Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:44

Texas02 schreef:
Zo stom.. Ik wil nu al steeds mijn mail checken maar dat heeft natuurlijk helemaal geen zin.. :+ Dat wordt nog weer wat deze week :D

Dat wachten is echt hels haha. Zit mijn bijrijdster ook de hele tijd al te stalken of ze al iets binnen heeft. Ik zei je wacht maar tot de meetmomenten weer op gang komen want dit trek ik niet hoor :')

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:05

Ja, dat is het grote voordeel van echte wedstrijden en meetmomenten! Maar ik moet zeggen dat ik dit ook wel fijn vind, hoor.. Op het wachten na dan :+ Geen extra benzinekosten, geen trailer huren, gewoon kunnen rijden op het moment dat het mij uitkomt als er een filmer aanwezig is, paard hoeft niet op de trailer (is niet zijn hobby)..

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:40

Bij mij kwamen de mailtjes steeds terecht in de ongewenste mail. Vergeet dus vooral ook die mailbox niet te checken :')

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 00:59

Komt goed! Alleen toch maar eerst even braaf afwachten, nu komt er toch nog niets :+ Zo moeilijk, dat wachten :D

Rowan_
Berichten: 245
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Odijk(utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:21

Woehoeeee gisteren eindelijk mijn punten, en daarmee mijn eerste winstpunt binnen!
Super blij, het mocht allemaal wat actiever, en daar was ik het zeker mee eens.
Had de dag ervoor les, en flink ook, dus het batterijtje was een beetje op.
Maar hij was braaf, wat bij hem niet vanzelfsprekend is, dus ik was tevreden. :D

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:50

Rowan_ schreef:
Woehoeeee gisteren eindelijk mijn punten, en daarmee mijn eerste winstpunt binnen!
Super blij, het mocht allemaal wat actiever, en daar was ik het zeker mee eens.
Had de dag ervoor les, en flink ook, dus het batterijtje was een beetje op.
Maar hij was braaf, wat bij hem niet vanzelfsprekend is, dus ik was tevreden. :D


Gefeliciteerd! Hopen dat mijn debuut ook zo uitpakt hihi. Maar we wachten (on)geduldig af.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:13

Ik wil vanmiddag nog gaan filmen. Hoe zit het dan? Kan ik twee proeven filmen en dan vanavond 1 uploaden en later deze week nog 1?

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 13:50

Ja dat kan!

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:03

Mijn pony heeft sinds gisteren dat hij wat spanning opbouwd na het voorstelrondje. Hij gaat staart zwiepen en maakt zich strak met het wegrijden... oeps... iets met negatieve associatie misschien. Zodra we de AC lijn oprijden is de spanning weg.
Waarschijnlijk rij ik strakker en ongemakkelijker in de proef dan in de training.
Was wel een mooi feedback momentje van mijn pony. Heel duidelijke taal voor 'prima dat we steeds die gekke proefjes moeten rijden, maar rij dan wel gewoon normaal anders haak ik af' :Y)

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:26

Leuk topic! Vorige week vrijdag voor het eerst een proefje opgenomen en opgestuurd :)
Dat wachten op de punten duurt gevoelsmatig wel lang naar viel eigenlijk wel mee, ik had dinsdag mijn punten. Was helemaal verbaasd, had 249 punten in het Z1 :wow: Voor mij zeker voor herhaling vatbaar, toch een manier om weer een beetje routine te krijgen in het proeven rijden. Oktober was de laatste keer dat ik op concours een proef reed, toen voor de eerste keer Z1.

Anoniem

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:42

Heeft iemand een idee of je twee keer op een dag kan starten met online proeven met een startpas die een dag geldig is? Of kan dat niet omdat je ze los van elkaar in moet sturen

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:45

Weet iemand hoe het zit als de meetmomenten van start gaan? Stel ik heb nu 3 online punten en de meetmomenten starten weer mag ik er dan nog 2 online halen? Of mag ik er dan nog 5 online halen?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:51

Sammiex2000 schreef:
Heeft iemand een idee of je twee keer op een dag kan starten met online proeven met een startpas die een dag geldig is? Of kan dat niet omdat je ze los van elkaar in moet sturen


Je mag 1 proef per week insturen. Met een startpas van 1 dag kun je dus 1 proef rijden.

dell_1 schreef:
Weet iemand hoe het zit als de meetmomenten van start gaan? Stel ik heb nu 3 online punten en de meetmomenten starten weer mag ik er dan nog 2 online halen? Of mag ik er dan nog 5 online halen?


Voor zover ik heb begrepen tellen alle winstpunten die je nu haalt als regulier mee. Dat wil zeggen dat je er nog 5 per klasse online mag halen als de meetmomenten weer begonnen zijn.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:20

Hoe vinden jullie het makkelijk om n proef uit je hoofd te leren? Ik heb m’n zusje gevraagd om te filmen maar ze kan niet en , en.. dus ik moet m toch uit m’n hoofd gaan rijden ...

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:35

Ik kijk heel veel proefjes op YouTube en dan na een paar onderdelen even op pauze en dan even het stukje in mijn hoofd herhalen en dat heeeel vaak :Y) en dan ben ik hele dagen in m’n hoofd de lijnen van dat proefje aan het rijden haha!

