Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:31

Ik kan er nog 3 maanden van genieten, daarna gaat ie gesloopt worden voor huizen helaas

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:59

Hier gaat het helemaal niet echt vriezen.. -2 is het koudst..
Nog wel koud, maar ik haat winter :+.

Ik heb wel een eigen buitenbak, maar wij rijden voornamelijk in de bossen en zandpaadjes, dus dikke prima :D!
Met koud weer ga ik wel vaker wandelen, blijf ik ook warm

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:14

Wij hebben alleen een buitenbak. Volgende winter staat er als het goed is wel een binnenbak :j

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:26

Zalbhier wel meevallen met die vorst, langs de kust altijd veel minder. Maar ik wacht met rijden denk ik op t voorjaar :brr:

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:30

Hier was afgelopen zaterdag bij bijrijpaard de bak bevroren. Was ca rond half 12. Ben benieuwd hoe het met de komende vorstnachten gaat zijn. Bij Peri maakt het me niet zo veel uit, die hoeft alleen maar mooi te zijn in de wei :D daarvoor hoop ik alleen maar dat het zo min mogelijk regent ivm modder voor in de wei en dat het niet gaat sneeuwen en vervolgens blijft liggen. Hij heeft voor ijzers en bij ons gaan ze gewoon naar buiten :=

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:47

hier alles aanwezig en goed te doen, overdekte molen ( gaat ie niet in) overdekte longeerkraal ( gaan we niet in ) Binnenbak ( gaan we niet in ) Buitenbak Agterberg, wandelen soms..... Pad door de weilanden -> JAAAH heerlijk. Dus veel betalen voor accomodatie HAHAHAHAHA die we niet gebruiken.
Wel fijn is dat ik de stalprijs van 7 jaar geleden betaal.... hier betalken mensen de prijs van het jaar waarin ze komen en gaan dan niet omhoog.... de nieuwe prijs is al €50 meer dan ik betaal

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:49

Dat scheelt al een hele hoop ja.

Ik maak van alles gebruik. Binnen nu en 2 maanden verhuizen de paarden naar een nieuwe schuur en nieuwe stallen. Dan kan ik gelijk al mijn spul uitzoeken want dan hebben we minder ruimte.

Even met zn allen alles logisch een plekje geven ook.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:01

Hier op de stal waar peri staat zelfs iets meer faciliteiten dan de stal waar ik rijd haha. 20x50 buitenbak en een degelijke longeercirkel. Het ziet er allemaal niet gelikt meer uit maar wel goede afrastering en bodem. En twee wasplaatsen die erg fijn zijn met een schimmel. Toen we nog fanatiek (wedstrijden) reden hadden we iets meer luxe. 20x40 binnenbak met de beste bodem die er bestaat (beter dan agterberg imo) en buiten 20x60 met dezelfde bodem en een longeercirkel met dezelfde bodem. Maar toen die met pensioen kwam wilde ik hem toch nog meer buiten en in kuddeverband. Daar kwamen ze van 9-4 ongeveer buiten maar in individuele weides.

Bij bijrijpaard is de 20x40 buitenbak van een goede bodem, alleen met vorst niet te rijden en een paddock/longeercirkel waar de bodem wisselend is. Maar als je het hele jaar rond in de buitenbak kan rijden heb je eigenlijk ook niet veel meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:23

Ik heb hier ook alle faciliteiten, binnenbak 20x40, buitenbak 20x60, stapmolen, springweide, longeerkraal en daarnaast nog 4 longeerplekken waarvan 3 op zand en 1 op grond.
Maakte er nooit gebruik van maar dat is nu dus wel de planning :D
Qua stallingsgeld betaald iedereen hetzelfde, helaas nu al 2e jaar op rij dat de prijs omhoog gaat.
Maar daarbij staan ze wel heerlijk hele dagen buiten, onbeperkt hooi, in de zomer op de wei met speciaal paardengras en heeft hij nu ook boompjes tussen de paddocks geplaatst voor schaduw in de zomer.
En een geweldige staleigenaar die alles in de gaten houd en ziet, en er zelfs snachts voor je uit wilt gaan als het nodig is.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:31

