Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:53

Voor mij was dit de tweede editie die ik heb meegedaan. Met de opgedane ervaring van 2022 op zak ging ik er al iets anders in en dat heeft deze editie voor mij eigenlijk nog leuker gemaakt dan de vorige. Ik ben mega blij met mijn ontvangen pakket en heb ook heel veel plezier beleefd aan het samenstellen pakket voor mijn lootje en het bedenken van de hints.

Ik heb in deze editie het beheer op bepaalde momenten echt wel gemist. Ik heb in 2 verschillende situaties via PB contact opgenomen en daar is naar mijn mening niet voldoende op gereageerd. Dit waren overigens niet de meest urgente zaken maar iets meer reactie had ik wel fijn gevonden, zeker als ik een PB stuur met de intentie om iets toe te voegen aan het topic en mijzelf aanbied om wat zaken uit handen te nemen van het beheer (in dit geval ging het over de weekvragen). Uiteindelijk heeft alles zichzelf opgelost en nogmaals, het waren niet de meest urgente zaken, maar ik kan het wel rijmen met het gevoel dat sommigen krijgen uit de afwezigheid in het topic. Een klein berichtje met "we zijn ermee bezig" wanneer een bepaald onderwerp zich voordoet vind ik persoonlijk toch wel een beetje de "verplichting" van het beheer.
Ik snap dat iedereen dit op vrijwillige basis doet en dat er ook andere dingen buiten bokt om kunnen spelen. Maar ik vind wel dat je, op het moment dat je je engageert aan SS, je een bepaalde verplichting hebt. Dat betekent niet dat je iedere week 10 posts moet plaatsen of alles dat achter de schermen moet openbaren maar een klein berichtje wanneer je even niet in staat bent actief mee te doen, hetzij hier openbaar, hetzij in PB naar het beheer, is echt geen grote moeite.

Dat gezegd hebbende zou ik de feedback willen meegeven om te kijken of er een soort zwarte lijst gemaakt kan worden naar volgende edities toe (oke, zwarte lijst klinkt erg heftig maar ik weet het even niet beter te verwoorden :')). Het kan natuurlijk altijd dat er iets voorgevallen is maar nogmaals; een berichtje plaatsen is echt niet zo'n grote moeite. Zeker als je daar ondertussen bijna 4 weken de tijd voor hebt gehad.
Of de optie om, na het sluiten van de inschrijvingen en voor het uitsturen van de lootjes, dat er dan nog eens gekeken wordt wie er niet actief zijn.
Blijft een lastige kwestie en ik weet dat het beheer hier ook al eens mee bezig geweest is.
Wanneer iemand een jaar heeft laten zien dat de meeste posts zich in de kern beperken tot "Oh, wat gaat het hard hier" en "Sorry, ik ben te druk om bij te lezen" zou dat voor mij een reden zijn om als beheer diegene een volgende keer uit te sluiten van deelname. Zeker als diegene na het versturen en ontvangen van pakketten gewoon niet meer thuis geeft. Sorry, maar ik kan hier gewoon echt boos om worden. :(

Rantmodus uit :o

Dames, bedankt voor jullie inzet de afgelopen jaren! Geniet van jullie "pensioen :D". Wellicht tot volgend jaar als deelnemers? ;)

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:23

Bedankt voor jullie inzet dames. Ik heb een aantal mooie sss mogen meemaken en dat hebben jullie als beheer voor een groot deel mogelijk gemaakt

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:53

Jammer dat jullie er mee stoppen. Ik wil jullie bedanken voor al jullie tijd en inzet. Hopelijk neemt iemand het stokje over <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48570
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:57

Ik heb al aanmeldingen gekregen, dus er komt een volgende editie :)

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:39

Ohh super <3 toppers !

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:40

Wat ontzettend jammer dat zo'n feel good topic in een feel bad topic is veranderd..... -O-

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:51

Banjer schreef:
Ik heb al aanmeldingen gekregen, dus er komt een volgende editie :)



*\o/* *\o/*

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:07

justdiesel schreef:
Wat ontzettend jammer dat zo'n feel good topic in een feel bad topic is veranderd..... -O-


Daar sluit ik mij bij aan!

