met knhs startpas wedstrijden rijden in belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teamshetjes
Berichten: 157
Geregistreerd: 28-12-16

met knhs startpas wedstrijden rijden in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 09:34

beste bokkers,

ik vroeg me af of je met een startpas va de KNHS ook in belgië wedstrijden kunt rijden. ik ga er eigenlijk van uit van niet, maar ik kon er niets over vinden op de site van de KNHS, of ik moet nog even beter zoeken.
ik zou graag springwedstrijden rijden in belgië, aangezien deze meestal dichterbij zijn dan die in Nederland.
nu vraag ik me af wat ik hiervoor moet doen. hopelijk kan iemand mij helpen.
alvast bedankt!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: met knhs startpas wedstrijden rijden in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:39

FEI/Internationaal kan dat zeker.

Ook kan je af en toe een licentie aanvragen.

https://www.knhs.nl/top-sport/meedoen-a ... uitenland/

Sommige wedstrijden in België zijn open wedstrijden, daar kan iedereen aan meedoen. Maar de punten die je daar haalt krijg je geen winstpunten voor.

Ne een hele hoop gedoe heb ik als dressuurruiter in België beslist alleen nog maar in Nederland te starten en mijn Belgische Licentie volledig te laten vallen en alleen nog maar een KNHS startpas aan te vragen.

Sporthorsies
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-02-13

Re: met knhs startpas wedstrijden rijden in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:44

Dat kan via een gastlicentie, maar dat is behoorlijk kostbaar en of het dat waard is is ook nog maar de vraag... Zal niet voor niets zijn dat veel belgen enkel bij de KNHS starten.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: met knhs startpas wedstrijden rijden in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:46

Je kan altijd eens kijken naar 'oefenjumpings'. Hierbij mag iedereen meedoen, je mag zelf het niveau kiezen,... Het enige nadeel is dat je niet voor winstpunten rijdt, het is puur om te oefenen.