[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:41

Mooie foto's. :D

Ik ben vandaag weer op m'n 3 jarige gestapt na anderhalve week niks doen. Wat issie braaf. :D we zijn nu zo ver dat we los kunnen stappen en draven met nog vrijwel geen stuur. Balkjes doen we voor de lol. :)

En ja, hij is nog een lelijk eendje. maar wel een lieve :')
Afbeelding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:38

Nann__ schreef:
Wauw Anouk gaaf paard en een hele gave foto!

Vibabu, hoe oud je paard? Wel fijn dat je foutloos gesprongen hebt!

Bunn, sorry maar ik moest heel hard lachen _O- Leuk hé merries haha. Maar snap wel dat je dan niet echt een fijn gevoel hebt tijdens het rijden..


Ze is 5 :)

Merries :') Dier is zo hengstig als maar kan. Beide paarden zijn helemaal verliefd :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:40

Ben zo blij dat ik dat probleem tot dus ver nooit met merries heb gehad.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:31

Ze is wel gewoon fijn te rijden hoor. Het is alleen voor en na het rijden.... Verder doet ze echt super haar best! Ben echt heel benieuwd volgende week op het NK.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:42

Vind t wel een mooi verhaal Bunn :')
Klinkt goed je foutloze ronde vibabu!
Haha Elysa mijn 5 jarige ziet er nog steeds zo uit :D :+

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:35

SannevdM schreef:
Dior is ook maar klein, maar redt zich prima in de dubbels. :)

@ Nann_ mijn opa waarmee ik een hele bijzondere en hechte band had, is overleden. Ik heb in zijn laatste week voor hem gezorgd/ gewaakt. Was heel mooi maar ook heel heftig om te doen.

Staat niet op de planning om 11 sept mee te doen maar ik zal eens kijken of ik misschien iemand kan strikken die wilt rijden, is voor mij zo om de hoek! Maar anders kom ik sowieso wel even kijken, laat even weten hoe laat je moet starten. :D


Jeetje dat is heftig, heel veel sterkte. :(:)

vibabu schreef:
Gister na een aantal weken niet gesprongen te hebben met vosje een rondje 70 gereden op de onderlinge. Foutloos parcours, helaas in de barrage een balk omdat ik bang was dat ze rechtsaf zou gaan en nu links moest en dus iets te vroeg stuurde om naar links te gaan. Wel super tevreden, ze doet het zo leuk <3
De afgelopen weken niet gesprongen omdat ik de galop wat aan het verpesten was onbewust en ze vindt het springen best heel inspannend merk ik de dagen er na. Ik heb zozeer niet eens het idee lichamelijk maar meer dat ze moe in haar hoofd is.

Mijn jonkie vond het ook altijd heel erg inspannend, begin sinds kort te merken dat ze de volgende dag gewoon weer ergens klaar voor is. :j

Anouk mooie foto!

Bunn schreef:
Leuk al die nieuwe bokkers! Jullie nemen ook gelijk mooie foto's mee, wow! <3

Had vandaag weer eens les en mevrouw was absoluut hysterisch. Ze bleef maar miepen en wegschieten. Normaal doet ze dat 'n keer of drie in het begin van de les, maar deze keer werd het niet minder. := De sprongen zelf waren natuurlijk weer perfect, maar door dat gezever tussendoor heb ik toch niet zo fijn gereden. Stiekem denk ik dat het komt omdat ik haar vanochtend beledigd had: in m'n handje snoepjes dat ik haar gaf zat perongeluk nog een verloren hondenkluifje. :') Echt, dat koppie: ik dacht dat ze erin bleef. :') Daarna heeft ze niks meer van me aangenomen, haha. :=

Geef haar eens ongelijk haha! :')

NibbitLotus schreef:
Gave foto Anouk!
Netjes vibabu!
Klinkt echt als een merrie Bunn haha! Zie al helemaal voor me hoe mijn merrie zou kijken.

