Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:01

O vind t ook zo leuk die bekende paardjes te zien in de topics!

Awh wat lief Hennos!
Lief!

Hier even lekker gewandeld.
Ouwe doos <3
Afbeelding
Kwam nog een auto langs die een raar geluid maakte. Gelijk dr staart erop en snuiven. Ze leek wel weer 5 haha. Heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:17

Bagheera_206 schreef:
Natuurlijk mag je dat vragen. +:)+ Paar weken terug was het natuurlijk zo warm en ook zo ontzettend veel regen. Ze heeft daardoor een paar rainrot plekjes en moet ik van DA goed droog houden terwijl we proberen haar weerstand te verhogen. Dus vandaar dat ik haar dekentje op heb. De andere oma staat ook met dekentje en ander paard is volledig geschoren behalve zijn uggs dus die heeft ook een dekentje op. De rest staat idd gewoon zonder dekens.


Ah vandaar :D
Hopelijk snel vd plekjes af!

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:31

jolmer20 schreef:
O vind t ook zo leuk die bekende paardjes te zien in de topics!

Awh wat lief Hennos!
Lief!

Hier even lekker gewandeld.
Ouwe doos <3
[ [url=m/CngVF8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kwam nog een auto langs die een raar geluid maakte. Gelijk dr staart erop en snuiven. Ze leek wel weer 5 haha. Heerlijk

Haha heerlijk hè!

Wij waren ook ff aan de wandel
Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34691
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:53

Loopt ze nou los mee?

Haha Romy. Lachen hè als ze zo fris doen ineens?

Hennos wat lief.

Branco had vrij vandaag. Gister goed gewerkt ik had er vrijdag even op gezeten en dochter kon hem fijn narijden gister. Donderdag tijdens de les kreeg ze hem niet goed in galop ( ze werkt zelf iets teveel terug dan) en dat ging gister top.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:00

Haha nee, dan kan ik haar uit elk weiland trekken :') . Maar ze blijft netjes staan voor foto’s. Braaf dier (soms).

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:10

Lekker wandeldagje vandaag. Wij gingen ook even op pad. Ik ging alleen na het pad bij stal linksaf in plaats van rechtsaf. Of ik nu helemaal op mijn toetert was gevallen ofzo 8)7
Paard was helemaal van slag haha _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:18

Queelens _O- haha mooi he dat soort acties.

Ik heb vandaag even op [***] gezeten met barebackpad (want het is nog lang geen tijd dat de zadelmaker komt), maar ze was best wel fris, wel braaf maar na 4 rondjes stappen voelde het in ene niet goed dus ben ik er zo af gegleden (voordeel van barebackpad).
Nog even met haar gewandeld buiten waar ze ook wat kijkerig en stout werd, mij beetje uitproberen ook denk ik, dus wel even op haar plaats gezet maar hopelijk vd week beter.

Had nog een koekje meegenomen voor als ik lekkere trek kreeg, kreeg ik ook, zag ik de tekst erop dus dat is natuurlijk wel foto waardig he
Afbeelding

Wel heel leuk, sinds gisteren samen gezet met een ander paard, ging nog niet helemaal vlekkeloos voor [***] (haalde ik zeiknat uit paddock), toch weer terug gezet nadat ze droog was en toen ging het wel oké, vanochtend trof ik ze dus zo aan:

Afbeelding

Zit wel goed geloof ik :D

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:50

Romy komt wel goed hoor. Haha dat koekje

Marieke Peri houd van gewoontes, daar kan je niet vanaf wijken hoor!

Hier twijfel ik om te rijden als t we eer wat beter word. Ze wil zo graag op pad, alleen is ze wat mager geworden in deze winter. En aangezien ik niet de lichtste ben twijfel ik

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:35

Zo leuk om alle oudjes voorbij te zien komen in de topics op de voorpagina!

