[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:52

Wat naar goldie. Hopelijk ga je je snel beter voelen!

Balen van de wedstrijden die niet afgelast zijn. Zeer vreemd.

Harvey maakt het naar omstandigheden goed. Hij was achteruit de sloot in gelopen en ik kon gelukkig op tijd eraf. Hij heeft wel wat verwondingen maar allemaal oppervlakkig. De zwelling is ook al een heel eind afgenomen!
Mag er dinsdag weer even op en woensdag komt de fysio voor hem :)

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:00

Marijkeeee schreef:
@Gomir: Nice dat Uno het zo goed deed!! helemaal super omdat het de eerste keer direct Z was.
Ireland was net een beetje sneller in de eerste manche dus die ging er met de deken voor de derde plek vandoor ;) Maar wij waren hier heel tevreden mee!

Citaat:
Ik was te laat met opgave voor de regio kampioenschappen, maar nu het vandaag niet doorgaat zag ik een bericht voorbij komen dat als ik het wil toch nog wel mee kan doen. Wel jammer dat het nu soort van tegelijk valt met de springwedstrijd in Drachten.
Ik zag het voorbij komen vanmorgen dus heb je direct getagd, aangezien ik wist dat je vorige keer net iets te laat was.
En dat je nog geen Z hebt gestart met de grote i.v.m. verkoudheid komt dus alleen maar goed uit ;)
Was jij van plan om in Drachten te starten? Ik heb één keer een berichtje voorbij zien komen, maar kan er verder maar weinig over vinden. Heb dus nog niets opgegeven.

Fijn dat het meevalt met Harvey Laura! Ik zag de foto ook voorbij komen op facebook, flink schrikken zoiets!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:35

Drachten wordt wel veel reclame over gemaakt, maar kon niets vinden qua kosten en of het 1 of 2 rondjes waren. Werd steeds door gelinkt zonder informatie te vinden.

Heb na mijn laatste rondje even pauze genomen met wedstrijden, maar niet met lessen.

Sterkte Goldi. Niet vastpinnen aan die drie maanden. Doe je ding, kijkt wel lukt en anders morgen weer een dag. Hopen op snel beter weer, buiten zijn is fijner dan binnen lijkt mij.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:03

Oei, wat heftig Laura! Gelukkig maakt harvey het goed.

Gisteren toch niet te springen gegaan. Achteraf wel een beetje spijt want toen ik op stal aankwam was de wind weg. Achja beter safe than sorry.

Volgend weekend heb ik ook de regio op de programma alleen twijfel ik nu of dat nog niet te hoog gegrepen is :Y)

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:38

Lithya schreef:
Drachten wordt wel veel reclame over gemaakt, maar kon niets vinden qua kosten en of het 1 of 2 rondjes waren. Werd steeds door gelinkt zonder informatie te vinden.


Op mijnknhs stonden de bedragen erbij. 20 euro volgens mij per paard. Maar dan heb ik het over de vrijdag. Dan is het M/Z/ZZ en finales. De beste zoveel gaan dan door naar de finale. Op zondag is er BB t/m M.
Voor de rest kan ik ook niet heel veel info vinden. Het staat wat verdeeld over meerdere websites.

@Gomir: Was wel de bedoeling om naar Drachten te gaan en voor de zaterdag ben ik gevraagd om hoekvrouw te zijn. Klopt komt mooi uit dat ik de grote nog niet Z heb gestart. Met die wil ik wel een gokje wagen op het FK.
Die Ireland toch!! is wel een snelle rakker volgens mij. Heb zo'n vermoeden dat zijn half zusje nog sneller is. Maar als ik dan filmpjes van hem zie, krijg ik wel hoop dat Kris toch ooit aan haar verstand krijgt om wat rustiger te gaan lopen.

@PL: AHHHH dat ik schrikken zeg van Harvey!!! Zulke grapjes moet hij niet te vaak doen :+

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:03

Sterkte Goldie en Laura.

Ik heb m'n eerste 2 rondjes weer gesprongen, niet helemaal tevreden over mijn eigen rijden maar wel 2 x foutloos. Schimmel was enorm sterk en fel, echt even iets waar ik weer aan moet wennen. Hou zelf graag de controle en moet er juist met mijn handen af blijven als ze zo fel is. Toch een stukje zenuwen waardoor ik teveel met mijn handen eraan zit en te weinig been. Kon merken dat ik ook wedstrijd ritme mis en toch nog een beetje angstig ben na mijn val van het andere paard. Zaterdag doen we weer een rondje L in Hellendoorn en verder ook nog wat andere wedstrijden op de planning staan. Kwestie van veel km maken weer :)

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:56

Netjes ED ! Het is eerst toch weer wat inkomen als je het een tijdje niet hebt gedaan en al helemaal na een iets minder leuke ervaring door de val van je andere paard. Inderdaad mooi wat kmers maken!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:29

Klopt! Dit is ook pas mijn 3e wedstrijd sinds anderhalf jaar met haar dus kan er ook niet teveel van verwachten nog. Of ik ben te kritisch door m'n perfectionisme }>

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:18

Vind het knap hoe je alweer rond gaat ED. Doe het je niet na

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:37

Donderdag les gehad van de eigenaar van de paarden. Heel bewust met mijn houding en zit bezig geweest en dat wierp vandaag z'n vruchten af. Vandaag foutloos en een volgprijs in een hele grote groep. Daarnaast al veel meer controle en zat ik er zelf minder met m'n handen eraan. Erg blij met dit resultaat :D

Verder nog mensen weg geweest of gaan?

