Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:36

tine10 schreef:
Hallo allemaal, mag ik hier ook meekletsen?

Ik rij met mijn IJslander van 1,38 ook tussen de paarden. We hebben gisteren ons eerste winstpunt in de M1 gereden. We springen ook, maar dat doen we alleen bij onderlinge wedstrijdjes, want ik durf niet zo hoog. Verder rijden we WE0, TREC0 en natuurlijk gaan we regelmatig naar het bos.

Deze foto is van 2 jaar geleden
[ [url=m/CqbkJE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom Tine! Wat gaaf dat je met een ijslander M1 rijdt. Ik heb zelf ook een ijslander van 26 jaar. Daar rijdt ik nog rustige ritjes mee alhoewel ze niet onder doet voor de jonge pony's van bijna 8 jaar haha. Heb zelf ooit eens een paar keer aan een ijslander wedstrijd mee gedaan. Verder niet echt aan wedstijden gedaan. Dat laat ik maar aan mijn dochter over :j

SandraWierda

Berichten: 1425
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:41

Wauw zo trots vandaag ons debuut in de L1, in Vinkega tijdens een NHPS wedstrijd. Die kleine power pony loopt gewoon even 2x een 1ste prijs met 203,5 en 198punten.

Zo grappig dat zelfs op een haflinger wedstrijd er alleen full halsters op de tafel lagen. Gelukkig mocht je zelf iets uitzoeken, dus longeerlijn en leren halster eruit gezocht. Morgen even kijken of dit halster past, anders past het misschien onze fjord wel die heeft een wat groter hoofd en anders maar weer te koop zetten :D

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:48

Welkom Tine10! Gefeliciteerd met jullie eerste winstpunt in de M1. *\o/*

Mooie punten Sandra! Gefeliciteerd. Hopelijk past het halster. :D

Wij mogen zaterdag weer in het Z1.

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 20:49

Fangio gefeliciteerd *\o/* Nette punten hoor en ik zei het al op Insta, een lekker blij ei heb je :)) Hij zou een broer van Rudi kunnen zijn :+

Welkom tine10 en ook gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de M1, kei knap *\o/* +:)+

Waarmee SandraWierda, dat is een mooi debuut! Gefeliciteerd *\o/*

Roosjenat, veel succes zaterdag!
Wij mogen zaterdag ook weer maar dan in de L1. Hopelijk rijden we dan 2wp want dan hebben we de punten voor de L2 bij elkaar. Als dat lukt dan hebben we ons doel behaald, ik wilde namelijk voor het nieuwe buiten seizoen proberen om de punten bij elkaar te hebben voor de L2 :)

SandraWierda

Berichten: 1425
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:32

@Noisy gaat vast goed komen met de laatste 2 puntjes

@roosjenat succes, Z1 is voor ons nog ver weg

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:18

SandraWierda schreef:
Wauw zo trots vandaag ons debuut in de L1, in Vinkega tijdens een NHPS wedstrijd. Die kleine power pony loopt gewoon even 2x een 1ste prijs met 203,5 en 198punten.

Zo grappig dat zelfs op een haflinger wedstrijd er alleen full halsters op de tafel lagen. Gelukkig mocht je zelf iets uitzoeken, dus longeerlijn en leren halster eruit gezocht. Morgen even kijken of dit halster past, anders past het misschien onze fjord wel die heeft een wat groter hoofd en anders maar weer te koop zetten :D

[ [url=m/B2wPQC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een prachtige punten!! Ik wilde er ook starten maar ik had de eerste cross training van het jaar :D Ik hoop wel een keer mee te kunnen doen met zo'n haflinger wedstrijd. Denk dat de sfeer heel fijn is.

maessie

Berichten: 5765
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:34

Ging echt heel goed Sandra!! Hij liep fijn :j ja de meeste haffies hebben toch wel een maat full :j

Fleursandro, 7 april is er in vinkega weer een haflingerwedstrijd!!

FleurSandro

Berichten: 1807
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:53

maessie schreef:
Ging echt heel goed Sandra!! Hij liep fijn :j ja de meeste haffies hebben toch wel een maat full :j

Fleursandro, 7 april is er in vinkega weer een haflingerwedstrijd!!