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:39

Naomi_Haffie schreef:
Hoe vinden jullie het makkelijk om n proef uit je hoofd te leren? Ik heb m’n zusje gevraagd om te filmen maar ze kan niet en , en.. dus ik moet m toch uit m’n hoofd gaan rijden ...


Tekenen helpt bij mij, en niet te snel, een beetje zoals je het normaal zou rijden

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:41

ik lees hem 2 keer door, dan “rij” ik hem in mijn hoofd nog een keertje met mijn ogen dicht. Ik onthou niet alles letterlijk maar ik doe bijvoorbeeld; “binnenkomen draf, links, S , halthouden”
Dan herinner ik wel dat ik bij E of B door een S van hand moet veranderen en dan bij C moet halthouden bijvoorbeeld... :)

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:49

Visualiseren. Eerst de lijnen op papier kennen. Daarna ga ik hem zelf lopen op een groot kleed of buiten. En als ik hem qua lijnen goed ken dan ga ik hem qua gevoel visualiseren met mijn ogen dicht. Dus wat voel ik op dat moment, wat zie ik etc. Helemaal doorrijden van begin tot einde. En je kan het net zo perfect maken als je zelf wil in gedachten.

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:52

Flicka12 schreef:
Ik kijk heel veel proefjes op YouTube en dan na een paar onderdelen even op pauze en dan even het stukje in mijn hoofd herhalen en dat heeeel vaak :Y) en dan ben ik hele dagen in m’n hoofd de lijnen van dat proefje aan het rijden haha!

Hier ook vanaf filmpjes gekeken. En dan visualiseren in je eigen bak :)

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:04

Ik lees hem altijd eerst een paar keer door, daarna bekijk ik de proeven op Youtube. Eerst met geluid en later zonder. Tot slot visualiseer ik de proef, zoals ik die wil rijden. Ik rijd al ongeveer 5 jaar mijn proeven uit het hoofd.

meliss1812

Berichten: 621
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:02

Ik teken de proeven ook en visualiseer ze vervolgens, vooral een keer doen dan gaat de spanning van de eerste keer er wat af ;)

Hier proefjes aan het beoordelen, zo zonde niet inzoomen op het bit/neusriem en dus ook geen neusriem controle..
Of alleen twee vingers onder sperriem en niet inzoomen op de sporen..
En dan volledig in tenue doen ze zo hun best helemaal niet leuk om af te keuren ;(

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:05

Het was voor mij een heel verademing om ze uit mijn hoofd te gaan rijden. Gaf zoveel meer rust.
Ik keek inderdaad ook filmpjes om vervolgens m'n ogen te sluiten en de proef in m'n hoofd in te beelden.

Met normale wedstrijden deed ik dat inbeelden dan in de bak op die locatie als ik die kende. Zo leer je eenvoudig de lijnen.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:16

Ik lees hem 2x door en dan ken ik hem in principe.. Dan zeg ik hem nog wel een paar keer op in mijn hoofd, en in het ideale geval rijd ik hem nog van te voren.. Maar dat is er nu niet van gekomen, ik hoorde pas donderdag na het rijden dat we zaterdag gingen filmen en op vrijdag is mijn paard vrij, dus niet meer geoefend van te voren. Donderdagavond snel de proef doorgelezen, vrijdag en zaterdag nog een paar keer in mijn hoofd opgezegd en gaan.. :D

Nu is er wel één foutje bij het opnemen van mijn proef, de telefoon ging heel kort even dubbel (de filmer had hem denk ik bij het hoesje vast :+ ), je moet tussen A en F in stap en precies daar gebeurde dat. Nu snap ik dat dit dan misschien niet goed te beoordelen is of helemaal niet te beoordelen is, maar dan wordt de rest van de proef toch wel gewoon beoordeeld? Want ookal krijg ik daar een 0 of 1 op, ik zou de rest graag willen weten, puur alleen al om het commentaar.. Dit was nog geen 5 seconden, de volgende oefening staat er ook gewoon weer op. A-F overgang arbeidsstap staat er niet op, maar F-E van hand veranderen en stap verruimen wel weer..

Marjolein_Bo
Berichten: 7
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:55

Als ik een proefje uit mijn hoofd wil leren teken ik het eerdt een paar keer uit. Vervolgens loop ik hem in mijn hoofd in de bak nog een keer door.

Ik heb vandaag ook voor het eerst een online proefje gereden! Was niet mijn beste proef, maar na een lange tijd niet wedstrijdgericht gereden te hebben ben ik meer dan tevreden! :o

Nou had ik mijn vader duidelijke instructies gegeven voor het filmpje en het rondje om het paard. Blijkt hij achteraf niet met 2 vingers onder de bovenkant van de neusriem de ruimte gemeten hebben, maar hij heeft zijn hele hand onder de zijkant van de neusriem gestoken (zie foto). Zal de jury dit afkeuren denken jullie? Ik heb het filmpje wel gewoon maar op gestuurd... := (De neusriem zat veder echt los genoeg dat je er ook met 3 vingers onder de bovenkant langs kon)


Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:15

Texas02 schreef:
Ik lees hem 2x door en dan ken ik hem in principe..


Ik wou dat ik zo snel was! Ik heb wel zeker 4 tot 6 keer doorlezen nodig plus nog een aantal keer de proef in mijn hoofd visualiseren.

Maar een B proefje (in mijn geval) is niks vergeleken met het onthouden van een marathon parcours bij het mennen. Dat is echt next level. Ik faalde daar dan ook altijd zwaar in. :')