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:46

Gefeliciteerd!

Ik was gister onverwacht jureren in drachten, was gezellig met Marijke en veel bekenden.
Woensdag lopen de paarden in balkbrug. Gupje in het l als hij maandag goed voelt (even vrij gehad ivm pech) en uno rondje in het m. Weer mooi even eenvoudig houden na de kampioenschappen in het z ;)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:36

Dat is fijn dat je meteen resultaat ziet van een training!

Ik doe morgen mee met de regio's

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:01

gomir schreef:
Ik was gister onverwacht jureren in drachten, was gezellig met Marijke en veel bekenden.
Woensdag lopen de paarden in balkbrug. Gupje in het l als hij maandag goed voelt (even vrij gehad ivm pech) en uno rondje in het m. Weer mooi even eenvoudig houden na de kampioenschappen in het z ;)


Ja was leuk! super bedankt voor het filmen en de hulp. Stiekem vond mijn vader het wel weer leuk om erbij te zijn. Hij was wel bekaf toen we terug kwamen. Dat was ook 1 van de reden waarom ik zoiets had van ik ga geen finale rijden, want zo lang houd hij het niet vol.

Leuk naar Balkbrug! ben erg benieuwd of het FK wel wat deelname krijgt omdat het soort van tegelijk is met Balkbrug.

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:05

Netjes ED!!

en hoe is het bij jou gegaan Cheminee?

Oh ja ik had in Drachten met beide 1 af, maar mocht uiteindelijk nog wel door naar de finale. Maar dat heb ik niet gedaan. Hoorde hoe laat dat was en in die tijd had ik ze alweer op stal staan en 1 van de jonge paarden gereden. Toen vond ik het wel prima geweest voor die dag.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:52

Lekker bezig weer ED. Fijn dat de les zo goed geholpen heeft!
Ik zou ene cross derby hebben met Mickey maar die was afgelast. Bak stond onder water :+ en zou sws niet gegaan zijn door de enorme windstoten hier gisteren.

Mooi resultaat Marijke!

En cheminee jij ging lekker zag ik op fb! Zo stoer hoe jullie het doen samen :D

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:15

Dit was een wedstrijd die ik nooit meer ga vergeten!
3e Keer M gestart waarvan voor het eerst 2 rondjes.. tijdens het parcours lopen had ik in mijn hoofd al 3 keer afgemeld :=

Gelukkig gaf mijn instructeur mij een schop onder mijn bips en wat nuttige tips.

Dit resulteerde in 1 rondje met een balk en een foutloos rondje met een 7e en 3e plek *\%/*

Ik heb nog nooit zo makkelijk rond gesprongen en de complimenten van publiek dat het er zo fijn uit en makkelijk uit zag is misschien nog wel het meeste waard <3

Afbeelding

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:13

@Cheminee: Netjes! dat zijn mooie resultaten!

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:42

Wat goed en wat een gave foto! :D

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:21

Super Che! Mooie foto ook!

Wij zijn gister in Balkbrug geweest, gupje liep superfijn, uno had haar dag niet helemaal.
Hoe ging die van jou vandaag pantykous? Zag haar op de lijst staan!

Volgend weekend nog naar Winschoten en dan op naar Indoor Tolbert. Het is dat het nog geen weer is buiten, maar van mij mag het outdoor seizoen wel weer komen :D

Marijkeeee
Berichten: 6294
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:08

Was van plan om zaterdag voor de eerste keer met alle 4 op pad te gaan. Afgelast natuurlijk!

Voor ons allemaal een wedstrijd pauze ;)
oké zonder gekheid! maar het is balen alleen begrijp het wel de voorzorgmaatregelen.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:14

Ja saai he?!
Heb maar extra cross training gepland! Dat is ook leuk

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:18

Ik ben wel blij met het aflassen :x

Ik lig namelijk zelf thuis met keelpijn en rillingen. Geen koorts. :')

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:19

Ik ben altijd verkouden.. Maar zal nu wel raar aangekeken worden als ik nog ergens kom _O-

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:07

Begrijp het zeker, maar vind het ook zeker jammer. Had net weer de moed gevonden om te starten.

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:06

Ik ben blij dat alles plat ligt, want we moeten echt de piekbelasting proberen te spreiden!
Verder ga ik wel zien of het lukt om de paarden in training te houden thuis of dat ik uiteindelijk alleen nog maar ga werken de komende weken...