Mijn Stippel is echt verschrikkelijk hengstig momenteel, normaal merk ik niks aan haar als ze hengstig is maar nu... Ontzettend sloom en suf. Kennis vertelde dat het te maken heeft met de hoeveelheid zon van de afgelopen dagen/weken (maken ze meer hormonen aan?!) Hopelijk is ze er snel weer van af. :D

Mijne was vorige week op concours ook hangerig, wat normaal niks voor haar is, thuis kwam ik erachter dat ze hengstig was dus heb het ook daar aan geweten. :j

Change gaaf dier! <3

Gisteravond weer springles gehad. We gingen oefenen op kleine bochtjes waar we rustig in moesten komen, alleen had ze hier niet zoveel zin in. Heb nog nooit zoveel extra voltes gereden in de les. :+ Gelukkig kalmeerde ze na een half uur en heb ik toch nog fijn kunnen rijden. :j

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:48

Wow wat gaat dit nieuwe topic hard! Veel nieuwe mensen erbij, leuk alle mooie foto's die voorbij komen.
Ik heb geen tijd om overal op te reageren, maar ik lees weer allerlei nuttige tips waar ik zelf ook weer wat mee kan. Het merrie-verhaal is ook erg herkenbaar :P

Ik ben van Tirzah af gedonderd vandaag in de springles! Ze schoot er weer eens langs, maar ik was niet goed voorbereid en vloog er links af terwijl zij naar rechts schoot. Gelukkig landde ik met mn stootbumper ( :D ) tegen de hindernis dus ik heb niks behalve 1 blauwe bil en wat schrammen op mn rug.
Daarna was ik een stuk strenger en sprong ze alles ineens HEEL braaf, haha.

Pffff... Wat heb ik nog veel te leren!

Capriootje

Berichten: 6758
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:44

Ik heb even bijgelezen :D

Zag een hoop gave foto's en mooie resultaten voorbij komen, laten we dat elk weekend zo houden :D

Leuke driejarige hierboven, knap worden ze later pas haha :=

Oepsie, geen pijn gedaan met je val? Fijn dat ze daarna braaf was. Hebben ze soms even nodig dat je wat strenger bent op het juiste moment.

Zijn er hier nog Eskadron liefhebbers die de nieuwe winter collectie hebben gezien al? :)

jeaninne

Berichten: 11
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Limburg, België

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:45

Ik was vergeten dit te plaatsen haha :D
Ik ben zondag op jumping geweest met Healey en de hoogte was ongeveer 1.15-1.20
Ze reed heel goed alleen was ze veel te snel waardoor ze soms plat springt en daardoor had ik 1 pechbalkje helaas :(
Maar ik vond haar wel heel goed springen, ze deed goed haar best <3

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:59

Wat een mooie fotos weer!
Junia veel beterschap! Meestal kun je daarna weer lachen haha.
Ben ook te vaak op me kont gevallen en dan huilen van het lachen haha.
Hoop binnekort een oefenwedstrijdje te gaan doen.
Gelukkig is die van mij heel nuchter, maar km maken is altijd goed! Ben heel benieuwd hoe het gaat haha.

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:49

Vanavond weer naar de paardjes. Was van plan om het springen weer op te pakken na de vakantie, dus vanavond een sprongetje wagen hahha.
Een van de paarden die ik rijd (gabber) wordt misschien deze week verkocht,er komen kijkers en vonden zijn stamboom interessant. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:50

Capriootje ik heb de nieuwe collectie nog niet gezien. Ik heb er niks van maar vind het meestal wel mooi spul. Heb jij er allemaal setjes van?

Jeaninne wat goed! Ik zou echt in mn broek piesen bij 1.20

Venivedivici veel succes!

Ik heb alleen pijn als ik ergens ga zitten en even vergeet dat ik een zere bil heb. Dan plof ik op de bank en schiet ik net zo hard weer omhoog hahaha. Maar het is niks ernstigs en ik vind het absoluut lachwekkend dat ik op mn kont ben gevallen.

