Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:27

Mag je trouwens met touwteugels starten? Tijdje niet gestart omdat ik met bit rijden niet zo lekker meer vind en met kaptoom starten mag natuurlijk niet. Daar reed ik mee tot ik mn bitloze hoofstel had. En nu heb ik die en het lijkt me het meest praktisch om daar clip teugels voor te gebruiken. Maar die heb ik nu alleen in blauw touw. Geen leer. Is dat erg? Ik vond in het reglement dit;
8. Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén
enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan.
De teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:30

Als ik het reglement lees lijkt het van wel :)

FrNo

Berichten: 3682
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:43

Even een vraagje, ik neem aan dat je flexibel mag starten, (zeg het graag als dat niet zo is)
Zou je dan in een week in je eigen klasse en een klasse lager /flexibel mogen starten? Ik ga er zelf vanuit van niet, maar als dat wel kan /mag, hoor ik het graag.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:44

Caritas schreef:
Goed zo, Evelyne en Kirsten. Ik had een 5 voor m'n volte cxc voor het galop aanspringen want dat deed meneer op eigen initiatief vlak voor x.
@NBN: je schrijft niet in met je combinatienummer maar met je relatienummer.



Bedankt voor je antwoord. Ik heb denk ik geen combinatie nummer, want ik koop dagstartpassen. Anders kan ik hem in ieder geval niet vinden :')

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:45

FrNo schreef:
Even een vraagje, ik neem aan dat je flexibel mag starten, (zeg het graag als dat niet zo is)
Zou je dan in een week in je eigen klasse en een klasse lager /flexibel mogen starten? Ik ga er zelf vanuit van niet, maar als dat wel kan /mag, hoor ik het graag.


2x per week starten mag sowieso niet. Maar je mag toch überhaupt geen klasse lager starten dan je eigen klasse?

FrNo

Berichten: 3682
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:50

bliksemflits schreef:
FrNo schreef:
Even een vraagje, ik neem aan dat je flexibel mag starten, (zeg het graag als dat niet zo is)
Zou je dan in een week in je eigen klasse en een klasse lager /flexibel mogen starten? Ik ga er zelf vanuit van niet, maar als dat wel kan /mag, hoor ik het graag.


2x per week starten mag sowieso niet. Maar je mag toch überhaupt geen klasse lager starten dan je eigen klasse?


Dit geldt in ieder geval voor gewone wedstrijden :
Afbeelding

Texas02

Berichten: 4776
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:52

xRoossie95 schreef:
Mag je trouwens met touwteugels starten? Tijdje niet gestart omdat ik met bit rijden niet zo lekker meer vind en met kaptoom starten mag natuurlijk niet. Daar reed ik mee tot ik mn bitloze hoofstel had. En nu heb ik die en het lijkt me het meest praktisch om daar clip teugels voor te gebruiken. Maar die heb ik nu alleen in blauw touw. Geen leer. Is dat erg? Ik vond in het reglement dit;
8. Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén
enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan.
De teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.


Ik denk het wel, maar ik zou voor de zekerheid even de KNHS vragen.. Ze zijn altijd wel snel met het beantwoorden van vragen via Messenger, dat doe ik meestal.. Of even bellen :)

KirstenHorse

Berichten: 1294
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:52

N_B_N schreef:
Caritas schreef:
Goed zo, Evelyne en Kirsten. Ik had een 5 voor m'n volte cxc voor het galop aanspringen want dat deed meneer op eigen initiatief vlak voor x.
@NBN: je schrijft niet in met je combinatienummer maar met je relatienummer.



Bedankt voor je antwoord. Ik heb denk ik geen combinatie nummer, want ik koop dagstartpassen. Anders kan ik hem in ieder geval niet vinden :')


Zoals Caritas zegt gaat het dus niet om je combinatienummer, maar je relatienummer. Je relatienummer is gewoon jouw lidnummer bij de knhs als ik het goed uitleg. Heeft niks met startpassen te maken :) Als je in mijnknhs naar mijn gegevens gaat en bij algemeen op ‘meer’ klikt, zie je je relatienummer staan.

MyWishMax

Berichten: 25565
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:52

Maar ook op gewone wedstrijden rijd je 1 klasse ipv de 2e proef van de ander, nooit en en. Ik denk dat hierbij je dus echt maar 1 keer per week mag.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:53

bliksemflits schreef:
2x per week starten mag sowieso niet. Maar je mag toch überhaupt geen klasse lager starten dan je eigen klasse?

