Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:24

Haha, ik ben het nog wel gewend van springen natuurlijk.. Daar moest ik ook regelmatig een klassiek parcours met barrage en voor het tweede parcours in de ring ernaast een twee fasen parcours onthouden.. Dus misschien gaat dressuur onthouden ook makkelijker dan omdat je al getraind bent in het onthouden.. Geen idee!

meliss1812

Berichten: 621
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 06:50

Marjolein_Bo schreef:
Als ik een proefje uit mijn hoofd wil leren teken ik het eerdt een paar keer uit. Vervolgens loop ik hem in mijn hoofd in de bak nog een keer door.

Ik heb vandaag ook voor het eerst een online proefje gereden! Was niet mijn beste proef, maar na een lange tijd niet wedstrijdgericht gereden te hebben ben ik meer dan tevreden! :o

Nou had ik mijn vader duidelijke instructies gegeven voor het filmpje en het rondje om het paard. Blijkt hij achteraf niet met 2 vingers onder de bovenkant van de neusriem de ruimte gemeten hebben, maar hij heeft zijn hele hand onder de zijkant van de neusriem gestoken (zie foto). Zal de jury dit afkeuren denken jullie? Ik heb het filmpje wel gewoon maar op gestuurd... := (De neusriem zat veder echt los genoeg dat je er ook met 3 vingers onder de bovenkant langs kon)


Als het goed is niet, als ze kunnen zien dat deze los genoeg zit wordt hij niet afgekeurd, wel een opmerking onderaan het protocol.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:18

Texas02 schreef:
Ik lees hem 2x door en dan ken ik hem in principe.. Dan zeg ik hem nog wel een paar keer op in mijn hoofd, en in het ideale geval rijd ik hem nog van te voren.. Maar dat is er nu niet van gekomen, ik hoorde pas donderdag na het rijden dat we zaterdag gingen filmen en op vrijdag is mijn paard vrij, dus niet meer geoefend van te voren. Donderdagavond snel de proef doorgelezen, vrijdag en zaterdag nog een paar keer in mijn hoofd opgezegd en gaan.. :D

Nu is er wel één foutje bij het opnemen van mijn proef, de telefoon ging heel kort even dubbel (de filmer had hem denk ik bij het hoesje vast :+ ), je moet tussen A en F in stap en precies daar gebeurde dat. Nu snap ik dat dit dan misschien niet goed te beoordelen is of helemaal niet te beoordelen is, maar dan wordt de rest van de proef toch wel gewoon beoordeeld? Want ookal krijg ik daar een 0 of 1 op, ik zou de rest graag willen weten, puur alleen al om het commentaar.. Dit was nog geen 5 seconden, de volgende oefening staat er ook gewoon weer op. A-F overgang arbeidsstap staat er niet op, maar F-E van hand veranderen en stap verruimen wel weer..


Ik had precies hetzelfde bij de overgang stap, maar dan een filmer die even afgeleid was waardoor ik buiten beeld was. De overgang stond er precies niet op, maar je zit 2 seconden later me wel rustig ontspannen stappen. Ik heb toen een 6 gekregen met "paard niet in beeld". Het is natuurlijk niet wenselijk, maar bij een echte proef kan het natuurlijk ook voorkomen dat de jury de oefening even niet heeft gezien door omstandigheden.

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:25

Ik had gisteravond mijn punten! 197


Fijn dat mijn gevoel klopte. Het ging een stuk beter dan mijn vorige 2 L1 proeven waar ik beide 184 op had.
Ik hoop dat we snel weer instructie op stal mogen laten komen zodat ik beter kan oefenen met de werkpuntjes!

En over proeven uit hoofd leren, ik vind het erg lastig, maar door vooral filmjes te kijken van anderen en de proef op papier met bakletters visualiseren lukt het. En soms gaat het dan nog fout, voordeel van online is dat je dan nog keer overnieuw kan.

Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:57

Elise_K schreef:
Texas02 schreef:
Ik lees hem 2x door en dan ken ik hem in principe.. Dan zeg ik hem nog wel een paar keer op in mijn hoofd, en in het ideale geval rijd ik hem nog van te voren.. Maar dat is er nu niet van gekomen, ik hoorde pas donderdag na het rijden dat we zaterdag gingen filmen en op vrijdag is mijn paard vrij, dus niet meer geoefend van te voren. Donderdagavond snel de proef doorgelezen, vrijdag en zaterdag nog een paar keer in mijn hoofd opgezegd en gaan.. :D

Nu is er wel één foutje bij het opnemen van mijn proef, de telefoon ging heel kort even dubbel (de filmer had hem denk ik bij het hoesje vast :+ ), je moet tussen A en F in stap en precies daar gebeurde dat. Nu snap ik dat dit dan misschien niet goed te beoordelen is of helemaal niet te beoordelen is, maar dan wordt de rest van de proef toch wel gewoon beoordeeld? Want ookal krijg ik daar een 0 of 1 op, ik zou de rest graag willen weten, puur alleen al om het commentaar.. Dit was nog geen 5 seconden, de volgende oefening staat er ook gewoon weer op. A-F overgang arbeidsstap staat er niet op, maar F-E van hand veranderen en stap verruimen wel weer..


Ik had precies hetzelfde bij de overgang stap, maar dan een filmer die even afgeleid was waardoor ik buiten beeld was. De overgang stond er precies niet op, maar je zit 2 seconden later me wel rustig ontspannen stappen. Ik heb toen een 6 gekregen met "paard niet in beeld". Het is natuurlijk niet wenselijk, maar bij een echte proef kan het natuurlijk ook voorkomen dat de jury de oefening even niet heeft gezien door omstandigheden.


Maar hopen op het beste dan! Ben echt benieuwd wat de jury ervan vond.. Toch spannend hoor, voor het eerst L1! Fijn dat jij er nog een 6 op gekregen hebt iig, klopt inderdaad wel dat een jury in het echt ook een keer net iets gemist kan hebben..

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:02

Ik heb ook de punten van mijn L1 debuut binnen :) 188 met genoeg commentaar waar we iets mee kunnen. Net mijn tweede ingestuurd, dus we gaan weer nagels bijten haha! Dit was trouwens de eerste keer dat ik deze proef uit mijn hoofd deed en ik rij dan de eerste proef toch niet zo heel lekker. Ik ben dan meer gefocust op hoe ik de proef moet rijden dan op hoe ik me goed moet voorbereiden op de onderdelen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:35

Ik kijk de proefjes ook altijd vooraf online! Alleen l2 proef 12 vind ik toch lastig om uit het hoofd te rijden. := Er zitten soms lange lijnen in en dan denk ik vergeet ik niet wat? Helemaal aangezien er in deze proef geen achterwaarts of door een S van hand veranderen is.
Anyway, gister ingestuurd, ben benieuwd naar de punten. :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:53

Valt het andere ook op dat de dashboards steeds later worden bijgewerkt?
Ik heb vrijdagmiddag een proef ingestuurd die volgens mij nog niet eens aan een jury is gekoppeld :?

Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:59

Gefeliciteerd met de goede punten! :)

Hoe kun je zien of het aan een jury gekoppeld is dan? Bij mij stond er na doorsturen beoordeling gepland..

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:00

Texas02 schreef:
Gefeliciteerd met de goede punten! :)

Hoe kun je zien of het aan een jury gekoppeld is dan? Bij mij stond er na doorsturen beoordeling gepland..

Klopt, bij mij staat dit er ook..

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:34

MightyJoe schreef:
Texas02 schreef:
Gefeliciteerd met de goede punten! :)

Hoe kun je zien of het aan een jury gekoppeld is dan? Bij mij stond er na doorsturen beoordeling gepland..

Klopt, bij mij staat dit er ook..

Bij mij ook ja.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:35

Denk dat ik m uit m’n hoofd ken! Toch spannend haha heb m wel 6 x doorgelezen gelopen in m’n hoofd en verschillende filmpjes gekeken

Toch jammer dat je maar 1 proef op zo een dag als dinsdag kan filmen

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:49

Texas02 + Mightyjoe + Marieke1495 Dit kun je alleen zien als je al eerder een proefje hebt ingestuurd. Je gaat dan naar de dashboard waar ook je protocol staat, aan de linkerkant zie je de gereden wedstrijden en als op de juiste datum klikt staat er een jury bij.

