[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 04:51

Wat een feestje was het starten weer!

Mooi weer, fijne startlocatie en een paard die weer super zijn best deed!

Gister fijn 2 eerste proeven neergezet maaarrr heel veel puntjes om aan de werken. In de ring missen we door een gezonde wedstrijdspanning een go, dus dan willen de zijgangen niet en verruimen dat lukt dan ook niet. Ook zijn en mijn conditie is nog matig, dus daar moeten we zeker nog aan werken.

Punten waar ik wel heel trots op ben, is dat hij na een jaar braaf de baan door te rijden is. Dat hij nageefkijk blijft en niet tdh loopt. Dat hij ondanks de spanning toch te bewerken is.

Eerste proef 184 punten en een derde plaats tweede proef 187 punten en een vierde plaats

Filmpjes van de proef zijn gemaakt, maar ze zijn het kabeltje kwijt van de camera, dus die kan ik nog niet delen :P


Afbeelding
Paard ziet er extreem welvaren uit := , valt in het echt wel mee gelukkig!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:41

Wat een mooie scores weer Sasika om mee te beginnen! Stoer paard!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:38

gefeliciteerd allemaal!

Ik had woensdag een top les! proefjes geoefend voor morgen en dat ging top! hopelijk doet ze het morgen ook zo goed en halen we misschien de laatste 3 punten binnen!

Op de terug weg werd helaas wel bijna mijn grootste angst werkelijkheid. ik moet ongeveer 10 min naar huis stappen. en er kwam een trekker aangereden met een wagen erachter die aan mijn kant open was. daar stonden koolkratten in en een oogstband. Normaal is Calice niet zo bang voor trekkers oid, maar deze remde niet... die ging in volle vaart de bocht door vlak langs mij. Calice schrok hier zo van dat ze begon te steigeren en al steigerend naar achter liep, richting de sloot. het scheelde misschien een halve meter (of minder) of ik lag met haar te water. ik kon ho roepen wat ik wilde maar die chauffeur hoorde me niet. nou ik natuurlijk in paniek en kwaad, maar goed ik vond het belangrijker om Calice rustig naar Huis te krijgen dan dat ik omdraaide en naar hun toe ging. vervolgens komt een andere trekker met open wagen ( wel van het zelfde bedrijf ) in volle vaart van achter. ik stap altijd midden op de weg en ga aan de kant als er iets aan kwam, maar ik hoorde dat hij niet af remde. Dus ben ik niet aan de kant gegaan voor mijn eigen veiligheid. hij stopte en toen ging ik aan de kant. Meneer besloot om meteen lekker veel gas te geven waardoor Calice weer in paniek raakte... ik dus met mijn hand seinen dat hij zachter moest, wat hij even deed en daarna weer gas wilde geven. Toen had ik de keus of ik ga de berm in en heb kans dat ik weer bijna te water raak of ik ga de weg op. ik keek die man aan en ging maar de weg op, bleek de goede keus te zijn en hij stopte weer waardoor ik Calice weer rustig kreeg en ben ons eigen land op gegaan, nog niet waar ik moest wezen maar wel een veilige plek.

Ik heb nog nooit zo in paniek op mijn paard gezeten, Calice doet zelf ook wel eens gek, maar dan heb ik de situatie onder controle en dat was nu niet het geval :(

toen ik dit verhaal aan mn moeder vertelde stond ze te shaken op haar benen en heeft die mensen aangesproken en de baas gebeld, Gelukkig rijden ze nu rustig door de straat en niet zo achtelijk hard meer.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 04:06

Brittjuh, wat fijn dat je les zo goed is gegaan!

Wat naar van die trekkers := gelukkig heb je calice wel onder controle weten te houden, had zeker anders kunnen aflopen. Sommige gasten hebben echt geen enkel benul wat zo'n trekker met een paard doet.

Succes dit weekend en geniet van het starten!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:45

Wat asociaal, hopelijk heeft calice er geen trekker trauma aan over gehouden...

