[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:16

@Veertje ik rij bij Kring Rivierenland Oost! Sel.weds. zijn 3x in Bergharen

@Folani dat is niet fijn in een cross en heel veilig ook niet.. Fijn dat ze nu netjes bij je bleef en toch voorwaarts bleef!

@Marijkeee ook een mooie set, rustig en toch een terugkomend kleurtje!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:45

Daarom heb ik er in de cross een iets ander bitje in om het verantwoord te houden :')

Jouw jasje heeft zo'n mooie kleur Cheminee!

Ik heb een jasje van Spooks, een van de weinige jasjes waar ik niet in zwom :o
Donkerblauw met witte biesjes en patches op de elleboog.
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:22

Ja hij werd uitgebeld op dezelfde hindernis in allebei de rondjes. Stond ook naar de inrij baan toe en paard is wel beetje angstig voor tegenliggend 'verkeer' dus denk dat het ook wel alles bij elkaar was. We gaan van de week nog even terug naar die locatie om wat te trainen en dan weer positief verder. Was pas hun 2e keer B dus geeft ook niks.

Marijkeeee: Je set is zo ook heel mooi en rustig. Een nieuw dekje met navy rand is dan tzt misschien geen overbodige luxe. Ik houd zelf ook niet van teveel bling, maar subtiel vind ik nog wel leuk. Mijn nieuwe cap heeft het frame in bruin glitter. Op aanraden van 2 vriendinnen gekocht en ben er uiteindelijk wel heel blij mee maar had het zelf niet snel uitgekozen :=

Pantykous: Hier precies hetzelfde haha. Spullen maken niet de ruiter maar ik houd er wel van :Y)
CT is ook een heel fijn merk, wel aan de prijs maar ze hebben wel echt fijn spul.

Goldie: Spooks jasje staat je echt netjes! Als dat al lastig is ben je al blij dat het gewoon netjes zit ipv als een vuilniszak.

Voor wie het leuk vind, dit is de 'bling' cap dus.


Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:14

Ik ben ook nog steeds zo blij met mijn Kask cap. Fijn ding.

Afbeelding
Afbeelding
Ik start(te) zo en heb dan ook nog een lang donkerblauw oornetje met kobalt rand en bijpassend dekje :D
Maar de laatste keer dat ik mijn wedstrijd jasje aan heb gehad was volgens mij alweer vorig jaar december :+ Gaat ook nog wel even duren voordat ik weer in de ring verschijn gok ik..

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:56

Ik heb maandag mn eerste springles met mn eigen paard. December 2019 ben ik hard van hem afgevallen en daardoor ook in het ziekenhuis gelegen, dus met 1 rare sprong klap ik dicht en gaat er bij mij een knop om waardoor ik helemaal verstijf. Het springen thuis gaat nu aardig en zonder paniek dus de volgende stap is nu springles.

Best gek dat de hoogte, soort sprong etc mij op de Schimmel niks uit maakt :+ Bij ons in de buurt staan toch aardig hoog gebouwde L parcoursen en daar ga ik zonder gedoe zo over. Hopelijk kan ik met Jacco ook zover komen want hij kan best goed springen


Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:39

Oei dat is een nare val geweest dan! Begrijpelijk dat je daar lang last van gehouden hebt met springen.

Succes maandag, we horen graag hoe het gegaan is!

Jij hebt ook altijd mooie setjes Laura :D

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:52

Nu we het toch even over setjes hadden. Rijden jullie wedstrijden met een wit dekje of navy/zwart oid?

Ik eigenlijk altijd navy maar zag nu een hele mooie witte van Kentucky met bruin leren rand. Super tof bij bruin zadel denk ik. Alleen rijd ik dus bijna met een beige rijbroek, ik heb wel een witte maar die zit lang niet zo fijn.

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:26

Ik start zoals je hierboven ziet altijd eigenlijk met beige broek en wit dekje :+
Afbeelding
Hier zie het beter. Vind het bij springen/cross nooit storen eigenlijk haha

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:38

Ik heb een wat lichter blauw dekje met een donkerblauw randje. Niet een hele goede foto, maar misschien wel een beetje te zien zo
Afbeelding
Overigens is vosje van vibabu ook te zien op de achtergrond :))

Dressuur heb ik wel een witte voor, en cross in donkerblauw/oranje :)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:16

Ik spring tegenwoordig met een wit dekje. Back to basic _O-

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:03

Heb inmiddels al meer dan 6 jaar een offwhite sjabrak met groene rand erom. Had zelfde kleur ook voor dressuur, maar die is inmiddels vervangen voor wit met blauwe rand. Alle sjabrakken hebben mijn bedrijfslogo erop.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:16

@Elitedeux snap ik, dat kan veel vertrouwen kosten. Fijn dat het met het andere paard wel goed gaat en je met de ene weer bent gaan lessen!

Ik merk dat ik toch wel zenuwachtig ben voor de selectie aanstaande zaterdag. Heb dit paard alleen 1x BB gesprongen en toen merkte ik al dat de 90 cm duidelijk minder vlotjes ging dan de 80 cm. Verder nog nooit B gestart met hem, maar omdat de eerste selectie al is wil ik het toch proberen. Thuis en op les lukt het ook en hij heeft zo veel vermogen, maar had een fijner gevoel gehad als we op oefenspringen ook al vaker B hadden gedaan. Wordt ook nog eens zijn eerste indoor.
Ik maak me volgens mij echt druk om niks, maar ja. Het is inmiddels ook al weer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst op springwedstrijd ben geweest (met mijn vorige paard).
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 01-10-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:19

Logisch dat je dan wat spanning hebt toch! Probeer het gevoel van in de les te zoeken in je parcours, dat je jezelf vertrouwen geeft dat jullie het zeker wel kunnen en dan komt het vast goed.
In het ergste geval gaat het niet zo lekker en weet je dat je nog even moet oefenspringen op die meter, ook geen ramp!

