[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:12

Ohhh Netflix kerst klibkt geweldig. Misschien volgend jaar zeggen dat we met vakabtie zijn. Hebben we zeker geen verplichtingen :P

Ik ken het niet Noukie. Heb wel van die cooling gel voor de spieren zeg maar. Die gebruik ik wel eens na lange (intensieve) buitenritten. Hier lijken ze wel baat bij de te hebben.

Bloed al een paar keer afgenomen. Dit is telkens goed. Ik verdenk hem zeker van verzuring. Wil toch de magnesium vit e en selenium op gaan starten en even zien of hij dan verbeterd.
Ik vind na 20 min verzuren erg snel. Zeker met het "werk" dat hij doet want dat stelt echt niets voor.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:44

Ik heb idd ook die cooling gel, en in de zomer was ik nog wel eens met liniment. Dit klinkt als een handige voor de winter.. misschien voor dat geld gewoon eens proberen..

Als bloed goed is, wordt t lastiger. Magnesium oid kan je altijd proberen, merk je snel genoeg of het wat doet..

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:59

Noukie ik ken het niet. Maar gezien de prijs geen buil aan te vallen.

Mella als dat allemaal al getest is ind miss met een supplement op te lossen. Ik zelf ben fan van NAF en super horse bij beiden hun producten zag ik resultaat.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:04

Welkom Nimber! Leuk dat je daar hebt gewoond, mooie plek :)

Pff Mella balen dat je wedstrijd zo rot ging…

De anderen gaan ook niet zo lekker lees ik :+ Misschien hadden ze een kerstdip? Jonne is bij mij al sinds ze terug is van training, niet te doen. Super angstig en gestresst, kan er echt niets mee. Het gaat deze week ietsjes beter maar ze is dan ook super hengstig en daardoor in een soort trans. Maar ik herken heel mn merrie niet meer terug joh… iemand ervaring hier mee?
Ik had vorige week dinsdag mijn eerste wedstrijd met Winando, nog geen 10 keer op gereden maar goed in het kader van niets te verliezen gingen we ervoor. Het ging niet echt fantastisch, ik raakte hem in de loop van de proeven een beetje kwijt en de afwerking was ook nog niet waar het zijn moest. Maar de jury’s waren wel te spreken over ons en dat leverde een percentage van 67,8 en 69,085% op, dus super tevreden zo voor de eerste keer :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:13

Goed bezig DR!
Ik heb dat paar jaar geleden met Douwe gehad kostte echt flink tijd om weer de oude te worden.
Miss maar even zo laten en veel tutten en poetsen.

Donderdag ga ik nog naar de opfok bij Ilias kijken heel benieuwd hoe hij erbij staat.

Vandaag lekker rijden met Douwe en morgen longeren en dan is het bijna weer werken geblazen

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:36

Lekker nog eventjes dus vrij, Laura. Moet je werken op nieuwjaarsdag?

Welkeom Droversrun en wat balen dat Jonne zo terug is gekomen van haar training. Misschien toch iets anders gegaan dan ze gewend was? In welke klasse was je gestart et Winando?

Wat een verhaal Mellamoshan. Net als Laura ben ik fan van Naf. De mijne gaat van andere merken ontzettend veel plassen, maar bij Naf merk ik verschil en blijft zijn plas gedrag hetzelfde. Hoperlijk kun je wat vinden wat gaat helpen.

Was het toch nog een beetje gezellig, Nimber, bij je schoonfamilie? Wat stoer trouwens dat je al bijna 10 paarden in het z hebt gekregen!

Nog lekker vakantie aan het vieren, Noukie?

Niet fijn, Nouvel, dat Ferro er net niet doorheen komt. Wat krijgt hij aan voer en supplementen? Misschien daar iets in zoeken?

Hier ondertussen bezig met conditie op te bouwen en hopelijk eind deze week te paard! *\o/*

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:36

Roosje ik ben in september bevallen van een zoontje en heb mijn vakantie achter mijn verlof geplakt zodat ik de feestdagen niet hoefde te werken. 6 januari mag ik weer.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:29

Ik heb er geen ervaring mee Noukie.

Droversrun, 3 jaar bij resim gewerkt en het laatste jaar gewoond. Inderdaad een fijne plek.

Roosje gelukkig heb ik wel leuke schoonfamilie dus het was gezellig.

