Secret Santa Surprise 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:31

ynskek schreef:
Hoe wil je dit op de voorgrond hebben? Het is tegen Boktregels om prive communicatie openbaar te maken. Hier vallen PB's ook onder. Mensen openbaar in het topic vragen om te reageren zou kunnen maar als t probleem is dat iemand niks post helpt vragen in het topic weinig -O-

Je hoeft toch ook niet de hele communicatie open en bloot te gooien?
Een berichtje "we zijn ermee bezig" of "we proberen contact te krijgen" is toch meer dan genoeg?

Ik vond het echt super vervelend om te lezen dat jullie in zo'n moeilijke tijd zitten en ik hoop echt dat het jullie snel beter mag vergaan maar wellicht is het voor een volgende Secret Santa handiger om, als zulk soort dingen zich voordoen, daar een beknopt bericht aan te wagen zodat iedereen weet dat er iets aan de hand is, of, dat er vanuit het beheer aan gewerkt wordt? Je hoeft daarbij absoluut niet in detail te treden en daarmee privacy regels te overtreden.

Vat het alsjeblieft niet op als kritiek want dat is het niet. Ik ben heel blij en dankbaar dat jullie dit ieder jaar weer organiseren en proberen in goede banen te leiden.
Het is jammer dat er toch bijna altijd wel wat teleurgestelden zijn maar dat is gewoon bijna onmogelijk om te voorkomen. Mensen hebben bepaalde verwachtingen en die komen niet altijd overeen. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn best heeft gedaan hoewel dat voor een ander niet altijd tot uiting komt.

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:36

Hier voor het eerst mee gedaan en vond het een geslaagde editie. Vorig jaar wel mee gelezen en ik dacht juist dat het dit jaar best goed ging. Ja, sommige dingen kan je als beheer ook niet altijd iets aan doen. Als iemand niet reageert kan je hooguit enkele mails of pb's sturen en dan houdt het ook op. Net zoals sommige zeggen je kan het niet voor iedereen goed doen, maar voor mij hebben ze het goed gedaan.

En mee doen is altijd een risico op dat je iets krijgt wat je niet wil of er niet naar je tops en flops gekeken is. Ik had een super leuk pakket daar niet van hoor. Alleen had er voor mij wel beter naar de flops gekeken kunnen worden. Alleen hier kan het beheer niks aan doen en het is een risico om iemand anders dingen voor je te laten kopen. Soms liggen bepaalde dingen ook aan jezelf.

Als ik het volgend jaar optijd zie om mee te doen zal ik nog beter mijn best doen om het makkelijker te maken voor mijn SS.

Voor mij een geslaagde editie! :D
Dank je wel beheer en mede-Secret Santa's!

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:38

Ik ga wel mee met Noisy :j

Ik doe al wat jaartjes mee en ik snap wel dat MDH zegt dat je het nooit goed kan doen als beheer maar ben het er niet helemaal mee eens. Ik denk dat je een middenweg moet zoeken. Soms was het zo stil vanuit het beheer, wellicht vanwege omstandigheden, maar dat maakt dat wij deelnemers ook niet weten of het opgepakt is of niet. Gewoon een kort berichtje met; we zijn ons bewust dat er nog wat mist en zijn bezig met contact met diegene krijgen is gewoon dikke prima in mijn ogen :D

In ieder geval bedankt beheer voor het organiseren :)

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:52

Ik ga mee met mijn voorgangers Noisy & Yonker.

De organisatie is echt wel een flinke kluif, en daar heb ik niets meer dan respect voor. Van voorgaande jaren weet ik dat er achter de schermen veel gebeurd, maar dit jaar miste ik wel wat communicatie voor de schermen. Daar was een goede reden voor, en ik denk dat het alleen maar positief is dat mensen meedenken om de SS nog beter te laten verlopen; het laat immers zien dat iedereen het de moeite waard vind om aandacht en tijd erin te stoppen toch?

Anyways, in ieder geval weer bedankt voor de organisatie!

