[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:37

Ik ben zelf springjury en begrijp langs de kant de punten vaak al niet :+

B met barrage komt in sommige regio's (zoals Noord-Holland) best vaak voor. Tweede rondje is dan direct op rijstijl. Beide rondjes zijn dan ook voor punten en hebben apart prijzenklassement.
Er zijn soms ook concoursen waar twee keer direct op stijl voor punten gereden wordt over hetzelfde parcours. Dan wordt er om en om gestart. En als er 1 parcours staat uitgeschreven mag je vaak het tweede rondje hc starten, maar dan merk je bij opgave meestal al dat er maar 1 parcours is uitgeschreven voor de punten.

In principe moet je dit terug kunnen vinden in het vraagprogramma op de knhs site en vaak staat het ook op startlijsten. Als je er niet uitkomt zeg je maar even waar het is, dan kijk ik even voor je.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:34

Sterkte Laura, hopelijk knapt hij snel op.

Ik snap de punten in het B springen vaak ook niet. Hier in de buurt staan wel vaak dezelfden bovenaan. Zaterdag ga ik weer een rondje L springen met Schimmel.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:25

Het lijkt mij ook super lastig. Soms 100 starts en maar 3 puntne waar je op kan punten, en maar een vet kort rondje natuurlijk.
Maar meestal als ik kijk, geef ik hele andere puntn dan de jury zeg maar.

Ik heb ook nog wel het idee dat mensen die mij en mijn paard kennen lager punten omdat ze succesvol L heeft gelopen.. Maar ik wil gewoon niet hoger, dus laat mij lekker gelukkig zijn met mn simpele B rondjes :+

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:10

Die punten blijf ik ook een raadsel vinden. Heb een keer vos en id beide in de B gestart. Vos was heet en had af en toe een huppeltje tussen de hindernissen maar id was loeisterk en God zege de greep dat ik een knappe afstand kon rijden. Je kan vast raden wie meer punten kreeg.... dat was niet vos.

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:46

Bij die van mij zat dag en nacht verschil tussen 1e rondje en 2e. De punten zat soms een halve punt, soms een punt verschil. Ik heb het opgegeven ze te begrijpen en neem ze ter kennisgeving aan.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:04

Het is toch foutloos en 65 punten is 1 Winstpunt
70 punten of hoger en foutloos is 2 winstpunt
70 +1 balk is ook een winstpunt
Correct me if im wrong, ben er alweer eventjes uit.

Na wat dressuurwedstrijden ga ik nu weer lekker het springen oppakken! Zaterdag ter voorbereiding maar eventjes een B cross springen zodat ik 2 weken erop een rondje L en rondje M kan.. wel een beetje opbouwen qua hoogte hè :')

Ik had alle selecties voor jumping op de planning maar helaas geen jumping Amsterdam :(

Hopelijk komen we het indoor seizoen zonder blessures door en wil ik toch graag door starten naar het Z.

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:13

75 zelfs. Toch? :')

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:22

Ja 75 inderdaad :j

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:38

Dat was 60 + foutloos of 75 + max 4 strafpunten = 1 winstpunt en 75 + foutloos = 2 winstpunten.

Boven 75 scoren lijkt me voorlopig echt onmogelijk, wedstrijdstress :P maar ja we gaan het zien.

Voordat ik dressuur ben gaan starten heb ik ook al van alle horrorverhalen gehoord hoe je voor je springzadel slechtere punten zal krijgen enz. en dat bleek echt onwijs mee te vallen :)

In Polen gingen er bijvoorbeeld echt heel veel punten vanaf voor gewone wissels (via draf dus) mocht je na de sprong in de verkeerde galop uitkomen, alle paarden moesten dus een nette wissel springen om erdoorheen te kunnen met fatsoenlijke winst. Die mijne lukt het nog zo'n 8 op 10 gevallen niet (wel overkruist...) dus ik hoop dat ze die regel hier niet kennen :S

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:16

Met mickey was het jury afhankelijk :+ Als ze m leuk vonden en ik kon m normaal rijden reed ik bijna standaard 75+. Als ze het niet aanstond en ik reed hetzelfde rondje kon ik ook 62 rijden :') Want hij loopt niet in de juiste stelling buiging de bochten door en al helemaal niet een in aanleuning oid. Dus sommige jurys vinden dat niet erg en andere dus wel.
En dan heb ik het niet over de momenten dat ie ermee kapte en andere dingen ging doen hahaha. Gewoon de brave nette foutloze rondes :P

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:59

75 zelfs! Ja ik ben het met de argumentatie we eens waarom die stijlpunten er zijn maar de uitvoering is best lastig te snappen

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:22

In Nederland heb ik nog niet meegemaakt dat iemand werd afgerekend op zijn springzadel, sjabrak of vliegenmuts. Wel wanneer een paard niet schoon was door slecht poetsen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:42

Ik was jullie kwijt :oo
Hier nog steeds startkaartloos, maar thuis maken we wel weer af en toe een sprongetje :)
Afbeelding
Erg naar onze zin op de nieuwe stal dus dat helpt voor de motivatie :)

Margriet in de dressuurring wel hoor :+

Vibabu, soms is het ook heel jury-afhankelijk.. daarom kan ik bij een zekere jury wel starten en kan jij net zo goed thuis blijven _O-

