[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:07

_bokworst schreef:
Change3, in Heerde op de heide!

Gefeliciteerd saraviavia :)

Dankje lithya, ik ga er op googlen :)

Nathalieboer, gaaf dat jullie nederlands kampioen zijn geworden! Rij jij dan bij ponyclub klein maar dapper?

Laura lijkt me inderdaad slim om dan weer een tijdje B te rijden, en dat gaat gelukkig weer beter lees ik :D

Anoniempje, dat ligt volledig aan jou en je pony :) als je hem netjes rond kan sturen en over het algemeen goede afstanden hebt, zal de overgang helemaal niet zo groot zijn. En zeker omdat bb en b vaak dezelfde parcoursen aan houd, er komen dus geen moeilijkere lijnen in :j dus kijk vooral naar jezelf :D

Welkom iedereen!


Nee ik rijd in het zestal van RV Exloo uit Drenthe!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:17

Met een e pony ligt er inderdaad echt per pony aan. Die van mij is 158 en had echt wel veel moeite met de dubbels in het begin. Maar nu met trainen rekt ie makkelijker en loopt hij de afstanden op z'n sloffen.

Hele mooie foto Goldie!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:49

Het verschilt echt per paard of het een grote overstap is.

BB is 80cm en de B 1.00m, dat verschil kan toch best wel groot zijn. Maar als jij het parcours in één ritme weet te rijden, en goede afstanden rijdt, dan kun je best proberen om B te springen toch? En als het niet gaat dan neem je weer een stapje terug. Vanaf volgend jaar kun je ook 90cm BB springen namelijk. :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:53

BB90 is bij veel concoursen al wel!

Zag dat ik gisteren nog 4e was geworden in Haaksbergen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:55

Ik vind dat echt ideaal, dat maakt de overstap zoveel kleiner. Perfect voor volgend jaar voor m'n 3 jarige. :)

En gefeliciteerd!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:57

Hier in de regio heb je meestal de keuze uit BB80 en BB90.

Wat veel nieuwe ineens; :wave: allemaal!

Even geen blp, rotweek achter de rug. Zo weer lekker even op Dior klimmen! Hij heeft een weekje vakantie gehad.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:00

Jeeej Lau wat fijn van Mick! Toch wel gek dat hij dan bij het L zo raar kan doen want vermogen heeft hij wel!

Goldie wat een mooie foto!

En over met een pony B springen, als je goede rondjes BB springt dan zou het wel goed moeten komen. Het enige wat wel lastig kan zijn, zijn de afstanden. Heb je wel eens een oefenrondje B gesprongen ergens? Anders dat eerst doen?

Leane, is Gibbie 1.62? Ik dacht groter! Wat grappig haha. Maar Guido heeft op outdoor gelderland ook gewonnen met een paard van 1.58.. Hoogte zegt niks. Erg stomme opmerking zeg..

Sanne, spring je ook in Woudenberg 11 september? :D En een weekje vakantie is niks mis mee. Verder niks ergs met jou?

Wij hebben ons weer op gegeven voor een aantal concoursen. Zijn er mensen die mee doen met 't wilde varken? :D

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:13

In principe maakt de schofthoogte niet direct uit voor de grootte van de galop. Ik ken C- en D-pony's die makkelijk door een dubbel op paardenafstand lopen en ik ken grote paarden die moeite hebben met diezelfde afstand.

Naast dat het met de lengte van de galopsprong te maken heeft, maakt de manier van springen ook verschil. Paarden die te hoog springen, landen vaak iets kort, maar paarden die een beetje op het maximum van hun kunnen springen ook.

Als je moeite hebt met combinaties, oefen het dan altijd met galopbalken ertussen. Zo leert je paard altijd naar voren te rekken in de dubbel. Als ruiter moet je zelf natuurlijk ook niet twijfelen en (onbewust) je paard tegenhouden.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:26

Ja ze is echt maar zo klein Nan! :j
Toen ik haar kocht was ze maar 1.56 ofzo, dus toch nog mooi gegroeid. Groot zat voor mij, ben zelf ook maar klein!

T wilde varken wilde ik wel aan meedoen, even kijken of ik kan! 11 september gaan wij misschien ook naar Woudenberg.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:27

Jaa leuk! Wij zijn daar ook. Gezellig :) En dan is ze inderdaad nog best gegroeid! Maar jij bent ook niet zo groot dus past prima. Mooi setje zijn jullie :j

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:59

Dior is ook maar klein, maar redt zich prima in de dubbels. :)

@ Nann_ mijn opa waarmee ik een hele bijzondere en hechte band had, is overleden. Ik heb in zijn laatste week voor hem gezorgd/ gewaakt. Was heel mooi maar ook heel heftig om te doen.

Staat niet op de planning om 11 sept mee te doen maar ik zal eens kijken of ik misschien iemand kan strikken die wilt rijden, is voor mij zo om de hoek! Maar anders kom ik sowieso wel even kijken, laat even weten hoe laat je moet starten. :D

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:07

Jeetje, dat lijkt mij inderdaad heel heftig maar ook zeker heel mooi. Nog gecondoleerd :(:)
En zo goed zijn we niet hoor dus verwacht er niet teveel van.. Haha.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:49

Gister na een aantal weken niet gesprongen te hebben met vosje een rondje 70 gereden op de onderlinge. Foutloos parcours, helaas in de barrage een balk omdat ik bang was dat ze rechtsaf zou gaan en nu links moest en dus iets te vroeg stuurde om naar links te gaan. Wel super tevreden, ze doet het zo leuk <3
De afgelopen weken niet gesprongen omdat ik de galop wat aan het verpesten was onbewust en ze vindt het springen best heel inspannend merk ik de dagen er na. Ik heb zozeer niet eens het idee lichamelijk maar meer dat ze moe in haar hoofd is.

