Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Jortje

Berichten: 4198
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:57

Ik heb er ook helemaal zin in! Afgelopen week aardig wat spullen binnengekregen om het leuk in te kunnen gaan pakken :D M'n vriend zegt nu steeds 'is dit ook weer voor die boeken in december?' :')

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:25

Ik heb mij toch ook aangemeld. Heb er nu al zin in! Heb nog niet echt een verlanglijstje maar daar ga ik vanaf nu opstarten :j

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:08

Oooooh wat twijfel ik.

Het vorige topic heb ik (stil) met zoveel plezier gevolgd! Maar ik ben zo bang dat ik geen leuk pakket weet te maken voor degene die ik zou krijgen. En ik ben ook niet altijd even actief... Moeilijk moeilijk! Ik ben ook zo'n eeuwige twijfelaar :')

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:12

Fortitude schreef:
Oooooh wat twijfel ik.

Het vorige topic heb ik (stil) met zoveel plezier gevolgd! Maar ik ben zo bang dat ik geen leuk pakket weet te maken voor degene die ik zou krijgen. En ik ben ook niet altijd even actief... Moeilijk moeilijk! Ik ben ook zo'n eeuwige twijfelaar :')


Scheelt dat we dit jaar ook een app groep hebben voor als je tussendoor even snel wat wil vragen aan je "lootje" ;)

Als je een overzicht hebt van wat je zoal gelezen hebt en hoe je dat zou beoordelen kun je door het jaar heen een verlanglijstje vullen waar deels uit gekozen kan worden en uiteraard kunnen we allemaal helpen met meedenken ;)

Marjo

Berichten: 37259
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 11:02

Citaat:
Aanmeldingen
  • Marjo
  • Ynskek
  • Lielle
  • M_D_H
  • MarloesHJ
  • Lolacabana
  • Cynn
  • Fem
  • Buffelduke
  • Lau07
  • Naomi_Jortje
  • Sirius_
  • sanne1992
  • Dorus
  • ryukapple

Aanmelden kan nog t/m 31 januari 2024. Zie de OP voor meer informatie

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:35

Ben nu langzaam aan bezig met een adventskalender wishlist te maken :o

Niet als verplichting om die te kopen voor mij maar die boeken zal ik in ieder geval niet zelf kopen dit jaar ;)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14479
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:48

Zo'n lijst heb ik ook gemaakt. :j dan heb ik voor mezelf in ieder geval een restrictie dat ik bepaalde boeken niet zelf mag kopen. Heb ook een kort lijstje met boeken die ik al vooruit heb besteld, inmiddels vind ik die lijstjes van GoodReads best handig _O-

Lau07
Moderator

Berichten: 1585
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:44

Ik ben ook bezig met het maken van een verlanglijstje. Ik zie het vooral als een richtlijn voor de maker van mijn kalender om een beetje een idee te krijgen van boeken die ik graag zou willen lezen.

Voorlopig ben ik nog druk bezig met het lezen van de boeken uit de 2023 kalender (Marjo, wat heb je me aangedaan met de Shadow & Bone serie, ik ben echt helemaal verkocht en probeer nu alles zo snel mogelijk uit te lezen! :D) en heb ik nog de hele Throne of Glass boxset klaarliggen (en nog zo'n 40 andere boeken om te lezen) om me voorlopig zoet te houden, dus ik ga proberen om dit jaar geen nieuwe boeken te kopen. :o

Ik ben ook begonnen met inventariseren wat ik allemaal in huis heb en nog niet heb gelezen, maar wat een rotklus is dat zeg. Ik ga proberen om dat deze week allemaal te doen zodat het duidelijk is voordat de eerste boeken worden gekocht. :D

Dieuwke_
Berichten: 4551
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:10

Misschien is een barcode scanner een idee? Zie hem veel bij de booktok Tiktokkers voorbij komen :))

Ik ga dit jaar toch maar even meelezen in plaats van meedoen. Ik ben momenteel te druk met andere dingen. Maar ik vind het zo leuk om te zien wat iedereen maakt en krijgt <3

Marjo

Berichten: 37259
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 17:13

Ik heb dit weekend ook mijn GoodReads eens flink uitgeplozen. Het is nu wat accurater allemaal :')

Jaa Shadow & Bone is goed he Lau *\o/*
Dat wordt dus ook Six of Crows duology en King of Scars duology :P

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:54

Ik heb via Amazon een lijst gemaakt speciaal voor dit topic. Er staan ook een hoop onbekende titels op in het fantasy genre waarvan ik hoop dat ze leuk zijn. Maar ergens vind ik het wel spannend, aan de ene kant wil ik graag mijn interesses verbreden, en vind ik het leuk om een mix te krijgen, aan de andere kant hoop ik vooral leuke boeken te krijgen <3 maar het een sluit het ander niet uit natuurlijk :D

Naomi_Jortje

Berichten: 4198
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:56

Succes iedereen met inventariseren!
Ik had in november/december welgeteld één boek gelezen :o Maar afgelopen week niet fit geweest en de vier boeken in de Kate Marshall serie van Robert Brynda achter elkaar gelezen. Dan weet ik ook meteen weer hoe ontspannend een boek lezen is, maar vaak gewoon geen tijd voor...

