Bookish Adventskalender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:37

Via vinted kan je heel veel boeken ongelezen/zo goed als nieuw vinden :) Zoveel mensen hebben nog nooit hun boeken aangeraakt als ze ze te koop aanbieden. Dan zijn ze in dezelfde staat als dat boekenkraam ze verkoopt.
Ik bedoel natuurlijk geen vergeelde boeken waar de kaft aan alle randen loslaat.

Maar goed, dat is heel persoonlijk. Als je dat niet wilt kan je dat wellicht aangeven, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je misschien minder (dikke/dure) boeken krijgt?

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:07

Ik vind tweedehands die niet van nieuw te onderscheiden zijn niet erg zoals hierboven wordt beschreven van Vinted bijv. Maar boeken die naar rook stinken vind ik persoonlijk dan weer echt helemaal niets.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:10

Ik lees mee, maar doe niet mee.
Ik vind het een heel gaaf idee, maar weet van mezelf dat ik er uiteindelijk veel te gestresst van word :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 20:16

Ik lees ook mee en ben nog aan het twijfelen. Ik vind het idee echt fantastisch. :D

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:38

Tiggs schreef:
Ik lees mee, maar doe niet mee.
Ik vind het een heel gaaf idee, maar weet van mezelf dat ik er uiteindelijk veel te gestresst van word :+


Saai -O-


Neverland schreef:
Ik lees ook mee en ben nog aan het twijfelen. Ik vind het idee echt fantastisch. :D


Wat heb je nodig om overtuigd te worden mee te doen?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:08

Als tweedehands geheel uitgesloten wordt denk ik dat je qua budget al snel naar minimaal €180,- moet gaan ( 24 dagen x 7,5 per cadeautje gemiddeld ) en dat je t bij 10 boeken moet willen houden en dan combineren met een boekenlegger, thee, wat te snacken etc.

Dat zou voor mij nog te doen zijn. Een veel hoger budget zit er voor mij niet in.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 07:26

Ik heb even een stipje gezet. Voor nu weet ik nog niet zeker of ik het financieel gezien kan opbrengen.
Het idee vind ik fantastisch en ik laat het dus even op mij inwerken of het haalbaar is.

Voor welke datum zou je daar definitief uitsluitsel over willen Marjo?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 08:42

Ik zou tweedehands niet geheel willen uitsluiten hoor. Als je tweedehands een boek vindt die er gewoon nog netjes uit ziet is dat geen probleem.

Persoonlijk vind ik het wel jammer om een boek te ontvangen die erg stinkt, omdat het boek al oud is of omdat het uit een rookhuis komt bv. Maar als ik de reacties zo lees zitten we wat dat betreft redelijk op dezelfde lijn.

Ik denk uiterlijk zaterdag beslissen wat de regels gaan zijn? Dan kunnen we daarna zsm elkaar gaan matchen en uiterlijk 1 augustus starten met inkopen etc :)

[Edit] dus 8 juli regels vastleggen en dan uiterlijk 22 juli de matches gaan maken? Dan heeft iedereen 2 wk de tijd om te bedenken of ze het eens zijn met de regels :)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:17

180 is voor mij echt te, mijn partner begint nu al te mopperen over 150.

Maar ja, hij is dyslectisch en leest nooit :=

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:26

Dan houden we het toch gewoon op €150,- :j

Als het niet alleen maar nieuwe boeken hoeven te zijn maar ook zo goed als nieuw tweede hands moet dat goed kunnen :j

Data lijken mij prima

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:34

ynskek schreef:
Dan houden we het toch gewoon op €150,- :j

Als het niet alleen maar nieuwe boeken hoeven te zijn maar ook zo goed als nieuw tweede hands moet dat goed kunnen :j

Data lijken mij prima

Maar je kan ook alleen nieuwe boeken doen, maar dan via boekenkraam, dan kan je ook die 150 aan houden.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:37

Wat en waanzinnig leuk idee!! Ik wil ook heel graag meedoen.

Alle suggesties die langskomen vind ik leuk! Zeker het toevoegen van een favoriet boek!
Het bedrag lijkt me ook prima.

Ik heb absoluut geen moeite met tweedehands mits het er gewoon nog netjes uitziet.

Is het eventueel een idee om mensen te koppelen die wel of geen tweedehands willen hebben? Of roep ik nu iets heel sufs?

Qua aantallen boeken ben ik inderdaad voor minimaal 10 maar misschien is 12 een leuk aantal. Dan heb je 50/50 boeken en daarnaast leuke dingen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:39

M_D_H schreef:
ynskek schreef:
Dan houden we het toch gewoon op €150,- :j

Als het niet alleen maar nieuwe boeken hoeven te zijn maar ook zo goed als nieuw tweede hands moet dat goed kunnen :j

Data lijken mij prima

Maar je kan ook alleen nieuwe boeken doen, maar dan via boekenkraam, dan kan je ook die 150 aan houden.


