[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:58

Veertje99, mooie foto's hoor. Die galop foto in geel met die rode struik erbij <3

Super dat hij ook zo fijn liep, en zo'n compliment is altijd leuk :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:45

Waaaaauw Veertje, wat een mooie foto's!
Ik vind vooral de laatste twee in het geel heel mooi, daar heb je m zó fijn aan het lopen!! Super super stoer!

Ik heb Donner nooit in het echt gezien, maar wat ik zo van je gezien heb, zijn jullie zó gegroeid! Echt m'n complimenten, want hij heeft echt niet het meest makkelijke lijf/bouw.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:37

@Urosa, Dankjewel! Die galop foto ben ik ook zo blij mee <3

@Marietje, Dankjewel! Zo onwijs leuk om te horen! Die foto's in het geel zijn gewoon echt tof geworden. Buiten was hij zo onwijs blij dat ik echt een midden draf kon rijden zoals hij zou moeten. De midden galop was gewoon wauw!
Hij heeft inderdaad geen makkelijke bouw. Ondanks dat ik deze foto's liever niet zou delen vind ik het wel leuk om te laten zien. Even een foto van maart 2016 hoe we rond reden en de foto's van gisteren naast elkaar gezet. Het heeft zoveel tijd gekost om hem zo te krijgen zoals hij nu is, ben zo trots op wat we al bereikt hebben in de tijd dat ik hem rijd. Eind december is dat namelijk alweer 5 jaar <3

Leuke side note, ik ben niet gegroeid ben gewoon veel langer gaan zitten haha
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:44

Ik bedoelde dan ook figuurlijk gezien hè haha

Nee hoor, echt heel erg knap van je! Jullie zijn inderdaad van ver gekomen, maar moet je je foto's nu eens zien, petje af! Daar kunnen veel mensen een puntje aan zuigen!Ik denk dat je nog wel eens verder kunt komen dan je zelf ooit had gedacht!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:46

Haha weet ik :P Maar vond het wel leuk om even te laten zien :D

Dat zijn wel al haha! Had toen we begonnen met de wedstrijden nooit gedacht dat we ooit al M2 zouden halen. Wedstrijden was namelijk overleven en zorgen dat hij er niet vandoor ging :+ Springen was af en toe een klein sprongetje en nu gewoon op de club een rondje van 80/90cm. Alle dingen die we nu extra doen had ik al nooit verwacht :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:50

Echt heel erg leuk, je bent ook altijd zo enthousiast over hem :j :j

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:03

Haha ja klopt! Ondanks dat ik hem soms echt achter het behang kan plakken zijn we wel echt een team geworden samen :o

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:44

Leuk hoor!

Hoe was het weer bij jullie vandaag?
Heb je kunnen opnemen Urosa?

Hier was het prachtig weer, niks te merken van het voorspelde slechte weer

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:07

Veertje99, echt een groot verschil. Super knap!! Ik vind het ook altijd erg leuk om je verslagen over Donner te lezen :D en tof dat nu eigenijk alles al bonus is!

Het was hier wel regenachtig. Ook niet helemaal droog kunnen houden maar kon wel prima opnemen. Bij jou was het dus mooier!

Heb wel opgenomen, maar nog niet ingestuurd :o maar zoals ik al in het andere topic zei, ik rijd hem nu net een jaar, en we mogen al M2 starten. Wat maakt het eigenijk uit dat het nu wat lastiger gaat. Ik leer wel veel alleen al van het proefje rijden en terug kijken. Dus prima, halen we onze punten in 2021 vast wel en dan is het al snel zat gegaan. Nu de focus op trainen en samen plezier hebben :)

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:17

@Urosa, Veel regen gevallen vandaag bij jullie? Liep hij tijdens de proef wel fijn voor je gevoel?

Vind het knap dat je binnen een jaar al M2 mag starten! Plezier hebben is het belangrijkste :D

Oké ik heb me toch maar op gegeven voor een online proef. De eigenaar begon erover van waarom leg je daar dan nu niet de focus op? Dus heb iemand geregeld en we gaan aankomende zaterdag opnemen. Mocht de regen mee vallen deze hoop ik het in het weiland op te nemen en anders rijd ik hem onder het zadel naar de club toe, zet ik daar de baan wel uit :)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:49

Nu gaat mijn les dinsdag niet door omdat instructrice moet invallen op werk door een ziek iemand die Corona moet testen ;(

Vind het wel jammer, keek er echt naar uit! Ik ben nu zelf even wat theorie aan het lezen en filmpjes aan het kijken voor de keertwendingen, kan dat toch niet hebben O:)
Lees al wel dat het een moeilijk iets is om goed te krijgen als het niet helemaal goed is aangeleerd :+ Ik heb zelf keertwendingen aangeleerd bij mijn Gelderse ruin, dat was verder geen dressuurtalent maar dat ging hartstikke goed. Verder kwam ik al meerdere Z1 combinaties tegen die dan ook nog geen fatsoenlijke keertwending hadden gereden :=

Veertje99: niet binnen een jaar haha, ben eind september 2019 begonnen, en dan oktober 2020 M2 debuut gemaakt. Regen viel mee, bak lag er mooi bij. Het losrijden ging wel fijner dan eerder met online proefjes, maar in de proef weer van die domme rommeltjes die we dan in training nooit hebben. Eikel is het _O- Nee hoor, ik denk ook dat het komt omdat je natuurlijk meer rijdt 'van nu moet het'. Dus zie dit ook als een goede oefening om dat los te laten. Gekke is dat ik het op wedstrijd juist heel goed kan loslaten, dan rijd ik vrolijk rond: 'het is zoals het is, gewoon rijden, je doet er nu toch niks meer aan' :') En Karel vind het duidelijker leuker en laat zich beter zien

Leuk dat jij ook online gaat starten!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:13

Leuk Veertje!!