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:17

Ik heb echt genoten van mijn pakket. Veel cocktails gemaakt uit het boekje bijvoorbeeld. Dus santa nogmaals bedankt!

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:59

Noisy schreef:
ynskek schreef:
Hoe wil je dit op de voorgrond hebben? Het is tegen Boktregels om prive communicatie openbaar te maken. Hier vallen PB's ook onder. Mensen openbaar in het topic vragen om te reageren zou kunnen maar als t probleem is dat iemand niks post helpt vragen in het topic weinig -O-

Je hoeft toch ook niet de hele communicatie open en bloot te gooien?
Een berichtje "we zijn ermee bezig" of "we proberen contact te krijgen" is toch meer dan genoeg?

Ik vond het echt super vervelend om te lezen dat jullie in zo'n moeilijke tijd zitten en ik hoop echt dat het jullie snel beter mag vergaan maar wellicht is het voor een volgende Secret Santa handiger om, als zulk soort dingen zich voordoen, daar een beknopt bericht aan te wagen zodat iedereen weet dat er iets aan de hand is, of, dat er vanuit het beheer aan gewerkt wordt? Je hoeft daarbij absoluut niet in detail te treden en daarmee privacy regels te overtreden.]

Nou dit dus.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:38

Ik heb al met al weer genoten van deze editie en de prachtige pakketten die er gemaakt zijn. En ben nog steeds heel blij met mijn eigen pakket.

Het is een samenloop van omstandigheden geweest en erg vervelend dat het beheer niet/nauwelijks aanwezig was. Het was handiger geweest als dit eerder gecommuniceerd was. Jullie hebben desondanks wel je best gedaan, maar er was meer begrip van de deelnemers geweest als men wist dat jullie er beperkt waren. Zo ook met het laatste pakketje, nadat openbaring was gedaan wat er allemaal speelde was het ook niet duidelijk of jullie wel of niet volledig nu beschikbaar waren. Eerdere communicatie als een "we zijn er mee bezig en dit is al opgepakt door het beheer" was handig geweest.

Toch kijk ik al weer uit naar volgend jaar, en wil zeker weer meedoen. En eventueel ook een helpende hand bieden.

Charaz

Berichten: 24340
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:39

Ook ik heb weer genoten van alle pakketten en uiteraard van het krijgen en versturen van mijn eigen pakket.

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:46

StonedRomy schreef:
Ik heb echt genoten van mijn pakket. Veel cocktails gemaakt uit het boekje bijvoorbeeld. Dus santa nogmaals bedankt!


<3 Heel fijn om te horen! Vond het leuk om een pakje voor jou samen te stellen.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:38

Noisy schreef:
ynskek schreef:
Hoe wil je dit op de voorgrond hebben? Het is tegen Boktregels om prive communicatie openbaar te maken. Hier vallen PB's ook onder. Mensen openbaar in het topic vragen om te reageren zou kunnen maar als t probleem is dat iemand niks post helpt vragen in het topic weinig -O-

Je hoeft toch ook niet de hele communicatie open en bloot te gooien?
Een berichtje "we zijn ermee bezig" of "we proberen contact te krijgen" is toch meer dan genoeg?


Ik vond het echt super vervelend om te lezen dat jullie in zo'n moeilijke tijd zitten en ik hoop echt dat het jullie snel beter mag vergaan maar wellicht is het voor een volgende Secret Santa handiger om, als zulk soort dingen zich voordoen, daar een beknopt bericht aan te wagen zodat iedereen weet dat er iets aan de hand is, of, dat er vanuit het beheer aan gewerkt wordt? Je hoeft daarbij absoluut niet in detail te treden en daarmee privacy regels te overtreden.

Vat het alsjeblieft niet op als kritiek want dat is het niet. Ik ben heel blij en dankbaar dat jullie dit ieder jaar weer organiseren en proberen in goede banen te leiden.
Het is jammer dat er toch bijna altijd wel wat teleurgestelden zijn maar dat is gewoon bijna onmogelijk om te voorkomen. Mensen hebben bepaalde verwachtingen en die komen niet altijd overeen. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen zijn best heeft gedaan hoewel dat voor een ander niet altijd tot uiting komt.

