[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 15:57

Vandaag heerlijk buiten gereden, lekker dier :D

Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:24

Kom ook weer ff door de bocht gevlogen...

Welkom Emma, wat stoer dat je met een Fjord in het Z start!! Gaaf dier ook! Heb je ook last van vooroordelen?

Laura, mooi dat je ook weer aan het rijden bent! Wat lastig met die bijrijder zeg... Balen? Of lekker zo? Hoe is het met de kleine man?


Ultimo, fijn dat ik niet meer tegen jullie moet zeg _/-\o_ Had geen schijn van kans :')
Bij wie les jij eigenlijk?


Nouja, goed, ik moest ook een paar stappen terug om weer vooruit te kunnen :')
Rijden gaat heel erg lekker, toch nog maar een wedstrijdje opgeven voor dit jaar... B-) Had nooit verwacht dat twee lessen CR dit al zouden opleveren... :wow:

Persoonlijk ook weer op de goede weg denk ik... Afgelopen weken een paar keer heftig gereageerd op dingen, emotioneel, wat m'n moeder ziet als een terugkerend patroon elk najaar... Dus vitamine D geprikt, kreeg ik woensdag de uitslag van... Waarde was 48... Ondergrens 50...
Maar ik had geen tekort hoor... :roll: En zoek het maar lekker uit...
Ik begin te begrijpen waarom we onze paarden beter verzorgen dan onszelf, want wat heb je aan huisartsen zeg... >;)
Na een flinke discussie heb ik toch wat voorgeschreven gekregen en mag ik (bij gratie gods leek het wel) 30 december weer komen prikken...
Maar ik zou toch zweren dat mijn acne (wat ik dus nog nooit heb gehad) na twee dagen al rustiger is... Weg is het niet, maar rustig wel... En dat maakt mij ook weer blij :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:51

Janine wat fijn dat je baat hebt bij de CR. Wat bizar van de huisarts...

Ja ik geniet ook echt van onze ritjes. Merk dat ik nog wel zoekende ben in onze opbouw training omdat ik niet alle dagen kan rijden. Maar voor nu heerlijk. Vandaag lekker rondje buiten uitgestapt en daarbij de shet van mijn broer mee genomen naast douwe Ze vond het prachtig was lekker mee aan het dribbelen.

Vriendin gaat lekker rommelen en ik vind het goed zo.
Kleine man doet het erg goed kijkt al erg wijs de wereld in. Slapen op de dag Is lastig maar dat komt wel goed. Is weer even een sprongetje.
Snachts slaapt hij goed en dat is erg fijn.

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:01

Hihi dankje janine! Gelukkig heb ik geen last van vooroordelen. Mensen en jury's vinden hem vaak heel correct en gaaf :D . Hij is geen bewegingstopper, dus een 8 voor het uitstrekken zit er niet in, maar een 6-6,5 wel en dat is ook prima. Wat fijn dat het rijden zo goed gaat! Heb je ook wat mee gekregen van de huisarts voor je vitamine D tekort of alleen nog een keer prikken?

Vandaag was ook echt een mooie dag om naar buiten te gaan Laura!

Ahh jaa de kwaliteit van het krachtvoer is per stal echt heel verschillend. Had alleen even gemist dat je van stal was verandert Noukie haha :D
Laatst bijgewerkt door xemmafalcon op 24-11-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 23:08

Ik heb een vitamine D preparaat gekregen voor 5600IE per dag. :j En dan nog een keer prikken... Maar daarna heb ik nog niet meer voorgeschreven gekregen... Dus ik ben zeer benieuwd...

