Bookish Adventskalender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:27

Ik heb dat in mijn aanmelding ook aangegeven. Het is voor mij echt ondoenbaar om een lijst samen te stellen van boeken die ik gelezen heb.
Door de jaren heen heb ik zo gruwelijk veel boeken gelezen.
En dat staat dan ook nog eens los van het feit of ik die boeken in mijn bezit heb of niet.
Tegenwoordig heb ik wel een account op Hebban, maar die houd ik pas sinds iets meer als een jaar bij. Dus dat is ook totaal niet accuraat.

Ik begrijp dat daarmee een risico ontstaat dat je een boek al gelezen hebt die je ontvangt. Dat risico moet ik dan maar voor lief nemen.
Al ga ik net als ynskek nog even zoeken naar een manier om toch vorm te geven aan 'een lijst'.

Wat ik sowieso kan doen is de boeken fotograferen die ik (of mijn moeder, want daar heb ik ook veel van gelezen) in mijn bezit heb. Dat dekt dan al een beetje de lading. Al heb ik ook heel veel boeken via de bieb gelezen of geleend van vrienden of vervolgens zelf weer doorgegeven.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:38

Suliko schreef:
Ik heb inderdaad op goodreads een ‘shelf’ met boeken die ik heb :j
Ik denk dat ik op eenzelfde manier een verlanglijstje ga maken, daar moet ik even goed voor gaan zitten. :D


Ik heb ook zowel een goodreads als hebban lijst. Maar zoals genoemd wordt staan niet alle boeken er in die ik in mijn leven gelezen heb. Maar die gok durf ik wel te nemen. Zooooveel boeken in de wereld. Zal vast een kleine kans zijn dat ik eentje krijg die ik al heb gelezen.

Alhoewel, zal je zien dat net mij dat weer overkomt :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:59

Ik heb daar een oplossing voor bedacht!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:12

Urbanus schreef:
Ik heb daar een oplossing voor bedacht!


Ga je die ook met ons delen? 8-)

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:13

Digitale boeken die ik heb tel ik ik in ieder geval niet mee, ik hou mijn lijst bij fysieke boeken die ik bezit, dat scheelt al. Sommige boeken die ik online heb, zou ik best graag fysiek willen hebben. :)

Als je echt heel veel boeken fysiek hebt, is het misschien handig om met een uitgebreid verlanglijstje te werken. Het is dan alleen minder verrassend wat je krijgt.

Ik moet toegeven dat ik niet snel een foto van iemands boekenkast zal naspeuren of ik een titel zie die ik op het oog heb… dat is echt veel werk. In een digitale lijst kan je gewoon ctrl+ffen. :')

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:29

De meeste boeken die ik heb zijn digitaal maar zoals Suliko hierboven zou ik van een aantal het ook niet erg vinden om ze fysiek te hebben.

Een foto bekijken van een boekenkast vind ik soms wel lastig want je kan het niet altijd goed lezen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:30

Buffelduke schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb daar een oplossing voor bedacht!


Ga je die ook met ons delen? 8-)
Ik gok op nee :n

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:53

Haha jawel! Je zou als SS kunnen vragen welke boeken van een bepaalde schrijver je lootje heeft.

Ik trek me trouwens toch terug, maar ik houd me aanbevolen voor een gewone SS boeken!

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 12:12

Citaat:
Aanmeldingen ontvangen van:
  • Lolacabana
  • MarloesHJ
  • Lielle (adresgegevens missen nog)
  • Fem
  • Marjo

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 12:12

Ik heb zelf bij Bol.com een verlanglijst gemaakt en daarop gezet welke boeken ik allemaal al heb. Daar staan meer dingen op overigens, maar dat komt omdat ik die ook vaak voor andere Secret Santa's gebruik :j

Hhilde

Berichten: 7486
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:33

Je kunt toch ook op GR in de ‘nog te lezen’ lijst van je lootje kijken? Al staan daar ongetwijfeld ook boeken in die diegene al heeft, maar je kunt wel een idee krijgen.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 13:34

Hhilde schreef:
Je kunt toch ook op GR in de ‘nog te lezen’ lijst van je lootje kijken? Al staan daar ongetwijfeld ook boeken in die diegene al heeft, maar je kunt wel een idee krijgen.