JA hier ook Romy, fantastische mensen !!!!! alleen daarom al ga ik niet weg.
Ze zorgen zo goed voor hem, de winter is minder oke geef ik toe. Maar hij gaat2x in de paddock , smorgens en smiddags en ik zet hem om 17.00 weer buiten dus op zich gaat het wel.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:32

Klinkt als een hele fijne stal romy! Er zijn weinig plekken waar je veel faciliteiten hebt én je paard ook veel buiten komt met onbeperkt hooi. Hier gaat indd ook regelmatig het stalgeld omhoog. Dit jaar weer.. bij de vorige stal bleven wij indd ook de prijs betalen waarvoor we binnen kwamen. Wat best gunstig was want wij waren haar eerste klanten en in de loop van de jaren werd er veel opgeknapt en gedaan :j

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:44

Hier is in 13 jaar het stalgeld 1x omhoog gegaan met 10 euro.

Maar we doen ook veel zelf. Mesten, voeren en binnen en buitenzetten.
Hooi en stro onbeperkt te pakken.

Sochtend kiepen ze wel een emmertje voer (dat we hebben klaargezet) bij de paarden in, evenals de tonnen hooi die ook al klaarstaan.

Voeren in de wei is geen probleem, dus ook dat doen wel als het gras op is.

Buitenbak heeft een renovatie gehad en de stallen nu dus ook.

Mij hoor je niet klagen. Paarden staan net zolang buiten als we zelf willen en kapot gras interesseert ze niet

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:56

Ik vind het toch wel heel fijn dat ik mijn meisjes gewoon bij huis heb staan :)
Maar die binnenbak zit er voorlopig nog niet in :D

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:29

Bij mij helaas ook alleen maar een buitenbak. Maar wel super fijne mensen die goed voor mn beestjes zorgen. En lekkere uitloop, dusja.

Alleen inderdaad dat stalgeld wat elk jaar omhoog gaat. Dat is altijd jammer maarja.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:36

Wij hebben nu een super fijn plekje. Lekker kleinschalig. Snap niet dat we een grote stal jaren zo fijn vonden.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:06

Afbeelding
Hallo,
Dit is Silver Briolette, mijn 28 jarige quarterdame. Mijn pleegpaardje eigenlijk, maar na 6 jaar helemaal eigen geworden. Ik heb haar geërfd toen mijn vriendin helaas overleed.
Toen mijn vriendin ernstig ziek werd, hebben mijn dochter en ik beloofd dat wij verder voor haar gingen zorgen. Briolette was de mama van mijn eigen spetter, Radical Moonwalker. Helaas hebben we 2 jaar geleden afscheid van hem moeten nemen.
Het kan gek lopen dus. Briolette is nu echt met pensioen. Het is even wennen, hoe en wat vindt ze nog leuk, hoe los ik haar ouderdomskwaaltjes op, en hoe ontwikkelt de PPID zich? Best wel een puzzeltje soms. Ben benieuwd hoe jullie het doen allemaal...

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:16

Ik sta op een boerderij, de boer heeft niks met paarden. Ik huur daar een stuk land. Ik sta alleen dus doe alles zelf. Er is wel altijd hooi, kuil of voordroog want dat krijgen de koeien ook. Maar ik heb ook niks geen faciliteiten. Wel heeft Marissa een container als schuilstal, zelf aangeschaft en laten plaatsen. Voor mn spullen een tuinhuisje, ook zelf gekocht en laten plaatsen. Maar er zijn ook heel,veel voordelen. Ik betaal een scheitbeetje, €65 per maand. En ik sta op 5 minuten stappen van het bos, 20 minuten naar het strand

Bagheera_206

Berichten: 25911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:14

Romy1234 schreef:
Wat fijn dat jullie oudjes zo goed gaan *\%/*
Des deed ik de laatste paar jaar ook niet meer enten behalve tegen rhino want dat is verplicht bij ons op stal.

Ik merk echt dat ik nog heel erg moet wennen aan mijn nieuwe paardje, ze is ontzettend leuk en nuchter, loop zo met haar weg.
Is meer mijn onzekerheid denk ik, ben zo lang aan des gewend dat ik niet anders weet, maar komt nog wel.
Helaas nog geen passend zadel maar wil er vanavond even op met barebackpad, vind dat haar rug vrij gevoelig is en ze lang met een verkeerd zadel gereden is, mogen ook nog wat kilo’s bij op en meer spieren maar dat komt nog wel.
Ook heeft ze een zwaar beroerde deken op die van ellende zowat uit elkaar valt dus als het goed is komt vandaag een fatsoenlijke deken binnen, alleen nog even een onderdeken erbij kopen.