Heerlijk relaxed hoe je er mee omgaat Emma! Als ik om me heen hoor en op Bokt wel lees wat voor smoesjes men allemaal wel niet heeft voor de tekortkomingen van zijn/haar paard... :P

Fijn dat Dex het zo goed doet Laura! Het is jullie gegund!
Ik heb zelf afgelopen week maar 2 keer gereden en dat doet hij ook heel erg prima (had dienst dus zo uitgestippeld, heel bewust)... Ik denk dat het grootste obstakel bij dit soort dingen tussen je eigen oren zit... Dat was bij mij in ieder geval wel zo... Tot die grote mental breakdown vorig jaar september bleef ik maar doorgaan en doorgaan... Toen ben ik mezelf meer rust gaan gunnen en het gaat gewoon veel beter...

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:28

Rust is inderdaad een wondermiddel Janine. Hier moet ik zelf ook nog een beetje een goed evenwicht vinden. Hopelijk werkt de Vitamine D boost!

Gaaf Ultimo, jullie zijn echt een top combinatie :D


Ik heb gisteren op het paard van een stalgenoot voor het eerst Piaffe gereden.
Ik zit nog steeds op een roze wolk, wat een fantastisch gevoel is dat :):)


Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:14

Lekker weer voor een buitenrit gister Laura, genieten!
Fijn dat de kleine man iig 's nachts goed slaapt ook :)

Wanneer ga je weer op pad Janine? Bijzonder weer van de HA..

Emma, geeft niet. Was in juni al geswitched, dus die had je nog niet meegekregen. Maar nu met de winter op komst werd t voer m kennelijk teveel (ze komen ook minder buiten). Nu krijgt ie dus nog 1,5 schep brok per dag :+

Gaaf gevoel he SW?! Leuk dat je het zo kan 'proeven'!

Ik was gister zo mega blij met mn aap! Nadat ie de eerste indoor alleen maar op de rem ging want lichtvlekken, bloemstukken en oh btw, had je die lichtvlek op de grond al gezien :+ liep ie gister echt fijn erover, uitstrekken was genieten, alles opzij liep weer, wissels voor zijn doen heel geciviliseerd én de eerste 6 voor een vliegende wissel is in the pocket! *\o/* Wel nog te rommelig gereden, maar wat een wereld van verschil :)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:17

Goed bezig noukie daar word je toch blij van.! Laat hem dit gevoel vasthouden hahaha

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:37

Daar werd ik zeker blij van!
Hoe gaat t bij jullie Laura?

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:41

Gisteren weer les gehad en bijna het uur volgemaakt! Nu vandaag mega spierpijn hihi. We zijn nog niet klaar om weer de ring in te gaan Maar hij is wel verbeterd in zijn galop en eenvoudige wissel. Meer ontspannen en gezet. Draf was drama gister maar vandaag weer beter. Nu wel echt bekaf maar de glimlach zit nog op mijn gezicht.

Nog mensen op wedstrijd geweest? Andere leuke dingen om te delen?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:04

Klinkt goed! Logisch dat het nog niet metéén wedstrijd proof is, maar zo te horen zijn jullie lekker op weg weer :)

Hier rustig weekend. Gister rondje bos, maar vond de paden zo slecht dat hij er niet echt z’n energie op kwijt kon. Desalniettemin heerlijk in het zonnetje :)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:03

Oh ik heb mijzelf geblesseerd in de les. mega last van mijn rechterbil straalt uit naar mijn slechte been waardoor ik nu mega pijnprikkels heb. Ik sla even een paar dagen rijden over spier verrekt denk ik iets te fanatiek geweest...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:58

Leuk Laura dat je weer zo lekker aan het rijden bent, niet gek dat je weer even moet inkomen :)
Vreselijk he de paden momenteel Noukie, buitenrijden is niet echt lekker even uitrazen op het moment.

Hier zaterdagavond de eerste selectie voor Jumping Amsterdam gehad. Toch maar gegaan ondanks dat jonne nog niet helemaal de oude is qua karakter. Losrijden ging fijn en het drafgedeelteging ook goed. Toen moesten we galopperen en ontplofte mevrouw zowat.... Bij de eenvoudige wissels bedacht ze haar eigen lijntjes wel even wat resulteerde in een paar flinke onvoldoendes. Uiteindelijk nog 61,8% en 64,5% kunnen rijden.

