Oregon in 2020

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Oregon in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 12:01

Oregon... ons nieuwste gezinslid... eigenlijk niet gepland, maar liefde kruipt waar het niet gaan kan... <3

“Knor” is sinds 1 november van ons... hij was manegepaard op de manege waar onze andere paarden (Banjer, Cobus en Knelis) staan. Ik gaf mijn vriend al zo’n 1,5 jaat les op Oregon... Vriendlief is een beginner en op Oregon leert hij (nog steeds) galopperen. Grappig feitje: op de moeder van Oregon, Adina, heeft hij leren draven :D
Door gebrek aan landjes kwam Oregon afgelopen weideseizoen bij onze paarden in het land en langzaam aan werd onze band sterker en sterker.
Als grapje zei ik een keer tegen mijn vriend “zullen we Oregon kopen?” Uiteindelijk werd dit grapje steeds serieuzer en na een aantal maanden was het dan eindelijk zo ver: Oregon is van ons <3
Hij is een Groninger xFries van ongeveer 1,70 schat ik. “Oortjes” is een geweldig lief, braaf, aanhankelijk en dankbaar paard. Ik ben zo i tens gelukkig met hem... wil hem nooit meer kwijt... en komende dinsdag (8 december) ga ik zijn naam op mijn been laten tatoëren :D

Knappe jongen <3
Afbeelding

Onze eerste selfie <3
Afbeelding

Van de zomer, toen hij nog niet van ons was, mochten we hem lekker afspoelen en vertroetelen <3
Afbeelding

Even uitproberen hoe hij reageert als ik hem op deze manier naar het land breng..
Afbeelding

Jaaaaaa! Van ons!! <3
Afbeelding

Eerste keer rijden als ons eigen paard... mijn houding is slecht, maar dat komt door de pijn... ik had een spiertje in mijn knie gescheurd :+
Afbeelding

Poseren in het land
Afbeelding

Poseren in de bak
Afbeelding

Eerste buitenrit als eigen paard <3
Afbeelding

Met Cobus (midden) en Knelis (rechts) <3
Afbeelding

Drankje doen met Cobus <3
Afbeelding

Met Knelis in de mist <3
Afbeelding

1 maand van ons <3
Afbeelding

Gister hebben we onze eerste les samen gehad.. :)


Oregon met onze andere paarden en Helga
Afbeelding

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Oregon in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:41

Lieve beer zeg, volgens mij echt een super dier voor jouw vriend om het op te leren. Enig hoe hecht hij al gelijk is met jullie andere paard. Niet meer wegdoen inderdaad :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Oregon in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 08:45

Dank je <3 Knor is echt een geweldig paard <3

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Oregon in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:09

Prachtig, zo'n zwaarder rijpaard! <3

Hij ziet er ook erg lief en 'trouw' uit.

Lijkt me een erg leuke kudde die jullie hebben

Tenno7

Berichten: 2247
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Oregon in 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 07:25

Super mooi dat hij nu bij jullie is, gaat ie een veel leuker leventje krijgen dan als manege paard!