Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miicchhellee

Berichten: 1353
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:27

Ik snap je gevoel heel goed, zo kwam ik vorige week uit de ring :knuffel:

kim2008
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:05

Ah Martine wat balen!! Het is echt een heel correct en vriendelijk beeld!! Ik zou zeggen dat het sowieso minimaal 60% moet zijn omdat het eigenlijk foutloos is. Los van haar kwaliteiten of iets dergelijks.

Alleen de pir’s zijn beetje stuiterend. Misschien kan je proberen die iets groter ipv te focussen op heel klein zodat ze meer lossere sprong houdt.

Heb je de jury gesproken? Wat staat er voor commentaar op je protocollen? Ik ben oprecht benieuwd waarom dit geen voldoende score is?

Ik zou trots zijn op hoe je haar voorstelt. Mooi open en vriendelijk!!

xmarliez

Berichten: 4098
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:55

*stille meelezer, ik ben ook wel benieuwd naar je protocol. Ik vind het netjes, vriendelijk en degelijk voorgesteld. Het is vrijwel foutloos dus je schommelt dan rond de 60%.
Zoals ik het nu bekijk zou er wat meer variatie in mogen zitten. Middengangen wat meer markeren en oefeningen strakker inzetten (appuyement bijv meer schouders waardoor je inzet ook rustiger is, sb is een beetje matig, keertwendingen kunnen wat kleiner en vloeiender). Kortom, als je voor alles een 6 scoort dan ben je met 2 onvoldoendes al de sjaak.
Ik denk als je meer aandacht besteed aan de inzet van je oefeningen waardoor je vrijwel geen storing in de bovenlijn hebt of laat zien dat je markeert dat je al sneller richting de 6,5 voor heel veel onderdelen kunt gaan.
Maar je mag zeker tevreden zijn over deze proef en vergeet niet dat je eigen gevoel het aller belangrijkste is. Je punten gaan echt wel komen maar plezier met je paard en tevreden zijn over wat je neer zet is veel belangrijker. Je paard die eruit als een netjes opgeleid en tevreden paard, dit kan niet iedereen zeggen ;)

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:12

Ik snap je gevoel hoor; dit moet heel frustrerend zijn!

Ik ga hierbij mee met Marlies. Ik denk dat als je je uitgestrekte gangen meer benadrukt dus meer verschil toont, je inzet inderdaad maar vooral de laatste meters van de oefening meer “scherp” houdt je daar nog wat punten op kunt verdienen. Net wat scheef blijven in de wending, net te zuinig in de verschillen die gevraagd worden.. ik vind het zeker wel 60% waard maar als iemand net wat strenger is zit je daar al snel onder, ookal is het redelijk foutloos. Dan heb je weinig om er tegenover te zetten. Je hebt haar ook echt heel netjes voorgesteld - dat is sowieso winst voor jezelf. Ik vind het ook zeker winstwaardig en zou 60-61% wel beter begrepen hebben. Ik denk als je je uitgestrekte gangen met iets meer lef en verschil rijdt en je haar net wat rechter kan houden soms en de afwerking van de oefening mooi afrond je echt dik winst rijdt.

Wij liggen er weer even uit vanwege wat pech bij mijzelf, net mijn laarzen weer terug -O-

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 22:00

Dank jullie wel, doet me goed! En bedankt voor jullie uitgebreide opmerkingen, jullie hebben helemaal gelijk over dat het strakker kan, mijn instructrice zei ook al, de rommeltjes moeten eruit.
Op mijn protocol staat vooral 'meer oprichting' en 'meer gedragenheid', en in de oefeningen soms 'balans'.

En dank voor de complimenten dat het er vriendelijke uitziet, vind ik echt heel erg veel waard, want dat is ook wat ik heel graag wil!

X2305
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:04

En ik denk dat je dan echt al een heeeel eind bent richting een dikke score! Balans kan ik soms inkomen als je terug rijdt vanuit je verruimingen en in wendingen waarin ze zich dus wat scheef drukt. Ik denk dat je vooral verder op veilig hebt gereden ook.