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:11

Goldie schreef:
Ik was jullie kwijt :oo
Hier nog steeds startkaartloos, maar thuis maken we wel weer af en toe een sprongetje :)
[ [url=m/OTahzF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Erg naar onze zin op de nieuwe stal dus dat helpt voor de motivatie :)

Margriet in de dressuurring wel hoor :+

Vibabu, soms is het ook heel jury-afhankelijk.. daarom kan ik bij een zekere jury wel starten en kan jij net zo goed thuis blijven _O-


:Y) ik hoef geen punten in de B meer te halen (gelukkig). Blijf het wel bizar vinden dat ik echt lage punten altijd reed maar in die ene derby won met 2x een 8.5 en een 8. De opmerking van de jury was ook nog: je reed zoals hij gereden moet worden, vol overtuiging en met lef.
Dat hij het anders niet deed tja.... :o verder met springen ben ik heel blij met 6.5jes...

@Fly_high je moet gewoon netjes rondrijden en als je een knappe overgang via de draf maakt dan scoort dat denk ik hoger dan dat je geen knappe wissel rijdt. Maar goed, ik heb verder weinig kennis van die stijlpunten :')

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:25

Vandaag een heel fijn foutloos rondje in de L gereden. Had geen prijs, maar ben hier al heel blij mee! Pas onze 2de wedstrijd sinds februari :)

Lithya

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:11

Vandaag weer weg geweest. Hele seizoen met flexibel starten, reed je in de lagere klasse het tweede parcours, bleek dat vandaag iedereen het 1e moest starten. Tja, toen moest ik opeens barrage. Dat ging allemaal wel. M helaas 2 balken. M en ik zijn nog niet echt vriendjes.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:33

Wat lekker ED!
Ik vind het stoer dat M Lithya, vrienden ermee worden komt vanzelf.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:36

Ik vind het ook al knap dat je het M zo in rijdt hoor! Doe ik je niet zo na.

Vandaag weer concours gehad. Eerste ronde foutloos maar reed daar niet lekker. Wel nog een 6de prijs in een grote groep. Tweede ronde ging veel fijner maar daar helaas een pechfout. Net buiten de prijzen dus werd wel slecht gesprongen.

Morgen gaan we een oefencross rijden en door trainen voor de M.

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:22

Lithya schreef:
Vandaag weer weg geweest. Hele seizoen met flexibel starten, reed je in de lagere klasse het tweede parcours, bleek dat vandaag iedereen het 1e moest starten. Tja, toen moest ik opeens barrage. Dat ging allemaal wel. M helaas 2 balken. M en ik zijn nog niet echt vriendjes.


Jullie worden vast wel vriendjes met het M. Goed bezig hoor!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:35

Mag ik mij hier komen melden? Ik ga in oktober mijn eerste BB spring wedstrijd rijden :D Training gaat onwijs goed, heb eerst nog een onderlinge wedstrijd staan en daar ook 2 rondjes BB 80 opgegeven. Vorig jaar winter begonnen met springlessen, mijn doel was dan ook echt trainen naar de BB. Begonnen met uiteraard eerst de techniek, toen dat veel beter was zijn we de hoogte in gegaan. 2/3 weken terug al een rondje tijdens de les gesprongen wat tussen de 80-100cm stond :D

Iemand nog tips voor je eerste echte wedstrijd? parcours lopen en dat soort dingen?

Dit zijn wij :D
Afbeelding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:36

Ik vind dat M er ook wel als een dingetje uit zien. Hoop het ooit rond te durven rijden.
Springen heb ik een tijdje op een laag pitje gezet, met corona sprong ik liever met ID maar die zit in de lappenmand en toen we weer mochten ben ik met vos dressuur gaan starten. De Z2 zijn we door gevlogen en het ZZL past ons ook wel.
Ik wil 24 oktober weer eens de springring in dus ga deze weken maar rustig het springen weer eens oppakken. Even kijken hoe dat gaat en dan beslissen of ik B of L ga.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:27

Goed bezig dan met de dressuur vibabu!

Welkom veertje! Heb je iemand die je kent die wel al springwedstrijden heeft gereden? Anders kan je vragen of zo iemand met je mee wilt om je te helpen :)

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:33

Welkom Veertje!

@Vibabu: Hallo hé ZZL is ook een hele prestatie. Respect! Mooie dressuurbasis voor het springen ;)

Bij mij heeft alles ook een tijdje op een laag pitje gestaan vanwege een ongelukje. Met een jong paard boem om en ik lag eronder. Gevolg ziekenhuis opname van 4 dagen en heel wat kapot in mijn borstkas/ bovenlichaam. Maar klaar dat hebben we gehad en inmiddels ben ik alweer aan het rijden. Voorlopig richt ik mij alleen op de jonge paarden en heb alweer wat balkjes werk met ze gedaan :) en hopelijk over een tijdje BB starten.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:39

@Paljaslaura, dankjewel! Ik ken wel een aantal mensen wie springwedstrijden rijden. Zou dat inderdaad kunnen vragen :D

@Marijke, dankjewel! Fijn dat je weer hersteld bent en binnenkort weer kan gaan starten :)

Cioccolato

Berichten: 6631
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:47

Welkm!

Klinkt naar marijke. Gelukkig ben je aan de betere hand!