Maar dit is nu dus het lastige: Jij wil een berichtje in het topic zien met "We zijn er mee bezig" een paar jaar terug kregen wij juist te horen dat wij dit via pb moesten doen.
Dus wat is nou de verwachting? Aan wie moeten wij nou gehoor geven? Dit is wat ik bedoel met dat we het eigenlijk nooit voor iedereen goed kunnen doen.

Alle betrokken mensen zijn door Ynske benaderd dat wij hiermee bezig zijn.
Dat zou voldoende moeten zijn, de rest van de deelnemers zou er op moeten vertrouwen dat, ondanks de problemen aan her thuisfront, wij dit wel oppakken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 20:51

M_D_H. mag ik dan even verwijzen naar een post van jou van 6 september?
M_D_H @ [PF] Secret Santa Surprise 2023
Hierin zeg je zelf dat jullie vorig jaar al te horen kregen dat jullie niet transparant genoeg waren.
En je betrekt het ontzettend op jezelf en schiet direct de verdediging in, om eerlijk te zeggen vind ik dat niet fijn erover praten.
Kun je niet eens naar het topic kijken door de ogen van gebruikers hoe iets overkomt in plaats van direct in de verdediging te schieten en met excuses van "maar dit, maar dat" te komen?

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:32

Eens met Neonlight. Ik heb vandaag al 5x een post gemaakt en weer verwijderd, omdat het zo enorm in de verdediging schieten en naar anderen wijzen inderdaad niet fijn praat.

Er zijn meerdere bokkers geweest die gevraagd hebben om updates de laatste dagen, er komt geen reactie vanuit het beheer, op het moment dat iemand zelf actie onderneemt komt er wel reactie, en dan gaat het kanon ook gelijk vol open. Dat vind ik niet netjes.

Heel vervelend voor jullie dat het niet gaat zoals jullie hadden gewild, maar dit gaat dus ook niet zoals een aantal bokkers het hadden gewild. Als dat reden is om het volgend jaar niet nog eens te doen, dan is dat prima. Er zullen vast mensen zijn die het stokje over willen nemen of inderdaad zelf iets gaan organiseren, daar is eerdere jaren ook al sprake van geweest. Voel je niet verplicht, als jullie er geen plezier aan beleven, gewoon niet doen. Helemaal niet erg, hoef je geen verantwoording over af te leggen.

Ik vond het voor mezelf wel een geslaagde editie, leuk lootje gehad en een heel mooi pakket gekregen.

Ik vind het jammer dat er nog geen afsluiting is geweest en we het nieuwe jaar zelfs al in zijn, en dat er veel verwijten het topic ingeschoten worden, maar we zijn allemaal mensen en blijkbaar is er frustratie wat er even uit moet. Dat is dan even niet anders.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:36

Ik sluit me ook helemaal aan bij Neonlight :-)

Voor mijzelf vond ik het in elk geval een erg geslaagde editie (de rendier sloffen heb ik elke dag aan :+ ) en ik vond het ook erg leuk om een pakket voor mijn lootje samen te stellen. Ik doe zeker volgend jaar weer mee :-)

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:57

Ik heb er ook van genoten en vind het jammer dat het nu zo'n negatieve lading krijgt.
Hopelijk komt er volgend jaar weer een editie.. dan doe ik zeker mee <3

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:21

Nou ja, jullie spreken ons aan als beheer, ik ben onderdeel van het beheer, dus spreken jullie dan ook indirect mij aan, dus volgens mij mag ik het dan ook deels op mijzelf betrekken.
Verder leg ik alleen uit dat wij het als beheer nooit voor iedereen goed kunnen doen, ik wijs juist naar niemand anders, alleen dat wij als beheer enorm ons best doen om het voor iedereen goed te doen, maar dat kunnen wij niet en dat is ook gewoon een feit. Wij kunnen het nooit voor iedereen goed doen en dat is niet erg, maar dat doet bij mij wel de vraag rijzen: Wanneer doen wij het dan wel voor iedereen goed?