Ik heb kerst wel gewerkt, merk dat ik t super lastig vind om balans te vinden tussen werk en alle familie dingen en m’n eigen paard. Heb op t werk heel fijn gereden. De 3 jarige is daar echt mijn mattie. Maar ice heeft weer de halve week stil gestaan. Voorheen was dat geen probleem maar nu hij zo fanatiek in t werk staat probeert hij me wel te vermoorden.
Vandaag heb ik m hard aan t werk gezet aan de longe, hopelijk kan ik er morgen na t werk veilig op voor het vuurwerk af gaat.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:24

Gefeliciteert DR, mooi debuut!!

Laura, fijn gereden? Zal wel even wennen worden voor je, weer aan de bak! Wel weer zin in?

Roos, wat een goed nieuws!

Nimber, dat is idd lastig, als je veeeeel te doen hebt en er toch een beperkt aantal uren is. Is t bij jullie rustig qua vuurwerk? Hier is t echt chaos, op de voetbalvelden naast de bak gaat echt genoeg af al, heel annoying.

Ik heb idd lekker vakantie, was nodig! Donderdag weer aan de slag en dan nog 3 weken bij deze baas. Best gek, bijna 10 jaar volgemaakt in diverse functies.

Hier gister al t laatste ritje van het jaar gehad. Wel echt bizar goed, ik snap niks meer van dat paard. Vandaag mama gereden, morgenochtend zelf fysio, dus daarna longe.
Jullie nog leuke plannen voor oudjaarsavond?

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:43

Hij was wat zwaar op de hand vandaag maar deed wel zijn best. Hij mag morgen nog beetje spierpijn eruit lopen en dan het nieuwe jaar weer

Eerlijk nee Dex slaapt al 4 weken heel slecht en mama dus ook. Morgen met hem naar de manueel therapeut nekwervels staan niet goed en hij heeft waarschijnlijk ook verborgen reflux dus het is pittig op dit moment. Weinig tijd voor mezelf en ik voel me ook best schuldig dat ik niet eerder dit traject in gegaan ben met Dex cb ondersteunt mij erg goed net als de ha.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:57

Oh dat is pittig idd! Niet te hard voor jezelf he, je doet dit ook voor het eerst en je doet je best. Je kan niet alles direct weten of vooral de oplossing weten... Maar snap dat je er dan helemaal niet naar uitkijkt om weer te starten. Sowieso qua energie, maar ook omdat je er dan eigenlijk wil zijn voor m

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:02

Ja dat zeggen meer mensen om ons heen. Maar gevoel en verstand...en dan nog hormonen erbij hihi lekkere combi.

Op werk speelt er ook genoeg en ik voel mij zowel thuis als op het werk erg verantwoordelijk. Ja wil het liefst bij Dex zijn omdat hij zo duidelijk aangeeft niet oke te zijn. Ik hoor juist nu nog meer ieder geluidje soms ook wel frusti. Hopelijk is hij snel weer in goede doen. Dan gaat het rijden vast ook weer wat makkelijker en beter Douwe is heel gevoelig voor mijn spanning dus we trainen wel maar een stapje weer terug.

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:41

Goed gepland, Laura, met je zwangerschap en vakantie. Lekker dat je er zo lang van kan genieten! Hoe ging het bij de manueel therapeut met Dex? Hopelijk wordt het snel rustiger voor je, zowel thuis als op het werk.

Misschien een stomme vraag, Nimber, maar wat voor werk doe je? Iets in de paarden? Kun je je eigen paard daar niet stallen, zodat je hem overdag mee kan nemen in de trainingen?

Lekker, Noukie, dat hij zo fijn ging! Dan ga je lekker het nieuwe jaar in!

Hier vanmorgen al gelongeerd. Wat een knallen waren er al, arme dieren. Morgen is het hopelijk rustiger en kan ik mijn eerste ritje gaan maken in het nieuwe jaar *\o/*

Voor iedereen: hele fijne jaarwisseling en hopelijk komen jullie hem heelhuids en feestend door!

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:44

Oh, en wat ik nog vergeten ben: wat zijn jullie goede voornemens en doelen met je paard voor 2020?

Ik zal aftrappen: Z1 starten en op het einde van het jaar Z2 starten. Hopelijk heb ik minder pech met mijn gezondheid en kunnen we lekker blijven trainen en een aantal wedstrijden mee pakken. Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:46

Ik ben vanmorgen 8.15 al richting duin en strand gegaan, even beentjes strekken voor het losbarst.

Gezellige jaarwisseling allemaal en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Pittig zo Laura, sterkte ermee, hopelijk snel allemaal wat rustiger!

