[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:14

gomir schreef:
Ik ben blij dat alles plat ligt, want we moeten echt de piekbelasting proberen te spreiden!
Verder ga ik wel zien of het lukt om de paarden in training te houden thuis of dat ik uiteindelijk alleen nog maar ga werken de komende weken...



Succes gomir!


Ondertussen heb ik ook koorts dus mijn paard heeft vakantie

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:42

Succes Gomir!! Voor jou is het dubbel knallen. Wij moeten nog steeds afwachten wat we mogen de komende tijd. Merk wel duidelijk dan mensen angstiger worden om een afspraak te maken. Zondag dienst, ben benieuwt.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 23:46

Jammer dat alles is afgelast maar wel begrijpelijk. Op m'n werk merken we het ook. KLM is een belangrijke klant en nu die van alles gaat schrappen qua vluchten etc gaan we dat vast nog goed merken.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:45

Iedereen hier nog fit?

Houden jullie de paarden nog in training of doen jullie even rustig aan? Tot 1-6 wordt het sowieso thuis trainen. Ik hou vooralsnog alles een beetje aan de gang zolang het te combineren is, maar heb de paarden die vol in het werk stonden uit voorzorg al wel geleidelijk wat afgebouwd. 2x/week is het streven voor de komende periode, of dat vol te houden is ga ik vanzelf merken :+

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:57

Pas goed op jezelf. 1 juni lijkt echt een eeuwigheid....

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:04

Ik laat het springen even liggen en schaal lekker dressuurmatig terug naar de basis..

op het werk is het druk en daarnaast gaan mijn examens gewoon door op basis van thuisstudie. Vergt wat discipline want ik heb nog nooit in mijn leven thuis een boek open gehad :=

1 juni voelt heel ver......

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:42

Ik ben ze dressuurmatig aan het doortrainen en voor mijn gevoel is 1 juni ook nog mijlenver weg :+

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:53

Train hem nu extra, de enige afleiding die er is na een dag rondhangen met een telefoon. 4-jarige ook aan het longeren. 3-jarige mag nog even een beetje pauze houden.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:57

Hier de 2 jarigen laten vrij springen en pak ik de anderen om de dag eigenlijk

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:02

Ik twijfel een beetje wat te doen met mijn merrie, of ik die laat staan in training of naar huis haal. Dure hobby zo als ze niet op concours gaan.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:53

Ik had Mickey al naar jordy gebracht want ik zou zes maanden naar Ierland vertrekken met Harvey...
Dus Mick is daar nog steeds want er is op dit moment geen plek op stal -O-
Harv rij ik wel gewoon door. Spring alleen wat laag om de routine erin te houden en te oefenen dat hij rustig moet blijven. Bos ga ik absoluut niet in nu, hij is niet braaf en ga t niet opzoeken :o

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:37

Ja ik twijfel. Ik ben zelf zwanger dus lang kan ik ook niet rijden, van training worden ze niet slechter maar het zijn wel pittige tijden zo.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:11

Wij zijn wel blij dat we 1 paard niet hebben weggebracht voor training/ wedstrijden/ verkoop ect (dat zouden we doen omdat 4 paarden eigenlijk te veel is voor mij naast het werk). Dus ik hou ze allemaal gangbaar maar kon afgelopen weekend wel merken aan de M/Z paarden dat ze wat over energie hebben en goed fris! ze zijn wel wat klaar met die rondjes in de eigen bak. Bijrijdster is zwanger en gestopt met rijden en dat is ook begrijpelijk! maar longeren doet ze nog wel. Dat scheelt in ieder geval toch en voor de afwisseling ook wel fijn.

De jonge paarden neem ik nu de tijd voor om ze wat verder te krijgen in de basis. Maar nu met de berichtgeving van gisteravond... heb ik ook wel zoiets van nog zo ver weg voordat we echt los kunnen. Maar aan de andere kant ik mag toch eerst alleen maar HC starten in BB/B dus wie weet heb ik ze dan wel eerder klaar voor het L. We zullen het wel zien.
Zal thuis wat creatiever moeten zijn met trainingen. Moet de bak nat maken want die is nu te droog geworden... ook weer zoiets.

