[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:40

Mag echt niet uitmaken of je 5 of 10 meter wijkt. Je krijgt geen extra punten als je 10 meter wijkt. Let wel op dat als je op het laatst net een fout maakt wordt er geen rekening mee gehouden dat je al voorbij die 5 meter was. Ook bij 10 meter moet je daarna recht worden.
Wel zien ze graag dat je beide kanten ongeveer evenveel wijkt, officieel moet het gewoon per onderdeel gepunt worden maar ja .....

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:42

oke het recht worden lekt ons juist goed maar dan doe ik gewoon max 7m

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:43

Als je 5 mooie meters hebt geweken zou ik rechtuit gaan. Daarna kun je het cijfer alleen maar lager maken mocht hij dan bijvoorbeeld over de schouder wegvallen.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:56

Ik zou voor jezelf even kijken wat het voordeligst is. Mijn paard wijkt de laatste meters vaak beter, dus ik wijk vaak wat meer. Ik maak hem wel na 7-8 meter recht om duidelijk te laten zien dat ik de oefening zelf inzet en beëindig.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:00

Bovenstaande doe ik ook, liever niet helemaal tot de bakrand en goed, dan tot de bakrand en net een scheef laatste stukje omdat ze dan wat aan de bakrand plakken.

Gaan er dit weekend nog mensen op pad?

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:22

Ik voel per keer wijken aan wat het beste voelt maar tot nu tussen de 5 en 6/7m, juist om het rechtrichten.
Ik ga zondag weer op pad, had gister goede les dus ik heb er wel veel zin in!

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:34

Succes Danique!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:52

Wij hebben zondag ons debuut in de L1. Ben heel benieuwd hoe het gaat. We zijn er wel klaar voor naar mijn idee *\o/* Verder nog mensen op pad?

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 01:11

ginatje schreef:
Wij hebben zondag ons debuut in de L1. Ben heel benieuwd hoe het gaat. We zijn er wel klaar voor naar mijn idee *\o/* Verder nog mensen op pad?

Spannend, maar dat gaat met die super punten in de B vast goedkomen, en anders de volgende keer wel!

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:33

Succes met starten dit weekend!!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:09

ginatje schreef:
Wij hebben zondag ons debuut in de L1. Ben heel benieuwd hoe het gaat. We zijn er wel klaar voor naar mijn idee *\o/* Verder nog mensen op pad?


Succes en ben benieuwd hoe het gaat! *D
Ik heb het L1 debuut volgende week en het gaat na de vorige wedstrijd super slecht :D hopelijk trekt het deze week weer bij.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:21

Welkom voor de nieuwe mensen in het topic! Op naar mooie L1 wedstrijden.

Wat betreft wijken, er staat minimaal 5 meter dus mag ook meer zijn. Al laat ik zelf liever een goed stuk zien minder ver wijkend, recht stellen en rechtuit. Maar voor iedereen is het anders natuurlijk.

Bij mij gaat t wijken prima, galop is gelukkig ook sterk geworden en het aanspringen gaat goed. Daar had hij heel lang wat problemen mee, en schoot vaak weg bij de hulp naar galop. Gelukkig na veel trainen is hij daar al enorm sterk in geworden.

Alleen het verruimen is nog wat lastig, dus daar gaan we de komende tijd lekker mee aan de slag. Nog 4 weken te gaan en dan mogen wij ons debuut gaan maken.
Ik heb er wel erg zin in.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:21

Ik zou niet het risico nemen dat paardlief bij het laatste stukje wijken op de hoefslag 'valt' dus voor mij is het inderdaad 5-7 m en dan rechtmaken.


Hier hadden wij vandaag weer wedstrijd. Paard was tijdens het losrijden echt erg fijn, super scherp op been, zit, teugel hulpen dus was voor mij wel even omschakelen. Normaal kan ik vrij veel flikken qua hand (per ongeluk iets harder inkomen bv), maar dat kon vandaag echt niet := .. Proef 1 was mevrouw nogal onder de indruk. Paard naast ons schrok erg en schoot er vandoor en Vera vond het wel een goed idee om daarin mee te gaan, dus opgefokt + onder de indruk = heeeel snel lopend paard wat niet even goed meer reageerde op de fijne hulpen. Dus dat was vooral crisis management hahaha Toch nog een winstpunt gereden 181,5

Proef 2 stond ze er veel fijner aan, meer rust. En dit was te merken. 192 punten.

Afgelopen twee weken hebben we erg gewerkt aan het verruimen. Hier hadden we vorige keren 5-6 en voor. Nu hadden we een 8 voor stap verruimen (YES) een 7 voor de draf verruimen (Hoezee) en oké een 6 voor de galop verruimen, maar dat vind ze ook gewoon nog echt heel moeilijk.

Nu even niks op de planning staan. Wil september wel weer starten, maar moet even kijken waar.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:23

Mooie punten! Fijn dat beloond wordt waar je hard op hebt getraind!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:25

Dankjewel!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:14

Mooie punten!

Iedereen vandaag ook succes.

Ik zou a.s zondag eigenlijk mijn 1e wedstrijd na een zomervakantie ( we hebben ongeveer 2 maanden geen wedstrijd gereden) maar doordat Calice wat stijf loopt en niet helemaal lekker los is besloten om hem af te zeggen en nog even lekker door te trainen.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:29

Oh zit hij ergens vast oid? Niet fijn maar soms doet even trainen wonderen.