Gister bij een paard wezen kijken. Eigenlijk was het alles wat ik zocht, maar toch houdt me iets tegen.... Ik weet gewoon niet wat de juiste keuze is om te maken. Ik hecht echt zoveel waarde en liefde aan mijn huidige paarden, maar lichamelijk technisch ga ik het gewoon niet met jonne redden om veel verder te komen ;(

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:05

Wat verdrietig dat je weet dat je het met je eigen paarden en je lichamelijke beperking niet verder zult komen. Je staat dus voor een aantal keuzes. Heel veel sterkte daarbij!

Au, Laura, dat klinkt niet fijn. Gaat het ondertussen al beter?

Gefeliciteerd met je goede wedstrijd, Noukie! Fijn is en dat en dan de dag daarna lekker genieten in het bos.

Ziet er goed uit, Snow White! Ook heel fijn dat je stalgenoot je op haar paard laat zitten. Daar kun je veel van leren.

Pffff, stomme huisartsen, Janine. Goed dat je hebt vol gehouden. Merk je al verschil?

Knappe foto's, Ultimo! Ziet er heel ruig uit!

Hopelijk ben ik niemand vergeten en anders sorry!

Zelf lig ik er al meer dan 5 weken uit. Had last van mijn rug en dat is dus ondertussen een hernia geworden met zenuwpijn naar mijn linkerbeen. Begin nu weer iets op te knappen, maar het gaat zo traag langzaam vooruit. Hopelijk zit ik in januari weer op Forza. Baal er zo enorm van. Ons Z1 debuut gepland en dan dit. ;( Maar goed, nieuw jaar, nieuwe rondes en nieuwe kansen!

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:27

Roosje het gaat gelukkig wel wat beter maar ik doe nog even kalm aan.

Wat vervelend dat je een hernia hebt hopelijk is het snel weg en kan je inderdaad in januari je debuut maken.

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:26

Wat balen Laura! En Roosje ook flink in de lappenmand :/ Heb je vaker zulke rugklachten? Hoop met je mee dat je in januari weer een beetje kan rijden!

DR, nog knappe scores zo met je verhaal erbij. Maar zonde natuurlijk, snap dat je meer wilt/hoopt. Hoeveel mogen er naar JA?
Qua paarden: blijft lastig en ik blijf zeggen dat je je gevoel moet volgen... kan je daar geen andere tip in geven eigenlijk. Je ziet van beide (soortgelijke) keuzes mensen super blij worden, of juist diep ongelukkig. Hangt ook van zoveel factoren af welke keuze de juiste blijkt voor jou.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:51

Bijna... mijn meisjesdroom die in vervulling gaat.
We zijn al hard aan het trainen en hebben nog 2 punten nodig.

Ik weet nog niet zeker of ik meteen over ga, ik kijk even waar we op dat moment staan.
Tot nu toe zijn we alle klasses vlot doorgereden ook in het M2 halen we mooie punten en resultaten *\o/*
Het lijkt me heerlijk om straks lange lijnen te kunnen rijden!

Ik lees hier graag mee om al jullie ervaringen te lezen!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 13:43

Hier was het even druk! Sorry als ik iemand vergeten ben haha.

Hopelijk werkt het en heb je straks nergens last meer van Janine! Rust is ook tijdens het rijden erg belangrijk, ik merk ook dat het dan fijner gaat. Je paard neemt toch meer over dan je denkt. Jaa, ik weet heel goed wat mijn eigen tekortkomingen zijn. Syl die doet het allemaal wel zolang ik het ook maar goed doe :')


Super gaaf snowwhite! Lijkt mij ook enorm gaaf om het een keer te voelen.

Nouuuu aahh, jaa in combinatie met het minder naar buiten gaan kan dat dan inderdaad wel wat veel worden :D . Wat fijn dat het zo goed gaat! Geeft ook weer energie voor de volgende wedstrijden!

