Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:29

Eerder een meetlint, gaat vooral om het buikvet .

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:33

bigone schreef:
Eerder een meetlint, gaat vooral om het buikvet .


Ook goed +:)+

Sluit bv gelijk borstvergrotingen en titanium heupen uit als verwarrende, verzwarende factoren :D

Krijgen we wel de verklaring van zwangerschap. Joepie; positieve discriminatie *\o/*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-01-22 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:36

Schuifmaat dan, buikvet meet je door de huid vast te pakken.

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:38

Neonlight schreef:
Schuifmaat dan, buikvet meet je door de huid vast te pakken.



Óók goed :j

;)

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:40

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Eerder een meetlint, gaat vooral om het buikvet .


Ook goed +:)+

Sluit bv gelijk borstvergrotingen en titanium heupen uit als verwarrende, verzwarende factoren :D

Krijgen we wel de verklaring van zwangerschap. Joepie; positieve discriminatie *\o/*

Nee hoor, juist zwangeren lopen veel meer risico.

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:47

Echwel schreef:
Het is er toch nog niet definitief doorheen?
Daarbij als je daardoor 2 euro per week met honger naar bed moet doe je echt iets heel fout, misschien minder roken en drinken dan..



Als je weekgeld 30 euro is, is 2 euro heel erg veel geld.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 18:53

Van de speld ;)

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:19

:D

Hier zien ze nu meer besmettingen in het secundair onderwijs dan in het lager en kleuteronderwijs las ik. Bijna allemaal doorbraakinfecties want veel leerlingen zijn gevaccineerd.
Ze hopen deze week toch nog de scholen open te kunnen houden.
De kerstvakantie is nog maar 1 dag achter de rug :+

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:33

Waarschijnlijk wordt de lockdown verlengt baar 1 febr door de nieuwe variant :evaw:

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:35

OleJon schreef:
Waarschijnlijk wordt de lockdown verlengt baar 1 febr door de nieuwe variant :evaw:

Waar lees je dit?

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:01

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:


Het ligt iets genuanceerder. Hij is in een hotel bij binnenkomst vastgezet, want zo zijn de regels in Australië. Dus hij mocht niet Australië binnen!
Djokovic vond dit onterecht want hij is van mening dat hij wel voldoet aan alle regels en heeft dit voor de rechter gebracht.

https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... elemaal-af

De rechter Kelly is van mening dat Djokovic aan alle voorwaarden heeft voldaan en ik citeer uit het artikel:

"
Eerder uitte rechter Kelly zijn zorgen over de behandeling van Djokovic op het vliegveld. Volgens hem had de tennisser een medische vrijstelling gekregen van een onafhankelijk deskundigenpanel dat door de staat Victoria was opgericht.

"Het punt waar ik enigszins geïrriteerd over ben: wat had deze man nog meer kunnen doen?", zei Kelly".



en hij is alweer gearresteerd .


Werd net in het sport journaal niets van gezegd. Wel dat één minister van Australië hem kan uitzetten en dan mag hij 3 jaar Australië niet in. Maar voor nu zou hij gewoon meedoen en een opgeluchte tennisser op TV in beeld.

Dus was dit in Spanje op het nieuws? Loopt het sport journaal achter?

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:09

pien_2010 schreef:
Werd net in het sport journaal niets van gezegd. Wel dat één minister van Australië hem kan uitzetten en dan mag hij 3 jaar Australië niet in. Maar voor nu zou hij gewoon meedoen en een opgeluchte tennisser op TV in beeld.

Dus was dit in Spanje op het nieuws? Loopt het sport journaal achter?


Was in persco door zijn vader gezegd.
Diezelfde welke door de familie afgebroken werd.

Ben nu het spoor bijster.
Het laatste wat er ´officieel´ lijkt te zijn is dat de OZ regering dinsdag een besluit neemt.
Die éne minister ja.

Puur Kafkaesque covid wederom.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:16

Huertecilla schreef:
Dingen door elkaar halen heb ik geleerd van de covid-angst:

BMI >30, longoedeem door roken, maar mét Covid = overleden áán Covid19.

Verder is te dik per maart 2020 al een glashelder héél groot risicoprobleem en de tabaksindustrie wordt al sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw gecensureerd.


Dit is gewoon niet waar.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:19

Gaat ie weer... :roll:

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:22

Hoest Relaxed? Weer beter?

Zag dat mensen die hier vorige week zondag positief getest waren nu weer aan het werk zijn.

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:27

Relaxed schreef:
Gaat ie weer... :roll:


Je ziet, ´hét is gewoon niet waar´ :P

Zoals ik net opmerkte; wederom puur Kafkaesque.

