Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:10

PSvanLot schreef:
Mocht je niet kunnen filmen omdat het te warm is dan geloof ik niet dat de knhs moeilijk doet als je later inlevert.


Maar dei zullen toch ook zeggen, moet je maar gewoon vroeg rjiden?
(moet zeggen, de filmers zjin dan de beperking, want krijg die maar eens zo gek :+ :Y) )

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:12

Sjolvir schreef:
PSvanLot schreef:
Mocht je niet kunnen filmen omdat het te warm is dan geloof ik niet dat de knhs moeilijk doet als je later inlevert.


Maar dei zullen toch ook zeggen, moet je maar gewoon vroeg rjiden?
(moet zeggen, de filmers zjin dan de beperking, want krijg die maar eens zo gek :+ :Y) )


Ik had gisteren verschillende filmpjes die om wat voor reden dan ook na de uiterlijke inleverdatum opgenomen waren.
En aangezien de KNHS welzijn hoog in het vaandel heeft staan zou ok het helemaal niet gek vinden als ze her event van de 13e laten inleveren tot de 15e.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:17

Sjolvir schreef:
PSvanLot schreef:
Mocht je niet kunnen filmen omdat het te warm is dan geloof ik niet dat de knhs moeilijk doet als je later inlevert.


Maar dei zullen toch ook zeggen, moet je maar gewoon vroeg rjiden?
(moet zeggen, de filmers zjin dan de beperking, want krijg die maar eens zo gek :+ :Y) )

Ik zou er als filmer gewoon voor uit mijn bed komen, kan ik daarna lekker vroeg naar m'n eigen paard.

Maar goed, in mijn originele tak van sport (endurance) is vroeg opstaan in het wedstrijdseizoen niet ongebruikelijk dus zou ik half 8 op stal nog bijna uitslapen vinden :')

Fetje

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:17

Wij hebben gisteren alweer onze punten van dinsdag teruggekregen. Nadat de storing voorbij waren heb ik mijn proefjes aldoor heel snel terug gekregen op eentje na, maar toen geappt en ik kreeg hem de dag later(zelfs op zaterdag) terug. Dus er wordt achter de schermen ook wel echt hard gewerkt.
Ons laatste protocol was ook bijna helemaal volgeschreven op 3 onderdelen na ongeveer. Dus ook weer super blij mee!

Wij gaan maandag om 6 uur opstappen voor het filmen omdat we met z’n tweeën zijn en elkaar filmen. Je moet er wat voorover hebben :Y) .
Gelukkig heb ik vakantie dus ik kan als ik thuiskom weer terug in bed kruipen :D .
De paarden staan bij ons nu ‘s nachts buiten en overdag op stal dus haar actieve ritme is nu gelukkig al omgedraaid.

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:29

Hilli schreef:
Ik zou er als filmer gewoon voor uit mijn bed komen, kan ik daarna lekker vroeg naar m'n eigen paard.

Maar goed, in mijn originele tak van sport (endurance) is vroeg opstaan in het wedstrijdseizoen niet ongebruikelijk dus zou ik half 8 op stal nog bijna uitslapen vinden :')


Ik smeekte bji de endureanca altijd om zo vroeg mogelijke starttijd, aangezien ik met een Fjord reed, niet echt geschikt voor met warm weer rondje endurance en inderdaad dan was je heeeeel vroeg, want om 8 uur starten.. had je ook nog ergens om 7 uur voorbespreking en die endurance was ook nog eens niet om de heok, maar pokkeeind rijden met de trailer of kamperen.

Mjijn voorlezers moet ik wel ergens uit bed sleuren, hebben geen paarden.... Overigens ook alshet neit warm is, anders kans dat er iemand in de bak rijdt en die kan ik er niet uitgooien. }> :Y)

Mjijn filmpjes zijn ook wel eens te laat ingeleverd, nou ja, waren op tjid ingeleverd, maar niet aangekomen dus nagestuurd.

kincsem

Berichten: 199
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:10

Ik ga ook dinsdagochtend vroeg proberen te filmen. Vanmorgen vroeg buitenrit gemaakt was heerlijk rustig op zondagmorgen.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:24

Vanmorgen om 5.30 gelongeerd hoop morgen te rijden en dat mijn vader en moeder willen filmen en lezen.

Flower had een plek boven oog daarom paar dagen vrij.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:25

kincsem schreef:
Ik ga ook dinsdagochtend vroeg proberen te filmen. Vanmorgen vroeg buitenrit gemaakt was heerlijk rustig op zondagmorgen.



Heerlijk

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:29

sjorvir@ lekker verdeeld jij bij airco en paard in de hitte *pum* (kan toch wel in de schaduw ergens staan neem ik aan)

Je ziet met deze temp paarden en andere dieren buiten staan zonder ennig schaduw plekje daar kan ik zo boos om worden(dieren kunnen ook zonnesteek krijgen) Mijne staan koel in de stal met waaiere hahah(beter verwend dan verwaarloost zeg ik dan maar :)) )

kincsem

Berichten: 199
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:08

5:30 al. Was je er mooi op tijd bij!

