Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:16

Gefeliciteerd! Dan wordt het de volgende keer alleen maar makkelijker.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:17

Wat goed! Gefeliciteerd!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:21

Gefeliciteerd Noor! Fijn niet voor niets geweest ;)

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:27

Hoihoi

Leuk dat er weer leven in het topic is. Iedereen is lekker aan het trainen.

Mijn paard is 2 jaar geleden zwaar geblesseerd geraakt. Na een operatie, revalidatie bij een aquatrainer is hij sinds vorig jaar september weer in training. Daarna 2x psg gestart met beide keren rond de 64%. Begin juni heb ik gelijk inter2 gereden met ruim 63%. Fouten in een piaffe passage overgang, in de eners etc was ik heel tevreden. Volgend weekend start ik hem weer een keer.

Het lijkt nu dat we zijn management goed op orde hebben *klopt heel hard af*

Vanmiddag ga ik lessen. Mijn jonkie gaat dat ook mee trainen. Begin september hebben we Pavo.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:35

Wat gaaf dat je ook inter2 gestart bent. Het stikt straks van de GP ruiters in dit topic :D

Ik ga ongeveer dood van de zenuwen. Laat op de dag starten is echt niks voor mij en dan met een nieuw paard voor het eerst op wedstrijd is al helemaal een ding en dan wordt er ook nog noodweer voorspeld. Over een uurtje mag ik gelukkig richting stal en als ik dan heel rustig ga wassen en vlechten dan zijn we niet te vroeg daar. Als ik eenmaal bezig bent trekt de stress wel weer weg.

JiKaLeNiPau

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-08-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:51

Katja schreef:
Wat gaaf dat je ook inter2 gestart bent. Het stikt straks van de GP ruiters in dit topic :D

Ik ga ongeveer dood van de zenuwen. Laat op de dag starten is echt niks voor mij en dan met een nieuw paard voor het eerst op wedstrijd is al helemaal een ding en dan wordt er ook nog noodweer voorspeld. Over een uurtje mag ik gelukkig richting stal en als ik dan heel rustig ga wassen en vlechten dan zijn we niet te vroeg daar. Als ik eenmaal bezig bent trekt de stress wel weer weg.


Toi toi

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 14:58

Succes Katja! Blijven ademen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:29

Ik heb braaf ademgehaald en ik heb nog nooit zo genoten in een proef. Echt wat een paard!! Hij was super braaf en deed waanzinnig goed zijn best. Met losrijden was ik al dolgelukkig dat hij zo lief was en voor ik de ring in ging zei ik al dat mijn dag niet meer stuk kon. Maar in de ring was het gewoon nog veel gaver en ik had op een gegeven moment gewoon kippenvel omdat het zo goed voelde. En zo zag het er blijkbaar ook uit want we hadden 71,5%.
Dus als iemand me zoekt dan zit ik op mijn roze wolk.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:31

Katja schreef:
Ik heb braaf ademgehaald en ik heb nog nooit zo genoten in een proef. Echt wat een paard!! Hij was super braaf en deed waanzinnig goed zijn best. Met losrijden was ik al dolgelukkig dat hij zo lief was en voor ik de ring in ging zei ik al dat mijn dag niet meer stuk kon. Maar in de ring was het gewoon nog veel gaver en ik had op een gegeven moment gewoon kippenvel omdat het zo goed voelde. En zo zag het er blijkbaar ook uit want we hadden 71,5%.
Dus als iemand me zoekt dan zit ik op mijn roze wolk.


Ah wat leuk! Geweldig om te horen. Gefeliciteerd! Zweef ze nog even lekker op je wolk.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:36

Geweldig en gefeliciteerd Katja !! *\o/*

Wat gewoon blijven ademhalen al niet kan doen he }>
En dan ruim 71% rijden is niet mis. Dat zal er top uitgezien hebben.

Die roze wolk misstaat niet tussen alle donderwolken van deze avond ;)

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:44

Wauw Katja! Dat is nog eens een mooi begin *\o/*

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 23:01

Wat super gaaf. Je hebt er hard voor gewerkt! Gefeliciteerd

JiKaLeNiPau

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-08-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:43

Katja schreef:
Ik heb braaf ademgehaald en ik heb nog nooit zo genoten in een proef. Echt wat een paard!! Hij was super braaf en deed waanzinnig goed zijn best. Met losrijden was ik al dolgelukkig dat hij zo lief was en voor ik de ring in ging zei ik al dat mijn dag niet meer stuk kon. Maar in de ring was het gewoon nog veel gaver en ik had op een gegeven moment gewoon kippenvel omdat het zo goed voelde. En zo zag het er blijkbaar ook uit want we hadden 71,5%.
Dus als iemand me zoekt dan zit ik op mijn roze wolk.


WOW dat is nog eens een percentage. Blijf jij maar even lekker op die roze wolk zitten *\o/* *\o/* *\o/*

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:51

Wauw wat een geweldige score!! Geniet van je roze wolk!!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:01

Thanks allemaal! Ik vind het echt nog een beetje onwerkelijk maar wel heel erg gaaf.
Ik had al een keer gezegd dat dit wel een paard is die boven de 70% kan lopen maar ik had niet helemaal gedacht dat het gelijk de eerste keer al zou kunnen. Of beter gezegd dat had ik nooit gedacht.
Vanmorgen even de video bekeken en er is echt nog meer dan genoeg wat beter kan. Ik ging een stuk harder dan ik dacht dus wat meer rust komt het beeld denk ik wel ten goede en ik had hem wat te kort aan de voorkant terwijl ik dacht dat hij misschien wat te lang was. En daarnaast zaten er gewoon nog veel rommeltjes in de proef. Voor een gedeelte omdat ik de afstemming nog een beetje moet vinden maar ook omdat ik zelf na anderhalf jaar echt even de handigheid mis in het rijden van proeven en ook wat moeite had met concentreren aan het einde van de proef.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:06

