Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:46

Wij kunnen altijd kiezen tussen een verrassingspakket of doneren aan een goed doel. Heb het dit jaar weer aan Blijdorp gegeven, want mijn werkgever is uitermate kundig in het uitzoeken van stomme eindejaarsgeschenken. Vorig jaar was het een soort opbergbox... Heeft ook 'maar' een waarde van 25 Euro, dus dan geef ik het toch liever aan de dierentuin. Ben toch bezig met ontspullen.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:54

Ik heb nog geen kerstpakket. Weet ook niet of wij die krijgen, net overgestapt van werkgever. Ik zit nu bij de overheid

DemDeempel

Berichten: 1080
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 14:24

Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:23

DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha


Ik snap ook niet waarom je voor 25,- aan etenswaren voor een ander uitzoekt. Geef dan gewoon die bon á €100,- tijdens het kerstdiner/borrel.

DemDeempel

Berichten: 1080
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:39

KimD schreef:
DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha


Ik snap ook niet waarom je voor 25,- aan etenswaren voor een ander uitzoekt. Geef dan gewoon die bon á €100,- tijdens het kerstdiner/borrel.


Ik snap jouw reactie wel alleen we wilden dit jaar iets meer geven dan een bon alleen, want dan is het weer alleen een bon. Het eten wat erin zit is in de winkel duurder dan 25 euro dus op zo'n manier ook een kleinigheidje omdat ze het zelf niet voor dat geld kunnen kopen.

Maar dan nog kunnen mensen blijkbaar toch helaas ondankbaar zijn voor iets wat ze krijgen en geen recht op hebben. Ik hoop dat mijn collega's het meer waarderen.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:41

Ik had vorig jaar een bon gekregen en die heb ik gespendeerd aan een smartwatch/sporthorloge die ik afgelopen zomer heb gekocht. Er gingen nu dus een paar tientjes af. :D

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:44

KimD schreef:
DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha


Ik snap ook niet waarom je voor 25,- aan etenswaren voor een ander uitzoekt. Geef dan gewoon die bon á €100,- tijdens het kerstdiner/borrel.


En daar verschilt het dan weer, want ik zou zoiets wel weer leuk vinden. Juist het uitpakken kan voor mij zo leuk zijn.

s1993

Berichten: 2128
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:45

KimD schreef:
DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha


Ik snap ook niet waarom je voor 25,- aan etenswaren voor een ander uitzoekt. Geef dan gewoon die bon á €100,- tijdens het kerstdiner/borrel.


Ik vind zelf een kerstpakket super leuk dus dan vind ik het wel de ideale combi, heb je een pakketje én een bon.

Op mijn werk zit ik zelf in de kerstcommissie dit jaar maar het bedrag is zo laag dat we er eigenlijk niks mee kunnen. Wie wil doet mee met de secret santa erbij.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:49

Ik kreeg toevallig net mijn voucher, heb 40 euro bol.com gekozen.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:50

heidy_wilco schreef:
Is er hier een NSer die een verrassingspakket heeft gekozen? Zou die de inhoud misschien (prive) willen delen? Ik ben twee jaar geleden nogal teleurgesteld geweest ermee, en durf niet meer zo goed hem te bestellen als we weer zoiets krijgen, maar als het een pakket is zoals voor Corona wil ik hem wel :=


Ik durf het ook niet aan :=
Dus ik kies voor de cadeaubon, kan ik zelf nog kiezen wat ik wil.

7September
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:51

KimD schreef:
DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.

Daarnaast gaan we dit jaar uit eten en een activiteit als kerstdiner en de week erna afsluitende kerstborrel op kantoor met koude en warme hapjes.

Toch merk ik dat de mensen het vaak weinig vinden en altijd meer verwachten. Altijd jammer van mijn tijd en moeite maargoed, ik kan niet iedereen opeens een dikke bonus geven haha


Ik snap ook niet waarom je voor 25,- aan etenswaren voor een ander uitzoekt. Geef dan gewoon die bon á €100,- tijdens het kerstdiner/borrel.


Ik vind het wel leuk! Je krijgt een deel etenswaren en vooral de vrij te besteden bon vind ik dan een leuke aanvulling. Wat ikzelf altijd wel lastig vind is allergieën. Zo mag ik geen gluten, en die zitten er wel altijd bij. Die hapjes geef ik altijd weg, zijn anderen heel blij mee!

Van een vorig werkgever heb ik ook een keer een "kerstpakket" gekregen met allemaal chocoladeletters welke bijna over de datum waren (echt nog met een paar dagen). Het waren er zoveel. Bleek achteraf gewoon een pakket welke we verkochten, en die verkoop liep niet.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:52

ik heb van mijn detacheerder een doos thuis gestuurd gekregen waar 3 zakjes koekjes in zaten, 1 choco reep en 1 zakje met koekjes bak mix. ik vond het echt zwaar teleurstellend, omdat als ik dit had geweten ik echt liever niets had gehad. al die moeite én een doos laten verzenden voor die paar dingen pff :') de koekjes gaan naar mijn moeder, die is er wel blij mee.
het kerstpakket van mijn andere werkplek heb ik laten doneren aan de voedselbank, ik weet niet wat daarin zat.
Laatst bijgewerkt door Gitana op 08-12-23 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

DemDeempel

Berichten: 1080
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:52

Zoveel mensen zoveel wensen, fijn om te lezen dat niet iedereen van mijn pakketje zou balen.