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 00:00

Ik zal ook nog mijn lijst eens gaan updaten en aanpassen. Heb er vooral veel uit verwijderd :+ dus nu weer aanvullen de komende maanden.

Heb er alweer zooooo veel zin in! Heb ook met mezelf afgesproken dat ik dit jaar eigenlijk geen boeken meer mag kopen dus hopelijk lukt dat!

Lau07
Moderator

Berichten: 1585
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:24

Oooh, een barcode scanner is een keigoed idee! Eens even kijken of ik die ergens op de kop kan tikken. Ook een leuk cadeau voor in de kalender trouwens (mits hij niet te duur is) :D

Marjo, Six of Crows heb ik al in de kast staan, dus ik ga de King of Scars Duology op mijn wishlist zetten voor dit jaar :)

Naomi_Jortje, ik moet ook echt tijd blokken om te lezen. En als het dan een tijdje niet lukt door drukte vergeet ik ook gelijk weer hoe fijn en ontspannend het is. Hopelijk ben je inmiddels weer helemaal in orde!

Ik ben benieuwd of er vandaag op valreep nog nieuwe aanmeldingen komen *\o/*

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:59

Naomi_Jortje schreef:
Succes iedereen met inventariseren!
Ik had in november/december welgeteld één boek gelezen :o Maar afgelopen week niet fit geweest en de vier boeken in de Kate Marshall serie van Robert Brynda achter elkaar gelezen. Dan weet ik ook meteen weer hoe ontspannend een boek lezen is, maar vaak gewoon geen tijd voor...


Heel herkenbaar. Ik zit nu even in een dipje. Ben druk met andere dingen, verhuizen, omaatje ziek etc. Dan heb ik echt weinig concentratie om te gaan lezen. Ben inmiddels in 3 boeken begonnen en weer gestopt. Het lukt even niet haha.

Ik ben ook heel benieuwd of er nog meer aanmeldingen komen!

Dorus

Berichten: 13227
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:01

Lau07 schreef:
Oooh, een barcode scanner is een keigoed idee! Eens even kijken of ik die ergens op de kop kan tikken. Ook een leuk cadeau voor in de kalender trouwens (mits hij niet te duur is) :D

Volgens mij zag ik gisteren dat de Goodreads app een dergelijke functie heeft. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, want ik heb geen boeken toe te voegen momenteel.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:05

Als jullie kijken naar het lijstje deelnemers dat Marjo de 27e geplaatst heeft is er dan iemand die jullie voorkeur heeft om de kalender voor te maken?

Naomi_Jortje

Berichten: 4198
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:21

Ik vind het prima om iemand te krijgen die ook ebooks wil ontvangen, daar heb ik voldoende inspiratie voor :)

@Buffelduke ja en het stomme is dat ik dan wel doelloos ging zitten scrollen op m'n telefoon, maar gewoon niet de concentratie had om te lezen. Terwijl toen ik vorige week even goed doorzette het juist veel ontspannender was.

ryukapple

Berichten: 1784
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:23

Ik heb niet echt een voorkeur voor iemand. Iemand die e-books wil lijkt mij minder en mocht iemand alleen maar non-fictie willen zou ik dat ook wel lastig vinden. Maar verder vind ik het ook wel leuk om mij in andere genres te verdiepen.

MarloesHJ

Berichten: 2476
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:30

Ik heb niet echt een voorkeur voor een specifieke persoon, alleen liever niet iemand die e-boeken wilt hebben en liever ook niet iemand die een voorkeur heeft voor genres die ik niet ken. Maar dat had ik geloof ik ook in mijn aanmeldbericht gezet.

