[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:49

Zijn beide Good Fellow x Indoctro toch?

Ik heb het rijden rustig weer wat opgepakt, het is met werk nog te doen en dan kan ik ze mooi wat in conditie houden.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:58

Klopt Gomir.

Nog geen dubbele shiften nodig Gomir? Wij zijn vanaf vandaag weer rustig begonnen.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:04

Wel iedere dienst een extra dokter, maar omdat alle neventaken weggevallen zijn is het vooralsnog met hulp van een aantal vaste anesthesiologen goed op te vangen.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:26

Leuk Lithya!! volle familie van elkaar :)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:09

Hoe gaat het bij iedereen?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:52

Ik ben sinds februari van stal veranderd. Sinds dat coronagedoe geen werk maar gelukkig wel die regeling. Dus de tijd maar aan het gebruiken om jonge paarden zadelmak te maken. Nr 1 loopt inmiddels onder het zadel, nr. 2 gaan we volgende week op, nr. 3 gaan we volgende week mee beginnen. Verder heeft mijn paard er nog nooit zo strak in zijn vel uitgezien en is mijn tuig nog nooit zo mooi ingevet geweest...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:12

Hier zondag verhuisd van stal, paard verdwaald nu gewoon in der box.
Afbeelding

Tuig laatst ook gepoetst, het moest tenslotte wel allemaal knap mee :+

Was wel weer lekker aan het rijden, maar nu even geen behoefte om er op te zitten. Best wel even een ding zo'n verhuizing ook..

Nog steeds thuis hier, gaat gelukkig inmiddels wel langzaam de goede kant op. Binnenkort iig even koffie drinken met een paar collega's. Echt werken zit er nog niet in voor m'n gevoel, maar eerst maar weer eens heen. Volgende week weer overleg met de bedrijfsarts..

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:32

Haha mooie ruime stal Goldie!! heeft ze mooi de ruimte om lang en breeduit in te liggen ;)

@Anne: dat klinkt goed met het zadelmak maken van de jonge paarden! Gelukkig heb je die regeling!

Wat fanatiek van jullie om het tuig goed in te vetten. Dat heb ik nog niet gedaan.

Overdag ben ik op mijn thuiskantoor en soms langer dan ik normaal op kantoor zou zijn. Ook een beetje mijn dagen wisselen in tijden. Steeds vaker afspraken/ video vergaderingen op momenten dat ik anders een korte dag heb. Komt ook vaker voor dat ik bellend op het paard zit eind van de middag of avond. Maar het is even niet anders. Probeer dan wel een andere dag wat minder lang thuis te zijn. Moet nodig kijken naar wat verlof opnemen. Kreeg al een opmerking erover dat ik nog wel heeeeel veel uren heb staan. Vorig jaar wel wat vrij genomen vanwege bepaalde concoursen oid maar echt vakantie houden doe ik net echt aan heb altijd wel wat te doen. Maar nu weet ik het nog niet zo goed. Zit middenin een groot lopend programma regionaal dus moet het dit keer in de zomer wel wat beter plannen.

Voor de rest gaat het prima met de paarden. Paar weken geleden les gehad op stal en dan baal ik wel dat ik vervolgens niet op concours kan. Ging fijn! en dan heb ik er wel zin in om dat dan verder uit te werken op concours. Maar wie weet komt het nog dit seizoen.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:57

Mooie stal Goldie!
Gelukkig dat die regeling op gezet is Anne.. Wel fijn dat je dan nu de tijd kan benutten met de jonkies.
Dat herken ik wel van mijn stiefmoder op dit moment Marijke. Die zit nu bij een bedrijf wat zich in zet voor de ondernemers in Noord Holland. Nou die telefoon staat echt roodgloeiend de hele dag niet normaal.

Ik heb gisteren voor het eerst sinds 6 weken weer les gehad met Harvey. Ging goed maar het is wel een portret :+
Mickey staat nog steeds bij Jordy op stal. Ik zou nu namelijk eigenlijk 6 maand in Ierland zitten met Harvey.
Alleen is er nu ff geen plek bij mij op stal dus kan Mick pas 1 juni ophalen.
Corona heeft wel mijn 2 jaren plan in de war geschopt dus ben nu aan bedenken wat ik met Mick wil..

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:10

Fijn dat het met alle paarden goed gaat! Ik blijf mijne lekker doortrainen. Schimmel gaat binnenkort alleen weer bij de hengst en de ander staat te koop, dus ik moet even goed kijken wat ik zelf wil.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:23

Laura dit ben jij toch :))
Afbeelding

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:16

Hier helaas slecht nieuws. Paard heeft een ongelukje gehad en een blessure in zijn schouder. 6 weken boxrust met uitzicht op verlenging..

En dat nu ik mijn baan ook kwijt ben dankzij corona %)

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:09

Haha jaa echt super leuk dat ik gewonnen heb!

Oh nee wat kl*te zeg... Potverdorie Evelyn

Ik heb vandaag wel lekker rondje boomstammen gesprongen met Mick. En Jor heeft echt magie verricht. Zo braaf en makkelijk. Moest echt even omschakelen dat ik nu 'gewoon' kon rijden en hem kon vertrouwen.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:30

Sterkte! Wat klte...