Vorig jaar kregen wij inderdaad te horen dat wij niet transparant genoeg waren. Dat had te maken met dat de ene persoon in het topic aangesproken werd en de ander via pb (Dat had logische redenen overigens).
Een aantal mensen hebben toen aangegeven dat ze het transparant wilde maar een heleboel meer mensen hebben toen aangegeven minder bemoeienis van het beheer te willen, minder big brother, minder berichten van ons.
Nu doen we dat (deels bewust en dus deels vanwege de omstandigheden)en krijgen wij te horen dat we te weinig aanwezig zijn, zijn er juist nog meer mensen die juist weer meer transparantie willen.
Wij luisteren elk jaar naar de feedback van de deelnemers en we proberen ook elk jaar door de ogen van de deelnemers te kijken en verbeteringen aan te brengen. Niet elke verbetering blijkt een verbetering te zijn en dan draaien we dat voor het volgende jaar weer terug.

Maar het blijft gewoon een feit dat er altijd een groep bokkers is die de aanpassingen niet fijn vind, het is gewoon heel moeilijk om het 100 man na de zin te maken. Maar, na alle ellende die we vorig jaar over ons heen kregen en de opmerkingen die wij ontvingen dat wij met Secret Santa bepaalde mensen van bokt af hebben gejaagd, dan gaat de lol er wel een beetje van af.
Ik heb Secret Santa altijd geweldig gevonden om te organiseren, het was en is echt een een prachtig evenement waarbij er veel aandacht voor de medemens is...
Maar beheer zijn is toch wel een beetje een ondankbare taak :j

Voor wat betreft het "kanon" wat afgeschoten werd, zo zie ik dat zelf niet.
Het enige wat ik heb aangegeven is dat wij contact hebben opgenomen, meerdere malen, met snoopydogy en dat het niet nodig is om haar met zijn allen te benaderen (of stalken).
Als zij naast het voltallige beheer ook door verschillende deelnemers benaderd wordt, heb je kans dat ze überhaupt niet meer reageert en dat willen wij voorkomen.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:31

Maar als er meerdere keren dingen gevraagd worden in het topic is het toch als beheer de bedoeling dat je daar even op reageert. Anders dan krijg je dus dat anderen gaan helpen
Waar ik overigens heel blij mee was want oprecht ik was intens bezorgd of mijn pakket er wel was.
Voor nu ik heb een intens mooi pakket gekregen maar door deze negatieve lading en enorm het gevoel gehad te hebben dat het beheer geen fluit wil helpen en helpt heb ik zeker besloten dat dit het laatste jaar was


Nog even een kiekje voor mijn Santa Moxi is zoooo blij *\o/*
Afbeelding
Bedankt dat jij z’n gaaf pakket hebt gemaakt voor mij en dat je daardoor deze editie zo leuk hebt gemaakt :knuffel:

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:33

M_D_H schreef:
Vorig jaar kregen wij inderdaad te horen dat wij niet transparant genoeg waren. Dat had te maken met dat de ene persoon in het topic aangesproken werd en de ander via pb (Dat had logische redenen overigens).
Een aantal mensen hebben toen aangegeven dat ze het transparant wilde maar een heleboel meer mensen hebben toen aangegeven minder bemoeienis van het beheer te willen, minder big brother, minder berichten van ons.
Nu doen we dat (deels bewust en dus deels vanwege de omstandigheden)en krijgen wij te horen dat we te weinig aanwezig zijn, zijn er juist nog meer mensen die juist weer meer transparantie willen.
Wij luisteren elk jaar naar de feedback van de deelnemers en we proberen ook elk jaar door de ogen van de deelnemers te kijken en verbeteringen aan te brengen. Niet elke verbetering blijkt een verbetering te zijn en dan draaien we dat voor het volgende jaar weer terug.