Die staat inderdaad al in mijn agenda! Hopelijk lukt het die keer om mee te doen!

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:38

SandraWierda schreef:
Wauw zo trots vandaag ons debuut in de L1, in Vinkega tijdens een NHPS wedstrijd. Die kleine power pony loopt gewoon even 2x een 1ste prijs met 203,5 en 198punten.

Zo grappig dat zelfs op een haflinger wedstrijd er alleen full halsters op de tafel lagen. Gelukkig mocht je zelf iets uitzoeken, dus longeerlijn en leren halster eruit gezocht. Morgen even kijken of dit halster past, anders past het misschien onze fjord wel die heeft een wat groter hoofd en anders maar weer te koop zetten :D

[ [url=m/B2wPQC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gedaan! Echt een heel fijn beeld! :j
(ik zat op het secretariaat :') )

SandraWierda

Berichten: 1425
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:58

maessie schreef:
Ging echt heel goed Sandra!! Hij liep fijn :j ja de meeste haffies hebben toch wel een maat full :j

Fleursandro, 7 april is er in vinkega weer een haflingerwedstrijd!!


Dank je, Tja mellow zit zelfs in kleine cob maat. Haar hoofdstel heb ik werkelijk alles op zijn kleinst staan. Maar ja hoeveel Haflingers van 137/138cm zijn er, is ook echt mini. Maar ik zou haar niet groter willen, mijn toppertje <3

Ik moet nog even kijken of ik 7-4 ook weer inschrijf beide wedstrijden vielen samen met een honden wedstrijd. Deze keer gekozen voor de pony, voor de volgende keer nog geen besluit genomen _/-\o_

@ Flicka12, dank je ;)

littleroosie

Berichten: 6063
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 16:05

Welkom Tineke, knap met je IJslander in het M!

Noisy wat voor ras is jouw pony?

Leuk dat er ook in Vinkega wordt gestart, is niet ver bij mij vandaan. Ik zal alleen niet welkom zijn op de Haflinger wedstrijden :7

Ik heb perongeluk een nieuw wedstrijd jasje gekocht :=
Afbeelding

Ik heb het rijden even op een laag pitje vanwege dat mn bak onder water staat en mn motivatie blijkbaar ook. Iig 14 april opgegeven in Staphorst, misschien even kijken of in maart nog ergens heen ga.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:07

littleroosie schreef:
Welkom Tineke, knap met je IJslander in het M!

Noisy wat voor ras is jouw pony?

Leuk dat er ook in Vinkega wordt gestart, is niet ver bij mij vandaan. Ik zal alleen niet welkom zijn op de Haflinger wedstrijden :7

Ik heb perongeluk een nieuw wedstrijd jasje gekocht :=
[ [url=m/TTh9FF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het rijden even op een laag pitje vanwege dat mn bak onder water staat en mn motivatie blijkbaar ook. Iig 14 april opgegeven in Staphorst, misschien even kijken of in maart nog ergens heen ga.


Zo vervelend als er per ongeluk dat soort dingen gekocht worden :')

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 00:02

littleroosie schreef:
Welkom Tineke, knap met je IJslander in het M!

Noisy wat voor ras is jouw pony?

Leuk dat er ook in Vinkega wordt gestart, is niet ver bij mij vandaan. Ik zal alleen niet welkom zijn op de Haflinger wedstrijden :7

Ik heb perongeluk een nieuw wedstrijd jasje gekocht :=
[ [url=m/TTh9FF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb het rijden even op een laag pitje vanwege dat mn bak onder water staat en mn motivatie blijkbaar ook. Iig 14 april opgegeven in Staphorst, misschien even kijken of in maart nog ergens heen ga.

Rudi is een Quarter Horse :)
Wel een gelukkig ongelukje denk ik zo <<) :D
Hier net zo'n soort bak. Nu is het weer te rijden maar vanaf woensdagavond komt er weer een hele plens regen en wordt het weer wadlopen :roll: Niet normaal hoeveel water er al sinds november valt. Gelukkig kan ik Rudi in mijn eentje laden en is de rijhal een kwartiertje rijden, anders hadden we ook tot het voorjaar eruit gelegen

littleroosie

Berichten: 6063
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:06

Wat leuk Noisy, heb je ook eerst western met hem gereden of bewust de keuze gemaakt om met een Quarter dressuur te rijden?

