[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:12

Bij mij is het ook meestal flitsend en een paar slordigheidjes of braaf alles rijden. Dus we hebben nog echt wat werk te doen. Gelukkig lijkt de online proef voor de L2 op de L1 proeven. Dus met name bezig om de impuls goed te houden en scherper te rijden. Wellicht helpt het in de L2 dat je helemaal naar de hoefslag moet wijken en het gehele stuk in middendraf moet. Dat werkt bij mij toch prettiger dan enkele passen.

Hoe oud is je oudje?

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:47

Zelf heb ik al tijdje geen L meer gereden. In mijn gedachte is het L1 veel overgangen en veel gedraai en vanaf het M1 wordt het logischer. L2 moet daarin ook makkelijker zijn. Correct me if im wrong.

Mijn oudje is van de week 11 geworden. Na zijn blessure is hij fitter dan dat hij ooit geweest is. Laatste 5 maanden heeft hij grote sprongen vooruit gemaakt

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:58

Sakura super dat je de punten binnen hebt! Kwamen de punten voor je gevoel ook een beetje overeen met als je op een 'normale' wedstrijd was gestart?

Ginatje lekker aan het doortrainen, heerlijk!

Fairlady heerlijk gelest dus, top! Dat buffelen komt wel bekend voor. Die van mij heeft er ook handje van als we haar meer aan het werk zetten dat ze heet wordt en graag haar eigen ding wil gaan doen :+
Opzich wel fijn dat ze zo lekker fanatiek zijn maar wil wel zelf graag controle houden :')
Vind het knap hoor met je andere paard, doe het je niet na :D

Laatst thuis 1x de L1 proef doorgereden om eens te kijken of we die een beetje konden rondsturen en dat viel me opzich niet tegen. Alleen de overgang van galop naar draf op de diagonaal ging nog wat onstuimig

Dat is nog een jong oudje haha.

Afgelopen week sinds lange tijd weer gelest, fijn kunnen werken :D
De zijgangen vind ze het nog lastig om haar achterhand goed mee te scharen, ze kan dan zo heet en sterk worden. Uiteindelijk wel aantal kleine stukjes met controle fijn kunnen rijden.

Ik hoop ook dat vanaf 1 juni er weer oefendressuur is, kunnen we mooi oefenen op ander terrein :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:06

melissa_93 schreef:
Sakura super dat je de punten binnen hebt! Kwamen de punten voor je gevoel ook een beetje overeen met als je op een 'normale' wedstrijd was gestart?


Ja, denk het wel, misschien wel een stukje strenger online. Ik vind het moeilijk om zelf de verruimingen bijvoorbeeld te zien op een klein beeld, terwijl ik ze wel voel. Daarnaast wat fouten in de proef die verschillend worden bepunt (galop ipv draf, bij één een 3 en bij een ander 5,5).

Fijne is dat er veel commentaar bij stond! Helaas maar één proef zonder commentaar en met alleen zesjes. Bij de rest stond er veel fijn commentaar wat we ook weer meenemen in de training.

Eigenlijk een beetje zoals in het echt op wedstrijden, zie niet zoveel verschil. Ik vind het thuis wel lastiger rijden, op wedstrijd ben ik altijd aan en heb ik meer focus.

Haha oud _O- Mijn is bijna het dubbele :oo

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 00:37

Gefeliciteerd Sakura!

Ik doe niet mee met de online wedstrijden, dan zou het niet meer eerlijk zijn voor mij XD ik train mijn paard al een paar niveau's hoger en thuis loopt ze bijna altijd vlekkeloos.
ik rij juist wedstrijden om te kijken hoe dat gaat op vreemd terrein en om mijn eigen spanningen onder controle te krijgen.
we zijn thuis dus lekker aan het door trainen en zorgen er gewoon voor dat we klaar zijn wanneer we weer mogen.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:30

Ik doe ook niet mee met online.
Train liever door totdat we weer echt op pad mogen.
Laatste wedstrijd was L1. Maar mag met elk paard tm het M2 doorstarten dus vind het onzin. Train liever door en dan wanneer t weer mag m1 starten.
Vind dat hele wedstrijd gevoel erom gewoon geweldig.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:51

Helaas kan ik niet doorstarten dus moet alles uitrijden, dan is het ideaal om zo de klasse online uit te rijden!