Vraagje. Hoe doen jullie het met lessen? privé les aan huis? en ergens oefenrondje? dat mag niet denk ik? ook al ben je alleen? Mijn lessen op andere locatie zijn in ieder geval geannuleerd. Dat waren groepslessen met 3 per stuk. Maar ja de vereniging moest sluiten. Erg jammer... dus moet maar wat anders bedenken.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:17

Alleen 1 op 1 les is toegestaan. Ik sta op pension natuurlijk en de mensen die hier normaal al dagelijks lesgaven mogen nog wel komen. Maar een Jordy die dan 1x in de maand kwam mag niet.

Snap je twijfel Eva! Is duur zat allemaal helaas. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:21

Ik had al privé spring les en dat blijft dus ook gewoon doorgaan. Ik ga naar locatie toe.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:29

Heb thuis/ op stal (bij mijn ouders) niet mega veel materiaal, dus zal kijken of ik nog wat materiaal kan regelen en creatieve oplossingen vinden.

Momenteel aan het thuiswerken. Alles gaat tot nu toe nog gewoon door en lijkt bijna wel drukker dan anders.. beetje jammer haha.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:24

Ik heb ook niet veel materiaal hoor. Heb 4 balken in totaal, smal plankje, klein hekje en groot hekje.
Ik werk ook veel met autobanden, daarmee maak ik een cavaletti hoogte hindernisje. Heb er daar dus 4 van dan.
Verder werk ik dan ook nog wel eens met strobalen, of een zeil over de hindernis. Werk nooit in de hoogte thuis, altijd basis of leuke schrikdingen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:47

Geloof dat ik 14 of 16 staanders heb, daar zitten nog een aantal oude staanders bij en een sloot.

Leste al alleen, dat mag nog steeds. Dan blijft het wel wat zien.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:02

Hier zijn de verenigingslessen ook afgelast, er is niks gezegd over rijden met je paard op de vereniging maar bij andere verenigingen is het "verboden" dus ik neem aan bij ons ook. Op stal mag er niemand van buitenaf komen dus alle privé lessen zijn ook afgelast. Je mag wél weer voor een privé les naar ander terrein.

Stalgenootje heeft paar weken terug veel staanders, balken en een aantal hekjes opgehaald bij diegene met wie ze vroeger paarden had, die is helaas laatst overleden. Nu wel veel materiaal erbij (eerst konden we maar 1 oxer en 1 stijl maken) dus nu wel meer materiaal om te springen gelukkig :) Vooral met Jacco handig, dat je wat meer achter elkaar door kan springen.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:41

@ED: dat is wel mooi dat stalgenootje dat heeft gekregen. Kun je van iets verdrietigs weer wat moois maken :)
@Lithya: Zo dat is mooi wat staanders! Kun je vast wel wat leuks mee bouwen.

Verenigingen in de buurt zitten ook dicht. Zolang het dit weer blijft heb ik niets te klagen, dan red ik mij wel met de buitenbak.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:43

Klopt. Haalden dan wel eens een paar staanders en balken en dan gaat verzamelen best snel.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

Iedereen nog gezond en wel? Zag al een paar mooie veulens langs komen!

We zijn hier met de jonkies bezig. Ene nu met dubbele longe aan het longeren, andere zijn we al blij dat ze het rondjes lopen snapt, maar gaat ook steeds beter. Net de olijke tweeling om te zien, best lastig af en toe.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:34

Leuk Lithya! met de jonkies bezig :) hoe oud zijn de jonkies? 3?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:12

3 en 4

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:26

Familie van elkaar? dat ze daarom ook zo op elkaar lijken? Afstamming? :)