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:19

helmab schreef:
sjorvir@ lekker verdeeld jij bij airco en paard in de hitte *pum* (kan toch wel in de schaduw ergens staan neem ik aan)

Je ziet met deze temp paarden en andere dieren buiten staan zonder ennig schaduw plekje daar kan ik zo boos om worden(dieren kunnen ook zonnesteek krijgen) Mijne staan koel in de stal met waaiere hahah(beter verwend dan verwaarloost zeg ik dan maar :)) )


Ze kunnen in de schaduw, maar ja.... daar staan ze uiteraard.... zelden.... :roll: ze kunnen bji de bomenrij staan. Daar is va half 10 schaduw, dit was veel vroeger.
Uiteraard is daar het gras al opgegeten door de firma kaalslag en co. Dus staan ze daar waar nog wel wat te halen valt als draadje dageljiks opschuift.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:04

Hier staan die eigenwijze beesten ook vrijwillig in de zon al kunnen ze de schaduw opzoeken in en rondom de schuilstal.
En als er een harde bui komt zie je al snel richting de schuilstal vertrekken _O-

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:51

Ik wou vanmorgen m’n proef opnemen..7.15 uur zat ik erop en toen we rond 7.45 uur wouden opnemen stond de zon verkeerd..Op de camera was niks te zien,het was 1 grote wazige vlek(en om nou de hele baan om te draaien en weer terug te zetten was ook weer een gedoe aangezien ik nog 15 min had voordat er een aantal stalgenoten wouden rijden)Morgen maar een nieuwe poging en dan op een ander tijdstip hahaha..

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:08

eefjuh20 schreef:
Ik wou vanmorgen m’n proef opnemen..7.15 uur zat ik erop en toen we rond 7.45 uur wouden opnemen stond de zon verkeerd..Op de camera was niks te zien,het was 1 grote wazige vlek(en om nou de hele baan om te draaien en weer terug te zetten was ook weer een gedoe aangezien ik nog 15 min had voordat er een aantal stalgenoten wouden rijden)Morgen maar een nieuwe poging en dan op een ander tijdstip hahaha..


Dat had ik ook al ondervonden. In de avond en ochtend moet ik de ring precies andersom leggen. Heerlijk voor iemand die dan volledig de weg kwijt is.....
Maar goed, nu weet ik dat. Dus had zaterdag avond de ring al andersom weg gezet voor zondag ochtend 7:00 filmen en heel bewust de proef doorgenomen met de bak in de juiste richting.

(en ja, een bak kan 'verkeerd om' liggen. Vraag niet hoe het kan. Mijn hoofd krijgt bij sommige rijbanen echt kortsluiting. Niet handig als je uit je hoofd rijdt.....)

Eefjuh: kun je niet de letters op A4 uitprinten en even over de bestaande letters heen plakken. Op het moment is 's ochtend rijden toch echt wel fijner als 's avonds.

Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:15

kiki1976 schreef:
Hier staan die eigenwijze beesten ook vrijwillig in de zon al kunnen ze de schaduw opzoeken in en rondom de schuilstal.


Bizar. Je snapt niet hoe het kan maar hier lag een donkerbruin veulen bij 34 graden op de heetste plek van de weide in het zand plat op de zij te slapen. Zn moeder stond een stukje verder. Wat hebben die beesten dat wij niet hebben? :D

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:17

pol013 schreef:
eefjuh20 schreef:
Ik wou vanmorgen m’n proef opnemen..7.15 uur zat ik erop en toen we rond 7.45 uur wouden opnemen stond de zon verkeerd..Op de camera was niks te zien,het was 1 grote wazige vlek(en om nou de hele baan om te draaien en weer terug te zetten was ook weer een gedoe aangezien ik nog 15 min had voordat er een aantal stalgenoten wouden rijden)Morgen maar een nieuwe poging en dan op een ander tijdstip hahaha..


Dat had ik ook al ondervonden. In de avond en ochtend moet ik de ring precies andersom leggen. Heerlijk voor iemand die dan volledig de weg kwijt is.....
Maar goed, nu weet ik dat. Dus had zaterdag avond de ring al andersom weg gezet voor zondag ochtend 7:00 filmen en heel bewust de proef doorgenomen met de bak in de juiste richting.

(en ja, een bak kan 'verkeerd om' liggen. Vraag niet hoe het kan. Mijn hoofd krijgt bij sommige rijbanen echt kortsluiting. Niet handig als je uit je hoofd rijdt.....)

Eefjuh: kun je niet de letters op A4 uitprinten en even over de bestaande letters heen plakken. Op het moment is 's ochtend rijden toch echt wel fijner als 's avonds.