[ [url=m/3cbsfg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Check ook mijn blije hoofd _O-


Heerlijk toch zo een blij hoofd? :D

SusanH schreef:
Hoop wel dat het overdag boven 0 blijft. Kunnen we iig door rijden.


Hier was het echt heerlijk weer. 8-) Droog en heerlijk zonnetje. Mijn paard heeft vrij vandaag dus heb haar alleen gevoerd. Zijn met twee andere paarden gaan rijden en 1 paard mee als handpaard.

EmptyWords schreef:
Zolang ik de binnenbak heb maakt me dat niet uit.


Hier helaas alleen buitenbak en longeerkraal. Beide wel gelukkig eb/vloed dus vaak nog wel prima te rijden, maar vandaag dus lekker naar buiten geweest.

EmptyWords schreef:
Ik kan er nog 3 maanden van genieten, daarna gaat ie gesloopt worden voor huizen helaas


Jouw stal zit precies aan rand van woonwijk? :=

Es_ther schreef:
Hier gaat het helemaal niet echt vriezen.. -2 is het koudst..
Nog wel koud, maar ik haat winter :+.

Ik heb wel een eigen buitenbak, maar wij rijden voornamelijk in de bossen en zandpaadjes, dus dikke prima :D!
Met koud weer ga ik wel vaker wandelen, blijf ik ook warm


Heb niet echt een hekel aan de winter, maar vindt regen wel heel vervelend. Voor de kou kun je nog beetje kleden enzo.

SusanH schreef:
Wij hebben alleen een buitenbak. Volgende winter staat er als het goed is wel een binnenbak :j


Wat super dat jullie een binnenbak krijgen zeg! :)

Queelens schreef:
Hier was afgelopen zaterdag bij bijrijpaard de bak bevroren. Was ca rond half 12. Ben benieuwd hoe het met de komende vorstnachten gaat zijn. Bij Peri maakt het me niet zo veel uit, die hoeft alleen maar mooi te zijn in de wei :D daarvoor hoop ik alleen maar dat het zo min mogelijk regent ivm modder voor in de wei en dat het niet gaat sneeuwen en vervolgens blijft liggen. Hij heeft voor ijzers en bij ons gaan ze gewoon naar buiten :=


Hier staat meer dan de helft van de kudde zonder ijzers. Twee paarden gaan altijd in winter zonder ivm idd het winterweer.

ElCamino schreef:
hier alles aanwezig en goed te doen, overdekte molen ( gaat ie niet in) overdekte longeerkraal ( gaan we niet in ) Binnenbak ( gaan we niet in ) Buitenbak Agterberg, wandelen soms..... Pad door de weilanden -> JAAAH heerlijk. Dus veel betalen voor accomodatie HAHAHAHAHA die we niet gebruiken.
Wel fijn is dat ik de stalprijs van 7 jaar geleden betaal.... hier betalken mensen de prijs van het jaar waarin ze komen en gaan dan niet omhoog.... de nieuwe prijs is al €50 meer dan ik betaal


Dat is nog eens een luxe zeg!

radicalM schreef:
[ [url=m/N4tGAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo,
Dit is Silver Briolette, mijn 28 jarige quarterdame. Mijn pleegpaardje eigenlijk, maar na 6 jaar helemaal eigen geworden. Ik heb haar geërfd toen mijn vriendin helaas overleed.
Toen mijn vriendin ernstig ziek werd, hebben mijn dochter en ik beloofd dat wij verder voor haar gingen zorgen. Briolette was de mama van mijn eigen spetter, Radical Moonwalker. Helaas hebben we 2 jaar geleden afscheid van hem moeten nemen.
Het kan gek lopen dus. Briolette is nu echt met pensioen. Het is even wennen, hoe en wat vindt ze nog leuk, hoe los ik haar ouderdomskwaaltjes op, en hoe ontwikkelt de PPID zich? Best wel een puzzeltje soms. Ben benieuwd hoe jullie het doen allemaal...