Jawel, je mag één klasse lager starten als je minder dan 5 winstpunten hebt in de hogere klasse.

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:55

MyWishMax schreef:
Maar ook op gewone wedstrijden rijd je 1 klasse ipv de 2e proef van de ander, nooit en en. Ik denk dat hierbij je dus echt maar 1 keer per week mag.

Dat hoeft toch niet?
Als jij L1+0 bent, mag je toch gerust 1 proef in B starten en 1 in het L1? Gebeurd regelmatig :j

Maar lijkt me in dit geval uiteraard niet van toepassing omdat je maar 1 proef per week mag filmen. Ik denk wel dat je gewoon de ene week B mag starten (als je nog niet aan 30 punten zit) en andere week L1 (als je daar nog geen 5 winstpunten hebt) bij wijze van spreke....

MyWishMax

Berichten: 25565
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:04

linda2008 schreef:
MyWishMax schreef:
Maar ook op gewone wedstrijden rijd je 1 klasse ipv de 2e proef van de ander, nooit en en. Ik denk dat hierbij je dus echt maar 1 keer per week mag.

Dat hoeft toch niet?
Als jij L1+0 bent, mag je toch gerust 1 proef in B starten en 1 in het L1? Gebeurd regelmatig :j

Maar lijkt me in dit geval uiteraard niet van toepassing omdat je maar 1 proef per week mag filmen. Ik denk wel dat je gewoon de ene week B mag starten (als je nog niet aan 30 punten zit) en andere week L1 (als je daar nog geen 5 winstpunten hebt) bij wijze van spreke....


Ja, maar geen 2 in het l1 en 1 in de b ;) je mag 2 keer per dag starten en hierbij 1 keer per week. Lijkt mij niet te veranderen met flexibel starten net als dat het normaal ook niks verandert aan de max. Dat bedoelde ik, maar ik heb mijn zin helemaal niet afgemaakt haha

FrNo

Berichten: 3682
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:07

linda2008 schreef:
MyWishMax schreef:
Maar ook op gewone wedstrijden rijd je 1 klasse ipv de 2e proef van de ander, nooit en en. Ik denk dat hierbij je dus echt maar 1 keer per week mag.

Dat hoeft toch niet?
Als jij L1+0 bent, mag je toch gerust 1 proef in B starten en 1 in het L1? Gebeurd regelmatig :j

Maar lijkt me in dit geval uiteraard niet van toepassing omdat je maar 1 proef per week mag filmen. Ik denk wel dat je gewoon de ene week B mag starten (als je nog niet aan 30 punten zit) en andere week L1 (als je daar nog geen 5 winstpunten hebt) bij wijze van spreke....



Dank voor je uitleg, zo had ik het ook verwacht. Maar ik wilde het graag zeker weten.

Queelens

Berichten: 8030
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:12

Hier vanmiddag ook na een tijdje weer eens gefilmd. Werd wel al een beetje schemerig (was tegen half 5) maar is gelukkig nog goed te zien. Hadden voor de zekerheid de baklampen aangezet en in de kerstboom langs de bak stonden de lampjes inmiddels ook aan. Het was echt een online proef de kerst/wintereditie :=

linda2008

Berichten: 4267
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:17

MyWishMax schreef:
Ja, maar geen 2 in het l1 en 1 in de b ;) je mag 2 keer per dag starten en hierbij 1 keer per week. Lijkt mij niet te veranderen met flexibel starten net als dat het normaal ook niks verandert aan de max. Dat bedoelde ik, maar ik heb mijn zin helemaal niet afgemaakt haha


Hihi helder! ;) mee eens :j

Texas02

Berichten: 4776
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:21

Queelens schreef:
Hier vanmiddag ook na een tijdje weer eens gefilmd. Werd wel al een beetje schemerig (was tegen half 5) maar is gelukkig nog goed te zien. Hadden voor de zekerheid de baklampen aangezet en in de kerstboom langs de bak stonden de lampjes inmiddels ook aan. Het was echt een online proef de kerst/wintereditie :=


Wel leuk en sfeervol met de kerstboom erbij!! <|-

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:04

N_B_N schreef:
Caritas schreef:
Goed zo, Evelyne en Kirsten. Ik had een 5 voor m'n volte cxc voor het galop aanspringen want dat deed meneer op eigen initiatief vlak voor x.
@NBN: je schrijft niet in met je combinatienummer maar met je relatienummer.