Ik kan ook naar de binnenbak toe maar ben daar een beetje klaar mee haha, wil gewoon thuis rijden maar dat zit er voorlopig nog niet in.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:45

Wat een gaaf jasje littleroosie!

Wij hebben vanochtend weer 2 proefjes gestart in het Z1. Proeven gingen beiden wel fijn, de wissels waren niet zo netjes maar verder erg tevreden. Ze liep ook veel actiever als de vorige keer.

Helaas was de jury het niet met mij eens.. 194,5 & 198 punten. Alleen maar 6jes en lager. Op de onderdelen die niet goed gingen werden we afgestraft (waar ik het volledig mee eens ben) maar de onderdelen die juist goed gingen hadden we een 6.

Gauw weer vergeten en op naar de volgende. Miley deed het super dus daar ben ik blij mee <3

SandraWierda

Berichten: 1425
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:12

roosjenat schreef:
Wat een gaaf jasje littleroosie!

Wij hebben vanochtend weer 2 proefjes gestart in het Z1. Proeven gingen beiden wel fijn, de wissels waren niet zo netjes maar verder erg tevreden. Ze liep ook veel actiever als de vorige keer.

Helaas was de jury het niet met mij eens.. 194,5 & 198 punten. Alleen maar 6jes en lager. Op de onderdelen die niet goed gingen werden we afgestraft (waar ik het volledig mee eens ben) maar de onderdelen die juist goed gingen hadden we een 6.

Gauw weer vergeten en op naar de volgende. Miley deed het super dus daar ben ik blij mee <3


Dat vind ik altijd zo stom, als je durft af te straffen moet je ook durven belonen. Geef je en 5 moet je ook een 7 geven in doen verdient.

Wat je zegt gevoel vast houden punten gauw weer vergeten.

different1
Berichten: 3644
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:50

SandraWierda schreef:
roosjenat schreef:
Wat een gaaf jasje littleroosie!

Wij hebben vanochtend weer 2 proefjes gestart in het Z1. Proeven gingen beiden wel fijn, de wissels waren niet zo netjes maar verder erg tevreden. Ze liep ook veel actiever als de vorige keer.

Helaas was de jury het niet met mij eens.. 194,5 & 198 punten. Alleen maar 6jes en lager. Op de onderdelen die niet goed gingen werden we afgestraft (waar ik het volledig mee eens ben) maar de onderdelen die juist goed gingen hadden we een 6.

Gauw weer vergeten en op naar de volgende. Miley deed het super dus daar ben ik blij mee <3


Dat vind ik altijd zo stom, als je durft af te straffen moet je ook durven belonen. Geef je en 5 moet je ook een 7 geven in doen verdient.

Wat je zegt gevoel vast houden punten gauw weer vergeten.


Daar moet de proef ook wel naar zijn...
En eerlijk, sommige rijden echt alleen maar 5jes, 6jes, het komt heel weinig voor maar het kan wel.
Ben zelf jurylid geweest en zulke proeven zijn echt niet leuk om te jureren, ik probeerde dan in m'n commentaar wel duidelijk te maken wat er imo aan miste om hoger te kunnen scoren.
Ik durfde 9ens en 3en te geven, maar een enkele keer zat er één tussen die het allemaal net niet voor elkaar had.
Het is voor beide kanten soms frustrerend :(:)

@Roosjenat: balen dat de jury het niet eens was met jouw gevoel, ik heb wel het idee dat de jury's in het Z je vaker moeten hebben gezien, en dat we als amazones/ruiters echt wat routine moeten krijgen in de Z proeven.
Er zit een flink gat tussen het M en Z in wat de jury wil zien vind ik.