Organisatie, heel erg bedankt voor deze geslaagde editie *\o/*

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:09

Lieve meiden van de organisatie, enorm bedankt voor de afgelopen jaren en alle tijd en moeite die jullie hierin hebben gestoken! :j
Ook voor mij was dit opnieuw een geslaagde editie. Ik had veel plezier in het maken van mijn pakket en ik ben enorm verwend en blij met het pakket wat ik heb mogen ontvangen <3
Dus nogmaals (aan de organisatie en mijn SS) dankjewel *\o/*

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:20

Heb al de hele dag een lange reactie in mijn hoofd, maar gewacht tot ik achter de computer zat en ik de tijd had om dit ook op te schrijven.
Na de post van Ynskek komt het misschien te laat, maar wil hem toch even plaatsen.

Als eerste M_D_H, het spijt me als je je persoonlijk aangevallen voelt. Maar bij een kritische effectieve communicatie hoort ook het benoemen waarom en hoe ik me daarbij voel. Het was absoluut niet als een persoonlijke aanval bedoelt.

Maar er werd in je laatste post gevraagd naar wat er gedaan zou kunnen worden om iedereen tevreden te houden.

Laten we beginnen met de lootjes trekken. Ik vond het dit jaar goed gaan, ik heb niet net zoals vorig jaar het gevoel dat er veel is gekeken naar de voorkeuren. Wel iets, want ik had aangegeven best een pakketje naar Noorwegen te willen sturen en laat ik nu net ook dat lootje gekregen hebben, maar dat is positief. Gezien de kosten is het goed om eerst te inventariseren of er mensen bereid voor zijn om dat te doen.

De weekvragen, vorig jaar was dat een goed initiatief, ze zouden er dit jaar zijn maar er zijn geen weekvragen vanuit de organisatie gekomen. Gelukkig zijn er deelnemers geweest die er een soort van weekvragen zelf in gooiden.

Aanwezigheid van organisatie: die was uiterst laag. Achteraf begrijpelijk, maar had wel eerder gecommuniceerd kunnen worden. 2 van de 3 leden van de organisatie die vanwege zeer begrijpelijke omstandigheden er niet zijn heeft wel een enorme impact. Uiteindelijk is dit gedeeld enkele dagen na de laatste verzenddatum. In mijn ogen te laat, zeker omdat dit al weken speelde. Hier had meer transparantie in kunnen zijn. Dan was er ook meer begrip geweest van gebruikers die de organisatie nodig hadden.

Bijsturen in de topics: puntje van vorig jaar, maar dit jaar gelukkig niet nodig geweest. Dingetje wat voor mij belangrijk blijft en uit de editie van vorig jaar naar voren kwam, je spreek mensen niet persoonlijk aan in een topic maar via pb. Mocht een groep gebruikers aangesproken moeten worden omdat een discussie beter in het kippenhok thuis hoort, dan kan dat wel in het topic. Voorbeeld hiervoor was de franse worst discussie waar ik zelf schuldig aan was. Hoewel ik blij was dat er niet ingegrepen was, besef ik me wel dat dit beter in het Kippenhok had thuis gehoord.

En dan, wat te doen als gebruikers dingen signaleren? Pak dat direct op en zeg ook dat de organisatie ermee aan de slag gaat, of wellicht er al mee bezig is. Op 29 december werd er al veel over gesproken maar door de organisatie niets gezegd. Pas op 3 januari wordt er gemeld dat er actief contact is met die persoon, enkele uren later door iemand anders van de organisatie dat er meerdere binnen de organisatie bezig zijn contact te krijgen. Behoorlijk wisselende boodschap, tussen actief contact en bezig zijn in contact te komen zit nogal een verschil. Bovendien voelde de boodschap zoals die geplaatst werd niet fijn. De deelnemers die ook hebben getracht contact te zoeken werden beticht van stalken op social media kanalen. En dat terwijl ze de beste bedoelingen hadden. Ze wisten niet beter of dat de organisatie ziek was en er geen tijd voor had. Want in en na de posts van 2 leden van de organisatie waarbij ze excuses aanboden en uitleg gaven waarom ze niet aanwezig waren is er niet gemeld dat ze nu wel weer aanwezig waren. Het is alleen met de beste bedoelingen gedaan. Blijkbaar waren jullie dus wel aanwezig, maar dan mis ik enorm een bericht op 29 december dat jullie het gesignaleerd hebben en opgepakt hebben. Dan was het duidelijk geweest, en dat is een stuk transparantie wat mist.

