[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:42

Afbeelding
Kleine is voor, de grote is na.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:12

Ziet er goed uit roosje!
Die laarzen :~

De Ingrid Klimke clinic was ontzettend leerzaam!
Er warden uiteraard veel cavaletti gebruikt, maar ik vond het vooral mooi hoe ze op elk niveau de handen corrigeerde, en ook niet bang was om (heel beleefd) grote correcties te maken. Zo kreeg een van de "PSG" ruiters zwaar commentaar op haar S&T gebruik en warden de sporen haar ook afgenomen.

Ik heb de fokker van mijn merrie ook nog gesproken, zij was namelijk daar met een halfbroertje voor de GP sessie.
Wissels om de pas!

Daarna ook nog samen met mijn coach en haar baby op de foto :D
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:51

Sterkte met je rug Roosje, vervelende dingen zijn dat! En hij is lekker shiny uit zn haar gekomen zeg :)

Klinkt goed SW! Leerzame dagen dus? Werken met balken/cavaletti is ook echt wel fijn vind ik

Ik had vandaag een clown aan de longe, niet normaal, hij voelt zich duidelijk lekker _O-
Enige waar ik tegenaan loop is dat ik eigenlijk sinds hij uitgegroeid is geen zadel heb kunnen vinden waar wij allebei blij van worden. En inmiddels ben ik daar wel een beetje moedeloos/energieloos van. Met al mijn dingen luistert het sowieso al zo nauw, en dan heeft hij ook bepaald geen makkelijk lijf.. vrijdag weer een poging, dan gaan ze er met 3 man naar kijken :+
Desondanks zaterdag nog niet eens heel dom in t Z2 gelopen, alleen jammer dat ie de wissel van contra naar contra dus écht niet snapt, en dat kost een hoop punten. Maar ergens wel t vertrouwen nu dat áls we een zadel vinden wat op hem top ligt en mij zo goed mogelijk laat zitten, hij ook die Z2 wel gaat lopen.
Nu deze week verplicht weekje springzadel, ook leuk :D Zondag gehuppeld, morgen m maar laten uitwaaien in het bos

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:41

Hee meiden, hoe is het met jullie en met de paarden?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:51

Wij hebben helaas op donderdag een flinke storm gehad met veel schade.
Thuis hebben we inmiddels weer stroom, maar op stal kan het nog tot morgen duren voordat de nieuwe transformer geleverd is.
Uiteraard ging de klok ook terug dit weekend, dus is het nu extra vroeg donker :+

Wel thematisch hoor, paarden in een "spooky" sfeer voeren rond Halloween :')

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:10

Hier weer het rijden aan het oppakken. 1e lesje ook alweer gehad.
Daarnaast iemand gevonden die douwe 2 dagen bij gaat rijden. Ook bij mijn Elias veulen geweest en wauw war is die gegroeid en super ontwikkeld. Heerlijke knuffelkont en mooi stabiel karakter echt heel blij met hem.

SW iedereen wel heel gebleven bij jullie? Leuke foto. Noukie ik zag leuke foto's voorbij komen van afgelopen weekend

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:31

Haha Jaa, dat springzadel bevalt hem wel!
Lekker bezig met rijden alweer!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:28

Oh SW dat is niet handig zeg! Enig idee hoe lang het nog gaat duren? Lijkt mij helemaal niets ben echt een schijterd in het donker :+
Fijn dat je weer lekker aan het rijden bent Laura en ook top dat je iemand hebt gevonden die je kan helpen. Fijn dat het goed gaat met je Eliasje. Wij zijn vorige week bij Guusje geweest, ook zo heerlijk karakter maar echt knap wil ik haar niet noemen haha.
Leuke Noukie, heb je ook nog dressuurwedstrijden in de planning staan?

Ik zit een beetje met een dilemma... Jonne staat nu iets meer dan een maand in training. De eerste week ging het heel goed maar nu niet meer zo. Ik ben zondag wezen kijken bij haar en heb zelf ook even gereden maar na 20 min ben ik er maar weer snel afgegaan. Ze had me al gezegd dat ze de laatste weken helemaal niet fijn te rijden is, ze zit op alles te spoken, zet haar onderhals erop en haar rug vast en daardoor kan ze slecht met haar werken. Bij mij heeft ze deze buien ook wel eens maar ik stap dan altijd snel af en denk morgen weer een dag. Maar goed dat doet zij natuurlijk niet want ze staat daar gewoon met een doel.
Ik denk dat ze het echt doet omdat ze het moeilijk vindt en er onderuit wilt komen want met het losrijden doet ze het nog niet. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. In theorie zou ik haar natuurlijk 1 december weer ophalen maar nog niet van wat ik wilde is momenteel bereikt en als ze zo blijft doen gaat het ook niet snel veel beter. Ik twijfel dus of ik het gewoon nog even aan moet kijken en dat dit een stukje is waar ze gewoon doorheen moet en haar dan maar iets langer te laten staan tot ze het wel 'doet'. Of haar gewoon op te halen want ze is duidelijk niet happy en dit schiet toch niet echt op...

