hoop mijn 15 jarige vriend topfit te houden en door te kunnen trainen.

Nu Z1+4 en Z2+3, denk dat van de zomer ZZL starten een mooi streven is. Mag drempelloos promoveren dus dat moet lukken als hij fit blijft. Ga voorlopig niet weg, te druk en te koud haha.

Vandaag gelest en hij ging echt geweldig goed. Hopelijk houden we dit vast.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:15

Ons doel.. gezond blijven
We zijn nu 3 x b gestart ( b +10)
Mijn doel volgend jaar december M1

Fly_high

Berichten: 3323
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:33

robbie88 schreef:
Ons doel.. gezond blijven
We zijn nu 3 x b gestart ( b +10)
Mijn doel volgend jaar december M1


Oh ja dat eerste vooral!

Als ik nog een keer met revalidatietraject zit, fris paard wat daarna alle kanten op vliegt, en weer bij een kruisje moet beginnen en dan hopen dat ik het overleef, zet ik mezelf maar op marktplaats :')

Autumnn

Berichten: 8083
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:21

Fly_high schreef:
robbie88 schreef:
Ons doel.. gezond blijven
We zijn nu 3 x b gestart ( b +10)
Mijn doel volgend jaar december M1


Oh ja dat eerste vooral!

Als ik nog een keer met revalidatietraject zit, fris paard wat daarna alle kanten op vliegt, en weer bij een kruisje moet beginnen en dan hopen dat ik het overleef, zet ik mezelf maar op marktplaats :')


Jij roept het ook wel over jezelf af met je boktnaam :D :D

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:02

Mijn doel voor volgend jaar is winst rijden in het Z1! Mocht het goed genoeg gaan, dan gaan we gewoon door, uiteindelijk zou ik heel graag Z2+2 halen (want haar hoogste sport stand is nu Z2+1, 10 jaar geleden).
Belangrijkste is, zoals altijd, mijn dame gezond en fit houden. Komend jaar mag ze haar 20ste verjaardag vieren, haar leeftijd verbaasd me nog altijd.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:17

Roulette_ schreef:
Mijn doel voor volgend jaar is winst rijden in het Z1! Mocht het goed genoeg gaan, dan gaan we gewoon door, uiteindelijk zou ik heel graag Z2+2 halen (want haar hoogste sport stand is nu Z2+1, 10 jaar geleden).
Belangrijkste is, zoals altijd, mijn dame gezond en fit houden. Komend jaar mag ze haar 20ste verjaardag vieren, haar leeftijd verbaasd me nog altijd.


o wauw wat gaaf dat je ook een 'oudje'. hebt! <3

DemiSisa

Berichten: 1060
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:20

Wij zijn nu B+12. In heb mezelf voorgenomen dat ik in de zomer heel graag L2 wil zijn (stiekem zelfs M1, maar dat gaat denk ik niet lukken). Na de zomer houdt het voor ons op, want ik ga weer fulltime de schoolbanken in. In januari ga ik, zoals ik er nu over denk, sowieso niet meer starten. Weinig interessante wedstrijden en dan zet ik liever de puntjes op de i voor de L1.

Vandaag ons nieuwe zadel binnengekregen dus daar sowieso maar even aan wennen samen :D Is een zadel waar ik veel meer in voel dan m’n vorige zadel, dus zal echt wel even wennen worden.

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:45

PSvanLot schreef:
Roulette_ schreef:
Mijn doel voor volgend jaar is winst rijden in het Z1! Mocht het goed genoeg gaan, dan gaan we gewoon door, uiteindelijk zou ik heel graag Z2+2 halen (want haar hoogste sport stand is nu Z2+1, 10 jaar geleden).
Belangrijkste is, zoals altijd, mijn dame gezond en fit houden. Komend jaar mag ze haar 20ste verjaardag vieren, haar leeftijd verbaasd me nog altijd.


o wauw wat gaaf dat je ook een 'oudje'. hebt! <3


Zo oud vind ik haar dus niet eens, kan me ook verbazen over stalgenootjes die roepen rustiger aan te gaan doen alleen vanwege de leeftijd van hun paard en dat het paard dan jonger is dan Eva. Mensen zijn ook structureel stomverbaasd als ze haar leeftijd horen. Zo lang zij niet naar haar leeftijd gedraagt hoef ik er ook geen rekening mee te houden, toch? :')

Fly_high

Berichten: 3323
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:56

Autumnn schreef:
Fly_high schreef:
Oh ja dat eerste vooral!

Als ik nog een keer met revalidatietraject zit, fris paard wat daarna alle kanten op vliegt, en weer bij een kruisje moet beginnen en dan hopen dat ik het overleef, zet ik mezelf maar op marktplaats :')


Jij roept het ook wel over jezelf af met je boktnaam :D :D


Nee hoor, in neem altijd wel de kortste weg naar de grond toe O:) :')

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:58

Ik vind dat ook hoor. Mijn ruin in 15 en die gaat gewoon nog volle bak mee. Hij gaat zelf wel aangeven als het hem te zwaar gaat worden. Leeftijd zegt daarin zo weinig.