Ik pik er even dit stukje tussen uit. Transparant zijn en aanwezig zijn is iets heel anders dan bemoeienis en Big Brother vanuit het beheer met name om de aanwezigheid in de weken voorafgaand aan de verstuurdatum, want daar ging het toen om. Misschien iets om daar eens over na te denken en mee te nemen in de evaluatie.
En het stukje "we kunnen het nooit voor iedereen goed doen" is een enorme dooddoener in ieder bericht van je. Daar begin je iedere keer weer over, maar enige zelfreflectie mis ik ontzettend in je berichten. Alleen maar "maren" en excuses, in plaats van "wat als" en "zouden we misschien". Je berichten komen daarmee enorm rot over.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 01:14

irisskib schreef:
Maar als er meerdere keren dingen gevraagd worden in het topic is het toch als beheer de bedoeling dat je daar even op reageert. Anders dan krijg je dus dat anderen gaan helpen
Waar ik overigens heel blij mee was want oprecht ik was intens bezorgd of mijn pakket er wel was.
Voor nu ik heb een intens mooi pakket gekregen maar door deze negatieve lading en enorm het gevoel gehad te hebben dat het beheer geen fluit wil helpen en helpt heb ik zeker besloten dat dit het laatste jaar was


Ik betreur het nog steeds enorm dat jij zo dat gevoel hebt gehad, ik weet helaas niet waarom we niet adequaat op jou gereageerd hebben, aangezien dit in de periode was dat ik afwezig was maar ik weet wel dat Ynske geprobeerd heeft in contact te komen met jouw lootje, maar dat er wat strubbelingen waren

Neonlight schreef:
M_D_H schreef:
Vorig jaar kregen wij inderdaad te horen dat wij niet transparant genoeg waren. Dat had te maken met dat de ene persoon in het topic aangesproken werd en de ander via pb (Dat had logische redenen overigens).
Een aantal mensen hebben toen aangegeven dat ze het transparant wilde maar een heleboel meer mensen hebben toen aangegeven minder bemoeienis van het beheer te willen, minder big brother, minder berichten van ons.
Nu doen we dat (deels bewust en dus deels vanwege de omstandigheden)en krijgen wij te horen dat we te weinig aanwezig zijn, zijn er juist nog meer mensen die juist weer meer transparantie willen.
Wij luisteren elk jaar naar de feedback van de deelnemers en we proberen ook elk jaar door de ogen van de deelnemers te kijken en verbeteringen aan te brengen. Niet elke verbetering blijkt een verbetering te zijn en dan draaien we dat voor het volgende jaar weer terug.


Ik pik er even dit stukje tussen uit. Transparant zijn en aanwezig zijn is iets heel anders dan bemoeienis en Big Brother vanuit het beheer met name om de aanwezigheid in de weken voorafgaand aan de verstuurdatum, want daar ging het toen om. Misschien iets om daar eens over na te denken en mee te nemen in de evaluatie.
En het stukje "we kunnen het nooit voor iedereen goed doen" is een enorme dooddoener in ieder bericht van je. Daar begin je iedere keer weer over, maar enige zelfreflectie mis ik ontzettend in je berichten. Alleen maar "maren" en excuses, in plaats van "wat als" en "zouden we misschien". Je berichten komen daarmee enorm rot over.

Maar dat vind ik dus precies van jou laatste 2 berichten.

Maren en excuses, dit is de tweede keer dat je deze zin gebruikt en de tweede keer dat ik je ga proberen uitleggen dat ik nergens maren en excuses gebruik, ik stel alleen feiten vast.
Jij leest dingen die ik niet schrijf of wellicht interpreteer je mijn berichten anders dan dat ik ze schrijf en je projecteert dat op mij, waardoor juist jouw berichten ontzettend rot overkomen, je laatste bericht werd behoorlijk persoonlijk ook.
Ik schrijf niet wat jij beweert dat ik schrijf. Ik ben nergens aan het maren, nergens excuses voor aan het verzinnen, ik stel alleen feiten vast.
En ik heb meerdere malen gevraagd wat we kunnen doen om het wel iedereen naar de zin te kunnen maken. Misschien kan daar dan eens antwoord op gegeven worden in plaats van te blijven hangen op dingen die jij leest in mijn berichten maar die er niet staan?