Wat zeggen jullie?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:39

Wil je h e t maximale uit je paard halen moet deze wel happy zijn is mijn ervaring. Je zegt ze staat er met een bepaald doel qwa niveau dat ze moet leren maar kan ze het ook fysiek en geestelijk gezien dat niveau? Is ze niet veel happyer thuis bij jou en dr vriendjes?

Zijn hun ook wel de juiste match mijn fries accepteert echt niet iedereen en doet het dan ook gewoon niet zeker als er teveel.druk opgezet word.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:53

Ja ik twijfel eigenlijk niet aan het feit of ze het aan kan, maar meer of ze het aankan in combinatie met een nieuwe omgeving. Ze houdt gewoon echt niet van verandering dat weet ik... Maarja ik weet eigenlijk wel zeker dat er nog veel meer in haar zit, maar ik ga dat er zelf gewoon lichamelijk niet uitkrijgen.

Wanneer ze bij ons erop stapte dacht ik altijd echt; wow hoe krijg je dat voor elkaar in 10 min? Ik twijfel ook echt niet aan Amber dat is het absoluut niet...

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:11

Misschien dan toch nog even laten staan in de hoop dat ze gaat wennen en het accepteert. Ja ik herken je dilemma dat je zelf lichamelijk het er niet uit krijgt. Succes met beslissen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:13

Pff wat een lastige situatie zeg! Ze staat er nu al een maand, dus ik zou denk ik toch zeggen doorzetten en daar nog minstens een maand laten staan om te kijken of het dan beter gaat. Anders is de afgelopen maand sowieso voor niets geweest zegmaar. Helemaal als je weet dat het thuis met Amber wél kan, en het vertrouwen in Amber dus goed zit. Maar voor alle partijen balen dit.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:22

Ik heb laatst een paar keer te snel achter elkaar gereden. Vrijdagavond, zondagmorgen, maandagavond en woensdag...

En woensdag was er geen land meer met hem te bezeilen. Ik ga wat bijvoeren, verdenk te veel belasting de oorzaak van te hoge spierspanning.

Ik wil wat gaan voeren, denk aan Naf superflex.

Vind Friezen sowieso niet geschikt voor dagelijks fiks werk.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:27

Ik weet niet of het gewoon een mededeling was vanaf jouw kant Janine of een reactie op mijn bericht?
Maar mocht het laatste het geval zijn, jonne heeft daar een of 2 dagen per week vrij en dan nog 1 of 2 dagen per week aan de longe.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:41

droversrun schreef:
Ik weet niet of het gewoon een mededeling was vanaf jouw kant Janine of een reactie op mijn bericht?
Maar mocht het laatste het geval zijn, jonne heeft daar een of 2 dagen per week vrij en dan nog 1 of 2 dagen per week aan de longe.


Sorry, was reactie op jou. Zit op mijn telefoon daar ben ik meestal wat kort van stof :')

Ik doe meestal maar 3 keer per week wat. En wil hem toch wat extra geven zeg maar.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:48

Ik zou m power combineren met de flex Janine hier erg goede resultaten mee gehad

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:01

Hier inderdaad ook goede ervaring met combineren van Mpower met superflex :)

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst Z2 gestart, was echt mega zenuwachtig al de hele week :')
Was zowel voor m'n paard als voor mij zelf het debuut in deze klasse.
Maar mag absoluut niet klagen, had 207 & 214 en 2x de 2e prijs :D

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:52

Ultimo gefeliciteerd met je goede debuut super leuk!

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:10

Ik lees al tijdje mee, maar had even geen puf te reageren.
Afgelopen dinsdag werd de grond onder mijn voeten weg geslagen.
Ali al een tijdje niet lekker, afwisselend onregelmatig en begon 3 weken terug ineens te staken.
Had al een controle afspraak staan bij de fysio (is getrouwd met mijn dierenarts) dus alvast ingelicht wat ik tegen kwam. Ook een zwelling in zn rug gezien.