Gisteren heb ik een aantal boeken toegevoegd op Goodreads aan mijn Bookish Advent lijstje. Boeken waarvan ik ze verwacht niet te kopen dit jaar. Ik kan alleen niet beloven dat ik geen boeken koop (buiten dat lijstje om dan) omdat ik wel echt veel lees. Maar ik koop vooral digitaal om zelf te lezen en boeken die goed bevallen zijn de enige die dan in de kast mogen staan:)

Dorus

Berichten: 13227
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:50

Ik ga heel veel research moeten doen dus het lijkt mij handig om met iemand gematcht te worden die al een goed idee heeft van wat hij wil of in welke hoek ik het zou moeten zoeken.

Ik heb an sich geen probleem met ebooks geven, ik kan daar wel iets creatiefs omheen verzinnen om toch een mooi cadeau te hebben om uit te pakken en in display te zetten, maar ik heb echt geen idee hoe ik die digitale bestanden dan op het moment van uitpakken bij die persoon kan krijgen. Dus wat dat betreft liever niet.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10448
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:54

Ik kan ook niet beloven dat ik niks koop. Ik ben aan het proberen een 52 book challenge te doen. Daar heb ik een lijst voor gemaakt met een deel boeken die ik al in bezit heb om te gaan lezen maar ook een aantal boeken die ik nog niet in bezit heb. 2 daarvan heb ik wel op mn wishlist voor de kalender gezet maar de rest van de boeken die ik uitgekozen heb zal ik tzt echt zelf gaan kopen ander kom ik niet uit :oo

Die lijst heb ik geplaatst in het Welk boek lees je nu topic. Ik zal de boeken die daar op staan ook in een losse want to read lijst op goodreads zetten.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14479
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:00

Dorus, ik heb een (lang) apart lijstje met boeken op de wishlist staan waar ik zelf vanaf blijf. Diverse genres staan erin, dus wellicht dat het je makkelijker maakt op die manier? Hoef je, je zelf niet helemaal op nieuwe genres te storten en te zoeken naar wat past, maar leer je misschien zelf ook nieuwe boeken kennen die je in de toekomst zelf ook leuk zou vinden.

Ik denk dat ik voor Sirius_ wel een leuk divers fantasy/histo romance/thriller gevarieerd pakket zou kunnen maken. Daarnaast kom ik met regelmaat in Almere, dus dan zou ik het ook zelf kunnen afleveren. Minder gedoe met zo'n groot pakket opsturen.
Maar ook bij Marjo heb ik erg leuke ideeën in mijn hoofd..

Ik heb er in ieder geval al veel zin in :D

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:17

Dorus schreef:
Ik ga heel veel research moeten doen dus het lijkt mij handig om met iemand gematcht te worden die al een goed idee heeft van wat hij wil of in welke hoek ik het zou moeten zoeken.

Ik heb an sich geen probleem met ebooks geven, ik kan daar wel iets creatiefs omheen verzinnen om toch een mooi cadeau te hebben om uit te pakken en in display te zetten, maar ik heb echt geen idee hoe ik die digitale bestanden dan op het moment van uitpakken bij die persoon kan krijgen. Dus wat dat betreft liever niet.
Dorus de eerste keer dat ik een boek moest uitzoeken ben ik op YouTube gaan kijken, daar zitten heel veel ‘booktubers’.
Gaandeweg kom je leuke kanalen tegen waar je zelf inspiratie vandaan kunt halen (zo ben ik echt weer aan het lezen gekomen) maar ook als je gewoon zoekt op bijvoorbeeld fantasy recommendations of een ander genre.
Mijn tbr lijst wordt zo nog wekelijks aangevuld :D

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:18

Cynn schreef:
Dorus, ik heb een (lang) apart lijstje met boeken op de wishlist staan waar ik zelf vanaf blijf. Diverse genres staan erin, dus wellicht dat het je makkelijker maakt op die manier? Hoef je, je zelf niet helemaal op nieuwe genres te storten en te zoeken naar wat past, maar leer je misschien zelf ook nieuwe boeken kennen die je in de toekomst zelf ook leuk zou vinden.

Ik denk dat ik voor Sirius_ wel een leuk divers fantasy/histo romance/thriller gevarieerd pakket zou kunnen maken. Daarnaast kom ik met regelmaat in Almere, dus dan zou ik het ook zelf kunnen afleveren. Minder gedoe met zo'n groot pakket opsturen.
Maar ook bij Marjo heb ik erg leuke ideeën in mijn hoofd..

Ik heb er in ieder geval al veel zin in :D

Ik hou van een divers pakket <3 :D

Ik heb niet een directe voorkeur. Iemand die romans leest wellicht, zowel historisch als modern. Daar ben ik het meest in thuis. Maar ik wil mij ook graag in andere genres verdiepen. Non fictie is niet mijn ding.