[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:51

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... nstpunten/

Hetzelfde idee maar dan wel voor winstpunten.
Ik activeer mijn startkaart pas weer als ik weer op pad kan. Dat vind ik nou juist zo leuk van het starten. De spanning en het op pad gaan met je paard.

Uiteraard is het idee wat al bedacht was door weallride wel leuk om te kijken hoe ver je inmiddels bent.

Voorlopig rijden wij nog niet volloop dus die 'coronapauze' komt goed uit.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:08

Vind het toch maar vreemd hoor.. thuis je proefje 100 keer opnieuw kunnen rijden totdat hij naar je zin is en daar dan echte winstpunten voor krijgen? Nee lijkt mij niet echt representatief.

Weallride wel super leuk inderdaad, maar voor winstpunten vind ik maar een gek idee..

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:10

ginatje schreef:
Vind het toch maar vreemd hoor.. thuis je proefje 100 keer opnieuw kunnen rijden totdat hij naar je zin is en daar dan echte winstpunten voor krijgen? Nee lijkt mij niet echt representatief.

Weallride wel super leuk inderdaad, maar voor winstpunten vind ik maar een gek idee..


Vind het zelf ergens “oneerlijk” hoevaak mag je dan een proef insturen?

Kun je zo even 10 proeven achter elkaar rijden, filmen en insturen en hoppa in paar dagen klasse hoger starten.

Tot je weer echt op wedstrijd mag 2 klassen hoger en je door de mand valt omdat het dan onder de spanning ineens helemaal misgaat.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:12

Ja inderdaad Shari, elke dag een proef en als dit allemaal voorbij heb je alle klassen uitgereden :+

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:04

Is ook een manier :+

Ik betwijfel of de weallride voor winstpunten is, gezien het een L proef betreft (dus geen L1 of L2 proef) maar ik hou wel van eens wat anders, dus wie weet ga ik het wel doen voor 'n keertje :)

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:54

Weallride is niet voor winstpunten, zijn ook hele andere proeven. Knhs werkt wel aan een nieuw iets. Opzich wel interessant om je proef thuis al eens naar een jury te kunnen sturen en feedback te krijgen. Zo kan je wel bepalen of je bv klaar kan zijn om door te stromen naar bv t L2.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:58

We hadden het inderdaad ook over het platform van de KNHS, weallride is niet voor winstpunten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:35

Ze zullen het vast wel goed dichtzetten in combinatie met de app. Daar zijn genoeg ideeen voor.

Ik hoop dat ze het open stellen, nu juist tijd om veel te trainen en zou leuk zijn om weer wat doel te hebben qua rijden.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:57

Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. En wel fijn voor de startkaarthouders dat er iets geregeld wordt.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:02

Ik was eigenlijk nog helemaal niet bezig geweest met het feit dat die startpas doorliep terwijl ik nu niet kon starten :') Maar misschien is dat ook omdat ik sowieso pas in de planning had om in mei weer te gaan starten ivm het L2-klaarmaken van Vera

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:16

Een doel in het rijden heb ik sowieso wel.. natuurlijk het beter maken en ontwikkelen van je paard.. heb ik niet perse die winstpunten voor nodig :o Het leuke aan wedstrijd rijden vind ik juist de hele belevenis, lekker de hele dag met je paard bezig zijn en natuurlijk ook het hebben van concurrentie. Voor mij is het dus niet van toegevoegde waarde en ik ga lekker door trainen voor als we straks weer lekker op wedstrijd kunnen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:21

Ik heb wel een focus punt nodig dan train ik veel beter en veel serieuzer, gelukkig nu wel andere dingen aan het doen en dat is ook wel fijn.

Blijft leuk om op pad te gaan, maar als dat niet mogelijk is, dan zou ik het graag op deze manier voortzetten!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:28

Ja snap ik hoor Sakura, er zullen ook vast veel mensen gebruik van gaan maken! Het is iniedergeval een tegemoetkoming van de KNHS, en dat vind ik wel super netjes, ook van de juryleden die eraan mee willen werken +:)+

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:29

Ik ben jurylid en mis nog wel de mail van de KNHS waarin ze vragen om juryleden hiervoor :o

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:43

Ik ben benieuwd hoe dat online wedstrijd rijden gaat verlopen. Waarschijnlijk gaan mensen vaak filmen en de beste opsturen.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Vind het jammer dat alles is afgelast de komende tijd, had best wat wedstrijden staan. Maar ik treur er niet meer om. Ga er van uit dat we tot juni niet weg kunnen, dus lekker 2 maanden hard trainen. Ook niet verkeerd.

Zijn er mensen die er wel aan mee gaan doen?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:34

kimwilliam schreef:
rij je dan ook voor de winstpunten?


Geloof dat de KNHS wel bezig is met proeven op video voor winstpunten

Sasika hier hetzelfde, ik wil graag op pad zodat we op vreemd terrein ervaring opdoen en vind alles om een wedstrijd heen ook gewoon leuk. Hoef niet snel de winstpunten binnen te hebben. Ik activeer ook mijn startpas weer als we op pad mogen. We trainen gewoon rustig verder voor ons L1 debuut en tussendoor lekker andere dingen voor de afwisseling

Loes ik jureer ook KNHS, maar heb ook geen mail gehad. Misschien dat ze gewoon een x aantal juryleden hiervoor aanwijzen?

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:11

Sakura dat kan ik mij voorstellen. Als ik voor de wedstrijden train gaat alles net even wat sneller en wat strakker.