Ze is echt leuk Romy, fijn dat het al zo goed gaat. :D

Queelens, hier ook. We lopen altijd hetzelfde rondje, en als ik dan voor de verandering het rondje andersom wil lopen of een andere afslag neem, dan kijkt ze me echt aan alsof ik op mijn hoofd ben gevallen. :')

De foto's in de sneeuw van de ijslanders zijn echt prachtig. Sowieso vind ik dat hier in het topic altijd veel mooie foto's worden gedeeld. :D

Hoe ver wandelen jullie gemiddeld met de oudjes? Ik houd het meestal een uur vol, daarna wordt Chantal wat ongeduldig.

Siersma, ik zou goed naar je oudje kijken. Als ze het graag wil en je geen problemen ondervindt tijdens het rijden zou ik er lekker van genieten. Misschien kun je haar al wat gaan voorbereiden voor onder het zadel qua beweging en voeding?

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:39

@Siersma, eigenlijk wat Lau zegt! Even kijken wat Marissa aangeeft :).

@Lau, uh, hangt er vanaf vaak. Als m’n moeder meegaat wandelen we vaak een km5/6, daarna wordt de Shetlander moe :') . Die moet nog een beetje conditie opbouwen en die korte pootjes moeten soms iets harder werken om iedereen bij te houden.
Mona houdt dat makkelijk vol, aangezien we ook nog op buitenrit gaan :D

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:44

Lekker allemaal aan de wandel. :) Ik doe meestal iets van half uur a drie kwartier. Heb het idee dat ze laatste paar dagen wat langzamer loopt dan normaal. Vorige week maandag een iets te lang rondje gedaan van een uur. Leek eigenlijk niet dat ze er last van had, maar denk dat ze wel iets meer moe was aan het einde. Straks maar even goed haar hoefjes uitkrabben en dan de andere oma ook even mee nemen voor klein rondje. Die andere oma is nog veel trager in stap, maar eens kijken hoe snel ze dan is. En morgen dan maar weer even vrij. Wordt toch slecht weer. Tenzij ik mss in de middag naar stal ga.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:53

Hier ook een ietsiepietsie sneeuw.....
was zo weer weg, de arabieren werden compleet gék van de sneeuw..... als die vlokjes op hun hoofd en lijf...brrrrr HAHAHA domme beesten.
Chico vond het echter heerlijk... die wilde niet eens naar binnen.

En ik geniet ook echt van die oudjes allemaal op de voorpagina. Chico staat in het laatste deel zie ik net. Met Desje!!!


En morgen krijgt Chico een iris-scopie..... een wat???? ja dat :D
Ik las erover op internet en wilde eens zien wat het inhoud en wat eruit komt...
ben zeer nieuwsgierig.

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:16

ElCamino schreef:
Hier ook een ietsiepietsie sneeuw.....
was zo weer weg, de arabieren werden compleet gék van de sneeuw..... als die vlokjes op hun hoofd en lijf...brrrrr HAHAHA domme beesten.
Chico vond het echter heerlijk... die wilde niet eens naar binnen.

En ik geniet ook echt van die oudjes allemaal op de voorpagina. Chico staat in het laatste deel zie ik net. Met Desje!!!


En morgen krijgt Chico een iris-scopie..... een wat???? ja dat :D
Ik las erover op internet en wilde eens zien wat het inhoud en wat eruit komt...
ben zeer nieuwsgierig.



Zo grappig met je paarden :D
Wat is een iris-scopie?

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:51

Iriscopie is het uitlezen van de iris.
Het oog is verbonden met de zenuwen in het lichaam. De iris bestaat uit bindweefsel met ongeveer 28.000 zenuw-uitgangen die allemaal verbonden zijn met de hersenen. De hersenen ontvangen voortdurende informatie over de organen en rekent deze informatie om in de iris markeringen. Wanneer er een verandering van zenuwprikkel is verandert er in het oog ook iets.