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:10

Ik zal straks even bijlezen, maar ik weet niet waar de rest woont in Nederland. 1-6 ga ik mijn debuut maken in het L1 in Exloo. Daar wordt een wedstrijd uitgeschreven voor winstpunten zonder klassement.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:48

Helaas voor mij wat te ver weg, hoop dat er binnenkort een keer in de buurt een oefendressuur wordt uitgeschreven.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:24

Ik ga ook kijken voor Exloo!

kimwilliam

Berichten: 1179
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:41

hier de hele tijd geroepen, ik train door tot we weer op wedstrijd kunnen. meneer loopt de laatste tijd erg lekker dus toch maar voor online ingeschreven om te zien hoe we er weer voorstaan.
ik rij de proef niet op stal maar bij mijn vader in de bak. hierdoor toch op ander terrein en onze bak op stal is te klein en bij mijn vader niet.

ben benieuwd!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:07

Hier willen we wel online starten, maar het gaat niet. Dacht zou mooi zijn om nog even L2 debuut te rijden en een puntje te maken voor ik iets anders heb.

Ben al wel een ander paard aan het proberen. 4 jarige KWPN merrie van 1.78. Erg braaf onder het zadel, maar moet nog veel leren. Is dus weer heel anders rijden dan op de 11-jarige Friese merrie. Merk wel dat ik dit fijner rijden vind omdat ik minder aan het corrigeren ben qua 'lui op de hulp' bv.. Paard heeft looplust en wil graag leren.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:07

Loes leuk dat je een ander paard aan het proberen bent! Wat voor een is het?

Ik heb besloten om gewoon vanaf 1 september weer te gaan starten. We trainen gewoon lekker door tot die tijd. Afgelopen week fijn kunnen rijden :) Vandaag even wat kleine sprongetjes meepakken en morgen een buitenritje

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:40

Leuk Loes!


Ga je geen meetmoment (wat een woord :') ) meepakken melissa?

Ik wacht nog steeds voor (on)geduld op m'n punten van de online proef, dat wachten is niks voor mij :')

Ik rij 13 juni een meetmoment :) Eindelijk weet even op pad. Vorige week de nieuwe trailer opgehaald, dus moet maar eens een beetje gebruik van gemaakt worden 8-)

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:30

Ik heb mijn eerste "meetmoment" wedstrijd gepland en daarna gaan wij aan het eind van de maand over naar het L2 :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:48

Inmiddels zijn wij 1 keer L2 gestart net voor de Corona crisis, maar dit topic is veel gezelliger dan het L2 topic dus als jullie het goed vinden praat ik hier nog even mee :o

Hier ook een meetmoment ingeschreven, 14 juni. Heb er onwijs veel zin in, eindelijk weer een keer op pad *\%/* Ik heb verder ook niet mee gedaan aan de online proeven, dus ben ook heel benieuwd waar we op dit moment staan!

Leuk dat jullie ook een meetmoment hebben gepland!

Letizia ben je van plan om nu er meetmomenten zijn door te gaan met online proeven?

Elitedeux leuk dat je ook L2 gaat starten! Afgelopen maanden lekker kunnen trainen richting de nieuwe klasse?

Melissa jij geen meetmomenten gepland? Ook lekker veel aan het afwisselen zo te zien, hier met het mooie weer van de afgelopen tijd ook regelmatig lekker naar het bos geweest, koppie(s) leegmaken!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:12

Ja tuurlijk, blijf hier maar lekker kletsen
:D

Nee, ik vond de online proef leuk voor 'n keer, zeker gezien ik 1 december m'n laatste officiële wedstrijd had gehad, dus had wel weer zin. Maar ik kan echt niet tegen dat wachten :')
En paardlief is net wat actiever op een andere locatie :)

Ik heb 13 juni m'n eerste meetmoment :D

Ben nu trouwens L1 +9 maar had op de online proef "slechts" 183 punten, dus dat mag echt nog wel wat beter alvorens ik over ga naar de L2 :o
Tot nu toe altijd nog winst gereden, daar ben ik toch wel heel trots op, gezien alles voor zowel mij, als m'n Arabier, nieuw is :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:02

Letizia ik weet het nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden :+ Ik wacht nog wel even af hoe het precies gaat.
Zag er dat hier wel 1 in de buurt is maar die door de week en beginnen al in de middag, dat is voor mij sowieso niet haalbaar met werk.

Ginatje gezellig dat je blijft meekletsen! Probeer inderdaad wel lekker af te wisselen. Inderdaad koppies leegmaken en paard vind het ook echt heel leuk.

Marjolein leuk dat je L2 debuut gepland staat! Waar ga je starten?

Letiza mooi bijna L2 startgerechtigd, vielen de punten van de online proef je tegen?