Yes, alleen is mijn TBR bijvoorbeeld best lang en heb ik daar al wel een aantal boeken van in de kast staan :j

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:42

Ik ben al een verlanglijstje aan het maken op GR. :D

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 19:46

Citaat:
Aanmeldingen ontvangen van:
  • Lolacabana
  • MarloesHJ
  • Lielle (adresgegevens missen nog)
  • Fem
  • Marjo
  • Buffelduke

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:47

Aaaah, ik wil graag meedoen maar heb even wat dingetjes tegen. Laat snel weten of het gaat lukken.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 00:18

Oeh, ik wil enerzijds heel graag meedoen, anderzijds.. ik heb +- 1000 boeken. Ik kan al huilen bij het dat ik een lijstje daarvan moet maken :')

En ik zie mezelf ondertussen ook nog heel vrolijk verder boeken kopen voor mezelf, die ik dan hier al op een verlanglijstje heb gezet :') Stel je nou voor dat ik een koopje tegenkom haha, een boek dat ik al een tijdje graag wil - dan kan ik dat niet laten liggen.

Ik weet verder ook niet zo heel goed waar iemand mij een plezier mee kan doen qua accesoires. Ik ben zelf niet zo'n snoeper, dus daar maak je me niet heel blij mee. Ik eet wel eens een stukje chocolade, graag zelfs - maar nou ook weer niet zo heel vaak. Ik drink ook wel eens thee, maar om nou 12x thee te krijgen.. :') Boekenleggers heb ik in overvloed (en raak ik veel te makkelijk kwijt) en aan book sleeves doe ik niet. En een nieuwe agenda heb ik vorige week nog gekocht :') Verder heb ik al genoeg "rommel" (mijn vriend zijn woorden) in mijn boekenkast staan, en eerlijk is eerlijk - het stoft zo moeilijk af haha. Leeslampjes heb ik ook x3. Veel verder dan dat kom ik volgens mij niet als ik aan "accessoires" denk. Een paar sokken ofzo? Daar heb ik ook al een hele verzameling van haha.

Ik denk niet dat ik een heel leuk lootje zou zijn :') Ik zit vrij vast in mijn favo genres - maar heb daar dus al enorm veel van. Ik zou letterlijk een verlanglijstje moeten maken, mijn Santa zou waarschijnlijk niet te veel durven afwijken gezien mijn reeds overvolle boekenkast en dan is de verrassing er ook wel zo'n beetje af, ook niet leuk voor de Santa.

Weet je wat? Ik denk dat ik dit jaar maar gewoon meekijk met jullie, en misschien doe ik dan volgend jaar wel mee. Ik heb net meegedaan aan de Secret Santa Boekeneditie hier, en dat vond ik echt heel leuk. Aan de gewone Secret Santa heb ik ook al 2x meegedaan, ook zeker voor herhaling vatbaar!

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier, en blijf lekker meelezen!

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:11

Ik ben heel enthousiast over dit plan, maar ik ga toch afhaken. De tijd en het geld dat het vraagt kan ik helaas op het moment beter besteden. Daarnaast ben ik best kieskeurig in welke boeken ik fysiek wil hebben en heb ik (in deze fase van mijn leven :+ ) gewoon weinig ruimte voor fysieke boeken. Ik vind de seizoenssanta een behapbaarder alternatief, dus ik ga daar meedoen. :)

Veel plezier en succes in ieder geval!

loveslimpie

Berichten: 1726
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:40

Ik heb hetzelfde als Suliko, ik heb besloten ook niet mee te doen. Ik ga het topic niet ontstoppen, want ik ben heel benieuwd wat iedereen ervan gaat maken. Veel succes en plezier!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:38

Marjo schreef:
Citaat:
Aanmeldingen ontvangen van:
  • Lolacabana
  • MarloesHJ
  • Lielle (adresgegevens missen nog)
  • Fem
  • Marjo
  • Buffelduke


Is dit nu de officiële lijst geworden? Opgeven kon tot 16 juli dacht ik, of heb ik dat verkeerd begrepen

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:12

Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad O:).

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:50

Nee, want ik heb mij ook opgegeven en ik sta er nog niet bij :):)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:14

Bij deze de definitieve lijst met aangemelde deelnemers.

Hier onder hebben we ook per deelnemer neergezet wat t favo genre is en waar men graag meer kennis mee wil maken.