Eenmaal daar werden we niet blij van het beeld wat we zagen. Zo gek, een maand geleden liep hij prima en nu ineens zo slecht. Toen foto's van de rug gemaakt, en daar kwam uit dat hij Kissing spines heeft.
De grond zakte echt onder mijn voeten vandaan.
Niet heel ernstig, geen spondylose, maar dat het niet goed was, was duidelijk.
Met de echo bleek voor de KS een ontsteking.

Dus nu is de vraag of de ontsteking door een slecht passend zadel komt en de KS per toeval is ontdekt.
Of dat hij is gaan over compenseren, door de KS

Twijfel is wel of we ooit nog weer in de ring komen.....

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:17

Ohh ivy wat een rot nieuws! Wat is de prognose op dit moment?

Nou ik was blij dat ik iemand had gevonden voor douwe. En nog voordat ze begonnen is is ze alweer afgehaakt. Ik vond het al lastig om hem uit handen te geven aan een vreemde en nu denk ik oke dan maar niet zie wel hoe we het gaan redden..

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:03

Pff wat een rot nieuws I_P! Sterkte!!

Gefeliciteerd met je debuut Ultimo, super gaaf.
Pff Laura, vreselijk he bijrijdsters... Goud waard als je een goeie te pakken hebt maar ze zijn ook vaak zo gevlogen. Hopelijk vind je snel iemand anders waar je wel wat aan hebt.

Hier Jonne gister weer naar huis gehaald, ben zo blij dat ze er weer is :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:15

DR toch wel opgehaald wat was voor jou de doorslag om het toch te doen?


Ja ik vind het al lastig om hem uit handen te geven en dan ben ik er alweer klaar mee. Vroeger toen ik zelf nog geen eigen paard had was je echt blij en vloog je voor de eigenaar en paard om alles goed te doen. Nu hebben ze hele eisenlijsten.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:19

Ja, ik heb goed overleg gehad met Amber en Joyce en m'n eigen gevoel gevolgd eigenlijk.

Ja snap ik, echt bizar. Niets is goed genoeg tegenwoordig :+

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:25

Heel belangrijk je eigen gevoel volgen.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 02:41

Ik ga toch even weer wat van me laten horen, ben de hele zomer stil geweest.
Heb een klote zomer gehad .
In april een super instructieweek gehad in Steenwijk, daarna in juli ongeveer is het ineens snel bergafwaarts gegaan.
De hele zomer door liep Wup niet. Wedstrijden afgezegd, heb er maar 2 gereden.
Ik ging dingen uitsluiten.
Hij had geen energie, lui voor het been, wilde vooral in galop niet meer verzamelen, viel van galop in draf zodra ik wat ging sluiten of volte wilde verkleinen.
Hij stond voor het eerst dag en nacht buiten, misschien was dat het? van voer veranderd, osteopaat erbij, niet veel aan de hand, tandarts erbij, niks aan de hand, zadel gecontroleerd, moest wat opgevuld worden, schoof een cm naar voren, genoeg waarschijnlijk om niet te kunnen rijzen in de schoft? Genoeg om niet in vrijheid de schouder te kunnen bewegen?
Gekozen voor een nieuw zadel, een PDS Carl Hester, waar ikzelf ook beter in zit door de grotere kniewrong dan mijn Barnsby.
Was het dan toch dat hij dag en nacht buiten stond? Ik geef hem altijd elke dag maar een strook vers gras bij anders vreet hij zich vol en krijgt hij koliek. Kreeg hij toch te weinig? Heeft hij er dan toch behoefte aan om savonds op stal te staan met een bult kuil?
Hij loopt wat beter, heeft wat meer energie maar we moeten weer overnieuw de galop opbouwen, de vliegende wissels zitten er wel op waar ik heel blij mee ben.
Ik heb toch besloten om een jaar geen dressuurwedstrijden te rijden maar te gaan springen, dat doet hij graag.
Maar ik zie wel hoe het gaat, ik als echte dressuurpikker vind het best spannend, zo'n groot parcours.
Ik bekijk het per dag, geniet van de dingen die goed gaan op het moment, we zien wel.
Wil toch een keer Z2 starten, gelukkig heb ik geen wp nodig om te promoveren, dus er zit er geen druk achter
Afbeelding