Met iriscopie kun je letterlijk IN het paard ‘kijken’ en aangeven waar het probleem, die de oorzaak van de fysieke en gedragsproblemen is, zich bevindt. Met iriscopie kan je niet alleen zien waar het probleem vandaan komt, maar ook waar naar alle waarschijnlijkheid een probleem aan het ontstaan is als gevolg van oude verwondingen/trauma’s of vererfde zwakheden.
Een iriscopist leest het oog uit als een landkaart waardoor je als het ware een blauwdruk krijgt van het lichaam van het paard.
Na het uitlezen van het oog (de iris) kan ik de eigenaren meer vertellen over hun paard. Bijvoorbeeld over:

Karakter van het paard
Spijsvertering
Organen
Spieren
Stress: waar zit het in lichaam en waar is het vandaan gekomen
Indien gewenst, geef ik de klanten een schriftelijk verslag en tevens advies hoe om te gaan met eventuele gesignaleerde problemen.

Ik laat Annette Timmer komen, kijk maar op bv haar site.
Ik kwam erop via onze voer leverancier.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:30

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt elcamino. Heb er ook wel eens over gelezen omdat een stalgenoot dit ging doen, of er mensen mee wilden doen. Ik ben hier nog iets te nuchter voor als je begrijpt wat ik bedoel.. :+

Maargoed vroeger vond ik homeopathie ook gek. Want hoe de hek konden ze met zo’n antennetje dat hele paard zijn organen doormeten. Totdat ik met mijn paard bij de reguliere geneeskunde uit was gespeeld en homeopathie wonderen deed. Heb deze beste man dit najaar ook voor mijn bijrijpaard laten komen voor iets waar de da geen antwoord op had en dit lijkt nu ook te werken :) -even heel hard afkloppen want zo ver zijn we nog niet-
Laatst bijgewerkt door Queelens op 18-01-21 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:31

ElCamino schreef:
Iriscopie is het uitlezen van de iris.
Het oog is verbonden met de zenuwen in het lichaam. De iris bestaat uit bindweefsel met ongeveer 28.000 zenuw-uitgangen die allemaal verbonden zijn met de hersenen. De hersenen ontvangen voortdurende informatie over de organen en rekent deze informatie om in de iris markeringen. Wanneer er een verandering van zenuwprikkel is verandert er in het oog ook iets.

Met iriscopie kun je letterlijk IN het paard ‘kijken’ en aangeven waar het probleem, die de oorzaak van de fysieke en gedragsproblemen is, zich bevindt. Met iriscopie kan je niet alleen zien waar het probleem vandaan komt, maar ook waar naar alle waarschijnlijkheid een probleem aan het ontstaan is als gevolg van oude verwondingen/trauma’s of vererfde zwakheden.
Een iriscopist leest het oog uit als een landkaart waardoor je als het ware een blauwdruk krijgt van het lichaam van het paard.
Na het uitlezen van het oog (de iris) kan ik de eigenaren meer vertellen over hun paard. Bijvoorbeeld over:

Karakter van het paard
Spijsvertering
Organen
Spieren
Stress: waar zit het in lichaam en waar is het vandaan gekomen
Indien gewenst, geef ik de klanten een schriftelijk verslag en tevens advies hoe om te gaan met eventuele gesignaleerde problemen.

Ik laat Annette Timmer komen, kijk maar op bv haar site.
Ik kwam erop via onze voer leverancier.



Dat is erg interessant! Ik denk dat ik er eerder van heb gehoord.
Ze zeggen ook dat je alles in de ogen kunt lezen. Dus het is logisch :)

Bedankt voor de uitleg!

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:40

ik laat morgen wel weten wat eruit kwam.
Een collegaatje van me moet zélf ieder jaar zo'n iriscopie dien vanwege haar medicatie, zo kunnen de artsen bij haar ook zien wat het doet in haar lijf.
Ik hoop te weten te komen of de 1.5 jaar prednisolon de boel van binnen een beetje heel gelaten heeft...

