[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1182
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:56

dankjewel allemaal!
Ja het blijft raar zo rij je 4 weken achter elkaar fijne punten en allemaal 7"s voor je zit en dan ineens rij je alleen maar 2e en 3e en een 4 voor je zit en de week erna rij je weer fijn en heb je weer allemaal 7's .....


aankomend weekend de laatste wedstrijd en dan maandag vertrekken we voor 10 dagen naar de Veluwe!!!!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:02

Heb je dat vaker gehad bij het betreffende jurylid? Ik heb ook bepaalde juryleden waar ik mij nooit kan vinden in de punten, maakt niet uit met welk paard ik er rij.
Wel een heerlijk vooruitzicht! :)

kimwilliam

Berichten: 1182
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:10

Elitedeux schreef:
Heb je dat vaker gehad bij het betreffende jurylid? Ik heb ook bepaalde juryleden waar ik mij nooit kan vinden in de punten, maakt niet uit met welk paard ik er rij.
Wel een heerlijk vooruitzicht! :)


nee was de eerste keer dat ik haar had.

Ja heerkijk even samen ontspannen en daarna weer knallen!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:34

Veel plezier!! :D

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:52

Super goed kimwilliam en gefeliciteerd met je punten. Bekende locatie trouwens ;)

CdeB welkom terug! Leuk dat je weer mee komt kletsen.

Afgelopen zondag zijn wij voor de 2e keer gestart. Ik had me ingeschreven voor een meetmoment, maar dit was omgezet naar een normale wedstrijd.
Met losrijden ging ze echt heel fijn. In mn proeven wat minder, ze kakte een beetje in dus moest er flink aan rijden voor mn gevoel. Blijkbaar zag het beeld er sympathiek en goed uit :')
Was 2x eerste met 194.5 en 202.5 punten :wow:

Weer super trots natuurlijk. Volgende wedstrijd maar L2 starten denk ik.


Afbeelding


Afbeelding

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:33

Mag ik mij hier misschien melden?

Wij hebben nu 1 online event in het L1 gestart en merk dat ik het fijn vind om een beetje over proeven te sparren. Ik heb mijn paard sinds eind december. Er was al een tijd niet opgezeten en heb hem sinds eind januari weer opgepakt onder het zadel :’)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:11

Kimwilliam fijn dat de punten nu wel klopte met het gevoel, top!

Ik heb de protocollen gezien, lijkt me een goede toevoeging. Vraag me alleen nog wel af, ik jureer zelf ook, of je voldoende tijd hebt om en de punten te (laten) onderstrepen en commentaar erbij te geven. Maar de tijd zal het leren. Ik probeer nu ook altijd al wel een protocol vol commentaar te zetten ( en dan uiteraard ook positief commentaar). Vandaag mail gehad dat er een online bijscholing klaar staat, ben benieuwd :D Ik heb er iig wel een goed gevoel bij

Linda super fijn dat jullie weer wat ingeschreven hebben. De galop gaat vast ook gauw goedkomen :)

Marjolein fijn dat wondje weer zo goed als helemaal dichtzit. Succes komend weekend!

Odenxia wat een mooie scores! Gefeliciteerd :D


Welkom Estell, wat voor een paard heb je?

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:01

melissa_93 schreef:
Kimwilliam fijn dat de punten nu wel klopte met het gevoel, top!

Ik heb de protocollen gezien, lijkt me een goede toevoeging. Vraag me alleen nog wel af, ik jureer zelf ook, of je voldoende tijd hebt om en de punten te (laten) onderstrepen en commentaar erbij te geven. Maar de tijd zal het leren. Ik probeer nu ook altijd al wel een protocol vol commentaar te zetten ( en dan uiteraard ook positief commentaar). Vandaag mail gehad dat er een online bijscholing klaar staat, ben benieuwd :D Ik heb er iig wel een goed gevoel bij

Linda super fijn dat jullie weer wat ingeschreven hebben. De galop gaat vast ook gauw goedkomen :)

Marjolein fijn dat wondje weer zo goed als helemaal dichtzit. Succes komend weekend!

Odenxia wat een mooie scores! Gefeliciteerd :D


Welkom Estell, wat voor een paard heb je?


Mij lijken de nieuwe protocollen ook echt een toevoeging, mits er voldoende tijd blijkt te zijn om dat allemaal waar te maken inderdaad!

Ik heb een Apache x Jazz. Een aparte, maar echt mijn allerbeste vriend haha

kimwilliam

Berichten: 1182
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:59

odenxia schreef:
Super goed kimwilliam en gefeliciteerd met je punten. Bekende locatie trouwens ;)

CdeB welkom terug! Leuk dat je weer mee komt kletsen.

Afgelopen zondag zijn wij voor de 2e keer gestart. Ik had me ingeschreven voor een meetmoment, maar dit was omgezet naar een normale wedstrijd.
Met losrijden ging ze echt heel fijn. In mn proeven wat minder, ze kakte een beetje in dus moest er flink aan rijden voor mn gevoel. Blijkbaar zag het beeld er sympathiek en goed uit :')
Was 2x eerste met 194.5 en 202.5 punten :wow:

Weer super trots natuurlijk. Volgende wedstrijd maar L2 starten denk ik.


[ [url=m/IhCHYO.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/iIfppk.jpg]Afbeelding[/url] ]


rij je er ook wedstrijden? dit was namelijk de eerste keer voor mij daar!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:48

Nee nog niet gestart daar maar is wel bij mij in de buurt, vandaar bekende locatie.

