[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:41

Oe dat is laat zeg! Gelukkig is het op je eigen stal, anders wordt het echt heel laat voor je weer thuis en opgeruimd bent.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:58

@ Vaalerie; hier druk bezig met de M oefeningen. :j Gaat eigenlijk wel goed.
@ Ynskek; Zo, dat is laat! Gelukkig op je eigen stal, als je ook nog eens terug naar stal etc moet dan ben je echt laat thuis ...


Ik ga over 2,5 week weer. Ik denk (een van de) de laatste x L2.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:05

Ik hoef de middag in ieder geval geen vrij te nemen...

Heb nu de woensdag maar vrij genomen :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:06

Dat scheelt dan weer :D
Hier is doordeweeks niet zo veel, zeker indoor niet. Nou start ik zelf ook liever in het weekend, dat gehaast uit je werk.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:13

M oefeningen waren wij ook mee bezig, niet echt als oefening, maar die neem ik al een tijd mee om haar los te werken. Ook slangenvoltes in galop, dus met stukken contra, begin met eenvoudige wissels. Dat klinkt heftiger dan het is, eigenlijk gewoon aanleren dat je vanuit galop naar stap kan, vanuit stap aangaloperen doen we ook al lang. Dus de oefeningen zoals in de proef, nee, maar we nemen ze mee om los te werken of net wat meer achterbeen eronder enzovoorts.

Jeetje wat laat Ynskek! Zelfs op eigen stal :') Ik lig dan al half te slapen op paard denk ik. Succes!

Bedankt allemaal! Het is een vrij milde blessure, maar rekenen op 4 tot 6 maanden voordat we weer rijden. Over 4 weken op controle om te kijken hoe ze zelf herstelt, als dat niet goed genoeg is kijken welke therapie we erbij gaan doen. Stomme is dat het een blessure is die 9 van de 10 keer veroorzaakt wordt door paard zelf omdat ze ergens tegenaan schoppen oid.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:15

Blijft klote Mywishmax :(:) Mild of niet.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:17

Dat zeker. Ze mag gelukkig wel gewoon in de paddock met andere merries, zolang ze niet gek doet. Toch het voordeel van zo'n brave, het is al een wonder als ze een pas draf doet in de paddock en mevrouw is de baas dus ook geen zorgen over opgejaagd worden.

Heeft iemand van jullie ervaring met Ice-vibes? Dat raadde de DA aan.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:20

Nee, welk met laser! Dat heb ik echt wonderen zien doen. :j

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:20

MyWishMax schreef:
Dat zeker. Ze mag gelukkig wel gewoon in de paddock met andere merries, zolang ze niet gek doet. Toch het voordeel van zo'n brave, het is al een wonder als ze een pas draf doet in de paddock en mevrouw is de baas dus ook geen zorgen over opgejaagd worden.

Heeft iemand van jullie ervaring met Ice-vibes? Dat raadde de DA aan.

Gelukkig, dan kan ze in ieder geval lekker naar buiten. Geen ervaring met de Ice-vibes. Hier *klopt af* gelukkig nog nooit een blessure gehad. Op internet lees je wel veel positieve ervaringen over de ice-vibes.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:29

Oh wat balen MyWishMax! Hoop op een voorspoedig herstel.

Ik neem in de training eigenlijk altijd wel SB en travers mee en zijn een beginnetje aan het maken met de contra. Na een paar dagen vakantie dit weekend weer starten, ga allebei de dagen maar meteen. Had bedacht dat ik voor het indoor seizoen L2+10 wil zijn dus moeten even aan de bak :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:29

Hier ook geen ervaringen met Ice fibes.

Fijn dat ze wel gewoon de paddock in mag.

Er is bij ons op stal vanuit de rijvereniging niet zo vaak wedstrijd dus als ik op stal kan starten doe ik mee.