Haha wat goed Laura! Lessen kan je echt weet even motiveren om zelf ook verder te puzzelen. Goed dat je even de tijd neemt, geeft ook wat meer rust. Jammer dat je bij het fanatieke last krijgt van je lijf!

Droversrun, ondanks de spanning toch nog mooie percentages! Lijkt mij een lastige beslissing die je gaat/moet nemen. Sterkte daarmee alvast :(:)

Wat naar Roosje! Een hernia is ook niet zo 123 weg te toveren. Hopelijk heb je in het nieuwe jaar wat meer geluk!

Welkom keeyzie! Wat voor paard heb je? Het maakt niet uit of je meteen overgaat of niet, je bent altijd welkom om mee te kletsen.

Hier was het even druk! Had vorige week les met Syl en dat was wel heel fijn! Daarna zelf verder gepuzzeld en hij wordt steeds beter, echt een heerlijk gevoel. Uitgestrekte draf begint ergens op te lijken, nu moet ik het alleen nog kunnen uitzitten := . Eenvoudige wissels worden ook makkelijker om te rijden, alleen vanuit de contra blijft die lastig. Vandaag ook super fijn gereden! Helaas heeft hij zichzelf opengetrapt. Schoongemaakt met betadine, maar nog even afwachten of die ook goed blijft lopen. Heb zelf niet doorgehad dat het gebeurde, liep verder tijdens het rijden ook goed. Dus duimen maar!

Juul doet het ook super goed! Die kan in januari wel een rondje B lopen <3 . Helemaal verliefd op de paarden dus hier haha! En enorm aan het genieten van het zonnige winterweer.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:08

Gelukkig dat de schade mee lijkt te vallen xemmafalcon.
Het is een hele lijn die je moet uitzitten he? Hoe heb je de uitgestrekte draf kunnen verbeteren?

Afbeelding
Ik heb een P.R.E. van nu 7 jaar :o
Het is echt zo'n geweldig paard, zet altijd zijn beste hoefje voor.
Hij is alleen erg bang van andere paarden waardoor we soms met veel spanning beginnen aan onze eerste proef. We moeten het dus vaak hebben van de tweede proef :D

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:06

Welkom Keeyzie! Wat een leuk dier, en heerlijk die werkwilligheid! Bang voor andere paarden is wel lastig ja, dat maakt het losrijden nog wel een uitdaging he? Wordt het beter naarmate hij ouder wordt of is het gewoon iets wat erin zit en waar je mee moet dealen?

Fijn dat Syl zo goed gaat Emma, dat geeft vertrouwen richting je debuut! Jij gaat 21 he? Ik heb 22 opgegeven, dat kwam voor mn ma beter uit. Net ongezellig eigenlijk!
Hopelijk geen nadelige gevolgen van het open tikken trouwens, dat zou net jammer zijn. En Juul dus ook op weg naar dr debuut, lekker bezig :D
En die zon, heeeeeerlijk idd!

Ik heb ook echt fijn gelest vanmiddag. Eindelijk alles op zn plek, heel stoer draven, wissels weer wat normaler, hij werd echt knap! Op trens dan :') Voorlopig maar weer even zonder zn mes en vork dus :+
Gelukkig hebben we de foto's nog :D
Afbeelding

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:21

Wat een knapperd Noukie, die nek <3
Wat was voor jou reden om weer terug te gaan op trens?
Fijn als alles weer zo valt dat het klopt, die van jou kan volgens mij ook flink lopen!

