[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1181
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:36

afgelopen vrijdag wedstrijd gehad in de avond. niemand winst van ons 4 maar wel eerste met me gekke knollie. afgelopen zondag zou ik ook wedstrijd hebben maar die is afgelast. nu aankomende zaterdag weer wedstrijd op de planning. het is dat meneer er goed tegen kan tegen de hitte en het niet super super warm wordt. even afwachten wat de start tijden zijn :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:10

Veel plezier Marjolein!

Kimwilliam jammer dat je geen winstpunt had! Succes komend weekend

Ik beslis vanavond of ik wel of niet ga. Ben een beetje in twijfel..

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:00

Ik heb gevraagd wat hun planning was ivm het weer en omdat ik niet wilde dat mijn paard lang op de trailer zou staan en dat ik nu gewoon niet train.
Aan de hand van mijn mail en die van vele anderen hebben ze besloten de wedstrijd af te lassen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:26

Verstandig van de vereniging!

Ik heb me gisteren afgemeld, vond het niet fair tegenover het paard om nu concours te gaan rijden ook al moesten we rond 21.00 uur starten. Vind het ook nog steeds vreemd dat ze de wedstrijd gewoon hebben laten doorgaan.

Geprobeerd om voor volgende week nog bij te schrijven maar ben bang dat het niet lukt. Enigste concours volgend weekend in een straal van 40 km. En anders maken we ons debuut 27 augustus.

Vanmorgen vroeg al gereden, ging fijn :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:44

Kim William, jammer dat je geen punten hebt gereden, was het een strenge jury? Wel commentaar gehad waar je wat mee kan?

Brittjuh fijn dat je wedstrijd werd afgelast. Met die hitte zet ik mijn paard liever ook niet op de trailer.

Jammer melissa dat dus jou wedstrijd gewoon niet wordt afgelast ondanks de hitte.



Wij hebben vandaag weer fijn kunnen lessen en 1 proefje geoefend voor morgen. Ik start om kwart over 4 dus dat is een prima tijd.

Hieronder een klein stukje uit de training. Ik geniet enorm van de lessen met Moses, het is zo'n harde werker. Uiteraard moeten we voorlopig nog flink aan de bak, maar elk stapje vooruit is toch weer een stapje :)


Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:22

Ziet er goed uit! Succes morgen!
Hoe doe je dat trouwens, een filmpje plaatsen vanuit de insta?

Ik mag vrijdag weer, heb echt veels te weinig getraind :+ Morgen een strandrit, dus dat schiet ook niet op, donderdag maar ff oefenen 8-)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:08

Letizia schreef:
Ziet er goed uit! Succes morgen!
Hoe doe je dat trouwens, een filmpje plaatsen vanuit de insta?

Ik mag vrijdag weer, heb echt veels te weinig getraind :+ Morgen een strandrit, dus dat schiet ook niet op, donderdag maar ff oefenen 8-)



Dankjewel! En dat weinig kunnen trainen herken ik.. Pff met dat warme weer van vorige week was het ook geen doen :(

Ga naar - > Instagram de drie puntjes aanklikken, vervolgends link kopiëren aanklikken en dan insluiten met

Veel plezier met je strandrit!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:42

Vandaag was niet echt onze wedstrijd. Het was warm en het korte losrijden wat ik als advies kreeg viel voor mij niet goed.
Moses had daarnaast al zijn energie gisteren gegeven en vandaag komt dan toch duidelijk naar voren dat zijn conditie nog niet volledig op peil is.

Oké dan heb je dus heel de proef activiteit verlies, maar wel heel braaf gereden, waardoor ik toch punten heb weten te halen
181,5 & 185,5

Het doel waar we voor wilde gaan hebben we dus niet gehaald (min 190) de jury gaf aan dat dat er zeker wel inzit!


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:02

Sasika dat ziet er netjes uit! Hoe is je wedstrijd gegaan?

Letizia succes morgen! Was de strandrit leuk?

Sasika jammer dat het niet helemaal ging zoals je hoopte maar ondanks dat toch nette punten gereden!
Beeld ziet er netjes uit!

Afgelopen week het trainen weer wat meer opgepakt, ging fijn :) Volgende week het L1 debuut :)

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:18

Jammer @Sasika, ik vind je paard echt een stoer ding :D

Thanks Melissa! We gaan bijna wekelijks naar het strand, we wonen er om de hoek. Maar stalgenootje was mee met haar 4 jarige, die net een paar maanden ohz is en normaal super braaf, maar ze kreeg even vliegles op het strand :=
Paard los en aan de reutel, gelukkig luistert die van mij heel goed, dus die bleef braaf bij me. Paard kalmeerde uiteindelijk en kon gepakt worden :) Dus was enerverend zullen we maar zeggen :+
Afgelopen zaterdag zijn we nog wezen zwemmen met Djuun :D
[ITP] Holadijee, zwemmen in de zee, met Djunnah de AV!