Urosa; wat vind je zelf lastig aan de kw?
Fijn dat het proefje opnemen in elk geval gelukt is!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:29

@Urosa, wat jammer dat je les niet doorgaat! De Keertwending vind ik ook erg lastig om te rijden!
Haha dan alsnog! Je bent er mooi snel doorheen gegaan :D
Snap wel dat je dan in de proef misschien net iets teveel je best wilt doen. Had ik de eerste paar keer met online starten ook, toen dacht ik op een gegeven moment van oke nu focus en opletten en toen ging het goed :+ Met gewoon wedstrijd ook nooit last van.
Heb je ondertussen het filmpje al wel ingestuurd? Of wacht je daar nog even mee? :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:36

Wedstrijd is toch echt heel anders, ik rij op wedstrijd ook beter als dat ik thuis oefen :+

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:47

Grappig dat jullie het ook herkennen!
Veertje99, ik ga hem nu echt insturen. Als ik nu nog een nieuwe poging doe handel ik haaks op het doel, verbeteren/trainen ipv teveel resultaatgericht :') En het is ook wel een realistische afspiegeling van hoe de proeven thuis nu gaan, dus prima. Volgende week zondag nieuwe kans :o

Marietje35: hij staat er bekend om dan hij zijn spilbeen laat staan. Alleen was ik even kritisch ons beeldmateriaal aan het analyseren. Ik had gisteren iets stoms, dus we hadden 3 pogingen gefilmd (levert wel veel informatie op :+ ), maar slechts 1 hele proef. De eerste keer liet ik in de contra ineens mijn rechterteugel los, en why? :') was gewoon de hele teugel kwijt wat een mooie wissel opleverde en chaotisch beeld. Dus overnieuw begonnen, (dat is degene die ik op ga sturen). En toen wilde ik hem nog eens rijden, in het kader dan heb je 2 pogingen om uit te kiezen, toen ging het regenen en schrok hij al vrij in het begin. Dus ook maar gestopt. En zag ik dus dat ik wel een paar mooie keertwendingen had, maar nog niet in 1 proef. Heb nu dus ook 1 best mooie :) en de andere heb ik een ruiterfout, laat ik hem in de keertwending naar links teveel naar de hoefslag terugvallen maar hij begint wel mooi. Dus beter dan vorige week al :j Ik vind het dus lastig om hem niet te klein te maken => laat hij zijn spilbeen staan, en als ik hem groter probeer te rijden heb ik risico op een keertwending om het middenstuk.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:54

Als hij z'n spilbeen laat staan, dan is hij niet actief genoeg. Eerst moet je in de stap kunnen schakelen zonder dat hij activiteit verliest. Als dat goed gaat, dan kun je pas de echte kw gaan rijden.
Je sluit hem iets, vraagt lichte stelling om binnen been, en dan draai je de schouder.

Haha, nou ja, dan heb je in elk geval genoeg om te kijken!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:15

Ja het is inderdaad de valkuil bij hem dat hij teveel terugdenkt :j
Ik heb weer teveel foutjes voor een winstpunt, een drafpasje in het stapgedeelte, bij het halstrekken wil hij een middendraf dus amper getoond, een hapering met stap-galop, 1 slechte keertwending, tegen de hand bij het terugrijden van 1 middengalop en weer iets telaat uit de contragalop, maar nu springt hij niet weer aan. Dus al met al wel het gevoel dat we volgende week zondag wel weer wat kunnen verbeteren, zaten ook hele nette dingen tussen :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:53

Wat jammer zeg, maar net wat je zegt; zondag weer een poging.
Heb je al uitslag van de eerste?

Ik zou dan mbt de keertwendingen veel gaan schakelen en dan als hij daarin niet meer meedenkt pas een keer de draai maken. En dan niet gelijk een hele (of eigenlijk een halve want een keertwending is in feite een halve :+ ) maar kwartjes en daaruit weer goed actief aan je binnenbeen naar voren.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:03

Nee nog geen uitslag! En heel jammer, want voelt wat onnodig, maar zal wel niks voor niks zo in het M2 extra opspelen. Proef levert toch blijkbaar wat spanning op.

Zag inderdaad ook een nuttig filmpje op YOUTUBE waarin ze eerst een pas appuyeren, vanuit daar een kwartkeertwending en weer weg appuyeren. Hou je de buiging en het tempo goed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:07

Ja dat komt in het M2 wel naar voren :j Het is niet voor niets dat veel mensen het M2 een rotklasse vinden.

Oh ja, dat is op zich ook nog wel een idee, alleen dat is dan weer minder bruikbaar voor in de proeven omdat je die inzet dan nooit kan gebruiken. Om het begin aan te leren is het misschien wel makkelijk.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:38

Daarom, hoorde ook al dat eerst geen winst halen in de M2 eerder regel dan uitzondering is. En vind het niet eens rotproeven. Ze zijn makkelijk te rijden als je paard ECHT goed voor mekaar is.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:45

Dat vind ik ook, zó lastig zijn ze niet.
Wel zijn er veel valkuilen als je basis niet voor elkaar is, dat is dus ook waardoor mensen vast lopen in deze klasse.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:12

Ik vind het M2 ook fijne proeven hebben! M1 heeft soms nog oefeningen sneller achter elkaar zitten dan het M2.

jammer dat de uitslag er nog niet is! Vriendin van mij had al erg snel uitslag binnen

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:07

Ik zit ook wel telkens te kijken, ernstig :') blijkbaar maakt het niet uit dat ik al weet dat het geen winst is.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:17

Ah maar toch wil je het weten, dat snap ik wel! En misschien heb je ook weer wat aan het commentaar voor de volgende keer