Noukie super dat je laatste ritje van het jaar zo top was!

Nimber, de feestdagen gewoon druk aan de slag zo te lezen!
Succes ook weer in het nieuwe jaar!

Roosje, fijn weer bijna te paard!

Dr, wat zonde met Jonne zeg...
En Wow wat knap gereden zeg je eerste wedstrijd, dat belooft wat!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:18

Mooi vooruitzicht Emma! En mooie doelen.
Nouvel, klinkt bij jou ook als een lekker laatste ritje!

Qua doelen hier eigenlijk weinig. Keer pijnvrij rijden zou echt tof zijn voorlopig, alleen dat is niet echt een doel, meer een kwestie van zo goed mogelijk mee dealen :+
En verder doorpuzzelen in het Z2 en hopen dat hij dat een keer echt gaat snappen. Helpt dan al niet dat we komende maand weer aan de wissel van contra naar contra mogen _O- En uiteraard gewoon lekker rijden, veel bos inplannen enz.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 15:26

Succes met alle doelen volgend jaar!

Ik hoop volgend jaar een keer dat eerste puntje in de Z1 te halen, maar vooral lekker te blijven rijden, genieten en rustig door puzzelen naar steeds stapje verder.


mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:10

Beste wensen allemaal en op naar een wp-rijk 2020 :Y)

DR, gefeliciteerd met je scores, knap hoor! En zonde van jonne, hopen dat die snel weer op de rit is.

Noukie, begrijp ik dat je een andere baan/functie over 3 weken gaat starten?

Laura, jezelf niets kwalijk nemen hoor. Je doet je best en krijgt er helaas geen handleiding bij.

Leuk filmpje Nouvel. Moet lachen erom. Als die van jou harder wil, gaat hij meer omhoog ipv echt racepaard hard. Grappig gezicht, heel contra met mijn race-eend. :+

Hoe was het vuurwerk bij jullie? Beesten allemaal beetje goed de nacht doorgekomen?
Hier was de hond eigenlijk alleen rond 00.00 uur van slag terwijl ze dst normaal al dagen is.
Paarden waren dagen super relaxed en maakten er niets van. Op easy na, die was helemaal in paniek om middernacht. Andere jaren vond hij het geen probleem maar nu waren de buren van twee huizen verderop aan het knallen. Normaal is het hier allemaal ver weg.
Arme dier stond te trillen in zijn stal, ogen plopten er bijna uit. Had echt medelijden met hem.
Vandaag eten ze nog slecht, maar lijken verder wel weer ok.

Goede doelen voor dit jaar op paarden gebied... Z1 door en z2 met winst.
Moet haalbaar zijn als hij de bak door gaat :+

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:40

Happy new year!

Ik hoop deze maand mijn Z debuut te halen en dit jaar iig te klasseren

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:42

Leuke doelen allemaal en ook zeker haalbaar als ik het zo lees.

Ik ben blij dat we naar de manueel therapeut zijn gegaan Dex heeft HCFS, kiss syndroom, nekwervels niet goed bekken scheef plus schouder en sleutelbeen vast wat hem erg veel pijn deed voorlopig therapie maar dan moet alles goed komen.

Nouvel leuk filmpje!

Vandaag lekker rustig dagje met veel slapen voor het eerst in tijden erg fijn. Morgen naar de kleine Ilias en vrijdag lekker rijden met Douwe. Jaar goed beginnen. Ik hoop nog in de ring te verschijnen dit jaar en dan ons sport predicaat te behalen dan moet ik nog 3 winstpunten zou echt tof zijn maar geen druk!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:01

Allereerst beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal, dat het maar een sportief en gezond 2020 mag worden voor iedereen! :)

@roosje; dankjewel! Ik was gestart in de Grade 4, was een selectie voor Jumping Amsterdam. Maar regulier start ik Z2. Mooi doel voor 2020, kan je paard de wissels al?
@nouvel; oh wat heerlijk nog even uitrazen op het strand, hadden jullie mist of ook gewoon prachtig weer?
@laura, wat sneu voor kleine Dex! Hopelijk kap hij snel op en heeft hij minder pijn.
@mella, wat triest dat ze zo bang waren voor het vuurwerk. Wij wonen erg afgelegen dus ze waren eigenlijk alleen in de stress toen we zelf even wat gingen afsteken om 00.00 uur.