Dan is er geplaatst dat er meerdere mensen niet zo tevreden over hun pakket waren. Iets wat ik niet herken en het bij 1 gebruiker heb gezien. Ik had als gebruiker juist het idee dat de pakketten dit jaar erg mooi waren en goed in smaak vielen.

Alle pakketten zijn op tijd aangekomen, dat is ook een goed punt om te delen. Helaas dus van 1 gebruiker geen reactie meer, maar die heeft wel haar pakket gedeeld en haar pakket ook verstuurd. Laten we hopen dat er niets ernstigs met deze gebruiker aan de hand is.

Het puntje van douanekosten, hoe het afgelopen is weet ik niet, maar de organisatie was hierin wel actief betrokken en is hier ook erg transparant in geweest.

Al met al heb ik een fantastische editie gehad. Misschien leek het door mijn kritische posts alsof ik geen leuke editie heb gehad, maar niets is minder waar. Mijn post was enkel wat ik geobserveert heb bij de andere deelnemers en de reacties van de organisatie daarop, en hoe dat overkomt bij de deelnemers.

Bedankt voor de organisatie van vele jaren SSS.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:52

Voor mij was dit het 3de jaar dat ik deelnam, en ik doe met plezier ook aan de volgende editie weer mee.
Ik heb altijd het geluk had leuke lootjes én leuke Santa's te krijgen.
En bij mij is het altijd zonder issues verlopen, dat is een kwestie van geluk natuurlijk.

Ik heb bij deze editie het beheer 1x gecontacteerd, en kreeg binnen het uur een duidelijk antwoord.
Bij vorige edities heb ik volgens mij geen contact opgenomen, behalve vorig jaar wel voor een extra hint, en dat ging van een leien dakje. Ik heb zelf alleen maar goede ervaring gehad met het beheer, en wil hen hiervoor ook oprecht bedanken.

Maar ik moet het ook toegeven: ik merkte hun afwezigheid dit jaar, ten opzichte van voorgaande jaren, ook op. Voor mij persoonlijk was dit geen probleem - maar het versturen en ontvangen van de pakjes verliep ook dit jaar voor mij erg vlot, dus ik had hen ook niet "nodig". Begrijp me aub niet verkeerd dames, ik bedoel alleen maar dat het voor mij alle jaren al erg vlot ging, en dat mijn lootjes en Santa's erg hun best gedaan hebben, en dat ik daardoor het beheer niet echt "nodig" had :) De ene keer dat ik ze wel nodig had - dit jaar - waren ze er, en snel ook.

Ik zie dat dat niet bij iedereen zo vlot verliep, en dat is erg jammer. Ik heb de berichten van het beheer ook gelezen, er was veel gaande bij hen.
Ik snap wel dat sommigen vinden dat het bij het engagement hoort, een deel van mij vind dat ook - maar ik kan me door ervaring wel voorstellen dat je leven gewoon tijdelijk zo'n enorme puinhoop kan zijn, dat je verder aan niets anders toekomt. Dat dat net nu viel, in deze periode, is alleen maar nog erger voor het beheer, het is hun leven dat even moeilijk verloopt.

Ik probeer niet te slijmen, want ja, een klein berichtje had in dat geval wel gekunnen. Iemand inschakelen (zoals Roosch) kan ook, dat is wel gebleken. Misschien kon dat beter/vlotter/.. maar.. we zijn allemaal maar mensen.
Ik vraag me af of ik het deels op mij zou willen nemen. Enerzijds: ja. Anderzijds: hmm, misschien toch niet haha, het is al zo'n drukke periode.. En dan mag ik zelf niet meer meedoen, of wel? :')
Het was niet perfect. Maar hetgene wat er is mis gegaan, is volgens mij iemand die niet meer reageert? Daar kan het beheer weinig aan doen, denk ik. Ze zouden hier misschien iets transparanter daarover kunnen zijn. Het zou niet veel oplossen, maar het zou wel het gevoel geven dat het beheer meer aanwezig is. Een weekvraag zoals vorig jaar had ik wel leuk gevonden en had ook meer gevoel van betrokkenheid vanuit het beheer gegeven.