Nu heb ik het voor elkaar dat we als manege ook 2 wedstrijden opengesteld hebben gekregen outdoor dus kan ik in april en mei ook een keer op stal starten :)

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:29

Marietje35 schreef:
Nee, welk met laser! Dat heb ik echt wonderen zien doen. :j


Ja, dat is 1 van de opties als ze niet goed genoeg herstelt is uit zichzelf over 4 weken. :j

Ik heb helaas heel veel blessureleed gehad vaaleriee. Maar goed, dit is het 4e eigen paard, 2 waren er achteraf al stuk bij aankoop, 1 kreeg een ongeluk en daardoor zwaar geblesseerd. Dus dan valt dit wel mee.

EDIT: Snap ik hoor Ynskek, doe ik ook, hoewel mijn vereniging zo'n 10 wedstrijden per jaar organiseert. Maar op stal is lekker makkelijk haha

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:34

MyWishMax schreef:
Marietje35 schreef:
Nee, welk met laser! Dat heb ik echt wonderen zien doen. :j


Ja, dat is 1 van de opties als ze niet goed genoeg herstelt is uit zichzelf over 4 weken. :j

Ik heb helaas heel veel blessureleed gehad vaaleriee. Maar goed, dit is het 4e eigen paard, 2 waren er achteraf al stuk bij aankoop, 1 kreeg een ongeluk en daardoor zwaar geblesseerd. Dus dan valt dit wel mee.

EDIT: Snap ik hoor Ynskek, doe ik ook, hoewel mijn vereniging zo'n 10 wedstrijden per jaar organiseert. Maar op stal is lekker makkelijk haha

Wat balen zeg -O- Ik hoop dat het je na deze blessure verder bespaart blijft.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:55

Bij ons wordt er niets georganiseerd op stal, is gewoon pension.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:23

Oei, beterschap MyWishMax! :(

Hier pakken we inderdaad M al mee, zelfs al M1 oefendressuur gereden met een 2e plaats en 193 pt. Erg tof!
Ze vindt de contra leuker dan het wijken (en ik ook) en doet dat ook erg goed :D!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:25

Alpha89 schreef:
Oei, beterschap MyWishMax! :(

Hier pakken we inderdaad M al mee, zelfs al M1 oefendressuur gereden met een 2e plaats en 193 pt. Erg tof!
Ze vindt de contra leuker dan het wijken (en ik ook) en doet dat ook erg goed :D!

Wat goed! Ja hier nog 1. Ik vind wijken geen fijne oefening. Hoewel we galop beide lastig vinden, doet hij contra wel erg goed :j

Ben je er al uit welke locaties je wilt gaan starten?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:31

Wijken geen fijne oefening, waarom niet? Toch de basis van alle zijgangen ....

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:35

Marietje35 schreef:
Wijken geen fijne oefening, waarom niet? Toch de basis van alle zijgangen ....

Klopt :j Ik weet het niet, ik kan tijdens het wijken nooit zo goed aanvoelen of het goed is of niet. Daarom vind ik het lastig. Paard heeft er zelf geen moeite mee, op wedstrijd gaat het prima en met les ook. Zit tussen m'n oren denk ik.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:36

Wat voel je dan niet? Maak je gebruik van spiegels? Dat kan heel erg helpen :j Of, als je die niet hebt het laten filmen.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:40

Marietje35 schreef:
Wat voel je dan niet? Maak je gebruik van spiegels? Dat kan heel erg helpen :j Of, als je die niet hebt het laten filmen.

Voor m'n gevoel gaat hij niet voldoende zijwaarts. Sinds we op onze nieuwe stal staan (november) hebben we in de binnenbak spiegels, dit helpt inderdaad al heel erg omdat ik dan kan zien dat hij wél goed zijwaarts gaat.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:44

vaaleriee schreef:
Marietje35 schreef:
Wat voel je dan niet? Maak je gebruik van spiegels? Dat kan heel erg helpen :j Of, als je die niet hebt het laten filmen.