Ctje5
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:12

Vandaag had mijn dochter dus haar eerste derby eventing met haar 2 pony's bij de Kroo in Zeeland tussen de paarden. Ze had gekozen voor BB. Met haar 1ste pony Cassidy alles foutloos. Met haar andere pony whisper 1 balkje in het basisparcours en in de cross zelf een extra hindernis :D Dus werd ze uitgesloten van de wedstrijd. Is niet erg maar ze had wel een mooi rondje en uitgereden ook nog. Met Cassidy is ze 2de geworden. Ze kreeg een waardebon van hun winkel daar van 30 euro. en met wat geld bij leggen had ze dus een mooi donker blauw glitterdekje wat ze dus gedeeltelijk gewonnen en gekocht had ;) nr 1 was trouwens ook een pony ;) . Ik stond er van te kijken dat buiten mijn dochter om nog een stuk of 3/4 andere ponyruiters tussen de paarden zaten in het BB. Zo komen er dus wel wat meer pony's tussen de paarden erbij. Hartstikke leuk natuurlijk! Haar vriendin reed trouwens het B ook met pony tussen de paarden. Zij werd 1ste. en ook daar reden er een aantal pony's tussen zag ik wel.

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:24

Helemaal mee eens hoor different1! Maar er zat al zoveel verbetering in vergeleken met vorige keer en dan zo gejureerd worden is wat teleurstellend. Had ook een 6 voor halstrekken, nou zo laag hebben wij daar nog nooit op gehad haha.

Het lastige is ook dat elke jury naar wat anders kijkt en hun ideaalbeeld is ook allemaal anders. Maar wij trainen gewoon lekker door en we komen er van zelf wel :D

different1
Berichten: 3644
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:27

Ctje5: Wat leuk, gefeliciteerd!
Zo zie je maar, druk gemaakt voor niets ;)
Fijn dat het zo goed uitgepakt heeft en smaakt vast naar meer.

@roosjenat: dat is het lastige van onze sport, de ene jury wil meer dit zien, de ander weer dat...
Voor halsstrekken een 6 is wel matig, dat zijn nou net de onderdelen waar je makkelijker op kunt scoren en waar jury's ook vaak wat makkelijker punten voor geven.
Je eigen gevoel, en dat er al zoveel verbetering is, is het allerbelangrijkste!
Houd dat gevoel vast en heel veel succes voor de volgende wedstrijd.

Noisy

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 23:38

littleroosie schreef:
Wat leuk Noisy, heb je ook eerst western met hem gereden of bewust de keuze gemaakt om met een Quarter dressuur te rijden?

Ik kan ook naar de binnenbak toe maar ben daar een beetje klaar mee haha, wil gewoon thuis rijden maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Jazeker! :D
Afbeelding
En dat doen we tussendoor ook nog weleens. Lekker voor de afwisseling :) We zijn ook nog lid van de WRAN, dat is een western organisatie en die schrijven nog weleens een online proefje uit. Als het in mijn wedstrijdschema past doe ik die ook nog weleens mee voor de leuk :)

Ik rij ook het liefste gewoon thuis, scheelt toch weer zeker 3 kwartier, alles bij elkaar gerekend + het hele gedoe van aankoppelen en thuis de boel weer terugzetten, schoonmaken ed. Dat heb ik na een drukke dag werken niet altijd zin in.

Ahh, wat jammer Roosjenat. Wel fijn dat Miley het goed deed.

Ctje5, zie je nou wel? Er lopen zat pony's tussen de paarden mee, ook bij de eventing. En ook nog een mooie 2e plaats! Gefeliciteerd *\o/*

Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest en we hebben de laatste punten voor het L2 bij elkaar :D Doel gehaald *\o/* We hadden 190 en 191.
Tijdens de proeven had ik m'n handen vol aan meneer, die had er zin an. Met losrijden al een vette bok kunnen incasseren en na de verruimingen terug had meneer helemáál geen zin in dus daar kreeg ik op het protocol te weinig verschil :+

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:15

Noisy schreef:
littleroosie schreef:
Wat leuk Noisy, heb je ook eerst western met hem gereden of bewust de keuze gemaakt om met een Quarter dressuur te rijden?