In ieder geval: 3x hoera voor de trouwe jaren dienst van het beheer. En 3x hoera voor al die leuke lootjes en leuke Santa's, die op tijd pakjes verstuurden en leuke verslagen schreven.

En foei voor degenen die niet meer reageren/reageerden. Ik kan me niets l*lliger voorstellen dan zelf een pakket samen te stellen, daar echt je tijd en werk instopt, en er dan geen reactie komt van de ontvanger. Of zelf niets ontvangen nadat je een leuk pakket hebt verstuurd, omdat het niet verzonden werd. Als het kwijt raakt door de post is dat ook erg, maar als iemand gewoon niets verstuurd heeft lijkt me dat nog erger.

Een "zwarte lijst": ja, ik vind dat dat wel moet kunnen. Als iemand het niet nodig vind te reageren na het ontvangen van een pakket of wanneer hij/zij al dan niet correct geraden wordt, is dat gewoon niet leuk en niet netjes. Die hoeft van mij niet nog eens mee te doen, het mag wel leuk blijven voor al diegenen die wél de moeite doen om zowel een pakket samen te stellen als een leuk verslag te schrijven over het ontvangen pakket.

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:55

Zijn die douane kosten trouwens nog opgelost met Dieseltje09?
Kan best dat ik daar overheen heb gelezen hoor.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:03

LWDaisy en Neonlight, ik ga met jullie mee.

Alhoewel Spuit 11 pas voor de eerste keer dit jaar mee deed, vond ik het super tof! Ik ga worteltjes kweken voor paardlief hahahaa!

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:05

foxy80 schreef:
LWDaisy en Neonlight, ik ga met jullie mee.

Alhoewel Spuit 11 pas voor de eerste keer dit jaar mee deed, vond ik het super tof! Ik ga worteltjes kweken voor paardlief hahahaa!


Spuit 11? :')

Succes met de worteltjes haha, ik duim mee voor een goeie oogst! *\o/*

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 00:18

Van de bioboer al gehoord dat ik voor 15 u moet schoffelen en gieten en dan weer onder gaasdoek moet steken, want de wortelvlieg wordt pas na 15 u actief. No kidding. Insecten zijn halve ambtenaren blijkbaar...

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:29

Bedankt organisatie voor jullie inzet!
Ik had wederom een geweldige editie. Getroffen met een super leuk lootje en SS, dus lekker geshopt en een mooi pakket gekregen. Ik hoop volgende editie weer mee te kunnen doen.

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:58

Bedankt aan het beheer voor hun inzet de afgelopen jaren! <3

snoopydogy

Berichten: 2224
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:10

Hey Hey


Sorry voor mijn lange stilte hier op bokt
Na wat heen en weer geapt met mdh
Er hebben hier wat dingen achter de schermen gespeeld waar door ik niet heb
Kunnen reageren ik had misschien wel wat moeten laten horen
Heel erg sorry hier voor
Lavitana heel erg bedankt voor je pakket

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:23

Fijn dat je toch nog even reageert Snoopydogy, ook fijn voor je Santa :)

Bedankt voor jullie inzet MDH en Ynskek.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:53

Bedoel je niet Lavitabella, snoopydogy? Er doet geen Lavitana mee namelijk ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48570
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:34

De nieuwe organisatie is een feit… :) ik ga het samen met Neonlight, Marleen_88 en Lavitabella doen :) *\o/*

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:37

Hoeveel dagen nog voor de nieuwe loting? **\O/**

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:38

**\O/** **\O/** **\O/**

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:43

Succes! :D Ik doe sowieso weer mee haha.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:49

Jaaaaa, wat leuk! Mijn lootje van dit jaar *\o/*