De kerstboom opzetten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:20

als die man het zo leuk vind, kan hij het toch ook zelf regelen ?
(Doe ik namelijk ook. Van mijn vriend hoeft het allemaal niet, dus ik zorg dat het huis versierd wordt, want ik vind het wel leuk en gezellig namelijk).

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:51

Ik mocht van mijn vriend nooit de boom opzetten tot sinterklaas geweest was, hij wilde de kerstversiering liefst ook liefst 1 januari weer weg hebben. Tot 3 jaar geleden, toen zijn we samen naar een tuincentrum geweest met een heel groot kerstdorp en hij wat huisjes meenam. Dit jaar grapte ik 2 weken geleden dat ik de boom weer op wilde zetten, maar dat mocht natuurlijk nog niet. Maar nu gaf ie vorige week aan dat we dit jaar best de kerstversiering wat eerder tevoorschijn kunnen halen. *\o/* Voornamelijk omdat hij zijn kerstdorp weer op wil bouwen en uit wil breiden. Hij kwam al helemaal met een plan dat mijn boom maar naar de keuken moest want hij wilde de woonkamer volbouwen met kerstdorp :') Je begrijpt dat ik dat dat niet gaat gebeuren, hoe groot dat kerstdorp ook wordt, mijn boom komt in de woonkamer :j

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:08

Nymphe schreef:
Ik mocht van mijn vriend nooit de boom opzetten tot sinterklaas geweest was, hij wilde de kerstversiering liefst ook liefst 1 januari weer weg hebben. Tot 3 jaar geleden, toen zijn we samen naar een tuincentrum geweest met een heel groot kerstdorp en hij wat huisjes meenam. Dit jaar grapte ik 2 weken geleden dat ik de boom weer op wilde zetten, maar dat mocht natuurlijk nog niet. Maar nu gaf ie vorige week aan dat we dit jaar best de kerstversiering wat eerder tevoorschijn kunnen halen. *\o/* Voornamelijk omdat hij zijn kerstdorp weer op wil bouwen en uit wil breiden. Hij kwam al helemaal met een plan dat mijn boom maar naar de keuken moest want hij wilde de woonkamer volbouwen met kerstdorp :') Je begrijpt dat ik dat dat niet gaat gebeuren, hoe groot dat kerstdorp ook wordt, mijn boom komt in de woonkamer :j


Wat grappig. Pas maar op hoor, kerstdorp is zwaar verslavend. Ik begon jaar of 6 geleden met dorpje van 60 bij 90 cm. Nu is het 2.90 bij 1.20. Helaas geen ruimte meer om uit te breiden. Hoewel, nu ik dit typ bedenk ik opeens dat we nog wel de hoogte in kunnen. Mijn man was eerst niet heel enthousiast, maar wilde er voor mij wel in meegaan de lieverd, raakt nu ook steeds enthousiaster en denkt behoorlijk mee

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:17

Een topic naar m'n hart!
Hier gaat ie (helaas) pas op na Sint ivm de kinderen.
Misschien ga ik dit jaar wel proberen om hem een week eerder neer te zetten zonder ballen, maar met lichtjes.

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:17

thequeensmum schreef:
Wat grappig. Pas maar op hoor, kerstdorp is zwaar verslavend. Ik begon jaar of 6 geleden met dorpje van 60 bij 90 cm. Nu is het 2.90 bij 1.20. Helaas geen ruimte meer om uit te breiden. Hoewel, nu ik dit typ bedenk ik opeens dat we nog wel de hoogte in kunnen. Mijn man was eerst niet heel enthousiast, maar wilde er voor mij wel in meegaan de lieverd, raakt nu ook steeds enthousiaster en denkt behoorlijk mee

Ja ik merk het al bij mijn vriend, er komen ieder jaar weer wat huisjes bij. Zolang de woonkamer nog bruikbaar is vind ik het goed. Vind het wel heel gezellig staan :)
Ik heb zelf niks met het kerstdorp opbouwen maar koop ook wel dingen als ik ze tegenkom voor een leuke prijs. Lemax is duur ;(

Bentuh

Berichten: 3443
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:30

wat een gezelligheid bij sommige al in huis zeg.
wij wachten echt altijd tot na Sinterklaas, ook omdat wij jaarlijks een echte boom neerzitten. deze houdt het helaas niet zo lang uit. hihi.

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 19:59

oliebol ik ben vandaag alweer bij de action geweest voor nog meer decoratie! Morgen ook de vensterbanken aankleden. :+

cariena1
Berichten: 961
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:15

Ben de boom net aan het uitvouwen

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 20:34

Veel plezier!

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:39

Bij mij kriebelt het ook ineens sinds deze week. {:)
Dacht dat ik vroeg was maar lees hier dat de boom bij een aantal al weken tot maanden staat, dam valt mij kriebel wel mee qua timing :') :))

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:50

Een deel van mijn kerstversiering staat trouwens gewoon het hele jaar :+ dat zijn vooral dingen met lichtjes waar kerstbomen en sneeuwvlokken opstaan _O-

xRaisin

Berichten: 1762
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:38

Jaaa leuk topic! Ik ben zelf ook al aan het aftellen tot de kerstboom weer op kan! Ik vind het nu nog te vroeg, maar ergens in november ga ik het zeker opzetten. Ik vind het zoveel gezelliger in huis met een kerstboom <3 .