Als het wat strakker is zonder de kleine rommeltjes en sommige dingen met wat meer lef gereden ben je echt een heel eind! Dus ik zou hier gewoon echt heel tevreden mee zijn; kun je mooi op verder bouwen! Het zit er prima in!

Kady1
Berichten: 2507
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:56

Ik ga binnekort en herstart doen in het ZZL . 1x gestart en toen liep mijn paardje helaas een peesblessure op. Nu na iets meer als 1,5 jaar revalideren weer op niveau. Dus wil nu 1x de ring weer in om te kijken wat de jury vind van ons niveau. En naar aanleiding van de punten kan ik dan iets verder trainen.

Waar ik vooral moeite mee zal hebben is het simpel houden, paard denkt heel erg mee en is mega werkwillig en soms ook wat heet. Dus " vroeger " op wedstrijd was het altijd lastig om het er rustig en simpel uit te laten zien.

Maar in iedergeval ben ik super blij dat ik eindelijk weer kan

kim2008
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:25

Afgelopen weekend weer gestart! Ik was zoooo blij met hoe ze ging, echt genoten van de rijderij. Maar echt!!
Ok eerste proef nog wat spanning (onder andere schrikken van de belettering op de planken :+) en keer tegen de planken aangelopen in galop, daardoor omspringen vlak voor een oefening := . Door al die spanning stap te druk. Maar daar tegenover ook hele mooie cijfers zoals 7,5-en voor de kwartpir’s en zelfs voor een paar wissels een 7. En voor de sbw ook 7,5. Totaal onder de streep 60,12%.
Tweede proef veel beter!! Alleen groot schrikmomenten van denk ik een mier in het gras buiten de ring ( :Y) ) tijdens de middendraf lange zijde. En nog wat slingers. Mislukt appyement in galop omdat ze dacht daarna kwam toch een wissel (-O- ) maar hier onder de streep ruim 64%. Heel blij mee want de rest was goedddd!!

Maar meest blij met hoe ze liep, gewoon zo heerlijk, mijn sensibele raket liet zich echt goed rijden!! Andere trainer sinds kort en dat gaat echt zo goed. Past perfect!! *\o/* *\o/*

Op naar komend weekend in Groesbeek! En ik moet nu toch echt eens proeven gaan oefenen thuis. Zodat we de lijnen wat zekerder gaan rijden. Maar heb er zo’n hekel aan. }:0

miicchhellee

Berichten: 1353
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:39

Goed gereden hoor! Gefeliciteerd *\%/*

kim2008
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:58

Gisteren Groesbeek gereden. Eerste proef gewonnen met 66,57%. Was vooral echt heel blij met het losrijden <3 *\o/*
De proef had hele mooie dingen maar ook nog slingers en rommelige dingen. Wissels van rechts naar links zijn nog niet goed. Wel heel blij over het algemeen.

Tweede proef had ik niet moeten starten. Te warm, paard te moe. Resultaat totaal op de voorhand en ik probeerde dat bij elkaar te houden. Erg streng gejureerd met geen 60% maar heel fijn commentaar achteraf van deze jury. Dat vond ik super fijn!!

Afbeelding

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 21:27

Wauw Kim, goed gedaan zeg! Supermooie punten ook!

Ik zit op een roze wolk, we kunnen het wél!! Vandaag echt onwijs fijn kunnen rijden, wel wat kleine rommeltjes nog maar wel weer meer gedragen, en de oprichting toch weer wat beter. Heb ook echt een paar fijne lessen kunnen rijden de laatste tijd met goede handvatten om weer verder te komen en thuis liep ze al zo onwijs fijn. Echt te gek dat we dat zelfs in de ring vol konden houden. En dat alles resulteerde gewoon in ruim 63%! Supertrots dat we nu gewoon samen officieel Lichte Tour zijn! *\o/* *\o/*

kim2008
Berichten: 298
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:58

Wauw Martine te gek!! Gefeliciteerd!!

Wat gaaf dat wat je in de lessen hebt kunnen doen, je ook in de wedstrijd heb kunnen toepassen met resultaat!!

Nu lekker verder met dit positieve gevoel!!

Lithya

Berichten: 2513
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:22

Wat gaan jullie goed allemaal, gefeliciteerd!!