Ik zag in een kerstpakketten krantje ook een pakket van 499! euro langskomen met een mini green egg bbq en allemaal bbq dingen erbij. Kan mij bijna niet voorstellen dat bedrijven zo'n pakket kopen maar blijkbaar is er toch vraag naar. Iemand hier al zoiets ontvangen?

7September
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 15:54

DemDeempel schreef:
Zoveel mensen zoveel wensen, fijn om te lezen dat niet iedereen van mijn pakketje zou balen.

Ik zag in een kerstpakketten krantje ook een pakket van 499! euro langskomen met een mini green egg bbq en allemaal bbq dingen erbij. Kan mij bijna niet voorstellen dat bedrijven zo'n pakket kopen maar blijkbaar is er toch vraag naar. Iemand hier al zoiets ontvangen?


O woow wat een kerstpakket zeg. Ben ook wel benieuwd of mensen die gekregen hebben (of iets anders duurs :P )

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:27

Mijn man kreeg gisteren tijdens een brunch 1 doosje chocolade pindarotsjes toe van een lokale chocolatier (9 euro verkoopprijs, wat zij dus niet ervoor betalen want ze kopen groter in en trekken ook nog deels af bij de belasting). Vond dat best karig - vorig jaar ook al. Zogenaamd omdat ze moeten bezuinigen. Ondertussen vliegen wel nog tig werknemers Zwaar onnodig de wereld over en zitten in sjieke 4/5 sterren hotels dagenlang of nog langer - aangezien 90% hiervan online gedaan kan worden. En ze draaien nog steeds elk jaar flinke winsten. Nu is hij er werkzaam als ZZP’er (wel al bijna 7 jaar dus hij hoort echt wel bij het meubilair zeg maar haha), maar dit doen ze dus ook voor de vast in dienst medewerkers (al krijgen die geloof ik wel een 13e maand salaris dus da’s wel ook zeer netjes natuurlijk). Maar ja toch; vind dat best teleurstellend/een aparte keus op z’n zachtst gezegd := (al kost die brunch natuurlijk ook al genoeg geld, want is wel een luxere locatie, but still) van een bedrijf wat mega omzetten en winsten draait elk jaar - en eerdere jaren deden ze wel altijd hele leuke dingen dus het kon wel. Maar goed, gezien de wel aanwezige 13e maand (niet voor mijn man uiteraard), snap ik ook wel dat ze als ze dan willen bezuinigen het hierop doen o.a. maar het is toch jammer :') *het is wel zijn favo chocolade dus hij word wel alsnog gewaardeerd hoor :j Maar het wringt ook denk ik door andere dingen. Bonussen die beloofd worden na projecten en dan gewoon niet meer komen, dat soort dingen.

Van het bedrijf welke hij gebruikt om z’n contract onderhandelingen e.d. te doen, waar zijn loon ook via binnenkomt e.d. krijgt hij wel altijd mooie pakketten, maar die moet nog binnenkomen. Daar zitten dan vaak dingen in als lekkere dikke dekens voor op de bank, ook etenswaren (wat we deels doorgeven binnen familie enz) e.d.

Bij Teleperformance vorig jaar had ik een tegoed (geloof dat het 75e was) wat ik kon uitgeven via een digitale kerstmarkt, was erg leuk gedaan en veel keuze. Voor elk wat wils zat daar tussen toen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-12-23 16:40, in het totaal 10 keer bewerkt

_djoeke_
Berichten: 286
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:28

Ik zou een combi van een pakketje met eten en een cadeaubon ook heel leuk vinden, Demdeempel.
Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, maar valt me wel op dat er maar weinig mensen blij zijn met wat ze krijgen. Jammer.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:44

Ik zou wat dat betreft inderdaad niet de persoon willen zijn die gaat over kerst pakketten nee. Je kunt het denk ik niet snel goed doen voor iedereen. De een wil alleen een CB, de ander wil ook eten erbij, die dit, die dat. Maar ja eerlijk, soms zitten er ook pakketten tussen dat je denkt… tja… Ik kreeg ooit bij een werkgever lang geleden een pakket met een broodrooster, een grill en nog iets - had de grote baas via China ingekocht met een container vol. Maar een groot deel van de werknemers in een supermarkt is gemiddeld 16 jaar. Wat moet je ermee in hemelsnaam (nog los van de twijfelachtige kwaliteit van die dingen ook nog waarschijnlijk :’)) Je kunt het doorgeven natuurlijk aan familie etc, maar toch. Was puur omdat ze dat relatief goedkoop op grote schaal hadden ingekocht, lekker makkelijk natuurlijk zo.