Ik kan ook naar de binnenbak toe maar ben daar een beetje klaar mee haha, wil gewoon thuis rijden maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Jazeker! :D
[ [url=m/32CMsT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dat doen we tussendoor ook nog weleens. Lekker voor de afwisseling :) We zijn ook nog lid van de WRAN, dat is een western organisatie en die schrijven nog weleens een online proefje uit. Als het in mijn wedstrijdschema past doe ik die ook nog weleens mee voor de leuk :)

Ik rij ook het liefste gewoon thuis, scheelt toch weer zeker 3 kwartier, alles bij elkaar gerekend + het hele gedoe van aankoppelen en thuis de boel weer terugzetten, schoonmaken ed. Dat heb ik na een drukke dag werken niet altijd zin in.

Ahh, wat jammer Roosjenat. Wel fijn dat Miley het goed deed.

Ctje5, zie je nou wel? Er lopen zat pony's tussen de paarden mee, ook bij de eventing. En ook nog een mooie 2e plaats! Gefeliciteerd *\o/*

Wij zijn vandaag ook weer op pad geweest en we hebben de laatste punten voor het L2 bij elkaar :D Doel gehaald *\o/* We hadden 190 en 191.
Tijdens de proeven had ik m'n handen vol aan meneer, die had er zin an. Met losrijden al een vette bok kunnen incasseren en na de verruimingen terug had meneer helemáál geen zin in dus daar kreeg ik op het protocol te weinig verschil :+



Wat goed! Mooie punten!
Gaaf dat jullie ook western rijden, leuk die afwisseling. :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 04:16

tine10 schreef:
Hallo allemaal, mag ik hier ook meekletsen?

Ik rij met mijn IJslander van 1,38 ook tussen de paarden. We hebben gisteren ons eerste winstpunt in de M1 gereden. We springen ook, maar dat doen we alleen bij onderlinge wedstrijdjes, want ik durf niet zo hoog. Verder rijden we WE0, TREC0 en natuurlijk gaan we regelmatig naar het bos.

Deze foto is van 2 jaar geleden
[ [url=m/CqbkJE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit vind ik nou zo leuk. Een niet standaard sport ras, om het even stom te zeggen, die toch lekker in de sport meekomt.
Binnenkort is er in Houten een grote wedstrijd tmt grand prix voor mensen met niet "standaard" wedstrijdpaarden. Ik heb mij ook ingeschreven als volwassene met pony tussen de paarden ruiters.

Ik heb een tijd mij terug getrokken uit de wedstrijden. Dat was vanaf oktober.
In 1 week 6 winstpunten rijden waarbij de wedstrijd klasse L1 hadden uitgereden met als commentaar laatste proef:

Nette proef, vriendelijk voorgesteld

Het ging zo mega snel dat ik me niet helemaal goed had voor kunnen bereiden op de L2. Heel gaaf zo snel maar er zit dus ook een keerzijde aan. Al hoe ik best perfectionistisch ben en zowel mijn pony als ik er een handje van hebben te moeilijk te denken.
Ik had mij ingeschreven voor de L2 maar mij terug getrokken uit de wedstrijd. Mijn pony en ik waren elkaar totaal kwijt onder het zadel. Dat uitte zich in staakgedrag, stagneren en achterwaarts gaan, bokken etc. Ik was mijn hele motivatie even totaal ook kwijt om naar mijn pony te gaan. Toen ben ik mij volledig in gaan zetten op de basis. Geen enkele oefening meer uit de proeven. Elkaar vinden, want we waren opeens enorm zoekend. Voorwaarts, rechtgericht, buiging en stelling. Ik was al blij als we hier doorheen waren soms was het gewoon 5 keer staken. Ik begon het leuk te vinden om te zien hoe we het uur begonnen en ik hem eindelijk weer normaal door de baan kreeg recht, met voorwaartse drang als we eindelijk na een uur ploeteren de basis fijn op orde hadden en ik al die gekke bewegingen en bokken die soms super hoog waren had uit gezeten. Hij is tot zijn 10e prestatie dekhengst geweest, je moet hem wel echt rijden maar hij is ook weer heel hoog opgeleid (kent alles tmt grand prix zat met zijn 6e al in de z dressuur) waardoor hij heel gevoelig is op je handen of je benen daar reageert hij enorm op ook als je hem per ongeluk niet daarin goed begeleid op een zachte consequente manier(is nog best ingewikkeld die twee samen te combineren :D ) krijg je het gelijk terug. Als jij het verkeerd doet dan of hij stagneert(direct nukkig stilstaan, gaat achteruit, trapt naar je been, gaat hoog bokken etc.) of hij sluit zich af en je kan niks meer. Van een uur lang alleen maar met voorwaarts, oplossen van het staak gedrag, rechtgericht en soepelheid in buiging en stelling bezig te zijn pakte ik verloop van tijd iets van de wedstrijdoefeningen mee. Steeds beetje bij beetje. Hoe het nu super goed gaat weer heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en ons ingeschreven voor L2 10 maart gewoon op eigen stal. Bij het doornemen en het tekenen van de proef dacht ik jeetje dit gaat nog wat worden. Gisteren en vandaag gereden en na even goed op de basis los gereden kreeg ik er gewoon alles uit. Ik zit weer op vleugels. Ik heb wel altijd veel spanning op een wedstrijddag maar als het zoals vandaag gaat dan heb ik er alle vertrouwen in. En nee ik moet ook niet gelijk denken dat ik winst moet rijden. Alleen al de ervaring en in de wedstrijdring zijn is al heel wat.