Voor m'n gevoel gaat hij niet voldoende zijwaarts. Sinds we op onze nieuwe stal staan (november) hebben we in de binnenbak spiegels, dit helpt inderdaad al heel erg omdat ik dan kan zien dat hij wél goed zijwaarts gaat.

Hij moet goed scharen, achterhand niet voor laten komen. Dat is inderdaad een gevoel, maar als je nu spiegels hebt dan kan je dat gevoel ook beter ontwikkelen!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:47

vaaleriee schreef:
Marietje35 schreef:

Voor m'n gevoel gaat hij niet voldoende zijwaarts. Sinds we op onze nieuwe stal staan (november) hebben we in de binnenbak spiegels, dit helpt inderdaad al heel erg omdat ik dan kan zien dat hij wél goed zijwaarts gaat.

Hij moet goed scharen, achterhand niet voor laten komen. Dat is inderdaad een gevoel, maar als je nu spiegels hebt dan kan je dat gevoel ook beter ontwikkelen!

Inderdaad, die helpen me enorm. Heb vaak het idee dat het er allemaal niet zo florissant uitziet, maar dan ziet het er in de spiegels eigenlijk helemaal niet verkeerd uit. Beetje meer vertrouwen krijgen :o :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:49

Laat jezelf ook eens filmen, dan kan je goed kijken wat er eventueel goed en fout gaat.
Wijken is niet heel lastig, maar je moet wel zelf ook goed blijven zitten etc. Hoe vaak ik op concours mensen niet scheef zie gaan hangen, of het been onderhand in de flank leggen om zijwaarts te gaan ....

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:56

Marietje35 schreef:
Laat jezelf ook eens filmen, dan kan je goed kijken wat er eventueel goed en fout gaat.
Wijken is niet heel lastig, maar je moet wel zelf ook goed blijven zitten etc. Hoe vaak ik op concours mensen niet scheef zie gaan hangen, of het been onderhand in de flank leggen om zijwaarts te gaan ....

Goed idee. Zaterdag gaat er een vriendin mee naar stal, zal eens vragen of ze me wil filmpen. Thanks!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:53

Wat fijn, wedstrijden op stal MyWishMax. Ik sta op een kleine pensionstal, dus moet ook voor alles op pad. We zijn nu wel ook bezig met de M oefeningen, want ik wil dit jaar de overstap ook maar wagen. Toen ik haar drie jaar geleden overnam had ik M startgerechtigd als einddoel voor ons bedacht, maar dat heb ik nu toch maar wat aangepast. We zien wel hoe ver we komen.

Ik vond wijken ook altijd een rotoefening, maar ben er met een nieuwe instructrice achtergekomen dat dat toch echt vooral aan mijn eigen houding en hulpen lag. Ik zat dat arme beestje eigenlijk gewoon tegen te werken. Spiegels zijn inderdaad ook echt ideaal, waar ik nu les hebben we ze ook en dan kun je toch goed checken hoe het gaat. Nu we bijna M mogen starten, gaat het wijken steeds beter en halen we er met regelmaat juist goede cijfers op. Ik ben al wel tot de conclusie gekomen dat ik het wijken echt altijd mee blijf nemen in de training, want wat Marietje al zegt; het is echt een goede basis voor de zijgangen.

Maar nu nemen we schouderbinnenwaarts en contragalop ook mee in de trainingen. Ik heb het idee dat de contragalop voor haar sowieso een goede oefening is, om de achterhand wat sterker te krijgen. Ze springt niet meer over, dat kwartje is gevallen, maar ik zou het nog wel iets mooier voor elkaar willen hebben voor ons M debuut. Schouderbinnenwaarts pakt ze ook fijn op. Ik wil in april een oefenwedstrijdje rijden in de M, om te kijken hoe dat gaat en zo ook hopelijk wat mooie tips mee naar huis krijgen over waar we verder aan moeten werken.