Want ik zou oprecht graag willen weten wat wij zouden kunnen doen om iedereen tevreden te houden...

Jij hebt het ook over dat je zelfreflectie mist in mijn berichten, ik raad je aan om terug te lezen in mijn berichten, want dat heb ik al lang gedaan. Ik heb mijn excuses aangeboden voor onze afwezigheid en de zaken die mis gingen. Ik heb zelfs benoemd wat wij beter hadden kunnen doen.
Wat wil jij nog meer horen en lezen? Want daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

De transparantheid ging destijds over de discussies over wel of niet over kinderen mogen praten, over dat bepaalde mensen wel of niet aangesproken werden via pb of in het topic, niet over de bemoeienissen en het big brother spelen van het beheer.
Hebben jullie enig idee wat jullie vragen met het verzoek om transparantie? Enig idee welke berichten wij via pb ontvangen en wat wij doen om te voorkomen dat er bokkers gekwetst worden?
Wij kunnen niet alles delen én heel eerlijk, veel van de zaken die met ons gedeeld worden die betrekking hebben op bepaalde gesprekken in het topic of die betrekking hebben op wel of niet reageren oid, gaat jullie ook gewoon niks aan.
Jullie zouden er op moeten kunnen vertrouwen dat wij achter de schermen keihard voor jullie aan het werk zijn en dat wij altijd te benaderen zijn in geval van problemen (die we dan niet aan de grote klok hangen). En ja, soms gaat het fout, zoals in het geval van Irisskib en dat mag, nee dat moet, zeker benoemt worden, echter moeten we daar ook niet in blijven hangen, als wij beterschap beloven (wat we gedaan hebben) moeten we ook de kans krijgen om aan te tonen dat we er echt mee bezig zijn.
Ik ga geen bokkers onder de bus gooien door te benoemen dat wij al heel lang bezig zijn met contact te zoeken, dat doe ik gewoon echt niet. Wij hebben zelfs nog nooit benoemd dat bepaalde mensen hun pakket niet verstuurd hebben, we gaan dat niet aan de grote klok hangen, klaar.
En waarom mag ik niet benoemen dat wij het als beheer nooit goed kunnen doen?
Ik doe dit al 7 jaar, Ynskek zelfs al 10 jaar, Banjer 2 jaar en denk je dat er in die 2, 7 en 10 jaar ook maar 1 jaar tussen zat dat iedereen tevreden was? Het is gewoon een feit. We doen het nooit goed, dooddoener of niet, het is een feit.

Verder ga ik deze discussie niet langer in het openbaar aan, dit topic is bedoeld om mensen een fijn gevoel te geven de periode van kerst, om iets te doen voor je medemens, deze discussie zorgt echter voor een nare nasmaak en daar doe ik niet langer aan mee.
Je/jullie mag/mogen mij altijd via pb benaderen en dan kunnen we deze discussie verder voeren, maar niet hier in dit topic.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 04-01-24 01:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 01:25

Excuus, ik heb hier even niet meer gekeken, druk in de nachtdiensten en prive met de feestdagen.

Het is mijn eerste keer dat ik mee doe, maar ik vind het niet erg dat ik nog geen definitieve bevestiging heb (eigenlijk kan het niet anders dan dat mijn SS Snoopydogy is, ik hoop alleen wel dat alles goed is en niet dat ze niet reageert,niet actief is geweest, omdat er iets is) , het weerhoud mij er in ieder geval niet van om weer een keer mee te doen, maar ik snap ook de mensen wel die wat meer betrokkenheid vragen van het bestuur.

