[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:15

Leuke foto's Sanne!

Gefeliciteerd adrienne! Wat zal dat goed voelen :) mocht je ook een ereronde rijden?

Haha iedereen begint weer te dressuren in dit topic! Grappig om te lezen :)

Ik heb vandaag technische springles gehad, 3 kruizen op de A-C lijn, om dan te springen als een slangenvolte zegmaar. Leuke oefening, en hadden we wel weer even nodig :D dit weekend maar eens een oefenparcoursje opzoeken. Nog bedankt allemaal voor de suggesties :j

anoniempje1
Berichten: 350
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:03

Heb alles weer bijgelezen maar even niet meer bijgehouden wie wat. Ik las iemand over dat paardlief bang is van andere paarden... nou dat heb ik in het begin ook gehad! Ik sta gestald op een manege dus kon er bijna niet omheen om met andere paarden in een bak te rijden. Geloof me ik heb op achterlijke tijden gereden zodat ik een beetje fatsoenlijk kon rijden.Die van mik bleef wel braaf maar durfde 0.0 te ontspannen en was heel allert wat de andere deden. Toen ik tot de conclusie kwam dat ik het juist niet meer uit de weg moest gaan maar het juist moest opzoeken. Toen heb ik gewoon met stalgenoten afgesproken om tegelijk te gaan rijden en dat ik priveles had. Binnen no time was hij er aan gewend. Nu rij ik ook nog wekelijks in een groepsles puur voor de ervaring en hij doet het prima omdat het nu een gewoonte is. Dus is op wedstrijd ook niet meer onder de indruk.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:51

Leuk bokworst :)

Ik heb m'n geld van de vlietlanden nog steeds niet terug, gemaild.. kunnen het niet terugvinden, vond het al raar dat ik moest betalen om op de wachtlijst te komen. Dus had al verwacht dat het niet goed zou komen vanzelf. Maarja snap dat het best chaos is als je iedereen geld terug moet betalen. Er wordt iig aan gewerkt :j

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:59

Welkom Sanne! Knap paard heb je.

Capriootje, Ik hou van Eskadron! <3 Alleen vind de collectie ook niet heel bijzonder.. Goed voor de portemonnee, dat weer wel haha. Vond de zomer collectie ook al niet veel boeiends. Had mijn hoop gezet op de Platinum collectie, daar vind ik 1 dekje wel mooi. Moet hem nog even in het echt bekijken haha.

Carola, lekker oefenen. Komt helemaal goed! Heb je buiten Texel nog iets op de planning staan?

Sanne, wat heeeerlijk! Waar was je?

Adrienne93, wauw wat goed! Gefeliciteerd! Fijn dat je zo'n meedenkend paard hebt.

Bokworst, klinkt goed! Waar ga je nou uiteindelijk heen?

Hm wij hadden springles afgelopen woensdag en het ging zo niet fijn.. Ik hoop dat het donderdag goed gaat, want zou zondag voor het eerst een rondje B springen. Ik word zelf onzeker van dingen waar we nog niet over heen zijn gesprongen, nu lag er een strobaal onder de sprong, en van die sprong nummer borden, pionnen. Zodra ik maar een beetje twijfelt doet hij het ook echt niet.. -O- Donderdag maar even een oefen rondje springen in Bunschoten en dan zondag gewoon proberen. Eerst BB, als het niet gaat kan ik altijd vragen of ik nog een rondje BB mag springen ipv een rondje B.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:01

Ik heb momenteel een volle planning. Qua sgw's Texel, Neede, Diepenheim en Bathmen. En dan wat dressuur met de jonge tussendoor en Vos gaat af en toe mee in Zwolle, Kampen en IJsselmuiden.

Ik ben een dressurende springer _O-
Nee heb altijd er al bij naast gedressuurt. Als je er toch al bent.. vooral outdoor. En het komt terug in de sgw :roll:

Nann: hierbij een virtuele schop onder kont. Je kan het en je paard ook dus jullie samen helemaal! Laat je zelf niet gek maken door hindernissen!