Ik vind zelf mensen de keus geven toch altijd wel fijn vanuit de ontvangende kant gezien. Eet pakketten vind ik heel erg wisselend. Is het van bv een lokaal eet winkeltje? Dat kan ik enorm waarderen. Die standaard pakketten van de groothandel? Daar eten wij gewoon echt zoveel niet van. Dat geven we dan wel door, is niet erg verder. Maar ja, op zich snap ik wel dat mensen dat dan jammer vinden om te krijgen hoor. Ik vond vorig jaar die digitale kerstmarkt bij TP dus bv echt wel leuk gedaan en daar zat voor iedereen wat tussen gewoon. Ik heb toen een bol cadeaubon gekozen van het geld en heb er boeken van gekocht, was helemaal gelukkig _O-

Keizerinnnn

Berichten: 1221
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:19

Wij hebben vorig jaar voor ons gedetacheerde personeel een pakket gedaan met persoonlijke items die aansloten bij ons als collega's. Dit jaar krijgen ze een fles wijn t.w.v. 10 euro en een bol.com cadeaubon van 50 euro. De eerste reacties die ik heb gekregen waren positief in ieder geval. Vaak krijgen ze van het bedrijf waar ze werken ook al een pakket.

Zelf mocht ik vorig jaar een paar schoenen uitzoeken. Dat vond ik echt superleuk, daarnaast hebben we een lunch-diner gehad met het team. Ben erg benieuwd wat ik dit jaar ga krijgen!

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 17:44

Eten is en blijft tricky. Ik kan niks met bubbels of nootjes. Een ander is daar weer blij mee. Ik heb zo vaak pakketjes gehad waar ik niks mee deed en dan geef ik het weg. Zolang het nuttig is en de karigheid er niet vanaf druipt maakt het me niet uit of in het zelf wel/niet eet.

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:31

Ik ben heel benieuwd wat m'n vriend gaat krijgen. Die kreeg drie jaar terug een vanmoof, het jaar daarna een iPhone en vorig jaar Airpods Max. Vraag me af waar ze nu weer mee komen.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:51

Ik vind een pakket uitpakken altijd leuk, niet dat ik alles lust, er zit bijvoorbeeld vaak drank in, maar daar maak ik dan iemand anders blij mee.

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:22

DemDeempel schreef:
Ik regel bij ons de kerstpakketten. Dit jaar heb ik voor rond de 25 aan etenswaren uitgekozen, klein flesje bubbels, biertje, nootjes, chips etc. Geen hebbedingen. En een bon vrij te besteden van 75 euro.
Ik vind dit ook heel leuk hoor. De helft van de dingen in zo'n kerstpakket lus ik niet, maar dan eet mijn vriend of andere familie/vrienden/kenissen het wel. Is toch wel leuk iets fysieks erbij te hebben.

Enige wat ik jammer vind is dat die cadeaubonnen vaak via zo'n tussenbedrijf gaan waar je of voor punten compleet overprijsde items kan kiezen, of het omzet naar een tegoedbon elders met minder waarde. Maarja, aan de andere kant is dat wel veelzijdiger dan een vaste tegoedbon van een specifieke winkel. Dan had ik vast geen paardrijkleding kunnen kopen ermee vorig jaar :+ .

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:29

Ik heb een bon gekregen waar je spullen mee kan bestellen of kadobonnen kan nemen. Ik ga meestal voor de bonnen, daar kan ik later nog wel wat mee.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:41

Ik moet zeggen, sinds ik mijn eigen boodschappen doe, ik heel blij ben met eten :') Crisis, ik ben dan alleen maar wat een geld ben ik soms kwijt :') En ik hoef nog niet eens A merken... Wat ik niet kan gebruiken, schuif ik door. Nou werk ik ook in een bedrijf wat financieel ook tegenslagen heeft (gehad) dus dan heb ik ook dat ze het geld liever in het bedrijf zelf stoppen!

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Het kerstpakket 2023, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:56

Ik vind het best wel schokkend hoe weinig mensen tevreden zijn met wat ze krijgen. Het is een gebaar hè, en je werkgever moet helemaal niks. Dit topic staat echt vol met ondankbare reactie. Niet echt een kerstspirit zo :+

Ik sta zowel aan de kant van werknemer (buiten de deur) als werkgever (bedrijf thuis). Mijn werkgevers komen ieder jaar met iets volledig anders, maar doen altijd hun best. En dat zijn echt totaal geen bedragen zoals die hier voorbij komen. Maar zoals gezegd, ze hebben moeite gedaan en het gebaar telt. Zelf doen wij ook altijd ons best iets leuks uit te kiezen. Meestal een pakket met een hebbedingetje en eten omdat ik het zelf altijd het leukste vind om zoiets te krijgen. Ik mag hopen dat hier wat positiever op gereageerd wordt (in ons gezicht iig wel) anders vergaat je gewoon spontaan de zin om iets te geven.