[HK] ZZ-licht debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:40

Mijn paard staat in Nuland. Dus kan veel kanten op, weekend ga ik naar Hulten. Was niet veel anders waar het fijn rijden is. Na het weekend een week vakantie voor paard, veel gewerkt de afgelopen periode. Ik rijd thuis alleen maar op S&T, daar kan ik gewoon het fijnste op afstemmen. Heb dat geaccepteerd, dus waarom moeilijk doen?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:05

Udo2001 schreef:
Mijn paard staat in Nuland. Dus kan veel kanten op, weekend ga ik naar Hulten. Was niet veel anders waar het fijn rijden is. Na het weekend een week vakantie voor paard, veel gewerkt de afgelopen periode. Ik rijd thuis alleen maar op S&T, daar kan ik gewoon het fijnste op afstemmen. Heb dat geaccepteerd, dus waarom moeilijk doen?


Ik heb dat zelf dus ook maar moet dus ook een beetje aan rijbaarheid voor m'n vriend denken :+
Maar ben blij dat ik niet de enige ben die daarmee gewoon het fijnst kan rijden..

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:07

Ik rij alleen maar op trens.Probeer het vaak weer op st&tr maar heb tot nu toe maar 1 paard gehad die er fijn op liep.
Ik vind het gewoon niet fijn inwerken.Bij mij worden ze allemaal eerder taaier dan lichter.
Zal wel mijn eigen afwijking zijn.Toen de verplichting van st&tr er af ging ben ik gelijk alles weer op trens gaan rijden.

listiglistje

Berichten: 14405
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:39

Ik rijd thuis meerendeel op trens, is hij eigenlijk het fijnste op.

Op concour hang ik er toch vaak stang en trek in....hij zet er nl soms zijn tuigstrot op als ie spanning heeft ,wordt af en toe wat te stoer als ie mag gaan in galop en loeren in de verte doet ie graag :7 dan wordt ie 2.40 en das niet grappig!

Op een niet kijkerige locatie ga ik de volgende keer op trens...alleen de laatste selecties waren allemaal locaties met volle terrassen en toeters en bellen, dus maar op safe gespeeld.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:33

Amber waar start jij de 20e?

Zorro loopt het fijnst op S&T.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:17

Voorheen kon je hem nog wel aan de grond houden qua gewicht Linda, nu moet je iets anders verzinnen om te laten merken dat je op zijn rug zit!Haha!

Ik ga naar Simonshaven Mirjam.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:05

Leuk ik ook! euh als Zorro dan echt weer beter is. Dus dan zijn we "concurrenten" :P

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:15

Die van mij is nu eenmaal smeuïger met S&T. En voorheen moest ik het van mijzelf op trens ook zo doen als op S&T, maar dat idee heb ik laten varen. Ik heb gewoon meer fijn afwerking.. Die van mij is dan niet heel groot, maar wel een flink dier.. En ik maar een klein opdondertje. Amber ik geloof niet dat het een afwijking is hoor :) ieder gewoon zijn ding. Dat is het fijne dat iedereen gewoon kan kiezen. Toch?
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:45

Ieder moet inderdaad gewoon gaan waarbij de combinatie het beste uit komt. Bij de een is dat met trens en bij de ander met S&T. :D
Zelfde als met/zonder sporen.
Soms irriteer ik mij ook wel aan de ophemeling als er iemand zonder sporen met trensje rijd. Als dat paard daar fijner mee loopt OK, maar als een ander paard met S&T fijner loopt vind ik dat ook OK. :')

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:50

mirjamalvaro schreef:
Ieder moet inderdaad gewoon gaan waarbij de combinatie het beste uit komt. Bij de een is dat met trens en bij de ander met S&T. :D
Zelfde als met/zonder sporen.
Soms irriteer ik mij ook wel aan de ophemeling als er iemand zonder sporen met trensje rijd. Als dat paard daar fijner mee loopt OK, maar als een ander paard met S&T fijner loopt vind ik dat ook OK. :')