Het wordt steeds iets beter gelukkig maar het blijft een dingetje om rekening mee te houden.
Je kunt nooit echt je lijn afmaken waar je aan begint omdat je altijd wel iemand tegenkomt.
Altijd oppassen dat je niet tussen het schot en een ander paard komt etc.
Ik rijd het liefst los tussen de pony's, dan heeft hij nergens last van :')

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:46

Thanks! Zit een best nekje op idd :D
Hij is sowieso een enorme piepert op S&T, heeft al 'even geduurd' voor het wilde met een babystang, maar toen leek het ook wel echt beter dan trens (net wat stiller, wat meer bovenin er tegenaan, etc)
Alleen ineens ging ie er juist op duiken en wilde totaal geen verbinding meer maken (om vervolgens in paniek te schieten als die stang los kwam en iets klapperde :+)
Dacht eerst dat ie wat mankeerde, maar gelukkig is het weer een (tijdelijke?) S&T boycot. Ach, en zolang hij op trens nu weer zo goed is, vind ik het prima. Wie weet over een paar maanden weer anders, maar dat zien we dan wel :D

Snap wat je bedoelt, dan moet je altijd wel net iets meer anticiperen en scherp blijven op het voorterrein. En pony's zijn natuurlijk ook minder imposant, voelt ie zich wss minder opgesloten... Wel lastig! Maar zo te zien aan jullie resultaten wel een overkomelijk 'probleem' :)

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:38

Pff ik vind het maar lastig hoor Keeyzie. Is inderdaad een hele lange lijn. Heb ook altijd lichtgereden bij het uitstrekken. Veel oefenen vooral, maar ik hou hem ook nog te veel vast aan de voorkant. Daardoor kan hij zijn voorbenen niet goed wegzetten :o .

Wat leuk, een PRE! Juul is zelf een cruzado uit Spanje. Je kan ook een rood lintje in de staart doen, dan blijven mensen vaak wel bij je uit de buurt }> . Heeft hij er bij pony's geen last van?


Ik ga inderdaad de 21e Noukie! Ahh nee wat jammer, lopen we elkaar net mis! Hihi dat kan zo'n fijn gevoel zijn als alles even op zn plek valt. Foto's zien er goed uit! En die nek inderdaad <3 . Trens is ook prima, als hij daar beter op loopt. Ik wil met Syl wel leren om met S&T te rijden, maar voorlopig doen wij het nog op de Micklem :Y).


Blijkt dat het plekje van Syl mok is. Maar hij tikt hem met rijden open aan zijn peeskap :+ . Dus nu rijden we hem met 3 kappen; alleen rechtsvoor is bloot haha. We behandelen nu ook de mok en dan hopen dat het de 21e weg is. Verder loopt hij wel goed, ook als het open ligt gaat hij er niet anders door lopen.

Juul heeft erg last van een schuurplek. Bijgevoegd de foto, het lijkt erger dan in het echt. De plek is precies waar het dekje eindigt, zadel eindigt al eerder. Heb een bontje onder het zadel en had vandaag eerst het bontje, dan het dekje en dan het zadel. Misschien maar even kijken of dat werkt. Hebben jullie verder nog tips en/of ervaringen? Zadel ligt naar mijn idee nog goed, maar wil er na de decemberdrukte wel even een zadelmaker bij halen voor de zekerheid (ook ivm nieuw zadel aan willen schaffen; zadel is voor mij niet zo comfortabel :o )


Afbeelding

Afbeelding

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:01

Wat een leuk topic!

Ik lees al een tijdje mee maar nu ons Z debuut dichterbij komt ga ik mij toch maar eens melden :D
Met een 8 jarige welsh D rij ik tussen de paarden mee en we mogen nu sinds een paar maanden Z *\o/*

In janauari of februari hoop ik ons debuut te maken, inprincipe zitten alle knopjes er nu op maar ik mis nog wat verfijning en afwerking, wissels soms net niet mooi recht of op de letter en gewoon nog wat meer proefjes oefenen dat er wat routine in komt. En strekken blijft ons eeuwige zwakke punt vrees ik :+

Een plaatje voor de beelvorming:

Afbeelding


Overigens ligt onze comfotzone meer hier:

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:25

Welkom misticrider wat een toffe pony heb jij!