Afbeelding

Succes morgen Naomi! De eerste keer uit je hoofd rijden is altijd spannend.

Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:48

Naomi_Haffie schreef:
Denk dat ik m uit m’n hoofd ken! Toch spannend haha heb m wel 6 x doorgelezen gelopen in m’n hoofd en verschillende filmpjes gekeken

Toch jammer dat je maar 1 proef op zo een dag als dinsdag kan filmen


Kun je niet twee filmen morgen (als je tijd hebt)? Kun je niet theoretisch op dinsdag filmen en dan de eerste ergens deze week insturen en de tweede volgende week maandag? Dan zit je nog precies binnen de week met insturen..

@roosjenat: Ah, super, bedankt! Dit was mijn eerste proef met het nieuwe systeem, dus dan kan ik dat deze keer nog niet zien. Volgende keer dan! :)

Iemand van stal heeft al wel punten terug (L2, ze had een winstpunt), nu zit ik nog meer e-mail te kijken :+

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 22:55

roosjenat schreef:
Texas02 + Mightyjoe + Marieke1495 Dit kun je alleen zien als je al eerder een proefje hebt ingestuurd. Je gaat dan naar de dashboard waar ook je protocol staat, aan de linkerkant zie je de gereden wedstrijden en als op de juiste datum klikt staat er een jury bij.

[ [url=m/xEQoHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes morgen Naomi! De eerste keer uit je hoofd rijden is altijd spannend.

Bedankt! Ik snapte al nooit waar iedereen de jury kon vinden. Mijne is ook nog niet toegewezen maar ook pas einde van de middag ingestuurd.

Naomi_haffie, succes morgen :D

Ballard_L gefeliciteerd! Fijn direct mooie winstpunt bij debuut.

Dalai, super punten. Gefeliciteerd!

Texas02 schreef:
Haha, ik ben het nog wel gewend van springen natuurlijk.. Daar moest ik ook regelmatig een klassiek parcours met barrage en voor het tweede parcours in de ring ernaast een twee fasen parcours onthouden.. Dus misschien gaat dressuur onthouden ook makkelijker dan omdat je al getraind bent in het onthouden.. Geen idee!

Als ik ooit eens weer ga springen zou het parcours onthouden mijn grootste angst zijn :') dressuur proefje uit mijn hoofd leren, zeker 1 gaat me makkelijk af.

Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:34

Ik heb gelukkig nooit een verkeerd parcours gereden. Alleen op mijn tweede springwedstrijd, met de pony toen nog heel wat jaartjes geleden, stonden er twee oxers naast elkaar en ik reed op de verkeerde af, besefte me dat nog net op tijd en stuurde nog naar de juiste. Eigenlijk waren we dus foutloos maar de jury heeft het als weigering gerekend. Achteraf gezien hadden we dus naar de jury toe moeten gaan, maar wisten wij veel, net op de tweede wedstrijd.. :+ En nu spring ik niet meer, dus dat verkeerde parcours gaat er niet meer komen.

Bij de dressuur had ik dit dus wel in oktober, de voorlaatste wedstrijd die nog door kon gaan. Ik had die proef thuis nog best vaak geoefend, ik kwam op concours en halverwege wist ik het niet meer.. Net toen ik af wilde groeten wist ik het weer. Ondanks dat toch nog een winstpunt gehaald, geen idee hoe want door mijn stommiteit had ik natuurlijk strafpunten.. Gewoon pure blackout.. Heel raar! En heel eng op zo'n moment, je weet het gewoon niet meer en je schaamt je nog dood ook :+

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:09

Ik heb gisterochtend mijn proef ingestuurd en ‘s avonds al de punten terug! Superfijn :) scheelt nagelbijten! 202,5 punt in de L1

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:12

Ballard_L schreef:
Ik heb gisterochtend mijn proef ingestuurd en ‘s avonds al de punten terug! Superfijn :) scheelt nagelbijten! 202,5 punt in de L1


Oh wat een nette punten en super fijn dat je ze zo snel terug had.
Ik heb ze zaterdag begin van de middag ingestuurd, dus het kan nog lang duren hihi.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:43

Ballard_L schreef:
Ik heb gisterochtend mijn proef ingestuurd en ‘s avonds al de punten terug! Superfijn :) scheelt nagelbijten! 202,5 punt in de L1

Wow wat snel! Gefeliciteerd met je punten :D

Texas02

Berichten: 4637
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:37

Gefeliciteerd met de punten!! Dat was echt snel!