Maar vind het leuk dat je er nog lekker fanatiek mee sport, daar blijven ze ook fit van!

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:05

Mijn doel is om überhaupt weer te starten in 2023 na een wedstrijdstop van een jaar door blessureleed aan beide kanten.
We zijn nu L1+2. Ik wil toch proberen de L2 te bereiken of zelfs gestart te zijn.

FleurSandro

Berichten: 1810
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:11

Oeh leuk om alle doelen te lezen!
Ik heb vooral lekker meegelezen afgelopen jaar. Ik wilde graag officieel starten afgelopen jaar maar ben onderling gebleven. Ben 3x onderling dressuur gestart, 2x springen en 2x cross.

Mijn eerste doel van 2023 is een startpas aanvragen hahaha. Maar hoop in 2023 L1 toch wel uit gereden te hebben. Onderling B leverde nu 187, 196, 204 en 217 punten op. Dus hij is er wel duidelijk klaar voor. Met dus een duidelijke stijgende lijn tussen Juli (187 en 196) en oktober (204 en 217).
Dus gok dat we de B zo door zijn. We zijn nu langzaam bezig met zijgangen en dat gaat prima! Verder ook totaal geen haast. Hij wordt in maart pas 5 dus alle tijd

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:29

Ik ben nog steeds niet gestart, maar als ik ga starten doe ik gelijk l1. Zou wel gaaf zijn om eind volgend jaar m te rijden, weet niet of dat haalbaar is

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:38

PSvanLot schreef:
Ik vind dat ook hoor. Mijn ruin in 15 en die gaat gewoon nog volle bak mee. Hij gaat zelf wel aangeven als het hem te zwaar gaat worden. Leeftijd zegt daarin zo weinig.

Maar vind het leuk dat je er nog lekker fanatiek mee sport, daar blijven ze ook fit van!


Dat denk ik ook, lekker actief blijven helpt om ze zo lang mogelijk fit te houden. Mijn instructrice zei al toen ik haar kocht (bijna 5 jaar geleden) dat als ze zo gezond 15 worden, ze rustig nog wel een jaar of 10 door kunnen. In de afgelopen jaren is ze eigenlijk alleen maar beter geworden ipv slechter, dus we zien wel waar we eindigen. Leuk dat jij ook zo fanatiek bent bent met jouw ruin.

Fly_high

Berichten: 3323
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:52

Ik vind het altijd gaaf, oudere paarden die nog volop knallen. En mijn ervaring is ook dat als ze rond die leeftijd nog geen kwaaltjes hebben, dat ze het boven de 20 ook nog prima volhouden :j

-----
Ik heb morgen wedstrijd naar zit te twijfelen zo glad als het bijna overal is, weet niet of ik het durf met de trailer. En dat is niet alsof we WK ofzo gaan missen daardoor :P

annaxmaex

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:53

Roulette_ schreef:
PSvanLot schreef:
Ik vind dat ook hoor. Mijn ruin in 15 en die gaat gewoon nog volle bak mee. Hij gaat zelf wel aangeven als het hem te zwaar gaat worden. Leeftijd zegt daarin zo weinig.

Maar vind het leuk dat je er nog lekker fanatiek mee sport, daar blijven ze ook fit van!


Dat denk ik ook, lekker actief blijven helpt om ze zo lang mogelijk fit te houden. Mijn instructrice zei al toen ik haar kocht (bijna 5 jaar geleden) dat als ze zo gezond 15 worden, ze rustig nog wel een jaar of 10 door kunnen. In de afgelopen jaren is ze eigenlijk alleen maar beter geworden ipv slechter, dus we zien wel waar we eindigen. Leuk dat jij ook zo fanatiek bent bent met jouw ruin.


Mijn ruin is ook 15 en word in mei 16, word gewoon 6 dagen per week getraind nog. niet altijd even intensief, maar wel 6 dagen beweging. Onze fries is 20 en bijna 21, krijgt ook nog 5/6 dagen per week beweging. Ze geven zelf aan wanneer ze geen meer erin hebben, maar het houd het lichaam ook beter met beweging

Enzo_Ollie

Berichten: 811
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:57

Roulette_ schreef:
PSvanLot schreef:
Ik vind dat ook hoor. Mijn ruin in 15 en die gaat gewoon nog volle bak mee. Hij gaat zelf wel aangeven als het hem te zwaar gaat worden. Leeftijd zegt daarin zo weinig.

Maar vind het leuk dat je er nog lekker fanatiek mee sport, daar blijven ze ook fit van!


Dat denk ik ook, lekker actief blijven helpt om ze zo lang mogelijk fit te houden. Mijn instructrice zei al toen ik haar kocht (bijna 5 jaar geleden) dat als ze zo gezond 15 worden, ze rustig nog wel een jaar of 10 door kunnen. In de afgelopen jaren is ze eigenlijk alleen maar beter geworden ipv slechter, dus we zien wel waar we eindigen. Leuk dat jij ook zo fanatiek bent bent met jouw ruin.