Succes vh weekend :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:29

haha ik rij zelf wel weer een aantal keer met de trekker langs op het erf, dan zal ze er vast wel weer aan wennen en "goede" ervaringen er aan over houden.

Ik begin nu al weer een beetje zenuwachtig te worden hoor _O- leuk joh die wedstrijd spanning. dan baal ik dat ik pas tegen 17.15 moet.. Gelukkig zakt het altijd al weer weg zodra ik Calice op de trailer heb en weg rij :)

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:37

Gelukkig niets ernstigs aan overgehouden behalve de schrik, wat een idioten! Succes vanavond :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:58

Britt super dat je les zo fijn ging, heel veel succes vanavond!
Jeetje wat schrikken zeg.. En sommige mensen kunnen ook gewoon echt niet verantwoord omgaan met paarden he.. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en doen ze nu wel rustig aan

Hier de afgelopen week heerlijk kunnen rijden, ze gaat het echt heel fijn doen.
Morgen weer op concours na ruim een half jaar, half 10 de 1e proef. Morgen nog een rondje B en over 1,5 week L1 debuut.
Echt heel veel zin in :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:35

Ik snap ook niet hoe mensen zo kunnen denken, Het is inderdaad goed afgelopen.

Bedankt allemaal! we gaan ons best doen in deze hitte :=

Melissa succes morgen! fijn dat ze goed loopt en hopelijk is dat morgen ook zo!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:26

Aaah ik snap de zenuwen, maar wel een top tijd om te starten! Althans ik ben dan echt heerlijk de hele dag een het voorbereiden en wassen etc. Geen haast gewoon heel chill.


Melissa_93 fijn dat het zo goed gaat :D succes morgen met je laatste rondje in de B, hopelijk kan je die goed afsluiten.

Wij mogen 19 augustus weer tijdens een avondwedstrijd. Doel is eigenlijk om beide proeven over de 190 te kunnen rijden. Tot nu toe elke L1 proef winst gereden, dus moet kunnen/lukken. Dan ga ik kijken of ik al door ga naar de L2 of nog even blijf hangen.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:28

Wat vervelend zeg van die trekkers! Soms houden mensen helemaal geen rekening met je als je op het paard zit..

Succes iedereen die gaat starten!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:30

Dit was wel weer een leuke wedstrijd. Losrijden ging top, af en toe wat schrikken maar goed.

De 1e proef ging ik in en meteen het gevoel van dit word hem. daar dacht Calice aan het eind van de ac lijn even anders over omdat er bij het huis van de buren dingen gebeurde die ze eng vond, conclusie, mevrouw wilde die bocht niet meer door... hierdoor een aantal onderdelen verpest maar ook weer veel mooie stukken gehad.. ( stiekem even gebruik gemaakt van de oplettendheid en activiteit die ze erdoor kreeg )
Mooie 180 punten een een winstpunt

2e proef ging echt top! wel wat aandacht puntjes bij het wijken en hals strekken maar goed ik zat er met een brede glimlach op!
mooie 189,5 punten en weer een winstpunt.

nog 1x L1 starten denk ik :')

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 05:05

Aah top wat fijn! Jammer van het eerste stuk, maar goed dat je dan wel door blijft rijden en je herpakt. Gefeliciteerd met je winstpunten *\o/*

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:28

Gefeliciteerd met je winstpunten! :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:19

Mooie punten britt!
Super dat je de 1e proef fijn hebt kunnen herpakken

Ik heb de laatste B wedstrijd heerlijk kunnen afsluiten. Al begonnen we wel even met stress. Wilde het hoofdstel indoen vliegt de neusriem los, stiksel heeft losgelaten. Natuurlijk niemand die je kent maar gelukkig mocht ik het hoofdstel lenen van de gene die naast ons stonden (ze was net klaar). Met 10 minuten losrijden de baan in, even wat spanning in het begin maar daarna echt heerlijk kunnen rijden. 2e proef voor we starten mochten ook even wat spanning op alles eromheen maar daarna in de proef ook erg fijn, net op het laatst even een kleine storing in de aanleuning. We hadden 215,5 en 209 en beide proeven gewonnen <3 <3 *\o/* Op naar het L1 debuut :D
En wat was het leuk om na zo'n lange tijd weer op wedstrijd te gaan :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:14

melissa_93 schreef:
Mooie punten britt!
Super dat je de 1e proef fijn hebt kunnen herpakken