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:13

roosjenat schreef:
Texas02 + Mightyjoe + Marieke1495 Dit kun je alleen zien als je al eerder een proefje hebt ingestuurd. Je gaat dan naar de dashboard waar ook je protocol staat, aan de linkerkant zie je de gereden wedstrijden en als op de juiste datum klikt staat er een jury bij.

[ [url=m/xEQoHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes morgen Naomi! De eerste keer uit je hoofd rijden is altijd spannend.


Ik snap er helemaal niks van.
Als ik naar paardrijden.nl ga en inlog, dan zie ik alleen mijn geuploade video's. Geen menu links met 'events' zoals ik zie op jouw printscreen. Ik zag in je adres balk dat je daar iets met dashboard in hebt staan, dus als ik dashboard.paardrijden.nl doe dan moet ik inloggen met mijn email adres ipv mijn relatienummer. En die inloggegevens bestaan niet volgens die site.

Bit_babe
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-02-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:52

Unleash schreef:
roosjenat schreef:
Texas02 + Mightyjoe + Marieke1495 Dit kun je alleen zien als je al eerder een proefje hebt ingestuurd. Je gaat dan naar de dashboard waar ook je protocol staat, aan de linkerkant zie je de gereden wedstrijden en als op de juiste datum klikt staat er een jury bij.

[ [url=m/xEQoHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes morgen Naomi! De eerste keer uit je hoofd rijden is altijd spannend.


Ik snap er helemaal niks van.
Als ik naar paardrijden.nl ga en inlog, dan zie ik alleen mijn geuploade video's. Geen menu links met 'events' zoals ik zie op jouw printscreen. Ik zag in je adres balk dat je daar iets met dashboard in hebt staan, dus als ik dashboard.paardrijden.nl doe dan moet ik inloggen met mijn email adres ipv mijn relatienummer. En die inloggegevens bestaan niet volgens die site.


Dan moet je eerst op het protocol van een van je eerdere proeven klikken. Dan kom je bij je dashboard en kan je links op een nog niet beoordeelde proef klikken om te zien wie de jury is.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:00

Bijrijdster heeft een mail ontvangen dat ze onterecht gestart is in de L2 -O-

Ze stamt nog uit de tijd dat L gewoon L was en we gingen er eigelijk vanuit dat L2 gewoon kon, ook stom van ons natuurlijk. Paard is Z2 dus daar ligt het probleem niet.

Vanmiddag Vanmiddag belletje naar de KNHS voor verheldering en als het zo is dan is het zo en filmen we van de week gewoon een L1

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:11

bamsy schreef:
Bijrijdster heeft een mail ontvangen dat ze onterecht gestart is in de L2 -O-

Ze stamt nog uit de tijd dat L gewoon L was en we gingen er eigelijk vanuit dat L2 gewoon kon, ook stom van ons natuurlijk. Paard is Z2 dus daar ligt het probleem niet.

Vanmiddag Vanmiddag belletje naar de KNHS voor verheldering en als het zo is dan is het zo en filmen we van de week gewoon een L1

Heeft je bijrijdster ooit al L gereden? Zo niet moet ze toch gewoon B starten?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 12:11

Ballard_L, wauw! Mooie score, gefeliciteerd!

Mijn proefje is nu ook toebedeeld aan een jury, wel een bekende naam hier uit de buurt dus ben benieuwd. Verwacht weer geen winst, zit een soort vloek op ons nu we niet meer thuis kunnen filmen :+ Weer allemaal gedoe rond de bak waardoor Karel super gespannen werd (logisch). Van bladblazers tot paarden die naast de ring staan, op hol slaan of met hun hoofd de bakrand binnen komen, we hebben al wat meegemaakt en dus aantal locaties afgestreept :')

Bamsy, oh dat is jammer! Dus de 2de proef wordt niet meer beoordeeld?