Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 20:09

_Anneruth schreef:
Ik had mijn punten van gisteravond vanmiddag terug. Heerlijk zo snel! Ik had 207 en fijn commentaar. Hiermee sluiten we de L1 af. Ik ga nu nog even trainen voor de L2, denk dat ik in januari weer een proefje ga rijden. Tenzij het kwartje voor het achterwaarts eerder valt :D.

Edit: ik vind het trouwens stiekem wel cool dat je een protocol terugkrijgt alsof je internationaal rijdt haha! Inclusief Nederlandse vlag :+

Wauw mooie punten weer zeg! Gefeliciteerd :D

Ik wil ook een filmpje insturen, ben zo benieuwd :') nog even wachten tot zondag.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:10

xSannee schreef:
_Anneruth schreef:
Zijn er trouwens meer die er last van hebben dat de site foutmelding geeft?


Ik vanmiddag, oplossing was even naar paardrijden.nl/welcome gaan en opnieuw inloggen.

In m'n berichten kun je terugzien welke foutmelding ik kreeg!

Dank je! Ik ga even kijken of dat voor mij ook werkt.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:11

urosa schreef:
_Anneruth schreef:
Ik had mijn punten van gisteravond vanmiddag terug. Heerlijk zo snel! Ik had 207 en fijn commentaar. Hiermee sluiten we de L1 af. Ik ga nu nog even trainen voor de L2, denk dat ik in januari weer een proefje ga rijden. Tenzij het kwartje voor het achterwaarts eerder valt :D.

Edit: ik vind het trouwens stiekem wel cool dat je een protocol terugkrijgt alsof je internationaal rijdt haha! Inclusief Nederlandse vlag :+

Wauw mooie punten weer zeg! Gefeliciteerd :D

Ik wil ook een filmpje insturen, ben zo benieuwd :') nog even wachten tot zondag.


Dank je!

MyWishMax

Berichten: 25414
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:14

Gefeliciteerd! Mooie afsluiter!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:26

Thanks!
Ik kan ook weer op de site! En wat ik ook echt superhandig vind is dat je je protocol en filmpje in 1 scherm kan bekijken. En rustig kan scrollen terwijl je filmpje blijft staan. Echt een enorm verbetering dit nieuwe platform. Zo fijn!!

Harry72
Berichten: 107
Geregistreerd: 20-09-15

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:33

Even een vraagje: Als je de binnen rijbaan een paar meter inkort bij C om goed te kunnen filmen, moeten dan ook de bak letters verzet worden? of hoe doen jullie dat?

marieke_483

Berichten: 44
Geregistreerd: 19-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:48

urosa schreef:
Die 'van mij' kauwt vaak fanatiek op het bit, en ook al heeft ie zat 2 vingers ertussen, als je dat dan meet bij het neusbot en je doet je 2 vingers ertussen doet dat toch nog zeer aan je vingers :') Wij gaan denk ik daarom ook wiebelen aan de zijkant.

Eva92, snap dat het zo vervelend voelt. Ben benieuwd hoe ze hier mee omgaan, laat je het even weten? Hopelijk heb je snel antwoord! Wel echt absurd snel punten terug zeg!


Dat doet die van mij ook enorm, haha! Vandaag heb ik toevallig een proefje ermee opgenomen, toen heb ik de neusriem nog een gaatje losser gedaan dan normaal, omdat je als ze zo gek aan het doen is met haar mond je niet met één hand je vingers ertussen krijgt.. Hij zit dan alsnog erg los, maar ze loopt zo fanatiek met dr mond te bewegen dat het met één hand gewoon niet lukt..
Ik heb even geknipt in het filmpje om te laten zien hoe we het nu doen (inclusief kriebeltje omdat ze braaf blijft staan <3 :


De neusriem hangt nu zo los dat hij bijna over haar onderlip schuift :+ Dus ik denk dat we volgende keer toch maar wat anders gaan proberen met de neusriem op het normale gaatje, maar ik moet nog even uittesten wat het beste werkt..