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:41

De proef was wat mat, dus opzich snap ik het wel. Twas voor mij ook even kiezen of delen, ze was eerder die week stront vervelend geweest in een van de hoeken van de bak. Bij de E al vinden dat je niet door die hoek gaat niveau, merries :roll: Dus was die week al bezig geweest om in ieder geval ontspanning in de bak te creëren. De dag van filmen waaide het best hard, dus was al lang blij dat ze redelijk chill was, maar dan wordt het dus wat saai en zijn je punten daar ook naar. Ben heel benieuwd wat ze volgende week doet op het meetmoment :)

Ik moet ook het balans gaan vinden tussen haar wat frisser maken, zonder dat ze over d'r theewater gaat. Ik krijg nu vaak op m'n staatje dat het er ontspannen uitziet en vriendelijke combinatie en dat is zeker mijn uitgangspunt, maar nu mag het inmiddels ook gewoon wat flitsender :)

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:10

ginatje Zeker! Het achterwaarts was nog wel een drama om aan te leren maar inmiddels pakt hij dat super op. Pak ook de oefeningen voor de M1 mee om hem wat sterker te maken. Hoe ging je L2 debuut online?

Melissa wij gaan eind juni in Hellendoorn starten :) Die nieuwe buitenbak is erg mooi!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:55

Elitedeux mijn L2 debuut was niet online, was net het laatste weekend voordat de wedstrijden werden afgelast, dus ik had nog net geluk. Online ben ik niet gestart. Debuut ging eigenlijk heel goed zo voor de eerste keer, tijdens de galop verruimen gaf ze een klein bokje }:) Verder misschien wat te braaf gereden daarna maar toch nog 198 punten en een 3e prijs. Maar dat is natuurlijk al weer even geleden, was het eerste weekend in maart. Achterwaarts zit er nu bij ons goed in, was bij ons ook even zoeken maar toen ze het eenmaal doorhad was het ook goed.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:33

melissa_93 schreef:
Loes leuk dat je een ander paard aan het proberen bent! Wat voor een is het?

Ik heb besloten om gewoon vanaf 1 september weer te gaan starten. We trainen gewoon lekker door tot die tijd. Afgelopen week fijn kunnen rijden :) Vandaag even wat kleine sprongetjes meepakken en morgen een buitenritje




Paard wat ik nu ga blijven rijden is een 4-jarige KWPN merrie van 1.78 hoog. Heeft een fijne werk mentaliteit. Aan de longe kan ze erg heet zijn en vooral veel looplust. Onder het zadel lijkt het alsof deze "spanning" die er soms is (door wind in de bomen bv) dan direct wegvloeit. Is dan ook geconcentreerd aan het werk.
Is even zoeken. Verschil van 11-jarige Friese merrie, naar 4-jarige KWPN is groot. KWPN is toch wel stuk soepeler := , waardoor ik zelf extra goed moet opletten met hoe ik zit etc. Merk dat mijn struikel punt in mijn eigen houding , een kloppend onderbeen , dat dit op de KWPN echt een heel stuk minder is. Been ligt ineens WEL stil. Zo merk je maar weer hoeveel invloed het heeft qua hoe paardlief loopt.

Starten is er voor mij dus even uit. En ik zal dan weer in de B moeten beginnen , maar verwacht eigenlijk snel weer een L debuut te kunnen maken zodra we beginnen met starten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:35

Ons L1 debuut was wél online en ging voor geen meter, hihi. 171,5. Nu vol spanning aan het F5en voor de uitslag van de 28e... :=

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:52

ginatje schreef:
Elitedeux mijn L2 debuut was niet online, was net het laatste weekend voordat de wedstrijden werden afgelast, dus ik had nog net geluk. Online ben ik niet gestart. Debuut ging eigenlijk heel goed zo voor de eerste keer, tijdens de galop verruimen gaf ze een klein bokje }:) Verder misschien wat te braaf gereden daarna maar toch nog 198 punten en een 3e prijs. Maar dat is natuurlijk al weer even geleden, was het eerste weekend in maart. Achterwaarts zit er nu bij ons goed in, was bij ons ook even zoeken maar toen ze het eenmaal doorhad was het ook goed.


Sorry niet goed gelezen :+ Wat een goede punten zeg! Zou ik voor tekenen :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:54

Marjolein Hellendoorn is nog wel goed te doen qua afstand, ben er nog niet helemaal over uit of ik wel of niet meetmomenten wil rijden
Ga je L1 of L2 rijden?

Loes dat klinkt als een heel leuk en leerzaam paard! Als het fijn gaat ben je de B inderdaad ook zo weer uit

Caritas, jammer! Heb je inmiddels de punten van je andere proef ontvangen?