Ik heb de laatste B wedstrijd heerlijk kunnen afsluiten. Al begonnen we wel even met stress. Wilde het hoofdstel indoen vliegt de neusriem los, stiksel heeft losgelaten. Natuurlijk niemand die je kent maar gelukkig mocht ik het hoofdstel lenen van de gene die naast ons stonden (ze was net klaar). Met 10 minuten losrijden de baan in, even wat spanning in het begin maar daarna echt heerlijk kunnen rijden. 2e proef voor we starten mochten ook even wat spanning op alles eromheen maar daarna in de proef ook erg fijn, net op het laatst even een kleine storing in de aanleuning. We hadden 215,5 en 209 en beide proeven gewonnen <3 <3 *\o/* Op naar het L1 debuut :D
En wat was het leuk om na zo'n lange tijd weer op wedstrijd te gaan :)



Whoops -O- dat zal best spannend zijn geweest! Maar mennnn wat een goede punten zeg!!! Bam dat is nog is mooi de B afsluiten!! Gefeliciteerd!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:26

Ohh! dat is zeker spannend als dat gebeurt! maar man man man wat een monster score! gefeliciteerd!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:29

Goed gedaan Melissa!!

Pff, ik heb dinsdagavond wedstrijd, zit zo te twijfelen :\
Tis dit jaar echt ongelofelijk wbt wedstrijden, elke keer wat :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:55

Dankje!

Lastig het Letizia.. Ik heb woensdagavond L1 debuut, ze beslissen vandaag of de wedstrijd wel of niet doorgaat. Ik moet om 21:00 uur starten, dus dat is opzich wel prima.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:07

de wedstrijd die wij vandaag zouden hebben, hebben we afgezegd. veelte warm..
Lastige keuze letizia.

Melissa, 21.00 is opzicht een prima tijd, is t nog wel warm maar niet meer heel heftig.

ik heb me voor as zondag ingeschreven, alleen die is nogsteeds niet geaccepteerd

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:41

De keuze is voor mij gemaakt, wedstrijd is verzet naar donderdag, maar dan moet ik werken :')

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:55

Slim om inderdaad overdag tot een uur of 8 niet op westrijd te gaan. Daarna is de temperatuur redelijk te doen, maar fijn is anders.

Wij starten volgende week weer in de avond, hopelijk dan wat cooler

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:12

Wij hebben zondag een wedstrijd op het programma staan.. hij geeft voor zondag nu 29 graden aan. Moet om 3 uur starten, dus hopelijk wordt het koeler zondag of wordt het programma misschien veranderd maar anders ga ik ook niet starten.. Ik vind 29 graden eigenlijk nog te warm om midden op de dag met een trailer op pad te gaan. Nog even afwachten dus! Verder rijd ik wel gewoon deze dagen, maar ik zorg dat ik voor 9 uur klaar ben. Dan is het nog prima te doen, en ik kan met dit warme weer toch niet uitslapen :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:12

Mijn wedstrijd woensdag gaat wel door, het is voor ons 5 minuten rijden met de trailer. 21.00 uur starten en na de proeven brengen we het paard gelijk naar huis en ga dan wel even terug voor de punten. Als ik om 18.00 uur had moeten starten dan had ik er denk ik wel voor bedankt

Ik heb de afgelopen dagen ook wel gewoon wat gereden, zaterdagochtend vroeg een buitenritje gemaakt en vanavond zat ik er rond 20.30 op, toen was het ook al een stuk beter.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:45

Mijn wedstrijd van woensdag (springen) is afgelast. Jammer maar begrijpelijk.
Ik ga vanaf vrijdag lekker een weekje op vakantie dus daarna starten wij weer :)