Ik wil voor jou wel een pakket maken :j

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:41

We hebben best wel wat tijd toch om de cadeaus samen te stellen? Ik probeer vaak ook m'n slag te slaan als er ergens veel korting wordt gegeven. :j
Boekenkraam is ook een goede tip. :D

Ik vind tweedehands geen enkel probleem, zolang alles maar in goede staat verkeert. Maar dat is heel logisch, toch? :o

Ik vind 50/50 boeken vs. andere cadeautjes ook wel een goed idee.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 11:30

Ja juist omdat het budget hoger is wilde ik hier op tijd mee beginnen zodat ik zelf ook de uitgaven kan spreiden :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:37

Volgens mij hebben we als je vanaf 1 augustus rekent 4 maanden de tijd om alles samen te stellen :j

Is het handig om een overzichtje te maken van wat er tot nu toe besproken is?

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:39

4 maanden is een mooie tijd om samen te stellen. Inderdaad ook om de kosten te verspreiden.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:44

150,- is voor mij al best een uitgave, maar ik heb het er wel voor over om echt met iets tofs te kunnen komen. En krijgen natuurlijk! Al vind ik dat nog spannender, stel dat ik boeken krijg die ik niets vind. := Maar goed, dat is ook mijn verantwoording door goed duidelijk te maken wat ik wel en niet wil (met wat ruimte voor verrassingen).

Voor vinted kan ik nog wel een profiel aanraden, ze heeft standaard zo’n 300 boeken erop staan, bijna allemaal nieuw, anderen zo goed als nieuw. Ik had bij haar besteld voor SS en voor mezelf, zo’n 5 boeken in totaal en waren echt in top staat! Waren er binnen twee dagen en met een bundel heb ik ook nog een paar euro eraf gekregen. :)
https://www.vinted.nl/member/104143110-nicolavdbh

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:48

Oh bedankt voor de tip! Ik heb hem opgeslagen!

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 11:55

Suliko schreef:
150,- is voor mij al best een uitgave, maar ik heb het er wel voor over om echt met iets tofs te kunnen komen. En krijgen natuurlijk! Al vind ik dat nog spannender, stel dat ik boeken krijg die ik niets vind. := Maar goed, dat is ook mijn verantwoording door goed duidelijk te maken wat ik wel en niet wil (met wat ruimte voor verrassingen).

Voor vinted kan ik nog wel een profiel aanraden, ze heeft standaard zo’n 300 boeken erop staan, bijna allemaal nieuw, anderen zo goed als nieuw. Ik had bij haar besteld voor SS en voor mezelf, zo’n 5 boeken in totaal en waren echt in top staat! Waren er binnen twee dagen en met een bundel heb ik ook nog een paar euro eraf gekregen. :)
https://www.vinted.nl/member/104143110-nicolavdbh


Daarom denk ik dat het ook goed is om een verlanglijst te maken en te delen (note to self: zelf geen boeken van die lijst kopen :') ).

Goede tip van vinted!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:12

Ik zit te denken, ik denk dat 12 boeken eigenlijk wel een heel leuk aantal is. Dan heb je precies de helft aan dagen in boeken... (Ik ga echt goed op dat soort dingen :') _O- )

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:14

M_D_H, dit zei shettepret een paar berichten terug ook al :')
En volgens mij zijn de meeste akkoord met dat idee!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10463
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:21

even samenvattend:

- Budget +/- €150,-
- 12 boeken
- 12 andere cadeautjes
- Nieuwe of zo goed als nieuwe boeken ( wil je liever alleen nieuwe boeken ontvangen geeft dit dan duidelijk aan ) Boekenkraam sowieso geen bezwaar
- Cadeautjes inpakken en nummeren, hoeven geen ingewikkelde inpakmethoden te zijn maar zorg wel dat het er aantrekkelijk uit ziet.
- Zorg dat het pakket voor 1 december bij de ontvanger is, houd hierbij ook rekening met mogelijke sinterklaas drukte bij verzenders.


Missen er dan nog dingen?

EDIT: - Bij aanmelden geef je het genre/ de genres op waarin je graag leest en geef je aan welke taal je voorkeur heeft.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:28

Ik neig heel erg naar meedoen, mede doordat je meerdere maanden de tijd hebt om de kosten over te verspreiden.
Mocht ik definitief besluiten om mee te doen, kan ik mij helemaal vinden in de samenvatting van ynskek hierboven. +:)+

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:32

Misschien als wensenlijstje nog aangeven welke taal je het liefst leest en welk genre liever wel of juist niet?