Take the feedback bestuur, voel je niet aangevallen en bovenal : Er hoeft niet altijd overal een verklaring of 'verantwoording' gegeven te worden, want ik denk echt niet dat mensen het zo bedoelen.
Op naar een volgende, superleuke editie *\o/* *\o/* !!! Laten we er dan ook weer een mooie ervaring van maken met elkaar

Ik stuur hier geen badfoto's uiteraard, maar laten we maar zo zeggen dat ik onwijs aan het genieten ben van alle douche/bad luchtjes en mijn kerel al bij me kwam vertellen dat de prijs van water wel omhoog is gegaan dit jaar dus dat ik de volgende editie maar niet meer wat voor in bad moest vragen :') :+ (met een dikke knipoog uiteraard :') )

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:03

Ik zou vooral de betuttelende toon wel kunnen missen, enige zelfreflectie is wel op zijn plaats hier MDH. De grootste onrust in het topic maak je namelijk zelf. Ik vond de mindere bemoeienis vanuit het beheer dan ook prima. Maar op het moment dat er dingen in de soep lopen en er in het topic meerdere malen om hulp gevraagd wordt, dan is dat HET moment voor het beheer om in te springen en in ieder geval te laten weten dat jullie er mee bezig zijn. Er zit echt nog een hele grote ruimte tussen als een havik overal bovenop zitten en met vingertjes wijzen en helemaal niks laten weten.

We zijn hier allemaal volwassen mensen, prima als er links of rechts dan even bijgesprongen wordt om te helpen. Ik ben die mensen juist dankbaar, die communiceren namelijk wel wat ze doen. Roos heeft ook echt super veel mensen geholpen dit jaar, dat was ook echt heel fijn.

Dus het belerende vingertje wijzen, dat kan ik heel goed missen hier en vond ik fijn dat dat dit jaar niet zo was. Er zijn natuurlijk genoeg excuses waardoor het beheer dit jaar niet helemaal goed liep, waarvoor ook mijn respect hoor, maar even hulp vragen is een kleine moeite. Als die hulp dan komt zonder dat jullie er naar vragen, zou er vanuit het beheer juist dankbaarheid moeten zijn in plaats van dat dat belerende vingertje weer om de hoek komt kijken.

Ik had een fantastisch leuk lootje en een fantastisch leuk pakket dus voor mij een geslaagde editie. Maar ik denk ook wel de laatste in dit format. Voor volgend jaar maar eens bedenken wat een leuk alternatief kan zijn. Ik wil graag mijn Santa nogmaals bedanken, wat een leuk pakket :) en ik wil ook graag alle mensen die hun hulp hier aangeboden hebben ook bedanken, dat komt uit een goed hart.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 16:15

Dagje eerder dan gister aangegeven maar bij deze een laatste post van mij met betrekking tot Secret Santa

Allereerst de laatste definitieve lijst

Citaat:
Ontvanger Santa
1 Banjer Fem
2 Bienotje Marjo
3 lotthje Noisy
4 Roosch Jorex
5 Momo94 Jodym
6 Marjo boeflover
7 roosjenat mariekeoo
8 pradadaan Matheno
9 capopjekop EedihcrO
10 Apple foxy80
11 Jorex iiSunshine
12 Esmee_RS Yonker
13 snoopydogy Lavitabella
14 Saul suusje26
15 D_akota lotthje
16 carineken fransje23
17 ryukapple Laura_1986
18 Jodym Linnie050
19 Linnie050 Sirius_
20 Roulette_ pradadaan
21 Neonlight KM_Ris
22 Zertab dieseltje09
23 Chantaliiejj hahahatsjoe
24 _AB_ Adamootje
25 Charaz Nala
26 suusje26 capopjekop
27 Tanya Dondon
28 StonedRomy D_akota
29 mariekeoo Bienotje
30 Nala Alja
31 boeflover candalisa
32 Lavitabella Esmee_RS
33 Thats_Me kimwilliam
34 KM_Ris Chantaliiejj
35 Noisy miccamaaike
36 Blinnii StonedRomy
37 miccamaaike justdiesel
38 Angelaa2 Charaz
39 zorro Tanya
40 candalisa irisskib
41 irisskib Cheytjuh
42 Laura_1986 Dispar_Vulgo
43 Fem roosjenat
44 Matheno Momo94
45 justdiesel Saul
46 fransje23 _AB_
47 rockwitch MerleSimone
48 EedihcrO Thats_Me
49 LWDaisy Carineken
50 Cheytjuh snoopydogy
51 Annuuuhh Neonlight
52 Urbanus Apple
53 hahahatsjoe ManonGrr
54 kimwilliam Roulette_
55 Yonker Blinnii
56 foxy80 LWDaisy
57 Pepperrr CastaMickey
58 ManonGrr zorro
59 MerleSimone Banjer
60 iiSunshine Pepperrr
61 Biebz Roosch
62 dieseltje09 Annuuuhh
63 CastaMickey Angelaa2
64 Adamootje Zertab
65 Dondon Urbanus
66 8nnemiek Biebz
67 Sirius_ ryukapple
68 Dispar_Vulgo 8nnemiek
69 Alja Rockwitch