Ik krijg van mn instructeur wel vaker te horen dat ik echt strenger moet zijn. Gisteren was ik streng genoeg! ;)

Capriootje

Berichten: 6758
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:55

Ik was 'verzamelaar' maar heb alles de deur uit gedaan toen de VS vorm niet meer lekker lag onder m'n nieuwe zadel. De uitsparing was totaal op de verkeerde plek :=
Maar vind het nog wel leuk om het een beetje te volgen en foto's te kijken op Pferdetrends, nieuwe collectie is weinig vernieuwend en een beetje een combi van vorige 2 collecties. Alle product foto's staan op de website van klawunde voor wie dat wel leuk vind :j

Gelukkig dat het meevalt en je erom kan lachen!

Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:45

Heb weer heerlijk geknutseld vandaag. Mijn favoriete 3 caveletti' s op 13 meter maar weer eens gedaan.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:12

Nou de startpas van t jonkie is ook aangevraagd. Eerst wat dressuur, om even te kijken hoe hij reageert. Vooral op andere paarden, vind ie niet tof.
En binnenkort een oefenparcour en dan moet hij ook maar aan de BB gaan geloven.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:16

Leuk Carola!! Doet ie zo gek op andere paarden?

Ik ga zondag dressuur starten :x 8)7 :') >;) _O-
1,5 jaar terug voor het laatst eens een poging gedaan, heb er nu alweer spijt van :+

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:29

Ik wil mezelf ook graag melden

Ik ben Sanne 19 jaar en ik woon in Ouddorp (zuid-holland)
Diva is een 8 jarige merrie van Zürich
we zijn b dressuur en we springen nog even bb, thuis springt ze echt fijn. Ik wil gewoon eerst de dressuur basis er goed in hebben, aangezien je toch ook stijlpunten moet rijden.

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:02

Hij heeft nog niet met andere gelopen. Enkel iemand die uitstapte uit de les voor me, maar dat vond hij niet tof.
Kwestie van gewenning haha

Edit.

Welkom alle nieuwelingen

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:44

Ik was jullie kwijt en is me teveel om alles nog bij te lezen :o

Ik heb er een gehad die was echt benauwd van andere paarden in het begin, niet te doen op het voorterrein := Gelukkig wende dat geleidelijk wel en was het later geen probleem meer.

Ik ben braaf aan het werk vandaag. Ga mijn tijd straks maar eens nuttig besteden met studeren voor een cursus :j

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:30

Interessante cursus?

Hier een die net andersom reageerd. Als je net het terrein op komt heel vriendelijk naar alles en iedereen en na het parcours of proef grijpt ie ze het liefst.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:50

Advanced Hazmat Life Support; opvang en behandeling van ongevallen met chemicaliën en bioterrorisme. Best leuk en nuttig, maar het cursusboek is nogal een taaie pil van 460 bladzijden en de eerste hoofdstukken is vooral basale chemie...:+

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:07

Vd week lekker gezwommen met Knor en daarvoor nog even klein rondje gecrosst.
Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:07

Is een kwestie van tijd voor dat in nld gaat gebeuren.

Waren leuke foto's Sanne!!

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:53

Heb alles wel gelezen maar niet echt een nuttig toevoeging haha...

Vandaag gestart in olst na een hele dag omroepen... 1 tm 4 ging super en op 5 raakte ik m'n ritme kwijt en werd ik onzeker gelukkig pakte paardlief alles fantastisch op!! 73 stijlpunten en een 1ste prijs!!!!!! M'n allereerste eerste prijs bij de paarden sinds 5/6 jaar hahaha

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:05

Mooie foto's sanne!!

Gefeliciteerd adrienne93! Geeft toch weer hoop om een keer 1e te worden

Vandaag de 2 paardjes weer gereden. Whoophi wil ik nu eerst meer op de dressuur richting om een winstpunt in de b te halen. Ondertussen oefen ik met gabber het springen voor de bb en hopelijk over 2 of 3 maanden een wedstrijdje proberen.