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:50

Harry72 schreef:
Even een vraagje: Als je de binnen rijbaan een paar meter inkort bij C om goed te kunnen filmen, moeten dan ook de bak letters verzet worden? of hoe doen jullie dat?



Vraag ik me ook af.

Haha neusriem hangt wel wat los, heb ook micklems, en bij de pony trek ik best wat aan, anders schuift t onderste riempje zo naar voren

Jackyyb

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:56

Mooie heldere openingspost!
En wat komen er leuke punten voorbij en al snel ook! :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:58

Ik denk dat het wel leuk is om in dit topic ook andere online initiatieven te bespreken.

Als ik in de binnenbak rij dan moet ik hem ook wat kleiner maken bij de C. Bij de L2 proef pastte ik de letters verder nooit aan. Maar nu met de M1 proef moet dat eigenlijk wel. Dan moet je namelijk een gebrokenlijn 8-10m in contragalop rijden en die moet je wel iets eerder afbuigen wil je een mooi figuur krijgen. Dus dan moet je de e en de b ook iets verschuiven.
Ik vind de M1 proef zowiezo bijna onmogelijk om binnen te rijden als je niet achter c kunt staan. Maar nu droogt de buitenbak te langzaam voor de volgende bui dus het is wel fijn als we binnen kunnen als het buiten echt niet gaat. Maar heb het nu zo bedacht dat alles zichtbaar moet zijn :D

Hoor allemaal snelle punten terug komen en ik krijg de neiging om mijn e-mail te refreshen :D Heb mijn filmpje woensdag ingestuurd en dat is natuurlijk nog helemaal niet lang maar ik word getriggerd door alle snelle punten :P Wel leuk dat het zo snel kan gaan! Dan zit je er nog helemaal in.

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:10

Ik heb om een nieuw wachtwoord gevraagd.. Maar ik krijg geen mail doorgestuurd.
Ook niet in de spam box.

Maandag maar eens bellen naar het knhs

Sonraffie

Berichten: 1286
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Warder, Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:24

Leuk dat er nu een deel 2 topic is! Ik ben ook weer van de partij!
Nu een weekendje weg met vriendlief, paard en hond! Dinsdag weer een proef filmen denk ik!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:48

https://m.facebook.com/events/3745696822147170

Voor de mensen die een 100% volbloed hebben is dit misschien wel een leuk evenement? (helaas heb ik maar een 50% volbloed)

Ik denk dat zulke dingen wel leuk zijn om ook hier te delen of denken jullie van niet?

Texas02

Berichten: 4706
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:54

Bij mij zie je vaak al dat de neusriem los zit zonder er vingers tussen te doen :+ Ik krijg van mijn instructrice ook altijd te horen dat mijn neusriem geen effect heeft.. Nee, klopt, die zit er voor de sier aan, we kunnen er ook zonder :+ Ik denk dat het bij mijn paard wel meevalt om het te filmen, maar sommigen zijn nogal onrustig met het hoofd als je zoiets wilt doen.. Daarom dacht ik dat het misschien lastig te filmen was.. Maar misschien valt het ook mee :)) Het is wel goed dat het gecontroleerd wordt idd..

HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:01

Iemand enig idee hoe je je als jury kan aanmelden? Ik kan niks vinden.
Kan zelf nog niet starten ivm herstellende blessure van mijn paard. Maar vind t wel leuk om weer meer te jureren. Is dit jaar natuurlijk niet veel geweest..

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:03

Wat hebben sommige snel punten binnen, tof!


Ik ga volgende week ook weer eens een proefje opnemen. Het is te verleidelijk om niet te doen hihi.

De twee vingers onder de neusriem wordt nog wat, mijn filmer heeft verder niks met de paarden en is er stiekem ook een beetje 'bang' voor maar dat komt vast goed. :+

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:25

Helemaal gemist dat er een nieuw topic was :oo
Iedereen gefeliciteerd met de punten, en wat gaaf dat dat nu zo snel gaat!!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:31

HarmanyL schreef:
Iemand enig idee hoe je je als jury kan aanmelden? Ik kan niks vinden.
Kan zelf nog niet starten ivm herstellende blessure van mijn paard. Maar vind t wel leuk om weer meer te jureren. Is dit jaar natuurlijk niet veel geweest..