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:17

Ik meld mezelf ook, eind september weer voor het eerst oefen springen na haar dracht!

Hiervoor zijn wij B gestart, maar vanwege haar veulentje moeten stoppen, nu is ze niet meer gedekt en kunnen we lekker aan de slag!

Ze is een 9 jarige merrie van Unaniem x Tangelo van de Zuuthoeve <3


Afbeelding

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:43

Wat gaan we snel! Zie allemaal leuke foto's voorbij komen :)) dan wil ik ook wel weer op wedstrijd.

Heb het allemaal op een laag pitje staan. Ook geen startkaart nu, wel KNHS lid zodat ik BB kan starten maar misschien zeg ik mijn lidmaatschap ook wel op.

Fanatiek starten lukt nu gewoon niet en wil in het weekend kunnen tutten en niets "moeten". Geef momenteel liever geld uit aan een extra les dan aan wedstrijden. Heb niet meer de drang om te "presteren" of te laten zien wat we kunnen. Train nu lekker thuis en maken daar fijn voortgang. Daar gaat het om :')

Aan de andere kant vind ik het toch jammer, want weet dat paard zoveel meer kan. Maar als ik start wil ik 100% ervoor gaan en de motivatie ontbreekt nu, dus start ik maar niet. Ach, ze zal er vast geen grasspriet minder om eten haha.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 21:24

Bianca wat heb je weer een top stuk geschreven over de zelfreflectie!!!
100% met je eens! Ook al maak ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maar ben wel realistisch naar mezelf!
Gister nog naar de jury gelopen om tips te vragen...

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:47

Zo wat een gaverd heb je ninahaakk.

Vandaag na 2.5 week weer gereden, super braaf voor 3.5 jarige. Opstappen en wegrijden. Hij pakte af en toe in een volte of met afwenden rechts vast maar dat was het enigste!
Zijn jullie wel is na de cross geweest in baarle Nassau?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:24

Adrienne93 schreef:
Bianca wat heb je weer een top stuk geschreven over de zelfreflectie!!!
100% met je eens! Ook al maak ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maar ben wel realistisch naar mezelf!
Gister nog naar de jury gelopen om tips te vragen...


Dank je! Ik vond het nodig dat even van me af te schrijven! Altijd fijn om te doen }:)

@venivedivici, bedoel je het terrein van de familie Tuytelaars? Daar kom ik regelmatig. Schitterend terein met trainingsmogelijkheden voor alle niveaus en elke keer dat je er komt is het weer anders.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:04

Lastig Nann, helaas is niet altijd alles te oefenen. Gewoon denken, bord is een bord en die heb je vaker goed gesprongen. Dat kunnen we.

Anne, doe je 13 m zodat je kunt spelen met de afstanden?

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:07

Goede blog Bianca! Is zeker waar dat het altijd aan van alles ligt behalve de ruiter. Herken het zelf soms ook wel eens maar gelukkig m'n moeder en trainer die me dan even 'helpen'. Weet heel goed dat ik geen top ruiter ben en nog veel moet leren qua parcours rijden.

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:13

Bianca, volgenss mij wel haha. Is er nog een ander terrein daar dan haha.
Ook voor jonge pony's fijn daar?
Weet jij zo hoe het erbij ligt als het heeft geregend enzo?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:18

Mijn witje sprong goed vandaag!