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:07

Change3x schreef:
Het verschilt echt per paard of het een grote overstap is.

BB is 80cm en de B 1.00m, dat verschil kan toch best wel groot zijn. Maar als jij het parcours in één ritme weet te rijden, en goede afstanden rijdt, dan kun je best proberen om B te springen toch? En als het niet gaat dan neem je weer een stapje terug. Vanaf volgend jaar kun je ook 90cm BB springen namelijk. :)



Heb ook BB90 gesprongen geen problemen. Mijn pony is nooit uitgebracht bij de pony's dus trainen al van begin af aan op de paardenafstanden. De dubbels zijn niet altijd ideaal maar rij altijd wel een ruime 2 of krappe 3 galop sprongen. Ponylief is ook totaal niet kijkerig naar vreemde dingen onder hindernissen. Oefenparcoursen worden op dit moment niet veel georganiseerd, meestal enkel in het begin van het outdoor seizoen. Maar dat is zeker een leuk idee om mee te beginnen en kijken waar we komen! En dat flexibel starten bevalt me prima met de nieuwe BB. Kan me altijd opgeven voor BB90 en dan alsnog de B bijschrijven of als het niet zo lekker gaat nog een rondje BB90 doen. Wel heb ik het idee dat je soms met je pony minder hoge stijlpunten krijgt bij de paarden omdat je niet altijd de ideale paardenafstanden kan rijden, maar dat verschilt misschien per jury.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:48

vibabu: ik zou vosje na de kampioenschappen gewoon even lekker een weekje vrijaf geven :j Worden die jonkies echt niet slechter van.

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:22

Change, mag ik vragen wat voor cognac/ lichtbruin hoofdstel jij hebt voor je witte pony?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:28

Kimren schreef:
Change, mag ik vragen wat voor cognac/ lichtbruin hoofdstel jij hebt voor je witte pony?


Die is van Rossner! :)

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:26

Zag leuke foto's en goede resultaten vh weekend!

Ik was ook nog wezen springen, deed t weer goed!Afbeelding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:18

Ook een goed idee goldie! Al loopt ze denk ik 3 of 4x per week nu... en vaak maar 20 tot 30 minuten :) behalve dan met lessen...al is een weekje niks doen hierna wel een goed idee. Thnx

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:18

Leuk al die nieuwe bokkers! Jullie nemen ook gelijk mooie foto's mee, wow! <3

Had vandaag weer eens les en mevrouw was absoluut hysterisch. Ze bleef maar miepen en wegschieten. Normaal doet ze dat 'n keer of drie in het begin van de les, maar deze keer werd het niet minder. := De sprongen zelf waren natuurlijk weer perfect, maar door dat gezever tussendoor heb ik toch niet zo fijn gereden. Stiekem denk ik dat het komt omdat ik haar vanochtend beledigd had: in m'n handje snoepjes dat ik haar gaf zat perongeluk nog een verloren hondenkluifje. :') Echt, dat koppie: ik dacht dat ze erin bleef. :') Daarna heeft ze niks meer van me aangenomen, haha. :=

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:17

Wauw Anouk gaaf paard en een hele gave foto!

Vibabu, hoe oud je paard? Wel fijn dat je foutloos gesprongen hebt!

Bunn, sorry maar ik moest heel hard lachen _O- Leuk hé merries haha. Maar snap wel dat je dan niet echt een fijn gevoel hebt tijdens het rijden..

NibbitLotus

Berichten: 1660
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:57

Gave foto Anouk!
Netjes vibabu!
Klinkt echt als een merrie Bunn haha! Zie al helemaal voor me hoe mijn merrie zou kijken.

Mijn Stippel is echt verschrikkelijk hengstig momenteel, normaal merk ik niks aan haar als ze hengstig is maar nu... Ontzettend sloom en suf. Kennis vertelde dat het te maken heeft met de hoeveelheid zon van de afgelopen dagen/weken (maken ze meer hormonen aan?!) Hopelijk is ze er snel weer van af. :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:10

Anouk wat een gave foto
Goede resultaten afgelopen weekend

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:42

Nibbitlotus zal die van mij dan nu ook wel last van hebben. Die hangt duwt tegen alles en iedereen op het moment. Zwepen en sporen mag zo normaal echt niet. Nu vindt ze het heerlijk dat ik haar er mee aanraak. :') Van mij mag het weer snel weg zijn, kan zo echt niet rijden.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:52

Wat dubbels betreft en afstanden, heb mijn paard ook paar keer B springen gestart en die afstanden gaan prima. Vanaf het begin af aan al getraind op de paarden afstand en nou weer hij gewoon dat hij flink naar voren moet in de dubbels.
Dan moet ik zelf niet twijfelen, want dan gaat het niet goed met de afstand. Het is trouwens een 3kwart tinker. Dus geen mega galop.
Nu alleen weer even BB omdat ik een paar maand niet meer op concours heb gesprongen dus even het ritme terug vinden.