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:16

Wat fijn zeg dat Mick zo opgeknapt is. Zou heel graag eens een lesje bij hem willen rijden.

Balen Evelyn! waar werk(te) je?

Ik heb skinds 1 maart een nieuwe baan. Gekke inwerkperiode gehad maar wel naar mn zin en proeftijd doorlopen dus mag blijven. Mag vanaf volgende week 2x per week naar kantoor maar daar is ook niet heel veel gevaar denk ik en heb een eigen kantoor. Zit je alleen met de airco die lekker kan verspreiden haha.

Mn gekke ID doet het zo fijn! Is de laatste maanden echt een paard geworden. Ik vind haar heel knap en ze is nog ontzettend lief ook. Lijntjes die ze een paar maanden terug niet durfde of kon springt ze nu met gemak en veel plezier dus ik denk dat mijn manier van rijden wel werkt :D Sinds een paar weken denk ik een flexibele pelham er in en heb nu weer gewoon controle. Heel fijn! Met de corona wel even behelpen want we mogen maar 5 kwartier per dag op stal zijn. Mn timemanagement is wel heel goed geworden :D

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:14

Ik werkte/liep stage bij een gemeente hier in de regio maar kan wel terug komen als de corona weg is.. Maarja hoelang duurt dat nog he...

In begin zag ik het als een vakantie maar nu mijn paard eruit ligt vind ik het verschrikkelijk.


Ik ben zeer benieuwd naar ID Nancy!! Ze is zo gaaf!

Wij hebben (gelukkig) geen corona rijden op stal. Het is sowieso al rustig en verspreid over de dag dus dat gaat goed

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:40

Geen idee hoe ik foto's kan delen

Zo heb ik dr gekocht. Het is dat het zomer was anders had ik er graag een dekentje op gedaan om de uitstekende botten te camoufleren. Valt op de foto nog mee. Ze had overal schaafplekken van een val en geen vet of spieren op dr botten.
https://www.instagram.com/p/BhJaNP7l5sx ... evm239tf0s
eerste keer springen was ook niet echt dat iemand er talent in zag
https://youtu.be/WE17jMKOMWg
Inmiddels springt ze best leuk en moet ik nog even wennen aan hoge sprongen. Ik vind 125 namelijk best hoog :)
https://www.instagram.com/p/B_sal4BDFWz ... va8at236q6

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:32

Poeh wat een verandering Vibabu! Wat zag je er in toen je haar kocht?

Mijn paardenhart jeukt alweer bij al deze posts.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:36

Die is mooi veranderd!!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:37

Ik denk dat ik haar gekocht heb op dr lieve oogjes :Y) en haar beweging. Ze zag er niet uit maar ik dacht dat ze wel heel knap kon worden. Heb er geen foto van maar ze is echt wel heel knap geworden <3 En heel fijn om mee te werken.
https://www.instagram.com/p/B3U56JgCL17 ... 2cxr1vbm31
Dressuur gefokt maar vind dat ze aardig uit de voeten komt met een sprongetje.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:00

Mooi is ze geworden vibabu!

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:22

Hoe gaat het met iedereen??

Afgelopen donderdag eindelijk weer een keer met 2 op pad geweest. Sinds eind februari waren ze niet meer van huis geweest. Daarom erg blij met een soort van nep wedstrijd. Altijd een mooie locatie en fijn rijden daar. Beide reageerden prima tijdens het inrijden en inspringen. 1 2x L gestart nou die was de eerste ronde het toch nog niet helemaal ermee eens. Maar had het eigenlijk ook wel verwacht dat ze eerst weer erin moet komen. Uiteindelijk met veel moeite bij hindernis 6 gekomen en toen was het allemaal prima en tweede ronde was het weer helemaal oke en sprong ze foutloos rond. Daarna de grote 2x M en die verraste mij eigenlijk wel. Sprong beide omlopen simpel foutloos rond :D helemaal blij mee!

Via via hoorde ik dat vanaf 1 juni wedstrijden weer mogelijk zijn voor winstpunten, maar niet voor klassement. Het is nog niet allemaal officieel maar de boel moet vanmiddag ingediend worden en ben benieuwd wanneer alles online staat op mijnknhs om in te schrijven.

Fototje :) de grote
Afbeelding

Afbeelding

De andere
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:37

Wat een pretkop heeft die eerste! Klopt wat je zegt, knhs is er druk mee bezig. Zou wel heel leuk zijn dat dat weer zou kunnen.
Mickey komt zondag eindelijk weer naar huis. Met Harvey ben ik heel hard aan het werk om hem helemaal weer parcours ready te krijgen. Hij bleef zo rennen/bokken na de hindernis dus ben nu met een andere trainer gaan rijden en het lijkt er eindelijk uit te gaan!

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:04

Hier even tegenslag, paarden doen het goed maar ik heb bij ongelukje in de wei beide polsen gebroken. Super onhandig en nu aan het wachten op operatie morgen. Voorlopig dus wel even uit de roulatie....

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:20

Zo dat gaat lekker Gomir, beterschap!!

Ikke braaf gisteren 2 concoursen opgegeven waar bij stond wel voor de punten, niet voor de prijzen, komen ze later dat de hele kalender ongeldig wordt verklaard. Lekker dan.