Helaas lette hij bij 1 niet helemaal op en tikte hij die er zo af. :')

Afbeelding

Mams had gefilmd, maar helaas alleen het gras. :+

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:50

Haha herkenbaar van die moeders! Hoop dat mijne morgen wel ons in beeld houd. Wel leuke foto! Jammer van balkje op 1 zeg

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:02

Bianca inderdaad een leuk stuk. Nu heb ik wel dat het me opviel dat ik met mijn nieuwe jasje tot nu toe iedere keer 8 tot 10 punten meer heb dan met mijn oude. Dus nu is het iets mentaals geworden :+

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:21

Speciaal jasje :))

Haha herkenbaar van moeders

Waar is de blog te lezen? :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:25

Op bit of via fb van Bianca.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:26


Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:52

Schoentje schreef:
Adrienne93 schreef:
Bianca wat heb je weer een top stuk geschreven over de zelfreflectie!!!
100% met je eens! Ook al maak ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maar ben wel realistisch naar mezelf!
Gister nog naar de jury gelopen om tips te vragen...


Dank je! Ik vond het nodig dat even van me af te schrijven! Altijd fijn om te doen }:)

@venivedivici, bedoel je het terrein van de familie Tuytelaars? Daar kom ik regelmatig. Schitterend terein met trainingsmogelijkheden voor alle niveaus en elke keer dat je er komt is het weer anders.


Het heeft mij in elk geval gemotiveerd! Vandaag niet eens met de punten en meteen aan de jury gevraagd wat ik er aan kan doen. De dingen die me verteld werden kan ik inderdaad in het filmpje wel terug vinden haha

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:27

Lithya schreef:
Lastig Nann, helaas is niet altijd alles te oefenen. Gewoon denken, bord is een bord en die heb je vaker goed gesprongen. Dat kunnen we.

Anne, doe je 13 m zodat je kunt spelen met de afstanden?

Ja. En dan 3/3 3/4 4/3 & 4/4 continue afwisselend en changeren

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:25

@Adrienne93, leuk om te horen dat mensen geïnspireerd raken door een blog! Tips vragen aan een jury kan inderdaad echt leerzaam zijn, zeker als zo'n jurylid zelf nog redelijk actief is met rijden of instructie. Al zijn er natuurlijk altijd stugge Tinussen die niet open staan voor een gesprek.

Ik heb echt een geweldig succesvol weekend op Outdoor Brabant gehad. Schitterend concours elk jaar, leuk ook om de andere disciplines aan de gang te zien.
Gisteren werd ik 1e en 2e in de afsluitende derby en vrijdag won ik het 1.40m en werd ik 1e en 2e in het ZZ. Verder ook nog wat andere prijsjes, dus mijn paarden hebben echt geweldig hun best gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de een of andere manier heb ik alleen nog maar foto's gevonden van Boss HDH, terwijl de andere paarden dus ook heel erg goed hebben gesprongen -O-

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:41

Gefeliciteerd Schoen!!

Sommige juryleden kunnen inderdaad geen gesprek voeren. Stond eens ruim onderaan met 150 punten, terwijl de andere proef niet veel minder ging. Vroeg de jury of ze kon aangeven waar ik aan moest werken om hogere punten te krijgen. Ze wist zich mij niet eens meer te herinneren. Vaak blijven de slechtste en beste combinatie wel hangen, maar ze ging mij alleen maar belachelijk maken. Moet zeggen, dan vraag je niet snel weer om commentaar.

Met springen gaf je al aan, jammer dat er dan geen commentaar wordt gegeven. In de omgeving geven ze vaak wel de losse cijfers, maar geen commentaar. Dat maakt het soms wel wat duidelijker hoe een cijfer tot stand is gekomen.

liespr

Berichten: 282
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:41

Gefeliciteerd met de resultaten! Mooie foto's komen er voor bij zeg. Ben ik wel jaloers op, mijn moeder is daar ook echt onhandig mee...

Mij lijkt dat inderdaad ook fijn, korte uitleg over het tot stand komen van de cijfers, of protocol kunnen ophalen.

Ik heb woensdag mijn tweede puntje gereden in de B. Paardlief en ik vinden het springen zooo leuk! Kan niet wachten tot we weer mogen haha :):)

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:46

Gefeliciteerd!

Ik zou vandaag in een oefenparcour kunnen springen, helaas is de baan te nat en gaat dat feest ook niet op -O-
Dan wordt het thuis waterballet