Híer in Spanje zijn we inmiddels wat verder over de weg aan het kijken door het goéde nieuws van meer besmettingen en minder opnames ;)

En nee, dat betekent niet dat er niet nog een fikse hobbel op die weg ligt.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:28

OleJon schreef:
Waarschijnlijk wordt de lockdown verlengt baar 1 febr door de nieuwe variant :evaw:

Welke lockdown ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:41

Needje schreef:
Hoest Relaxed? Weer beter?

Zag dat mensen die hier vorige week zondag positief getest waren nu weer aan het werk zijn.


Goed! Weer helemaal hersteld, quarantaine zit erop :+ vond de duur daarvan best overdreven, zelf geen klachten meer en toch nog 3 dagen in quarantaine. Geloof gewoon niet dat je dan nog besmettelijk bent :n

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:49

Lees ik vandaag in de telegraaf:
"Geheim ontrafeld van mensen die immuun lijken voor Corona: Opent mogelijkheden voor nieuwe vaccins"

Het is een premium artikel dus ik kan m niet delen, maar kort gezegd heeft het te maken met de T-cellen die ook een rol spelen bij het tegenhouden van de infectie.
In mensen die negatief PCR testen vond met T-cellen tegen Corona. Als enige verklaring die men kon geven was dat deze T cellen al eerder waren opgewekt door vroegere infecties met coronavirussen die verkoudheid veroorzaken. Uit de onderzoeksresultaten bleek dat mensen die geen infectie ontwikkelden significant hogere niveaus hadden van die T-cellen dan mensen die wel geïnfecteerd raken. Dit is een indicatie dat de T-cellen wel degelijk kunnen bijdragen tot aan een betere bescherming.
Tot nu toe zijn de vaccins gericht op het spike eiwit. De T-cel immuniteit optimaal activeren kan een 2e lijn van het vaccin worden. Het voordeel van de T-cel respons is dat het minder variant gevoelig is. En kan dan dus bijdragen aan een betere bescherming.

Dus nee, het is niet de dikke buik die mensen gevoeliger maakt voor Corona. Het zijn gewoon de mensen die in het verleden minder vaak verkouden zijn geweest :D :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15461
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:51

Babootje schreef:
Lees ik vandaag in de telegraaf:
"Geheim ontrafeld van mensen die immuun lijken voor Corona: Opent mogelijkheden voor nieuwe vaccins"

Het is een premium artikel dus ik kan m niet delen, maar kort gezegd heeft het te maken met de T-cellen die ook een rol spelen bij het tegenhouden van de infectie.
In mensen die negatief PCR testen vond met T-cellen tegen Corona. Als enige verklaring die men kon geven was dat deze T cellen al eerder waren opgewekt door vroegere infecties met coronavirussen die verkoudheid veroorzaken. Uit de onderzoeksresultaten bleek dat mensen die geen infectie ontwikkelden significant hogere niveaus hadden van die T-cellen dan mensen die wel geïnfecteerd raken. Dit is een indicatie dat de T-cellen wel degelijk kunnen bijdragen tot aan een betere bescherming.
Tot nu toe zijn de vaccins gericht op het spike eiwit. De T-cel immuniteit optimaal activeren kan een 2e lijn van het vaccin worden. Het voordeel van de T-cel respons is dat het minder variant gevoelig is. En kan dan dus bijdragen aan een betere bescherming.

Dus nee, het is niet de dikke buik die mensen gevoeliger maakt voor Corona. Het zijn gewoon de mensen die in het verleden minder vaak verkouden zijn geweest :D :D


Aaaaaa dat biedt perspectief *\o/*
Chronisch verkouden wanneer ik voor de klas sta :')

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:55

ha, ik heb 40 jaar in het onderwijs gezeten en ben 40 jaar verkouden geweest, er is nog hoop voor me...... *\o/*

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:55

Klinkt goed. Ik ben altijd verkouden. Dus is dat misschien nog ergens goed voor :')

DuoPenotti

Berichten: 29682
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:02

Hmmm. Ben zelden verkouden. Ook niet toen ik in het ziekenhuis werkte en elke ruimte in kwam. Elke klink in de hand had. Dacht juist dat ik zoveel weerstand had doordat ik met alles in aanraking kwam.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:04

Kan toch best? Als je T-cellen onmiddellijk in actie komen wordt je niet ziek/verkouden.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:04

Coby schreef:
Van de speld ;)h

[ [url=m/lCNa2X.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rW45WX.png]Afbeelding[/url] ]


:D :')