Femke_Tweety

Berichten: 12007
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:41

Ik heb er (persoonlijk) wat minder goede ervaringen mee, en ben dus ook erg sceptisch.

Maar ik ben benieuwd, wie weet levert het jou wel wat moois.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:44

nou ik geloof ook niet zo in dat soort dingen, maar wieweet.... ben er zelf ook te nuchter voor .We zien wel

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:14

De bijrijdster van de andere oma kon niet vandaag dus even gevoerd en rondje met beide oma's gewandeld. De andere oma is langzaam dus altijd een uitdaging met twee paarden zonder uit elkaar getrokken te worden. :')

Afbeelding

Terwijl ik ander paard ging terug zetten stond mijn paard nog even los. Loop ik terug staat ze zo. Alles voor eten! _O-

Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:37

Elcamino, ja onze oudjes samen in een topic :D
Ik ben heel benieuwd naar de iris scopie en wat er uit komt, klinkt wel heel interessant.

Femke, mag ik vragen waarom jij daar negatieve ervaring mee hebt?

Ik heb een reading van des laten doen maar vind hem niet zo heel erg matchend met haar, sommige dingen klopten wel maar sommige dingen ook totaal niet. En de dingen die wel klopte zou diegene in principe online kunnen vinden of op goede gok zeggen...

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:49

Ik heb ook eens een reading laten doen, sommige dingen klopten,andere zaken totaal niet.
En chico staat uitgebreid op fb , bokt, internet.... dus "niks zeggen"tegen zo iemand werkt niet echt, hahaha.
En dan Symone Ottenvanger nog, die is wel apart!! die kan soms dingen melden waarvan ik denk : dat kún jij gewoon niet weten..... heel bizar

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:48

Simone hoor ik veel dat zij heel goed is, maar heb nu 2 readings laten doen dat ik dacht ik weet het niet en dan vind ik Simone wel heel duur...
Zou graag nog wel een keer van [***] reading laten doen, maar nu eerst mijn geld maar eens besteden aan belangrijkere dingen, straks nog een zadel kopen en heb nog fatsoenlijke dekens nodig, baal als een stekker want ze heeft dezelfde maat als des en ook redelijk dezelfde pasvorm maar heb alle dekens verkocht, zaten paar mooie tussen.
Als ze nou ook eens dezelfde pasvorm qua zadel hadden maar nee hoor _O-

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:48

Apart zeg Elcamino!
Ben benieuwd wat eruit komt!

Haha lekker hoor Richard. Even grasjes snoepen!

Dat is dan weer jammer Romy!
Welke maat heeft ze?

Hier even offtopic van de ouwetjes hoor.
Maar ik ben verliefd <3
Net kuikentjes opgehaald <3
Afbeelding
Gepromoveerd tot mamakip
Afbeelding

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:56

Hoi,

Ik meld me hier ook maar eens als trotse bezitter ben van een 27 jarige kwpn-er. Een stoere ruin, vos bles met vier halve witte beentjes.
Een afstammeling van Bismarck, voor de duvel niet bang.
We hebben hem als jaarling gekocht en hij heeft vooral zijn sporen in de dressuursport verdiend, maar is nu zo'n 10 jaar van zijn pensioen aan het genieten.

We hebben geen ervaring met oude paarden, dus ik heb jullie hulp nu nodig.

Ik merk dat ie zijn hooi minder goed verteert. Zijn mest is voor de helft van de tijd goed en de andere helft te nat en gevuld met kleine stukjes onverteerd hooi. Ik wil eens kijken wat ie doet als ik ander beter verteerbaar voer geef, maar zit met het dilemma dat ik hem 's nachts niet te lang zonder eten wil hebben. Daarnaast verdraagt ie luzerne niet goed, dus dat valt af.

Voor jullie beeldvorming, hij heeft al zijn tanden nog en de tandarts is een paar weken geleden geweest.
Heeft er iemand een idee?