[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:30

Vollenhove ook zag ik

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:51

Anne_GTI schreef:
Genemuiden heeft 2 parcoursen direct na elkaar.


Thanks! Weet je ook wanneer die is? Zie zo niets op startlijsten.nl staan

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:13

Die komen er waarschijnlijk nog op

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:58

Cioccolato schreef:
Ik zou niet gelijk in de L eventing starten als je geen ervaring heb ik in de eventing.


Ze zou zo eigenlijk al met het M mee kunnen maar eerst even L :) we schuiven dat naar het volgende seizoen over (ook de punten ervoor behalen) ook is het stukje conditie waar we wat meer aan moeten werken want hoe hoger we komen hoe langer vaak de parcours zijn. Ik spring L met haar en ze is letterlijk nergens bang voor. Dressuur matig kent ze alle oefeningen al tot het M natuurlijk mag er nog wat aan geschaafd worden maar daar is tijd genoeg voor. Ook heb ik het hier al met mijn coach over gehad. (en ervaring moet je krijgen maar van 4* wedstrijden die ik had gereden heeft ze 4 x 2 winstpunten gehaald en is ze 3 keer in de prijzen gevallen :D Ook gaan de crosstrainingen gewoon door

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:26

Eventing is wat anders dan gewoon springen en gewoon dressuur. Dus dat ze daar 'hoog' lopen wil niks zeggen. Net zo fair ook tegen over je paard om daarmee laag te beginnen. Met 4 winstpunten kun je al over. Ik zou ze dus gewoon gebruiken.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:52

Ik sluit me aan bij Cio. Juist in de eventing is het enorm belangrijk dat een paard ervaring op kan doen en kilometers op de teller krijgt, zeker als je zelf nog niet op hoog niveau gereden hebt in de eventing.

Ik heb mooi nieuws: de numero uno merrie heeft het sportpredikaat binnen! :D
Hiermee heeft ze ook direct het sterpredikaat binnen, nu is het wachten op de CK om haar aan te bieden voor het elitepredikaat.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:04

Ik kan het snappen wat je bedoeld met wachten maar wat bedoel je met hoog niveau ik heb nergens neergezet dat ik niet al eerder op dit niveau had gereden en wat is per defenitie hoog niveau 1 ster ?


:(:) ik had al M gereden in de eventing met mijn vorige paard

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:32

Hoog niveau is een rekbaar begrip en misschien werd ik op het verkeerde been gezet door je berichten met erg weinig hoofdletters, leestekens en moeilijk te lezen zinsopbouw.
Ik denk bij hoog niveau in deze context overigens aan een (semi)professionele ruiter die al met meerdere paarden op M- en Z-niveau actief is geweest en de trainingsmogelijkheden en ervaring heeft om een jong paard zodanig voor te bereiden dat deze direct op L of M-niveau in kan stromen als het gevoel goed is. Maar uiteindelijk moet iedereen natuurlijk voor zichzelf en zijn paard besluiten wat wel en niet haalbaar is.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:42

Sluit me aan bij gomir. Al M gereden met een vorig paard zie ik niet als hoog gereden. Maar ieders eigen keuze. Ik zou het persoonlijk zeker niet zo doen. En ik ben ook een eventer.

Gefeliciteerd gomir!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:08

Wat goed gomir! Gefeliciteerd!

Hier was Weinstein aka Harvey eindelijk weer eens braaf met springles. Heeft zijn eerste in uitjes gelopen ook. Vond ie wel lastig want dat sluiten kan ie nog niet zo goed natuurlijk :') Maar al met al heeft ie niet gebokt of als een bezetene door de baan gesjeesd!

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:57

Dat is al een vooruitgang! Mijne vind in uitjes ook lastig, maar super oefening.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:59

gomir schreef:
Ik sluit me aan bij Cio. Juist in de eventing is het enorm belangrijk dat een paard ervaring op kan doen en kilometers op de teller krijgt, zeker als je zelf nog niet op hoog niveau gereden hebt in de eventing.

Ik heb mooi nieuws: de numero uno merrie heeft het sportpredikaat binnen! :D
Hiermee heeft ze ook direct het sterpredikaat binnen, nu is het wachten op de CK om haar aan te bieden voor het elitepredikaat.



Wauw wat goed van de uno!!! gefeliciteerd!!! maar ook direct ster? hoeft ze niet nog een keer aangeboden te worden, zoals een thuis keuring? of werkt dat niet meer zo op die manier dat wanneer ze genoeg hebben voor exterieur ze dan automatisch ster worden met een sportpredikaat?

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:00

paljaslaura schreef:
Wat goed gomir! Gefeliciteerd!

Hier was Weinstein aka Harvey eindelijk weer eens braaf met springles. Heeft zijn eerste in uitjes gelopen ook. Vond ie wel lastig want dat sluiten kan ie nog niet zo goed natuurlijk :') Maar al met al heeft ie niet gebokt of als een bezetene door de baan gesjeesd!


Klinkt goed!!! mooi dat het goed gaat en dat hij braaf was.
in uitjes zijn top oefeningen!