Welkom! Fijn dat jullie nu de zorg voor SB dragen. Hier doen we vooral wandelen en heel af en toe nog eens kwartiertje erop ofzo. Verder staat mijn paard wel het hele jaar buiten.

Siersma schreef:
Ik sta op een boerderij, de boer heeft niks met paarden. Ik huur daar een stuk land. Ik sta alleen dus doe alles zelf. Er is wel altijd hooi, kuil of voordroog want dat krijgen de koeien ook. Maar ik heb ook niks geen faciliteiten. Wel heeft Marissa een container als schuilstal, zelf aangeschaft en laten plaatsen. Voor mn spullen een tuinhuisje, ook zelf gekocht en laten plaatsen. Maar er zijn ook heel,veel voordelen. Ik betaal een scheitbeetje, €65 per maand. En ik sta op 5 minuten stappen van het bos, 20 minuten naar het strand


Dat klinkt ook als een prima deal! Lekker goedkoop en toch de basisdingen. Jij woont om de hoek? Ik sta op pensionstal. Normaal altijd wel gezellig met de mensen, maar nu even niet. -O- Je doet alleen je eigen paard, je gaat niet samenscholen en het keukentje is dicht. Behalve eigenaren en bijrijders is er niemand welkom op stal. Ja, hoefsmid en DA.

Siers83

Berichten: 7376
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:41

Nou om de hoek is maar hoe je het bekijkt hoor, woon zon 7 km bij Marissa vandaan. Voor ons een hele reis :D voor jullie wss een mini stukje.

Mooi weer voor een ritje Bagheera, eigen paardje vrij moet ook hoor. Ze zijn geen 18 meer he :P

Bagheera_206

Berichten: 25911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:43

Siersma schreef:
Nou om de hoek is maar hoe je het bekijkt hoor, woon zon 7 km bij Marissa vandaan. Voor ons een hele reis :D voor jullie wss een mini stukje.

Mooi weer voor een ritje Bagheera, eigen paardje vrij moet ook hoor. Ze zijn geen 18 meer he :P


Hier half uurtje met de auto.

Mee eens, maar meestal gaan we altijd nog wel even rondje wandelen. Al is het maar blokje om stal. Door gisteren vandaag even vrij gegeven. Doen morgen wel weer rondje wandelen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:11

Ik woon 40 minuten van de pony's af :=.

Maar ik ben verhuisd van de Achterhoek naar Arnhem, vanwege studie. En omdat ik Mona al zo lang verzorgde kon ik het echt niet over mn hart verkrijgen om te stoppen. En omdat ze toch al op leeftijd was hoeft ze ook niet elke dag gereden te worden.
Ze staat 24/7 buiten met de Shet, krijgen voer als ik er niet ben er wordt dan gemest. Dus ik ben er (nu iets minder) vaak alsnog wel 3/4 keer in de week. Kan ik gelijk even langs mn moeder koffie drinken :D.

Eilinora

Berichten: 11935
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:12

Vanaf welke leeftijd gelden ze als "oudjes"?

Mijn welsh A merrie word in mei 16 jaar

Britta31

Berichten: 13163
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:14

Hoe oud is eigenlijk het oudste paard/pony van bokt?

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:17

Es_ther schreef:
Ik woon 40 minuten van de pony's af :=.

Maar ik ben verhuisd van de Achterhoek naar Arnhem, vanwege studie. En omdat ik Mona al zo lang verzorgde kon ik het echt niet over mn hart verkrijgen om te stoppen. En omdat ze toch al op leeftijd was hoeft ze ook niet elke dag gereden te worden.
Ze staat 24/7 buiten met de Shet, krijgen voer als ik er niet ben er wordt dan gemest. Dus ik ben er (nu iets minder) vaak alsnog wel 3/4 keer in de week. Kan ik gelijk even langs mn moeder koffie drinken :D.


40 maar? :D
Hier 60 minuten enkeltje _O-
Heb sinds mijn verhuizing naar het midden van het land we gekeken naar stallen dichterbij maar er is hier niets waar hij erop vooruit gaat tov nu helaas.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:35

Haha jij wint :') .

Stel dat, mocht Mona overlijden en Veerle blijft alleen over zou ik dr wil over willen nemen en dan komt die dikke Shet hier in de buurt staan.
Maar Mona wordt heel oud, dat moet van mij :')