Ja precies. En al zou ik jaren trainen zonder sporen op trens krijg ik m'n paard nooit waar die met sporen en S&T is. Ik trek me er ook niets van aan verder. Maar omdat m'n vriend nu niet fijn kan rijden omdat ik meestal met S&T rijd vind ik wel zielig :P

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:52

Je moet inderdaad rijden waar je paard prettig mee is.
Mijne loopt op beide niet anders alleen houdt met stang zijn mond rustiger dus ik rijd veel met s&t. Met het springen maakt het dan geen drol uit dus loopt hij op zijn trensje en mag hij doen met zijn mond wat hij wil :)
Jullie komen voor mij allemaal ver weg geloof ik he? Niemand in de buurt van Twente...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:07

Leuk Mirjam!Ik hoop voor je dat je kunt starten.

Nou Sandra, ik weet het nog niet zo.Heb het idee dat ik zelf minder gevoel heb in mijn hand.Buigen vind ik ook niet fijn met st&tr.
Gelukkig mag je nu gewoon tot de gp op trens.Internationaal zie ik nog niet gebeuren dus geen probleem.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:40

Prima toch Amber? Ik vind het heel knap al iemand de GP door rijd op trens. Ik lan daar wel respect voor hebben.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:11

Suikermeisje, ik zit vlakbij Zaltbommel. Ik rij altijd met een trensje, vind zelf een S&T niet fijn, veel te veel in mijn handen en Harrie heeft de neiging wat te duwen en te hangen op S&T. Op trens gaat het prima, dus zie geen reden om te wisselen. Heb wel een schitterend S&T hoofdstel hangen, dus stiekem wel jammer.

Ziet er inderdaad uit als een flinke Udo, is die foto bij van Baalen genomen?

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:30

Klopt suikermeisje, hadden laatst met een paar 'bokt' meiden een clinic. Amber was daar ook bij. Proberen wij elk jaar te doen, nu zitten wij te denken aan een trainingsweekend. Ik heb vandaag maar eventjes getraind. Zondag wedstrijd, dus morgen even oppakken en dan zondag proberen te knallen. Hoop dat ik nadat ik telkens maar 1 proef heb gereden nu 2 proeven overleef. Iemand nog meer dit weekend op pad?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:32

Morgen alleen demonstratie in dameszadel bij het WK jonge dressuurpaarden om 20:45. Dus wordt een latertje denk ik :P

Alvast succes voor zondag! Wel gezellig zulke dingen!

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:34

Wel heel leuk als je daarvoor word uitgenodigd! Veel plezier!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:42

Veel plezier!

Dit weekend niet weg met de paarden. Morgen wel lessen met Eliana weer voor het eerst sinds lange tijd.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:50

Gaaf suikermeisje! Veel plezier!

Ik dit weekend nog niet, moet morgen met een vriend mee schrijven op de regiokampioenschappen in Drenthe.
Ik had me voorgenomen om in het ZZ-Licht maar eens te beginnen met 1 proef, maar toch opgegeven voor 2. Nu een beetje spijt, maar we gaan het zien.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:09

Liquorice, het zijn best pittige proeven idd. Daarom reed ik er eerder maar 1... zondag moet ik al vroeg aan de bak, maar ben wel de laatste start!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:34

Ik mag jureren op de regio van ZH.
Verder weinig gepland.Eerst maar eens herstellen van mijn hersenschudding.
Duurt me al veel te lang.

Proeven zijn toch niet veel pittiger dan Z2?
Nou heb ik er ook nog maar 1 geoefend hoor.
Heb er wel erg veel zin in.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:35

Ik vond proef 31 en 33 goed te doen, maar proef 34 is toch wel pittig..

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:21

Ik heb gewoon 2 proeven opgegeven. :=
Nou ja zie het wel, kan altijd nog 2e proef niet starten.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:44

Gewoon doen, als de 1ste proef ruk gaat dan heb je spijt dat je niet in de herkansing kan.
Proef 34 valt me mee, als ik niet stil val in de halve links.Haha!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:59

Proef 34 is voornamelijk wissels toch, vind Zor makkelijk. Proef 33 is dan weer pittiger voor ons met alle lengtebuigingen. :))