Succes volgende week, eindelijk gaat het er van komen!!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:42

Melissa_93 dankjewel voor het compliment :)
Leuk dat je volgende week je L1 debuut gaan rijden :D

Letizia thanx!

Wat shjit als er iemand van zijn paard afvalt tijdens een strandrit. Alrijd afwachten wat zo'n paard dan vervolgends gaat doen :=

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:46

Hier morgen weer wedstrijd. Sinds hele januari. Ben benieuwd, heb amper geoefend/gereden door het warme weer dus had misschien beter kunnen annuleren. Maar ach, wie weet valt het mee.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:54

Melissa, gefeliciteerd met je verjaardag!

Liek, alvast veel succes :)

Sasika, gefeliciteerd met je puntjes. Stoer paard heb je !

Wij hebben ons L1 debuut online gemaakt... we hebben inmiddels 2 puntjes behaald maar daarna kwamen we in een neerwaartse spiraal terecht. Voorlopig voor ons dus even geen wedstrijden :( Ik gooi het maar op de operatie en de nog ontbrekende kracht := maandag lessen en eerst zorgen dat ik haar stabieler krijg (wij hebben enorme ups en downs :o )

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:03

Liek gewoon lekker op pad gaan! De eerste paar x is toch weer aftasten en kilometers opbouwen :D Gewoon proberen te genieten en je paard netjes door de baan sturen.

Linda2008 dankjewel! Jammer dat jullie minder gaan, gaat het in de training ook niet fijn?

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:14

Sasika, haha nee Niet echt... ze heeft ontdekt dat ze op hol kan... leuk hoor zo’n jonge pony :=

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:25

Aaah balen zeg! Lekker rustig doortrainen dus

kimwilliam

Berichten: 1181
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:12

ik start morgen weer.. laatste tijd gaat het goed alleen met wijken is meneer erg lastig.

hij is nooit heel sterk geweest in zijn achterhand mee nemen opzij maar de laatste tijd als ik de hulp maar net geef begint hij te schudden met zijn hooft en drukt hij zijn buitenschouder naar buiten en versnelt hij.

na een paar keer gaat het wel weer beter maar soms zet het opeens weer op.
wie herkent het?

tijdens de les ook mee bezig geweest en dan stopt het weer even

ik vermoed dat hij weer even bevestiging wilt van wat ik vraag en wat er niet gedaan mag worden (heeft hij met elke oefening wel gehad) vraag me alleen af of jullie het herkennen.


vanavond maar weer rijden met de draak....

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:53

Toch succes Kimwilliam!

Wat jammer Linda :\
Jij ook succes morgen L_iek

Wij zijn net terug, twas nog best warm :\ Djuun was wat druk met d'r bit, dus aanleuning was zo zo. 1e proef was ze achterin kijkerig, 2e ging voor m'n gevoel veel fijner. 1e proef 192,5 en 2e proef 191 :+ ach ja. Ben er wel heel blij mee!
Ws volgende proef maar eens L2 proberen :)


Ooh kijk Sasika, gelukt :')

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:00

@letizia, goed bezig!

Hier drama. Nou ja eigenlijk niet. Mijn pony is echt super sterk, druk en erg voorwaarts. Doel een rustige, nette proef. Eindoordeel jury, pony moet actiever.

Schiet mij maar lek. 159 & 174 punten :')

Was zelf wel heel tevreden omdat hij gewoon rustig liep en een keer wel bij te houden was.

kimwilliam

Berichten: 1181
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:41

L_iek schreef:
@letizia, goed bezig!

Hier drama. Nou ja eigenlijk niet. Mijn pony is echt super sterk, druk en erg voorwaarts. Doel een rustige, nette proef. Eindoordeel jury, pony moet actiever.

Schiet mij maar lek. 159 & 174 punten :')

Was zelf wel heel tevreden omdat hij gewoon rustig liep en een keer wel bij te houden was.


klinkt heel bekend, hier ook 1 die alleen maar wil lopen.....

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:24

Kim William hoe is je westrijd gegaan?

Wijken blijft een lastig onderdeel. Bij ons lukt het wijken soms. Ik moet zorgen dat hij echt op achter blijft lopen zonder af te remmen. Meestal zit het grootste stuk waar het fout gaat in je eigen zit(althans bij mij is dat wel echt een puntje van aandacht)


Letizia jaaaa top! Nette proef toch! En prima punten gefeliciteerd


Aaa lie_k wat balen van je punten! Wel fijn dat je haar toch wat rustiger heb gekregen.

kimwilliam

Berichten: 1181
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:43

sasika schreef:
Kim William hoe is je westrijd gegaan?