Wij zijn voor nu toch nog in opbouw dus hopelijk kunnen we van de zomer weer eens op wedstrijd. Eerst even wat overtollig vet wegtrainen en krachtopbouw ~~}>

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:20

Het is inderdaad een tegemoetkoming vanuit de knhs. Persoonlijk ga ik er niet aan mee doen. Met Ebby wil ik juist kilometers maken op vreemd terrein en hoef ik het niet voor de winstpunten te doen.

Nu ik geen wedstrijd debuut kan maken neem ik haar wekelijks mee naar mijn instructrice als ik ook met mijn andere paard ga. Zo kan ze wel mee van het erf af.

Hoe doen jullie dat met lessen in deze periode?

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:30

Mijn instructrice is m'n schoonzus en we staan op de zelfde stal, dus kan gewoon lessen :)

Ik zag ook odd dat ze van het knhs bezig zijn met alternatieven. Ik lees dat sommige ervaring op willen op vreemd terrein, ik rij liever op vreemd terrein, dan is de focus veel meer bij mij opv de bakkabouters :+
Gisteren les gejad, ging opzich best goed, ondanks dat ik er bijna naast lag om mw ineens een ligfiets zag. Nu vinden veel paarden die eng, maar als we er buiten een tegenkomen is er niks aan de hand :+
In de binnenbak is het soms echt een draak, verzin het maar en het is eng :+

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:22

ik rijd ook liever op vreemd terrein mijn proeven. dan ben ik veel scherper en hij fijner.
Ik ga niet meedoen aan die proeven online doen, dan train ik wel een paar maanden door voor een hogere klasse en start ik hem vanuit daar weer verder. Voor het oefenen op vreemd terrein hoef ik het ook niet te doen.

Helaas alleen ff geen les. dat vind ik wel jammer. Niet dat we echt vastlopen, want de oefeningen zelf ken ik wel tot t Z1 maar het is toch fijn even een spiegel naast je te hebben om te begeleiden. Afwchten allemaal.

Hoe gaat het met jullie? Allemaal nog gezond en aan het trainen?
Hier gelukkig nog gezond en erg fanatiek met die vrije tijd (werk in een hotel, moet vanaf aankomende week weer vol werken, klussen en verbouwen in het hotel, hopelijk kunnen we snel weer open )

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:44

Ik ga wel proberen online te starten! Ik vind het wel weer leuk om een doel te hebben. Alhoewel ik me met springen en het bos momenteel ook goed vermaak :D

Die van mij is op ander terrein ook veel fijner en scherper, maar goed dat zal vast wel weer komen!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:01

Ik moet het helaas weer opgeven dus op zoek naar een nieuw bijrijdpaard waarmee ik kan starten. Het is al de 4e keer dat ik net een startkaart heb met een paard en dat het paard dan verkocht wordt Bij deze is het echt jammer, we gingen echt heel lekker en het was zo'n leuk dier.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:23

Hier inderdaad ook lekker aan het trainen, lekker in het zonnetje elke dag dus dat maakt alles wel een stuk minder erg {:} Tussen door ook een buitenritje en met balkjes aan de slag, dus wij vermaken ons wel!

Helaas kunnen wij op dit moment oo niet lessen, omdat er geen mensen van buitenaf op stal mogen komen. Ik heb wel met mijn instructrice afgesproken dat als ik ergens tegen aan loop ik een filmpje op mag sturen, maar dat is toch heel anders dan 3 kwartier les. Maar goed, ook dat komt wel weer. Mis de wedstrijden wel, wij hadden onder normale omstandigheden de eerste twee selecties er al weer op zitten. Benieuwd hoe alles gaat lopen, afwachten.. En ondertussen gewoon lekker blijven genieten van mijn paard <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:32

FairLady_ schreef:
Het is inderdaad een tegemoetkoming vanuit de knhs. Persoonlijk ga ik er niet aan mee doen. Met Ebby wil ik juist kilometers maken op vreemd terrein en hoef ik het niet voor de winstpunten te doen.

Nu ik geen wedstrijd debuut kan maken neem ik haar wekelijks mee naar mijn instructrice als ik ook met mijn andere paard ga. Zo kan ze wel mee van het erf af.

Hoe doen jullie dat met lessen in deze periode?

Ik les op moment helaas niet buiten huis, mijn instructrice heeft ook een pensionstal en daar mag je als buitenstaander nu geloof ik niet komen. Hoop wel dat we er gauw weer heen kunnen.
Krijg ook altijd wekelijks bij huis hulp, en dat kan wel gewoon doorgaan.

Sheran wat jammer zeg!

Hier ook lekker aan het trainen in afwisseling met wekelijks een buitenritje en af en toe wat springen.
Vandaag mijn paard uitgeleend aan me zusje, mocht ze fijn even spelen met de hindernissen. Ze was weer blij haha.
Ik kan gelukkig nog wel gewoon werken, dus een beetje ritme blijft er wel in zo.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:58

FairLady_ schreef:
Het is inderdaad een tegemoetkoming vanuit de knhs. Persoonlijk ga ik er niet aan mee doen. Met Ebby wil ik juist kilometers maken op vreemd terrein en hoef ik het niet voor de winstpunten te doen.

Nu ik geen wedstrijd debuut kan maken neem ik haar wekelijks mee naar mijn instructrice als ik ook met mijn andere paard ga. Zo kan ze wel mee van het erf af.

Hoe doen jullie dat met lessen in deze periode?



Wij lessen helaas niet op dit moment. Onze stal heeft gezegd tot 1 juni geen mensen van buitenaf op het terrein, dus ook geen instructies. Helaas heeft de stal waar instructrice staat hetzelfde beleid.
Terwijl ik denk..in een buitenbak..privéles..zou toch moeten kunnen? Maar het is nu wel in ieder geval voor iedereen van onze stal duidelijk en dat is ook wel fijn.