Jonne lijkt langzaam weer een beetje op aarde te komen maar nog langerna niet het paard van een paar maanden geleden... Echt zo sneu.
Winando is het jaar goed begonnen met een dik been :+ denk niets ernstigs maar een wondje dat is gaan irriteren. Het is wel een beetje een aansteller in vergelijking met onze friezen haha.

Mijn doel voor dit jaar is een plek in de top 10 van het NK en Zz-licht met winst rijden. En eigenlijk ook stiemen wel een beetje een plaatsting voor Indoor Brabant maar dat wordt wel heeeeeeeel lastig haha.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:29

Inmiddels is het hier weer redelijk vuurwerk vrij, maar het was heftig :D Zowel bij stal als thuis, aardig wat bommetjes afgegaan.. Paard is wat dat betreft wel echt bomproof gelukkig, zelfs als ze 10m naast de bak afsteken. Alleen die knetterpijlen enzo vindt ie spannend, maar die gaan gelukkig wel voornamelijk met oud en nieuw zelf de lucht in en niet de weken ervoor. Hij was de 1ste ook gewoon prima, fijn gereden alweer :)

Goed dat je m hebt laten behandelen Laura! Kan me voorstellen dat ie daar flink last van had en als ze dan ook nog niet kunnen praten... Merk je verschil bij m?

DR, been alweer dun? Fijn dat Jonne weer een beetje zichzelf begint te worden iig, hopelijk zet die lijn positief door!

roosje78Jarig

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:34

Wat fijn, Noukie, dat die van jou zo bomproof is! En mag ik vragen wat je hebt dat je niet pijnvrij bent?

Leuke vooruitzichten, Droversrun. Mag ik zo brutaal zijn en vragen wat je hebt dat je in een Grade rijdt? Zelf heb ik ook een dispensatiepas, maar ben ik niet ingedeeld in een Grade. Ik hoef niet door te zitten, maar probeer dat wel te doen. Alleen met de uitgestrekte draf gebruik ik mijn dispensatie.

Wat fijn dat je kleine lekker heeft geslapen. Dan kunnen jullie inderdaad ook bij slapen, Laura. Gaat het nog steeds goed?

Oei, Mellmoshan, dat klinkt best heftig van oud en nieuw. De rust is zeker al wel weer terug?

En hier ook weer lekker aan het trainen. Heb mijn eerste les weer gepland, maar dat is pas over 3 weken en dan een week later de eerste wedstrijd. We doen gewoon nog even M2 voor het gevoel en dan kijken hoe het gaat. Mijn linkerbeen wil nog steeds niet meewerken, dus regelmatig begrijpt Forza mijn hulp niet voor de rechtergalop. De travers en appuyementen heb ik nog niet eens geprobeerd.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:59

Hoe was de eerste werkdag Laura?

Roos, jaaa, hij is echt de zoetste! Iig met dat soort dingen. En dat is dus wel heel fijn als je zelf niet altijd heel fit bent.
Mag je zeker vragen: ik heb PCS (blijvende restschade na hersenschudding) en 3 verschoven nekwervels. Dat geeft opzich al wel gedoe, maar nu ook uit t niks hele rare pijn in mn heup/onderrug. Fysio kon niets echt doen, woensdag manueel therapeut staan en anders verder kijken. Iig helpen pijnstillers tm diazepam niets, dus hoop echt dat ze dan gewoon de oorzaak kunnen fixen. En zo hobbel ik dus van t 1 in het ander, mn nek enzo is altijd een probleem, maar merk wel dat de rest van mn lichaam ook steeds minder kan compenseren. En die moet toch nog een jaar of 55 mee eigenlijk :D

Ga ik ook brutaal aan jou de vraag stellen waarvoor jij dispensatie hebt? Wel dapper dat je zoveel mogelijk wel doorzit, je krijgt de dispensatie niet voor niks..
Superfijn dat je weer kan trainen iig! Snap dat je even start met M2 weer, eerst maar inkomen en je lichaam weer oké, dan de volgende stap. In verhouding is die wss kleiner dan het traject waar je nu in zit..

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:23

Noukie en roos even in 1 antwoorden.
Het gaat nog best oké vandaag weer bij manueel therapeut geweest en hij kon alweer zn hoofdje wat meer draaien.
Vandaag de 1e dag op het werk het was heftig ook om Dex weg te brengen nu hij niet oké is. Hij heeft het goed gedaan bij de gastouder.
Fijn om collega's te zien maar de drempel was best hoog om weer te gaan. Hoop gedoe met roosters en personeelstekort