Als er een omschrijving tussen staat waarvan je echt denkt dat je er niet mee uit de voeten kan heb je tot en met donderdag de tijd om je via pb bij mij of Marjo te melden zodat we hier rekening mee kunnen houden met het indelen van de gevers en ontvangers :j

Citaat:
Lolacabana
Wat lees ik graag: Fantasy. Ik hou van series zoals ACOTAR, Crescent City, Sword of Truth, et cetera.
Ik hou sinds dit jaar mijn Goodreads weer bij, dat geeft ook wel een aardig beeld van de boeken die ik dit jaar gelezen heb: https://www.goodreads.com/user/show/4390143-laura Ook al lees ik momenteel heel veel romans omdat ze lekker makkelijk weglezen en ik niet zo goed weet aan welke boeken ik wil gaan beginnen. Ben na Crescent City 2 in januari ergens in een gat gevallen en zit vast haha.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Science Fiction, Thrillers
MarloesHJ
Wat lees ik graag: Historische fictie, romans en zo nu en dan wat fantasy. Maar de eerste twee zijn mijn grootste voorkeur genres.
Wat zou ik meer willen ontdekken: Ik ken het fantasy genre niet zo goed (meer)
Fem
Wat lees ik graag: Literaire Romans, Biografie/waargebeurde verhalen, Geschiedenis (WO II / Jodenvervolging), Non-fictie, Fantasy (vooral series waar je helemaal in kan duiken), gezondheid/psychologie/mens/maatschappij (zelfontwikkelingsboeken), kunst/fotografie, literaire thrillers.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Literaire thrillers, geschiedenis (alles buiten de WO II is nog vrij 'ongelezen/nieuw' voor mij)
Lielle
Wat lees ik graag: crime/thriller
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: travel writing, moderne Nederlandse schrijvers
Marjo
Wat lees ik graag: (YA) Fantasy/ adventure/ historische fictie
Wat zou ik graag meer ontdekken: Thriller/ horror/ romance
Buffelduke
Wat lees ik graag: Eigenlijk alle genres wel! De psychologische thrillers vind ik erg leuk waar je bij moet nadenken en puzzelen (dus niet de standaard thrillers, zie hieronder toegelicht bij een andere vraag). Maar ik mag ook erg graag wat 'simpele' boeken lezen zoals de serie van twisted, it ends with us (dat vind ik relatief simpel). Op Goodreads is dat ongeveer alles wat valt in de contemporary categorie.
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik vond Harry Potter erg leuk, dat soort boeken zou ik meer willen lezen (Lord of the Rings en game of Thrones heb ik zelf liggen).
M_D_H
Wat lees ik graag: Fantasy, romans, historische romans, misdaad
[Wat zou ik graag meer ontdekken:[/i] Daar moet ik nog even over nadenken.
Ynskek
Wat lees ik graag: Romans, Historische Romans, Chicklit
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik zou graag meer Crime/ Misdaad willen lezen
Lau07
Wat lees ik graag: Ik lees graag murder mysteries/whodunits (Agatha Christie, Karen M. McManus, Richard Osman). Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen favoriet genre heb, ik houd vooral van afwisseling. Ik ben ook dol op romance novels of gewoon een luchtige chicklit voor op het strand (de To All The Boys I've Loved Before serie is een grote favoriet van mij)
[Wat zou ik graag meer ontdekken:[/i] Ik zou fantasy wel een stuk meer willen ontdekken. Ik heb jarenlang geen fantasy gelezen omdat ik het vooral bij de klassiekers hield zoals ASOIAF, LOTR en Harry Potter, maar ik kocht onlangs de boxset van ACOTAR en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen echt een beginneling en ik vind het fantasy genre best moeilijk om in te komen omdat er zoveel keuze is en veel mensen echt een hele uitgesproken mening hebben.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:18

Ik ben overigens op t moment bezig in Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow en wat leest dat boek fijn weg :j fijne schrijfstijl :j

Lau07
Moderator

Berichten: 1591
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:32

Leuk! Die ligt hier ook klaar om te lezen. Ik ben alleen een beetje bang dat het tegen gaat vallen vanwege de hype.

Leuk om te zien dat iedereen best wel een brede smaak heeft, dat moet vast goed komen met de kalenders. :D

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:38

ynskek schreef:
Bij deze de definitieve lijst met aangemelde deelnemers.