Wijken blijft een lastig onderdeel. Bij ons lukt het wijken soms. Ik moet zorgen dat hij echt op achter blijft lopen zonder af te remmen. Meestal zit het grootste stuk waar het fout gaat in je eigen zit(althans bij mij is dat wel echt een puntje van aandacht)


Letizia jaaaa top! Nette proef toch! En prima punten gefeliciteerd


Aaa lie_k wat balen van je punten! Wel fijn dat je haar toch wat rustiger heb gekregen.



ik heb vrijdag nog gereden toen kwam meneer erg in verzet omdat hij er geen zin in had... fris weer en dan wilt hij alleen maar hard en niet gecontroleerd zodra ik hem dan begrens begint hij te klieren.. dit keer was het alleen maar achterwaarts gaan en zelfs zo dat hij losse teugel had en ik alleen been gaf bleef hij achter gaan.

uit eindelijk na 2,5 uur rijden was hij zijn energie kwijt en kon ik gewoon gaan sleutelen aan ons.


zaterdag was een rare rommelige dag.... op de hondenvereniging liep alles uit en stonden we nog in de file op weg terug naar huis en stal.... daar ging me losrijtijd ..
net op tijd aangekomen op wedstrijd, ik had 1 proef om los te rijden ... normaal heb ik zeker een uur nodig .....

meneer deed het allemaal best braaf in vergelijking met de dag ervoor maar wel veel spanningen in de proef door het niet goed kunnen los rijden ...... geen winst wel goede onderdelen gehad en het wijken deed hij nu een stuk beter !!

op naar vrijdag en zondag maar weer!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:40

Linda mooi de eerste puntjes binnen in de L1, balen dat het even wat minder wil op moment maar dat gaat vast snel goedkomen!

Kim william die van mij wil ook nog wel eens de buitenschouder er wat uit gooien met wijken, wat ik veel doe is 3 passen voor het linkerbeen wijken, rechtstellen en dan 3 passen voor het rechterbeen wijken en veel wijken op plekken waar ze het niet verwachten zodat ze niet teveel gaan meedenken

Mooie punten Letizia, super!

Liek jammer zeg.. Kon je wel wat met het commentaar op je protocol? Gauw vergeten en weer door!

Jammer dat het niet helemaal fijn ging kimwilliam, maar fijn dat er ook wel goede onderdelen inzaten!

Vanavond dan na lange tijd ons L1 debuut gemaakt, de 1e proef was nog niet helemaal fijn. Wat kleine rommeltjes en een flinke storing in de galop wat een 3-2 koste. (toch stiekem ook wel wat onbewuste spanning bij mij denk ik). Heb een extra volte gegaloppeerd, zodat we eerst de ontspanning weer terug hadden, onderdeel was toch al verknald :+ daar hadden we 184,5 -2.
2e proef stond een overkapping direct aan de baan met dranghekken er tegenaan, die vond ze reuze spannend maar eigenlijk wel heel fijn kunnen rijden in die proef met nog genoeg ruimte voor verbetering, daar hadden we 192 met een 6e plaats van de 17 starts in de L1/L2 en dat tussen veel stalruiters (nadeel van een mooi terrein, goede bodem en doordeweekse concoursen :P ) met als commentaar netjes voorgesteld en knap door de proef heen geloodst.
Zeker heel tevreden zo voor de eerste keer, dat smaakt naar meer :D
Volgende week krijgt ze lekker vakantie, ik ga zelf een weekje weg en dan half september gaan we weer op pad :)

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:16

Liek, jammer van de punten, maar wel fijn dat je voor jezelf iets hebt gewonnen. Dat is belangrijker dan punten :j

Kimwilliam, eigenlijk dus nog hartstikke goed hersteld als je de training van vrijdag vergelijkt! Vandaag en zondag heb je weer wedstrijd? Veel succes!

Melissa, gefeliciteerd!! En ondanks de fouten in de eerste proef toch ook nog winst. Goed teken dat je die ruimte hebt om je een fout te kunnen permitteren! :) geniet van je vakantie volgende week :D

kimwilliam

Berichten: 1181
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:49

linda2008 schreef:
Liek, jammer van de punten, maar wel fijn dat je voor jezelf iets hebt gewonnen. Dat is belangrijker dan punten :j

Kimwilliam, eigenlijk dus nog hartstikke goed hersteld als je de training van vrijdag vergelijkt! Vandaag en zondag heb je weer wedstrijd? Veel succes!

Melissa, gefeliciteerd!! En ondanks de fouten in de eerste proef toch ook nog winst. Goed teken dat je die ruimte hebt om je een fout te kunnen permitteren! :) geniet van je vakantie volgende week :D


Ja! vanmiddag om 16.03 1ste proef ... nog even werken tot 12.30 en dan alles gaan inpakken en naar stal :D :D

zondag moet ik om 10.53 1ste proef rijden.

ben benieuwd hoe meneer er vandaag over denkt, hij zal wel hyper zijn :)) :):)