Even een mail sturen naar onlinepaardrijden@knhs.nl

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:50

Fleury schreef:
Als ik in de binnenbak rij dan moet ik hem ook wat kleiner maken bij de C. Bij de L2 proef pastte ik de letters verder nooit aan. Maar nu met de M1 proef moet dat eigenlijk wel. Dan moet je namelijk een gebrokenlijn 8-10m in contragalop rijden en die moet je wel iets eerder afbuigen wil je een mooi figuur krijgen. Dus dan moet je de e en de b ook iets verschuiven.
Ik vind de M1 proef zowiezo bijna onmogelijk om binnen te rijden als je niet achter c kunt staan. Maar nu droogt de buitenbak te langzaam voor de volgende bui dus het is wel fijn als we binnen kunnen als het buiten echt niet gaat. Maar heb het nu zo bedacht dat alles zichtbaar moet zijn :D


Is het niet zo dat je alleen de oefeningen die je normaliter bij C zou moeten laten zien en dus bij een dichte bakrand niet zichtbaar zijn, even twee meter van C af laat zien? Dus dat je niet de hele bak aan gaat passen (dan dus geen 20x40 meer) en bv de gebroken lijn in contra lijkt me nog prima zichtbaar wanneer je die op de normale lijnen rijdt?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 02:05

Maar je moet wel eerder afwenden want bij c wordt de overgang terug naar draf gevraagd.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 02:14

Ik heb de bak 1 meter verkleind. Bakletters verder niet aangepast. Het wordt ietsje krapper in de hoeken bij C maar het is prima te doen (M1 proef).

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:05

Snorlex schreef:
Ik heb de bak 1 meter verkleind. Bakletters verder niet aangepast. Het wordt ietsje krapper in de hoeken bij C maar het is prima te doen (M1 proef).



Ligt er wel aan hoe groot je paard is of het te doen is.

Ik moet bij m1 ook bak verkleinen maar dat is wel een uitdaging met slagschip van 1.76

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:21

Ik had een nachtbraker als jurylid, kreeg om 3:30u m'n protocol terug :))

Helaas net geen wp, maar ze voelde ook totaal niet fijn dus zag het wel beetje aankomen.

Paar dingen die we zo hadden geoefend de afgelopen tijd kon ik er nu echt niet lekker uitrijden. Dat vind ik dan wel jammer, maargoed toch maar ingestuurd onder het mom van "als je op wedstrijd bent kun je ook niet kiezen of je het morgen even over doet"

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:47

Fleury schreef:
Maar je moet wel eerder afwenden want bij c wordt de overgang terug naar draf gevraagd.


Op zich zou je deze oefening, even afhankelijk hoe hoog de bakrand is, als jury ook moeten kunnen beoordelen wanneer je deze bij C uitvoert. Er zijn genoeg indoorwedstrijden waar de situatie niet anders is. (maar het hele plaatje zie je idd niet :+ ). Ik ben wel benieuwd hoe 'streng' hier op wordt gehandhaafd.

xSannee, das een mooi tijdstip :')

MyWishMax

Berichten: 25414
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:56

Maar dan kan je als jurylid nog even gaan staan bijvoorbeeld. Met filmpje kan je niks (hoewel ik mezelf betrap op alsnog proberen het beeld te beïnvloeden door telefoon draaien oid haha)

Hier zit jury hok bij de C. Als je daarin zit kan je als je staat over wat voorover zit wel alles zien, dan focus je op benen, maar ziet de rest uit ooghoek. met filmen moeten we de bak omdraaien omdat je het hele.paard in beeld hoort te hebben. Dat is gewoon nadeel van filmen, dat is toch anders als menselijk oog. Stuk bij de A zie je normaal toch beter als op.film.