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:10

Ik ben momenteel gewoon wat simpel aan het rond hobbelen met de 4 jarige. Ze word echt steeds braver en stabieler. Zelfs deze week een mini sprongetje gedaan. Valt nog weinig van te zeggen maar ze begreep uiteindelijk de bedoeling. Alleen was ze gister opeens wat koliekerig... niet grappig.. ze hadden nieuw gras gekregen en blijkbaar was dat niet goed gevallen. Gelukkig was ze na een paar uurtjes weer rustig. En nog 2 weken dan kan het veulen eraf. Ga ik daarna wel wat fanatieker met haar aan de slag.
Met de 6 jarige gaat het ook wel weer goed. Laatst weer netjes rond met 1 balk in het M en dit weekend weer een poging doen. Begin zelf ook weer iets gemotiveerder te worden :P was de laatste tijd wel een beetje klaar met al dat gehobbel ect.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:08

Lekker Marijke van de 6 jarige! De ander koliekerig is vervelend... gelukkig snel opgeknapt.

Leukste is nog wel dat harv ineens een paar slagen breder is geworden. Hij voelt nu hetzelfde als Mickey en zit ineens met mijn voeten op zijn buik ipv het luchtledige haha

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:37

Lekker marijke!

Fijn Laura. Als ze ineens zo lekker groeien!

Mijn 4 jarige heeft haar eerste BB al gelopen. Hoop ook snel her veulen er af te kunnen doen. Even iets bedenken voor een extra stal _O-

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:13

Leuk PL dat hij zo is gegroeid. Hoe oud is hij nu? Is hij ook groter geworden?

Lekker bezig Cio!en een extra stal is wel handig ;)

Wij doen het veulen eerst een week in de box ernaast in de avonden en dan overdag er nog bij. Daarna de merrie uit te koppel en een dagje binnen houden of op een ander stukje land overdag.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:35

Hij is 4. Andere zeggen wel dat ie gegroeid is maar daarvoor zie ik hem zelf teveel..

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:37

Ik heb veulen nu met voer beurten enkele uren apart. Maar overdag en snachts samen. Ik heb alleen 1 stal te kort als de jaarlingen weer op stal komen. Hij gaat overdag met de jaarlingen samen, maar wil hem niet nu snachts buiten hebben gelijk. Dus ik moet eerdt een stal hebben voordat ik ga spenen. Dan komen de jaarlingen ook gelijk weer lekker binnen :j

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:27

Marijkeeee schreef:
gomir schreef:
Ik sluit me aan bij Cio. Juist in de eventing is het enorm belangrijk dat een paard ervaring op kan doen en kilometers op de teller krijgt, zeker als je zelf nog niet op hoog niveau gereden hebt in de eventing.

Ik heb mooi nieuws: de numero uno merrie heeft het sportpredikaat binnen! :D
Hiermee heeft ze ook direct het sterpredikaat binnen, nu is het wachten op de CK om haar aan te bieden voor het elitepredikaat.



Wauw wat goed van de uno!!! gefeliciteerd!!! maar ook direct ster? hoeft ze niet nog een keer aangeboden te worden, zoals een thuis keuring? of werkt dat niet meer zo op die manier dat wanneer ze genoeg hebben voor exterieur ze dan automatisch ster worden met een sportpredikaat?


Als 3-jarige 70/70 op de stamboekkeuring, dan worden ze tegenwoordig bij geslaagde IBOP/EPTM of sportpredikaat direct ster.

Jooliieen: in januari is Indoor Hartje Drenthe in Beilen, dat is mooi concours en altijd twee parcoursen.
In het najaar heeft Exloo ook altijd groot concours met twee parcoursen (die telt mee voor Noordelijk Indoor Kampioenschap, maar dat is voor jou niet zo van belang).
Indoor Zuidbroek vind ik ook altijd een heel gaaf concours, dat is 3 parcoursen (en evt nog finale) over twee dagen met de paarden daar op stal. De hal staat naast de Van de Valk dus logeren is makkelijk te regelen ;)

Mooi dat jullie jonkies ook zo lekker ontwikkelen.
Ik ben heel wijs met mijn 3-jarige up to date, zo'n lief en leuk paard :+:

Veulens lopen hier nog heerlijk bij de merries in de wei, alles staat nog dag en nacht buiten dus veel te veel gedoe om ze er dan paar uur bij weg te halen. Vorig jaar deze tijd had ik veulen van Bella er volgens mij al af, nu houden merries het heel goed vol en is de nood dus niet zo hoog.

Jooliieen

Berichten: 2002
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:02

Thanks!! Ga ik opschrijven!! Mocht er iemand nog meer leuks weten, let me know!

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:59

Ik heb maar 1 veulen dit jaar. Dat is wel zuur. Ik hoop dat ze hem heel laten en anders moet ik wat anders bedenken.
Ze gaan nu wel alvast naast elkaar. De merrie kan wel wat meer gras gebruiken

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:20

Oh nice Gomir! dat wist ik niet dat het veranderd is. Ideaal! hoef je niet nog een keer naar een keuring oké alleen nog CK voor elite. Dat krijgt ze vast ook wel.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:20

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:19849

Gisterochtend is onze grote ;) 3 jarige Grand Slam x Indoctro merrie ster verklaard. We hadden zelf niet hele hoge verwachten, mede ook vanwege haar maat. Oké we vinden het een mooi paard dat goed weet hoe ze met haar grote lijf om moet gaan. Maar dat ze het zo goed zou doen :) stiekem wel een beetje trots.
Ben erg benieuwd hoe ze onder het zadel is. Ze is al zadelmak/ beleerd, maar de laatste weken alleen gelongeerd. Ze wordt nu weer opgepakt en dan komt ze naar huis.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:24

Gefeliciteerd!

Ik heb besloten mijn vos merrie te verkopen :j
Voor de rest nog een tweede BB wedstrijd gedaan met de 4 jarige en de 6 jarige doet der ding ook voort in de B. En crossen natuurlik :))