Super leuk om jullie kerstbomen te zien. Dat valt voor mijn ook al een beetje onder voorpret!

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 00:06

Smee__ schreef:
Oh in cement, wat slim! Wel wat rigoreus _O- Ik dacht ook dat de ballen het interessantst zou zijn maar m'n kater vond het nog leuker om er gewoon in te klimmen :')


Het was dé oplossing die het minste plaats zou innemen, ik zag in gedachten mijn vriend al een méga constructie maken :') Dus ik dacht, doe maar een emmer cement dan. Oké, het weegt nogal veel haha, maar het neemt niet zo veel plaats in als wat hij zou hebben gebouwd :D
Als we hem weer opruimen, kan het onderste deel er natuurlijk niet meer uit, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik bind er een touwtje omheen, trek er een zak over en sleep hem zo naar zolder :')

En: hij staat stevig hoor! *\o/*

De poezen kijken er wel eens naar, snuffelen al eens, maar meer dan dat doen ze voorlopig niet. Ik verwacht spektakel bij de slingers en ballen :')

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 00:16

Ik vind kerstdecoratie geweldig!
Ook aardig wat in de loop der jaren verzameld!

Hier is alles voor halloween gedecoreerd nu. Dat blijft ook een favoriet!

Vanaf 25 november begin ik met Kerst.

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 11:13

Nou inmiddels is mijn huis kerst klaar, ben er super blij mee want het is nog nooit zo mooi geweest als dit jaar! :D

Ik had gisteren nog wat leuke decoratie gekocht bij de action onder andere guirlandes in het goud en rose kleur, super mooi maar wat verliezen die dingen een glitters zeg! Hele huis zit er onder, heb mega lang lopen stofzuigen en t is nog steeds niet weg. :')

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:16

haha hier komt hij pas een week voor kerst en een week na kerst is die weer weg.. Ik vind het huis zo vol, op zich wel gezellig hoor maar nee hoe korter hoe liever.. tis dat ik een gezin met kindertjes heb maar als t aan mij ligt komt ie er niet meer te staan.

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:17

Wat een topic naar mijn hart <3 .
Hier staat de boom ook van november tot februari, vind het echt veel gezelliger in de donkere dagen. Dit weekend ga ik hem opzetten nadat de klok verzet is.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:06

Komt de kerstboom op de plek van de klok dan...?



sorry ik kon het niet laten :=

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:57

Wie heeft er ( al) buitenversiering? Dat vind ik vanaf nu tm voorjaar dus wel heel leuk, maar ik ben fantasieloos. Ik vind het vaak mooi en soms TE, dus zou daar een weg in moeten vinden.

En geen idee wat ik dan leuker vind? Van die gloeilampjes of een slang.

We hebben een rij kerstbomen, maar iets te ver van het huis. Zouden er in de voortuin eentje kunnen neerzetten en versieren met lampjes.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:59

Ik wilde in mijn vorige huis graag zo’n ledslang langs het huis en dan door de nok heen maar mijn man gaat niet op een ladder en ik al helemaal niet maar vind het zo leuk staan!
Nu ga ik lampjes over de railing van mijn balkon draaien :j :')

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:13

M'n man is ook al aan het zeuren om de boom te zetten. NEE! ~~}> We gaan dat niet als eerste in de wijk doen.
Dus zodra we er ergens eentje spotten, kan ik 'm ook gaan zetten

Rocamor

Berichten: 10957
Geregistreerd: 21-11-02

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:20

Ik zit ook al te wachten tot ik de eerste verlichting buiten zie in de straat, dan kan ik onze "brug" ook weer voorzien van de lichtjes <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5184
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:37

Ik lig in een deuk om jullie bomen en versiering. Ik houd namelijk helemaal niet van kerstbomen _O- maar wel van de kerstverlichting buiten. In het eerste weekend van december mogen de lichtjes weer op de voorgevel.Ben zo blij met deze maat: precies de lengte van de voorgevel. Altijd zo jammer als de verlichting niet past. Toen we dit huis kochten keken we samen naar de voorkant en beide dachten: Oeh gaaf, bij dit huis kunnen we lichtjes ophangen.

Afbeelding

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:12

Afbeelding

Topic naar mij hart <3
Liefst had ik hier ook al de boom neergezet maar vind vriendlief niet zo leuk en veel te vroeg.
Na 5 december mag hij weer staan tot midden januari <3

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 19:54

Haha de buren kunnen vanaf buiten wel zien dat hier de kerstboom al staat en mijn andere lichtjes op de vensterbank. :+ Ik moet ook eerlijk zeggen het kan mij niks schelen wat de buren vinden. Van mij mag buiten ook al wel versierd worden maar dat is de afdeling van mijn vriend en hij vind het nog wel even best. Ik merk dat ik hem wel een tijdje flink moet aansporen voor hij het gaat doen. :')