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:33

SaraViavia schreef:
@Elitedeux snap ik, dat kan veel vertrouwen kosten. Fijn dat het met het andere paard wel goed gaat en je met de ene weer bent gaan lessen!

Ik merk dat ik toch wel zenuwachtig ben voor de selectie aanstaande zaterdag. Heb dit paard alleen 1x BB gesprongen en toen merkte ik al dat de 90 cm duidelijk minder vlotjes ging dan de 80 cm. Verder nog nooit B gestart met hem, maar omdat de eerste selectie al is wil ik het toch proberen. Thuis en op les lukt het ook en hij heeft zo veel vermogen, maar had een fijner gevoel gehad als we op oefenspringen ook al vaker B hadden gedaan. Wordt ook nog eens zijn eerste indoor.
Ik maak me volgens mij echt druk om niks, maar ja. Het is inmiddels ook al weer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst op springwedstrijd ben geweest (met mijn vorige paard).


Ik herken mezelf hier heel erg in! Maar ja, wat is je worst case scenario? Volgens mij valt er namelijk niets te verliezen.

Met mijn nieuwe paard heb ik tot nu toe ook maar BB oefenspringen gedaan, verder wat crosstrainingen en oefencross ook allemaal op 80/90cm niveau. Het gaat op zich best goed (altijd foutloos en dan zonder al te dramatische noodsprongen oid) en tijdens lessen springen we regelmatig rond 100-105cm. Wat best netjes gaat :) Ik heb ook nog zo'n onwijs lief (en ervaren) paard dat nooit weigert, nergens naar kijkt en altijd zijn best doet. Ik heb me dus vol vertrouwen voor B ingeschreven.... en toch zit ik nu heel erg heftig te stressen :+

Mijn laatste B is in 2012 of 2013 geweest en dat was zeker geen succes (verder dan hindernis 3 ben ik niet gekomen zeg maar, haha). Dus ik zit dagelijks te schommelen tussen "ik kan het!" en "god wat wordt het een ramp" :+

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:27

Ons debuut van zaterdag gaat niet door |( vanwege de aangescherpte Corona maatregelen is het hele concours afgeschaft... Onwijs balen want dit was de perfecte en waarschijnlijk ook laatste kans om officieel te starten in het springen ;(

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:51

Heb morgen wel concours, maar als je al die regels leest....

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:15

Ik heb ook morgen concours..
de locatie waar ik naartoe ga is altijd mega goed bezocht maar er zijn nu echt weinig starts..


Stomme corona :(

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:17

Wat jammer van de afgelaste wedstrijden!
Ik heb een dressuur wedstrijd, maar dat is ook al in afgeslankte vorm.

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:20

Lithya schreef:
Heb morgen wel concours, maar als je al die regels leest....


Hahaha ja ;) we doen er alles aan om het door te laten gaan!

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:41

Het is ook best lastig nu met alle aangescherpte regels om een wedstrijd te organiseren. Zit zelf dus in een organisatie ;) en paar weken geleden vergaderd en zouden we gewoon een vergelijkbare manier doen zoals voorheen maar zonder publiek en de kantine open ect.. maar nu kwam het bericht van de aangescherpte regels. Tja kantine moet dicht ect.. Dan moet je in een korte tijd bedenken hoe gaan we het dan doen? Hoeveel mensen kunnen we laten starten en hoe doen we het met de tijden, prijsgeld ect. Dus hebben we nu maar aanvangstijden en meer pauzes tussendoor voor parcoursverkennen. Ook om op die manier te voorkomen dat er te veel mensen tegelijk aanwezig zijn. Een aantal dat tegelijk mag inrijden/ inspringen. Ook al hadden we van te voren al een plan bedacht hebben we het nu toch weer aangepast. Maar we zijn al lang blij dat we het wel door kunnen laten gaan! want wie weet word het straks alleen maar strenger en mogen wedstrijden ook niet meer.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:06

Kan me heel goed voorstellen dat het lastig is als organisatie! En dat misschien lang niet iedere vereniging er zoveel tijd en moeite in stopt en dan liever annuleert. Ben heel benieuwd wat het er over blijft van het indoor seizoen.

Wij gaan volgende week rondje indoor oefenspringen met beide paarden. De week erop is wel een wedstrijd op die locatie tot nu toe dus duimen dat het allemaal goed gaat volgende week dan zal het voor hun ook beter inschatten zijn hoe de wedstrijd kan verlopen.

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:14

Ik zal morgenochtend zelf ook meedoen met de jonge paarden in de BB laag. Eerste keer weer na het ongeluk eind juli. Ben erg benieuwd hoe ze het op pakken! Thuis doen ze het top, maar op ander terrein is toch altijd weer aftasten.

Stiekem wel al een beetje angstzweet :+ maar heb er ook enorm veel zin in om weer eens op pad te gaan

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:50

Ik heb zondag een cross. Ook met tijdvak. 2 uur van te voren aanwezig en half uur na finish. Geen kantine etc
Ik vind het prima. Als het zo door mag gaan, gaan we er gewoon voor.

Succes allemaal!

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:50

Zeker leuk om weer op pad te gaan!

Beetje angst zweet mag best na paar maanden niet op concours toch. We horen graag hoe het gegaan is :D

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:19

Marijkeeee schreef:
Lithya schreef:
Heb morgen wel concours, maar als je al die regels leest....


Hahaha ja ;) we doen er alles aan om het door te laten gaan!


Ja dat is top en heb er echt bewondering voor, maar jeutje... ik mag mijn vader wel een stroomband om doen om hem te helpen herinneren