In middendraf van hand veranderen L2 waar gaan jullie terug in tempo? In de hoek of wat er voor? Mijn instructrise zegt dat ik door moet tot in de hoek naar mijn weten wat er voor zodat ik het verschil kan laten zien.

Zoveel reacties hier maar dit is hoe wij starten weet niet of ik het al had laten zien en anders.. sorry :o


Afbeelding
Winter tenue let op geen goede zit want het zadel pastte niet bij mij. Mijn benen zijn nu mooi lang en mijn hak is in mooie lijn met mijn heup en schouder.
Zie hier

Afbeelding


En mijn zomertenue (heb wel een andere frontriem er bij)

Afbeelding


Ps off topic
Ik heb de laatste tijd ontdekt dat de ps of sweden dekjes geweldig bij mijn pony en mijn zadel passen. Ik heb allerlei mooie merken liggen maar deze is nu zo vies omdat ik het altijd pak door de super ligging. Door verdikking aan de voorkant blijft ook na het rijden heel mooi de ruimte tussen zadel en schoft.

Hebben jullie dat ook bij een bepaald merk dat je opeens zonder dat je eigelijk zoekend bent ziet dat dat gewoon het merk voor jou en je pony is? En zoja, bij welk merk en hoe merk je dat?

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:56

De oefeningen staan omschreven als
M-X-K van hand veranderen. De oefening is dan van M tot K. De overgangen rijd je net na de M en voor de K. Deze moeten in het L2 ook duidelijk zichtbaar zijn.
Wending door, zorgen dat je paard recht gesteld is en in balans. Duidelijk de gehele lijn verruimen en met voor de hoekletter weer terug naar de arbeidsdraf.

Bel wel benieuwd hoe je instructrice er bij komt dat je tot in de hoe middendraf zou moeten rijden. Dat is wel een hele vreemde opmerking.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:55

PSvanLot schreef:
De oefeningen staan omschreven als
M-X-K van hand veranderen. De oefening is dan van M tot K. De overgangen rijd je net na de M en voor de K. Deze moeten in het L2 ook duidelijk zichtbaar zijn.
Wending door, zorgen dat je paard recht gesteld is en in balans. Duidelijk de gehele lijn verruimen en met voor de hoekletter weer terug naar de arbeidsdraf.

Bel wel benieuwd hoe je instructrice er bij komt dat je tot in de hoe middendraf zou moeten rijden. Dat is wel een hele vreemde opmerking.


Mijn pony wilt het dan wat afraffelen maar moet tot het einde doorgang. Dat was het eigelijk vooral. Dat ze zei je moet wel doorgaan tot het einde. Maar tussen die 2 letters dus middendraf en voor en na die letter arbeidsdraf.