Naast de lijst willen zowel M_D_H als ik laten weten dat het voor ons na respectievelijk 7 en 10 jaar mooi geweest is. Dit was voor ons het laatste jaar als organisatie van Secret Santa. Als we het topic de laatste tijd goed bijgelezen hebben zijn er voldoende mensen die het graag op zich (zouden willen) nemen en het kunnen verbeteren zodat het naar ieders zin is.

Mocht jij daar bij zitten? Laat het Banjer dan via PB weten dan kan zij vanuit daar verder kijken met wie ze komend jaar alles wil organiseren. Wij willen het toekomstige beheer uiteraard niet met lege handen laten zitten, daarom mogen ze M_D_H en mij altijd benaderen bij vragen, in geval van advies of nood.

Ik wil, hoewel ze zich al jaren geleden teug getrokken heeft, Dott heel erg bedanken voor het opzetten van de eerste Secret Santa en het feit dat ze mij toen er in betrokken heeft om alles rond te breien.

Verder willen wij uiteraard ook Rebecca, Donna en Banjer bedanken voor de jaren dat jullie het samen met ons georganiseerd hebben.

Het zijn 10 edities geweest met mooie en helaas ook minder mooie momenten en hoewel helaas niet alle pakketten in deze jaren in goede orde zijn ontvangen bleef het ieder jaar een feest om te zien wat er allemaal gemaakt werd voor elkaar.

Afgelopen jaren heeft het bij elk van ons veel vrije tijd gekost en heeft de kerst gedachte ons er doorheen getrokken. Helaas is de echte kerst gedachte voor ons inmiddels wel een beetje verdwenen en merken wij dat de rek er nu toch wel uit is en dat de mooie momenten helaas niet meer opwegen tegen de moeilijkere momenten en de tijd die in de organisatie gaat zitten. Daarom is het tijd om het stokje door te geven en weer vooruit te gaan kijken. Zowel M_D_H als ik dragen Secret Santa en de nieuwe organisatie een heel warm hart toe maar het is gewoon tijd voor iets anders en ook zeker tijd voor een frisse nieuwe wind.

Hoewel dit Secret Santa avontuur voor ons nu stopt zijn we wel aan het kijken of we met een ander format iets kunnen en willen gaan organiseren. Houdt hiervoor in augustus Bokt goed in de gaten.

Bedankt voor alle mooie jaren, veel liefs van ons

M_D_H en Ynskek

Lavitabella

Berichten: 1742
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:27

Ik was inderdaad de Secret Santa van Snoopydogy.

Wat ontzettend jammer dat jullie stoppen .. Dankzij jullie zijn er heel veel succesvolle edities geweest! Heel erg bedankt daarvoor!! <3

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:28

Bedankt voor jullie inzet afgelopen jaren! :D

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:30

Bedankt voor jullie inzet :-)

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Secret Santa Surprise 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:45

Bedankt voor het organiseren!