Bedankt voor je antwoord. Ik heb denk ik geen combinatie nummer, want ik koop dagstartpassen. Anders kan ik hem in ieder geval niet vinden :')

Bij een dagstartpas krijg je ook een combinatienummer :j

ola42

Berichten: 133
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:07

Ik heb ook nog niet online gestart maar wil het nu wel gaan doen hoor, duurt nog zolang voor we weer echt op wedstrijd kunnen! Maar wat mij niet duidelijk is welke proef je moet starten, ik neem aan dat je er niet zelf 1 uit mag zoeken?

Nibbit

Berichten: 10430
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:12

ola42 schreef:
Ik heb ook nog niet online gestart maar wil het nu wel gaan doen hoor, duurt nog zolang voor we weer echt op wedstrijd kunnen! Maar wat mij niet duidelijk is welke proef je moet starten, ik neem aan dat je er niet zelf 1 uit mag zoeken?

Heb je de info op de website doorgelezen? :D

Texas02

Berichten: 4776
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:15

N_B_N schreef:
Caritas schreef:
Goed zo, Evelyne en Kirsten. Ik had een 5 voor m'n volte cxc voor het galop aanspringen want dat deed meneer op eigen initiatief vlak voor x.
@NBN: je schrijft niet in met je combinatienummer maar met je relatienummer.



Bedankt voor je antwoord. Ik heb denk ik geen combinatie nummer, want ik koop dagstartpassen. Anders kan ik hem in ieder geval niet vinden :')


Bij mij staat het combinatienummer op mijn startpas. Deze kun je vinden in de mijn KNHS app, bij startpassen en dan op de naam van het betreffende paard klikken. Het combinatienummer staat dan direct bovenaan op de pas. Maar ik heb wel een startpas voor een jaar, dus ik weet niet of het bij een dagpas anders is..

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:37

Caritas schreef:
bliksemflits schreef:
2x per week starten mag sowieso niet. Maar je mag toch überhaupt geen klasse lager starten dan je eigen klasse?

Jawel, je mag één klasse lager starten als je minder dan 5 winstpunten hebt in de hogere klasse.


Dat wist ik helemaal niet, weer wat geleerd :D

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:44

Combinatienummer staat ook bij je uitslagen. Het heet dan configuratie. Met dagstartpassen krijg inderdaad ook een combinatienummer en dat nummer kom je nooit meer vanaf :') Paard wat ik nu rij heb ik 8 jaar geleden paar keer L1 gestart en we hebben gewoon ons oude nummer weer gekregen.

Ik ben toch ook wel heel benieuwd hoe het nieuwe platform werkt := misschien toch maar filmpje opnemen.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:53

In de kerstvakantie ga ik dit met mijn dochter ook eens doen. Zijn druk aan het oefenen voor het m2 kunnen we eens kijken hoe ver we er mee zijn. Wordt wel buitenbak want in de binnenbak staat precies een paal bij c :+

Getup

Berichten: 8380
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:23

Nibbit schreef:
ola42 schreef:
Ik heb ook nog niet online gestart maar wil het nu wel gaan doen hoor, duurt nog zolang voor we weer echt op wedstrijd kunnen! Maar wat mij niet duidelijk is welke proef je moet starten, ik neem aan dat je er niet zelf 1 uit mag zoeken?

Heb je de info op de website doorgelezen? :D



Proef nummers staan onder " bepalingen " op de website

Tilmar

Berichten: 3331
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:19

Ik heb me als jury aangemeld en alle informatie doorgenomen.

Ik hoef nu verder niets te doen? Er komen 'vanzelf' proefjes in mijn todo lijst?

Heb nog een paar vragen:
Zijn die statistics voor jezelf, of kan de KNHS die ook inzien? (geen probleem hoor, maar ik ben even benieuwd)
Kan je het protocol voor jezelf opslaan? Ik vond het wel leuk om ze te bewaren :o
Als je op je pc werkt, kan je dan de video ook op het 2e beeldscherm zetten? Tegelijk op de tablet en laptop lijkt mij ingewikkeld, of gaat dat wel?

Ben benieuwd wanneer ik dan de eerste krijg. Komende weken wel wat tijd door de kerstvakantie, dus laat het nu maar even op 10 per week staan.