Apache x Jazz niet het makkelijkste bloed denk ik. Maar super om te horen dat jij er gek mee bent. Dat is het belangrijkste toch.

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:35

Is niet het makkelijkste bloed inderdaad, maar als je het een beetje door hebt valt het allemaal behoorlijk mee moet ik eerlijk zeggen. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het straks in een wedstrijd setting op ander terrein gaat, maar gewoon trainen op ander terrein is goed te doen. Tja, misschien iets sneller “over de zeik” als anders bloed.... maar daar hebben wij handige troefjes voor ingebouwd tijdens de training waarmee we straks ook gemak hebben op wedstrijd hoop ik.

Zijn er nog mensen die op pad gaan dit weekend?

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:56

Ik ga dit weekend weer L2 starten, voor het eerst op gras :D

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:00

Wij gaan zondag ook op pad in het L2, voor de eerste keer weer een ‘echte’ wedstrijd dus dat is weer heel leuk! :D Vond de meetmomenten ook fijn, maar een beetje competitie vind ik persoonlijk wel leuk!

Succes alvast Elitedeux!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:52

Estell klinkt als een pittige afstamming :+ Heb je een foto?

Ik heb dit weekend nog geen wedstrijd, komende week een paar dagen weg en dan 2 augustus weer lekker de ring in :D 31 januari voor het laatst gestart, dus wel echt veel zin om weer te gaan.
Iemand wel eens in Wilp gestart? Voor mij dan de eerste keer om daar te starten, en zaterdags daar jureren :)

Succes van het weekend dames!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:55

Ik ben sinds vandaag eigenaar van Jacco *\o/*


Afbeelding

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:54

Gefeliciteerd :D

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:30

Gefeliciteerd Elitedeux!

En voor iedereen die dit weekend nog moet starten, succes! Mooi weer erbij gelukkig!

Melissa_93 jawel ik heb wel een foto van mijn grote vriend

Afbeelding
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:27

Ja ja! Wij gaan eindelijk weer starten *\o/* een jaar geleden stonden we bij een kliniek met het slechte nieuws ruim een half jaar niks te kunnen doen. Nu weer opgebouwd en kunnen we weer is op pad.

Volgende week zondag en misschien ook de zaterdag als er plek vrij komt in Leidschendam :))

Elitdeux gefeliciteerd met Jacco, leuk dat hij nu van jou is!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:14

Wat gaaf Marjolein! Gefeliciteerd :D

Stoer paard Estell!

Sasika fijn dat jullie weer lekker op pad kunnen!

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:15

Wat fijn sasika!

Hier heerlijk gereden. Jacco was ontzettend braaf en liep 2 fijne proeven. Eerste proef 180 punten, 2de stuk beter en 194,5 en net buiten de prijzen. Pas onze 2e L2 wedstrijd dus super tevreden :)

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:06

Nette punten voor in de L2!

Poeh moet alles weer uit het stof halen na een jaar niet gestart te hebben O:) oeps! Vandaag de sokken en baard van moos er afgeschoren. Even weer netjes in de ring verschijnen.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:04

Gisteren eindelijk weer een ‘echte’ wedstrijd na de Corona stop. Jillz was ondanks de warmte lekker attent dus fijn gevoel tijdens het losrijden, waarin ze al steeds meer op het achterbeen komt waardoor de verruimingen ook echt vooruit gaan. Het lukt steeds beter om het gevoel van het losrijden vast te houden in de ring, en was eigenlijk heel erg tevreden over de proef.

Ik rijd altijd maar 1 proef, en deze hebben we gewonnen met 194.5 punt. We hadden een internationaal grand prix jury lid, dhr van der Harst en hij riep me na de proef ook even bij zich om te vertellen dat hij Jillz een goed paard vond en het beeld fijn vond om naar te kijken, nou toen kon mijn dag al niet meer stuk <3 Protocol stond ook vol met tips dus dat is super fijn, en cijfers tussen de 4.5 en 8.5.

Alleen ik en het meisje met de tweede prijs hadden 190+, de 3e had 176 en de laatste had 161, de rest zat daar dus ergens tussenin.. We waren in totaal met 9 combinaties. Dus ik was zeker heel blij met mijn punten!

Nu een paar weekjes niet op pad en dan eind augustus weer een wedstrijdje op de planning!

Goed hoor Elitedeux, gefeliciteerd met je punten!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:30

Ginatje, Wat goed als je 1 proef rijd deze ook met nette punten wint!
Leuk dat de jury ook buiten zijn protocol je nog even netjes aanspreekt, vind ik altijd heel attent :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:12

sasika schreef:
Ginatje, Wat goed als je 1 proef rijd deze ook met nette punten wint!
Leuk dat de jury ook buiten zijn protocol je nog even netjes aanspreekt, vind ik altijd heel attent :)


Vind ik ook, maak je helaas niet zo vaak mee! Snap het ook wel ivm tijd, maar toch fijn als ze daar even tijd voor vrij maken

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:40

Marjolein 2 mooie wp erbij, super!

Ginatje gefeliciteerd! Jullie gaan lekker! En inderdaad als je zulk commentaar krijgt is dat toch fantastisch!

Kendall heeft afgelopen week lekker vrij gehad, zelf een paar dagen weg geweest. Vanmiddag pak ik haar weer op en dan volgende week lekker weer op concours :D