Mijne is ook 15, maar ik heb eigenlijk nooit de realisatie gehad dat mensen dat al oud vinden? Zoveel GP paarden zijn toch rond die leeftijd.

Wel een goed vooruitzicht als die theorie klopt hahaha

MyWishMax

Berichten: 25475
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:59

Maar 15 is toch ook absoluut niet oud? Juist een heerlijke leeftijd waarbij ze hard werk aankunnen bij juiste training, maar dat geldt voor elk paard. Bij 20 heb je paarden die helaas echt al oud zijn en paarden waar je niks aan merkt. Maar 15, bij een gezonde, is echt nog helemaal niet oud. Helaas dus ook paarden die van de ene op de andere dag oud werden. Van meerdere lange buitenritten en meerdere dagen trainen naar echt pensioen. Hangt zo enorm per paard af dat je er weinig van kunt zeggen.


Mijn 1e pony was 18 en die heb ik intensief gereden tot 24 en na mij nog een ander ruitertje. Daar ging ze wel met pensioen na een paar jaar. Op stal hebben we er 1 van 21 ongeveer die echt al met pensioen moest en 1 van 25 die gewoon nog gereden wordt. Die laatste lijkt en gedraagt zich jonger :+ mijne wordt alweer 13, gaat toch hard.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-12-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:59

Dat is wel echt waar veel met de wat oudere paarden hoor! Als ze gezond 15 worden en je blijft ze lekker werken kunnen ze nog lang mee als er niks geks gebeurt.

Mooie doelen allemaal!
Hier met de nu 15 jarige geen wedstrijd doelen meer. Blij en goed in zn lijf houden, vaker naar het bos :) Hij heeft zn grenzen al zat voor me verlegd, Z2 met winst leek al onhaalbaar en is gelukt, dus dat is goed zo. Als alles goed voelt gaat hij nog lekker mee op concours, maar dan vooral omdat het leuk is voor m.

De merrie hoop ik stiekem volgend jaar door het M heen te hebben, of iig halverwege het M2. Gaan zien of dat realistisch is. Oefeningen zijn het probleem niet, maar kracht en gedragenheid hebben wel tijd nodig.
Eerst maar eens horen of we in het L1 naar de regio mogen of dat ik haar dit jaar nog L2 kan starten.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:27

Mijn merrie van 21 is echt de fitste van al mijn merries :')

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:41

De mijne is 9.
Ik hoop in 2023 GP te gaan starten.
Mijn doel voor dit jaar was een wp in de PSG en dat we het jaar uit gaan met winst in de interI is gewoon al tof. Als de eners goed bevestigd zijn dan wil ik de overstap gaan wagen.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:50

Ik hoop dat ie nog zeker vijf jaar mee kan!

Heeft in zijn leven maar twee keer echt wat gehad en dan meteen ook goed...

Kocht hem in juni als zadelmakke vierjarige en na 4 maanden in de kreukels. Peesblessure, 6 weken stappen en toen weer opgebouwd.
In januari in de stapmolen na een ritje, en na 5 minute staat hij met een been zo dik als een olifantenpoot.
Conclusie: bijna afgescheurde diepe buiger en na groot onderzoek is dit een blessure waarmee ik hem gekocht moet hebben.
Uit eigen onderzoek bleek ook dat hij niet net zadelmak was zoals verteld, maar al tijd getraind was en in in april als allrounder te koop gestaan had. (Negro x 1.50 internationaal springen moeder)

Kansen waren gemiddeld maar omdat ik geen half jaar box wilde op de wei gezet en toen werden den kansen nihil.
Januari op 4ha wei gezet , iedere maand scan gedaan en die was altijd beter.

In december 2012 weer er op gaan zitten en nooit meer wat aan gezien.
Onlangs was er een veearts/osteopaat voor hem in huis, die bejubelde zijn droge beenwerk zonder de geschiedenis te kennen.

3 jaar later liet hij me nog eens schrikken met een goedaardige tumor in zijn voorhoofdholte. Gelukkig heeft Equitom hem super geopereerd en was hij na 6 weken weer topfit.

Nu moet ie maar niks meer krijgen, want dit was genoeg voor heel zijn leven.
Hij doet het top, kent alles van de lichte tour en vind werken oprecht leuk.
Nu moet deze chauffeur nog eens wat beter leren sturen ;)

Iedere dag nog blij dat hij bij me terug is.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:47

Barney is 6, maar ben hem aan het rijden / opbouwen als een 4 jarige

Euridicey

Berichten: 703
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:53

Ik heb nog nooit iets in dit topic gezegd maar ben heerlijk aan het meelezen met jullie avonturen. Ik hoop om volgend jaar één keer een wedstrijdervaring te kunnen delen met jullie :) Als mijn beste merrie weer onder het zadel is