Ik had vandaag een matige en een goede proef. Beloond met 186,5 en 201 en een 3e prijs in de L1/L2! Gaat lekker zo!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:37

Ze laat niet helemaal los vanuit haar rug. ze heeft verder nergens last van alleen zodra ze wat stijver is laat ze wat moeilijker los en wilt ze niet geheel soepel lopen.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:48

Ons debuut zit er ook op. Echt super fijn kunnen rijden, alleen de galop verruimen ging de mist in. Dit had ik al wel verwacht want dit doet ze thuis ook, ze vliegt echt vooruit als ik mijn kuit aanleg maar terug komen is nog lastig. Hier hadden we ook in beide proeven 5'en voor omdat ik haar niet vloeiend terug kreeg :+ Verder echt heel tevreden zo voor de eerste keer. Helaas vond de jury onze proeven minder goed dan ik, we werden 2e van de 9 met 190 punten en 191 punten. Toch prijs en twee winstpunten dus nu zijn we officieel L1.

Volgende week mogen we voor de laatste keer B starten op de hippiade :)F In september heb ik weer een wedstrijdje ingeschreven in de L1.

Netjes Danique, mooie punten!! Fijn dat je gevoel ook beloond wordt met 201 punten!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:56

@Danique07 wat een groot verschil in de punten! Voelde dat ook zo?

@ginatje ach 190 en 191 zijn toch ook al hele mooie punten? :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:16

Loes1996 ja zeker en ben ik ook heel blij mee, alleen de punten klopten niet echt met mijn gevoel. Maar dat kan wel eens gebeuren :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:57

Er zijn genoeg die tekenen voor die punten hoor! Ik had ze ook voor mijn debuut, maar ik blijf dan hangen in kleine foutjes, waardoor ik het gevoel heb dat de punten dan veel te hoog zijn.

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:45

Loes1996 schreef:
@Danique07 wat een groot verschil in de punten! Voelde dat ook zo?

@ginatje ach 190 en 191 zijn toch ook al hele mooie punten? :)


Ja klopte zeker. Ik had echte stuurfouten en ik denk dat ik te strak had aangesingeld, tussen de proeven door snel de singel een gaatje losser en toen liep hij weer zoals hoe ik gewend was.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:30

Loes1996: Jammer dat ze in je eerste proef dan zo opgefokt werd terwijl het losrijden zo fijn ging. Toch knap dan alsnog een winstpunt. En ook fijn dat als je dan een betere 2e proef rijdt dat dat dan ook beloond wordt in je punten. En ook fijn dat je merkt dat je betere punten krijgt voor dingen waarop je geoefend hebt, dat is toch echt een beloning voor je trainen he!

Danique07: Mooie punten! Kwam het overeen met je gevoel dat je 2e proef zoveel beter was? Ik had vorige keer 201 en 185,5 punten, 2 verschillende juryleden. Voor mijn gevoel waren het 2 vergelijkbare proeven dus ik vond die 15.5 punten verschil wel een beetje vreemd. Die 1e jury had mij ook de hoogste punten gegeven van de hele avond maar er stond eigenlijk geen commentaar op dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat hij zo goed vond. De 185,5 punten kwamen meer overeen met mijn gevoel. Ik klaag niet over 201 punten hoor :D maar het kwam een beetje out of the blue.
(lees nu in je laatste reactie dat het klopte met je gevoel, dat is wel fijn en ook fijn dat je het opgelost kon krijgen.)

Ginatje: Heel veel succes op de Hippiade! Dat je daar mag starten zegt wel dat de B goed ging bij jullie! Ik snap dat dan 190 punten wat laag kan voelen maar alsnog heel goed hoor :D en ook nog prijs. Maar heel veel succes!


Ik ga komend weekend een weekendje weg met mijn verzorgpony! Ik ga altijd onder de man naar wedstrijd, daarom startte ik ook met dagpassen omdat dat maar heel weinig voor kwam. Maar nu hebben ze op ongeveer 2 uur (rustig) rijden een wedstrijd waar je zowel op zaterdag als op zondag kan starten. Ik heb dicht bij het wedstrijdterrein een B&B gevonden waar zowel Vera als ik kunnen ovenachten! Dus nu gaan we zaterdag rustig heen met mn vader op de mtb erbij. Dan rijden we de wedstrijd, overnachten daar, rijden op zondag weer wedstrijd en daarna weer terug naar stal! Een beetje spannend maar ook super leuk en ook gewoon dat ik dit allemaal mag van de eigenaresse!

En ik heb toch ook maar besloten om toch een jaarpas te kopen. Komend weekend dus 2 wedstrijden en laat nou het weekend daarna precies hetzelfde zijn maar dan in het dorp erna! Dan mag ze op die manege blijven overnachten en slaap ik gewoon thuis en kunnen we ook weer op zaterdag en zondag starten!

Dus zo start ik bijna nooit en nu in 2 weekenden beide dagen! En met zoveel proefjes kun je ook eens wat gaan uittesten. Ik rij altijd erg netjes maar een beetje saai. Dus nu kan ik eens gaan testen wat het doet als ik wat gedurfder ga rijden zonder dat ik gelijk voor een aantal maanden mijn proef verknal. Dus ik ben benieuwd waar het naar tot gaat lijden.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:38

Fleury wat een slim idee! En tegelijk bedenk ik hoe makkelijk ik het heb dat ik mijn bijrijdpaard en de Brijbewijs vrachtwagen altijd tot mijn beschikking heb. Zeker wat uitproberen als je de kans krijgt! Je zou zo maar eens door de L kunnen zijn aan het einde van de weekeindenden! Succes!