Katja schreef:
Thanks allemaal! Ik vind het echt nog een beetje onwerkelijk maar wel heel erg gaaf.
Ik had al een keer gezegd dat dit wel een paard is die boven de 70% kan lopen maar ik had niet helemaal gedacht dat het gelijk de eerste keer al zou kunnen. Of beter gezegd dat had ik nooit gedacht.
Vanmorgen even de video bekeken en er is echt nog meer dan genoeg wat beter kan. Ik ging een stuk harder dan ik dacht dus wat meer rust komt het beeld denk ik wel ten goede en ik had hem wat te kort aan de voorkant terwijl ik dacht dat hij misschien wat te lang was. En daarnaast zaten er gewoon nog veel rommeltjes in de proef. Voor een gedeelte omdat ik de afstemming nog een beetje moet vinden maar ook omdat ik zelf na anderhalf jaar echt even de handigheid mis in het rijden van proeven en ook wat moeite had met concentreren aan het einde van de proef.


Wat leuk zeg! Wat voor paard is het? Heb je hem al lang?
Bijzonder hoe je gevoel toch zo anders kan zijn dan het beeld hè? Ik dacht vaak juist dat ik heel hard ging en dan zag het er nog mat uit.
Heb je een filmpje? Ben wel heel benieuwd.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:13

Ik ga wel vaker een tikkie hard en met deze dus ook. Met iets meer rust kan hij ook nog wat meer veer maken maar voor mijn gevoel werd het dan teveel zweefachtig maar daar zit het nog totaal niet in de buurt.
Het is niet mijn eigen paard en ik reed hem al af en toe voor de eigenaar maar sinds half maart rijd ik hem redelijk fulltime. Dat wil zeggen dat ik hem nu drie keer per week doe en de rest staat hij gewoon in de wei. Dat moeten we nog wel een beetje zien uit te bouwen maar dat moet met mijn eigen gezondheid ook allemaal lukken dus voor nu doen we het hier gewoon mee.
Het is een 9 jarige Sandro Hit die in Duitsland wel wat op Z2 niveau heeft gelopen.
Filmpje ga ik even met de eigenaar overleggen. Ik ben er nooit zo moeilijk mee maar met paarden van een ander vind ik het niet aan mij.

marjolein88

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:19

Zooo wat ontzettend gaaf Katja! Droom debuut!

Gister in Neerijnen gestart ik de hitte! Proef was beetje loom maar toch genoeg voor ruim 63% en met een 4e plaats net buiten de prijzen in de GP!
Toch heel tevreden !

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:53

Dat is inderdaad een nette GP score Marjolein! :D

Gefeliciteerd Katja, wat een top debuut!
Ik heb voorheen een Sandro Hit merrie gereden, helaas is die met pensioen gegaan als fokmerrie door een weideongeluk, maar zij was ook een heel gaaf paard om te rijden.
Ben benieuwd welke scores er gaan komen als jullie wel helemaal op elkaar afgestemd zijn! :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:05

Super netjes Marjolein. Ik moest die GP proef echt wel een keer of 10 rijden voor ik niet meer overal in mijn hoofd zat te vloeken omdat ik achter de feiten aan liep. Dus je scores gaan vast nog flink omhoog.

Over twee weken ga ik weer starten en dan de week erop nog een keer. Kijken of we daarin de afstemming kunnen vinden. Als het over twee weken ook zo goed gaat dan ga ik maar inschrijven voor het NK. Kan zomaar mijn eerste en laatste kans zijn om daar te rijden dus ik ben met liefde opvulling voor de rubriek.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:36

Fijn dat je er zo van genoten hebt Katja! Leuk begin zo :D
Ook netjes Marjolein, doe je toch even op dat niveau!

marjolein88

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:39

Katja schreef:
Super netjes Marjolein. Ik moest die GP proef echt wel een keer of 10 rijden voor ik niet meer overal in mijn hoofd zat te vloeken omdat ik achter de feiten aan liep. Dus je scores gaan vast nog flink omhoog.

Over twee weken ga ik weer starten en dan de week erop nog een keer. Kijken of we daarin de afstemming kunnen vinden. Als het over twee weken ook zo goed gaat dan ga ik maar inschrijven voor het NK. Kan zomaar mijn eerste en laatste kans zijn om daar te rijden dus ik ben met liefde opvulling voor de rubriek.



Ja het is nu ook nog steeds nog heel veel nadenken voor mij in de proef. En krijg soms ook nog niet alles op tijd voorbereid , dus daar ga ik komende tijd op focussen. En verder alles nog wat afwerken etc.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:54

Netjes Marjolein! Gefeliciteerd *\o/*

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:30

Het is gewoon een hele moeilijke proef. Logisch ook want het is niet voor niets GP maar het is ook lastiger dan je zou denken als je er naar kijkt. Als je hem gaat rijden merk je pas hoe weinig tijd je hebt voor alles en voor je het weet loop je de hele proef achter de feiten aan. Ik vind het aangalopperen echt een verademing dan heb je het heel even gehad.

FairLady_

Berichten: 1043
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Haarle gem. Hellendoorn

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:20

Marjolein knap hoor! Echt respect voor iedereen die GP rijdt. De U25 mensen noemen de GP niet de grote mensen GP die veeel moeilijker is

Vandaag werd ik gebeld door mijn ruiter (naast mijn kantoorbaan groom ik voor een para ruiter) of ik wilde rijden op het rijexamen van coach 5 volgende week. Na overleg met mijn vriend gaan we dat doen. Ik heb dan les van Jenny Schreven. Iemand ervaring met hoe zij les geeft?