Ja raar is dat hè als de baan ineens andersom ligt dan normaal..Ik heb geen printer helaas..
Het is ook fijner om s’morgens vroeg te rijden maar aangezien mijn stalgenoten daar ook zo overdenken is het al een heel gedoe om even 15 minuten de kans te krijgen om je proef op te nemen.Dus vandaar dat ik morgen maar later in de avond ga(en ohwee als ze dan bedenken dat ze dan allemaal willen rijden hahaha..was vanmorgen al 3 kwartier eerder dan dat ik gezegd had om te zorgen dat ik klaar was voordat iedereen wou rijden..)

Nibbit

Berichten: 10428
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:22

eefjuh20 schreef:
Ik wou vanmorgen m’n proef opnemen..7.15 uur zat ik erop en toen we rond 7.45 uur wouden opnemen stond de zon verkeerd..Op de camera was niks te zien,het was 1 grote wazige vlek(en om nou de hele baan om te draaien en weer terug te zetten was ook weer een gedoe aangezien ik nog 15 min had voordat er een aantal stalgenoten wouden rijden)Morgen maar een nieuwe poging en dan op een ander tijdstip hahaha..


Maar serieus, dan doe je toch net of A C is etc.?
De jury kan de letters vaak toch al niet lezen 8-)

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:25

Nibbit schreef:
eefjuh20 schreef:
Ik wou vanmorgen m’n proef opnemen..7.15 uur zat ik erop en toen we rond 7.45 uur wouden opnemen stond de zon verkeerd..Op de camera was niks te zien,het was 1 grote wazige vlek(en om nou de hele baan om te draaien en weer terug te zetten was ook weer een gedoe aangezien ik nog 15 min had voordat er een aantal stalgenoten wouden rijden)Morgen maar een nieuwe poging en dan op een ander tijdstip hahaha..


Maar serieus, dan doe je toch net of A C is etc.?
De jury kan de letters vaak toch al niet lezen 8-)

Dat had ook nog gekund..maar denk dat ik dan helemaal in de war ben met de bak hahaha

cobiie

Berichten: 7317
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:32

Ipv printen gewoon met stiften te werk gaan. O:) Zo moeilijk is het niet om een paar letters op A4'tjes te zetten en deze even met tape over de bestaande letters te plakken.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:44

cobiie schreef:
Ipv printen gewoon met stiften te werk gaan. O:) Zo moeilijk is het niet om een paar letters op A4'tjes te zetten en deze even met tape over de bestaande letters te plakken.


Nee inderdaad..alleen ik heb niet standaard een pak papier en een stift in de auto liggen hahahaha..en aangezien ik normaal niet zo vroeg rijd wist ik niet dat de zon verkeerd stond maar ach een leer voor de volgende keer..1 voordeel is wel dat ik al lekker vroeg klaar was met rijden hahaha

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:05

Ik heb ook het probleem met de zon s morgensvroeg.
En s avonds valt de schaduw heel snel in de bak, dus opnemen om 21u is ook niet te doen, eerder is het nog te warm. Echt wel een probleem om deze week op te nemen

GiGi_90

Berichten: 658
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:14

De paarden gaan bij ons nu van 6.00 uur t/m 11.00 uur naar buiten. Dus ik vind het dan niet zo fijn om zijn weidetijd korter te maken door de proef in de ochtend op te nemen. Ik heb hem daardoor zaterdag in de avond opgenomen en dan in de binnenbaan. Binnenbaan is goed geïsoleerd en ze zetten in de ochtend en avond de deuren tegen elkaar open. Daar is het dan koeler dan buiten. Plus dat je inderdaad niet loopt te klooien met de zon. Anders zou ik inderdaad ook gewoon even een stift en A-4tje pakken en het zo oplossen.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:48

Yes! Zojuist m’n punten terug van de 30ste! Precies genoeg voor een winstpunt, ben er blij mee was niet onze beste proef dus super blij mee. Onze laatste winstpunt binnen voor het M2, nu aan de bak voor het Z!

MyWishMax

Berichten: 25479
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:48

Het is jammer dat je pas achter de zonstand en invloed op de film komt op het moment dat je wilt filmen. Daar denk je normaal niet over na, haha.

Bak omdraaien zou ik wel kunnen, maar moet dan wel letters hebben. Terwijl ik nooit kijk naar de letters en gewoon weet waar ze zitten, maar omgedraaid is dat wel iets waar ik over na zou moeten denken en kijken ben ik bang _O-

Fenna gefeliciteerd!!

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:56

Fenna gefeliciteerd!

Bij mij is de bak omdraaien helaas geen optie.
Ik hou hoe dan ook heel veel schaduw en totale verblinding...
De komende dagen maar even aankijken en anders deze week afmelden. Welzijn voor alles!!