Hier onder hebben we ook per deelnemer neergezet wat t favo genre is en waar men graag meer kennis mee wil maken.

Als er een omschrijving tussen staat waarvan je echt denkt dat je er niet mee uit de voeten kan heb je tot en met donderdag de tijd om je via pb bij mij of Marjo te melden zodat we hier rekening mee kunnen houden met het indelen van de gevers en ontvangers :j

Citaat:
Lolacabana
Wat lees ik graag: Fantasy. Ik hou van series zoals ACOTAR, Crescent City, Sword of Truth, et cetera.
Ik hou sinds dit jaar mijn Goodreads weer bij, dat geeft ook wel een aardig beeld van de boeken die ik dit jaar gelezen heb: https://www.goodreads.com/user/show/4390143-laura Ook al lees ik momenteel heel veel romans omdat ze lekker makkelijk weglezen en ik niet zo goed weet aan welke boeken ik wil gaan beginnen. Ben na Crescent City 2 in januari ergens in een gat gevallen en zit vast haha.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Science Fiction, Thrillers
MarloesHJ
Wat lees ik graag: Historische fictie, romans en zo nu en dan wat fantasy. Maar de eerste twee zijn mijn grootste voorkeur genres.
Wat zou ik meer willen ontdekken: Ik ken het fantasy genre niet zo goed (meer)
Fem
Wat lees ik graag: Literaire Romans, Biografie/waargebeurde verhalen, Geschiedenis (WO II / Jodenvervolging), Non-fictie, Fantasy (vooral series waar je helemaal in kan duiken), gezondheid/psychologie/mens/maatschappij (zelfontwikkelingsboeken), kunst/fotografie, literaire thrillers.
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: Literaire thrillers, geschiedenis (alles buiten de WO II is nog vrij 'ongelezen/nieuw' voor mij)
Lielle
Wat lees ik graag: crime/thriller
Wat zou ik graag meer willen ontdekken: travel writing, moderne Nederlandse schrijvers
Marjo
Wat lees ik graag: (YA) Fantasy/ adventure/ historische fictie
Wat zou ik graag meer ontdekken: Thriller/ horror/ romance
Buffelduke
Wat lees ik graag: Eigenlijk alle genres wel! De psychologische thrillers vind ik erg leuk waar je bij moet nadenken en puzzelen (dus niet de standaard thrillers, zie hieronder toegelicht bij een andere vraag). Maar ik mag ook erg graag wat 'simpele' boeken lezen zoals de serie van twisted, it ends with us (dat vind ik relatief simpel). Op Goodreads is dat ongeveer alles wat valt in de contemporary categorie.
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik vond Harry Potter erg leuk, dat soort boeken zou ik meer willen lezen (Lord of the Rings en game of Thrones heb ik zelf liggen).
M_D_H
Wat lees ik graag: Fantasy, romans, historische romans, misdaad
[Wat zou ik graag meer ontdekken:[/i] Daar moet ik nog even over nadenken.
Ynskek
Wat lees ik graag: Romans, Historische Romans, Chicklit
Wat zou ik graag meer ontdekken: Ik zou graag meer Crime/ Misdaad willen lezen
Lau07
Wat lees ik graag: Ik lees graag murder mysteries/whodunits (Agatha Christie, Karen M. McManus, Richard Osman). Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen favoriet genre heb, ik houd vooral van afwisseling. Ik ben ook dol op romance novels of gewoon een luchtige chicklit voor op het strand (de To All The Boys I've Loved Before serie is een grote favoriet van mij)
[Wat zou ik graag meer ontdekken:[/i] Ik zou fantasy wel een stuk meer willen ontdekken. Ik heb jarenlang geen fantasy gelezen omdat ik het vooral bij de klassiekers hield zoals ASOIAF, LOTR en Harry Potter, maar ik kocht onlangs de boxset van ACOTAR en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen echt een beginneling en ik vind het fantasy genre best moeilijk om in te komen omdat er zoveel keuze is en veel mensen echt een hele uitgesproken mening hebben.


Er staat een foutje in :(:)
Bij het genre wat ik graag zou ontdekken staat het genre wat ik juist niet wil lezen :+
ik zal de juiste nog even toevoegen vanavond.