Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:44

Nou ja, tanden op elkaar en dan is het over vind ik niet meer echt gepast aangezien dit een jaar geleden ook al gezegd werd en ik vind een jaar wel lang om je tanden op elkaar te houden.

Het is eerder: uitzitten tot het vaccin bij de meeste erin zit en dan is het (hopelijk geen nieuwe mutaties) over.

De besmettingen dalen gelukkig wel nog steeds gestaag door, dus daar zou je ook uit kunnen halen dat een avondklok niet perse daarvoor nodig is :D nu voor twee weken zou het wel goed zijn om echt even die ziekenhuizen een beetje leger te krijgen, maar als die Britse variant niet echt gaat ontploffen vind ik wel dat ie opgeheven mag worden.

Ik wilde gister nog snackjes halen bij de nachtwinkel :')

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:51

Ziekenhuisopnames zijn weer gestegen.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:52

karuna schreef:
Weet je , de jeugd in de oorlog. Die met recht kon zeggen mijn jeugd ligt overhoop. Die zijn meest opgegroeid tot stabiele volwassenen. En zij konden echt vrezen voor hun leven.

Kom op, even jezelf onder de kont schoppen. Tanden op elkaar en volhouden. Des te sneller is het over

Sorry normaal.lees ik je berichten niet
Maar dit is je reinste onzin
Wat ik nog aan familie over had na de oorlog zijn echt allemaal na het onderduiken niet stabiel opgegroeid allemaal psychische schade net als de tweede generatie

Ze zeggen niet voor niks je kunt het kind uit de oorlog halen maar je krijgt nooit de oorlog uit het kind.


Zo weer op de foei

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:54

Nouwwwww, de oorlog jeugd heeft toch behoorlijk trauma's opgelopen en zo weer doorgegeven aan hun kinderen wbt opvoeding. Dus standaard zeggen dat ze allemaal stabiele volwassenen zijn geworden? Neuh..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37301
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:03

Ik zeg ook de meesten niet iedereen. En zij hadden echt redenen om voor hun leven te vrezen.
Dan is nu even je vrienden minder zien of een jaar studie vertraging een minimale impact daarmee. Leuk nee maar ook geen levensveranderend drama

Mijn ouders en hun familie hebben hun jeugd/begin pubertijd in oorlogstijd gehad en meer mensen in die leeftijd die ik ken die er aardig doorheen zijn gekomen. Inclusief overlevers van kampen

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:08

sureido schreef:
Nou ja, tanden op elkaar en dan is het over vind ik niet meer echt gepast aangezien dit een jaar geleden ook al gezegd werd en ik vind een jaar wel lang om je tanden op elkaar te houden.

Het is eerder: uitzitten tot het vaccin bij de meeste erin zit en dan is het (hopelijk geen nieuwe mutaties) over.

De besmettingen dalen gelukkig wel nog steeds gestaag door, dus daar zou je ook uit kunnen halen dat een avondklok niet perse daarvoor nodig is :D nu voor twee weken zou het wel goed zijn om echt even die ziekenhuizen een beetje leger te krijgen, maar als die Britse variant niet echt gaat ontploffen vind ik wel dat ie opgeheven mag worden.

Ik wilde gister nog snackjes halen bij de nachtwinkel :')

Ik moest als 36jarige met een eigen woning zeggen tegen iemand dat ik op tijd binnen moest zijn. Ik moet nog bij mijn oude huis vuil weggooien. Kan niet voor 10 uur naar buiten moet morgen dus noodgedwongen vroeg erheen.
Donderdag komt grofvuil dus woensdag gaat het voor 9 uur naar buiten. Het is niet anders

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:29

bigone schreef:
Ziekenhuisopnames zijn weer gestegen.

We weten toch inmiddels na een jaar ervaring wel dat die pas een stuk later reageren op de besmettingen :+

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:42

De daling lijkt richting een stagnatie te gaan. Ondertussen is de Britse variant aan een opmars bezig.

De scholen moeten echt weer open maar dat kan alleen als de besmettingen verder dalen.

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:45

Vandaag toch juist weer wel een flinke daling?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:00

Arabesk schreef:
De daling lijkt richting een stagnatie te gaan. Ondertussen is de Britse variant aan een opmars bezig.

De scholen moeten echt weer open maar dat kan alleen als de besmettingen verder dalen.

-700 vind ik niet echt een stagnatie ...

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:01

bigone schreef:
Ziekenhuisopnames zijn weer gestegen.


Nu.nl meldt dat het nagenoeg stabiel is gebleven. Het aantal besmettingen daalt al een ruime maand.

Electra63

Berichten: 17862
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:08

Jildau schreef:
bigone schreef:
Ziekenhuisopnames zijn weer gestegen.


Nu.nl meldt dat het nagenoeg stabiel is gebleven. Het aantal besmettingen daalt al een ruime maand.


Met dank aan de maatregelen.

Een deel van de zorg is nog steeds zwaar belast, zeker ook door het hoge verzuim onder personeel.

mika11

Berichten: 11117
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:15

Ik werk in een verpleeghuis, wij kregen vandaag net via ons werkweb een bericht dat we echt op moeten letten, echt proberen van elkaar afstand houden.
Toch steeds collega's die positief getest zijn, loopt bij ons eigenlijk op.
Maar goed, blijft ook best lastig. We hebben wel een aantal bewoners die je met zn 2en moet verzorgen dus dat sta je toch dicht bij elkaar.

Ook denk ik dat er in het algemeen genoeg mensen zijn die zich niet laten testen bij klachten, geen zin in 10 dagen thuis blijven zitten of zo.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:21

Maar ook dat is zo wisselend. Ik werk ook in de zorg maar bij ons heeft nog maar 1 collega gehad en 1 client sinds begin van de crisis. Ik denk dat veel corona word meegenomen door bijv bezoek, dat krijgen wij dan weer minder in de ggz. En ene kwestie van misschien mazzel /pech

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:23

Jildau schreef:
bigone schreef:
Ziekenhuisopnames zijn weer gestegen.


Nu.nl meldt dat het nagenoeg stabiel is gebleven. Het aantal besmettingen daalt al een ruime maand.

Ic is gedaald met 16 maar in totaal 37 mensen meer opgenomen.

Electra63

Berichten: 17862
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:27

Je wordt natuurlijk ook vaak besmet door iemand die nog niet weet dat zij ziek is.
Ik zag vorige week zondagmorgen mijn dochter.
Maandagmorgen werd zij ziek wakker en heeft zich laten testen.
Ik was echter al op mijn werk en deel een kamer met een collega.
Wij zitten op 1,5 m afstand, ik ben vrij snel naar huis gegaan.
Gevolg: mijn dochter positief, ik positief, mijn collega positief en mijn man positief.

Ann

Berichten: 13318
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:30

Heftig, Electra63! Beterschap voor jullie allemaal.

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:44

Electra63 schreef:
Je wordt natuurlijk ook vaak besmet door iemand die nog niet weet dat zij ziek is.
Ik zag vorige week zondagmorgen mijn dochter.
Maandagmorgen werd zij ziek wakker en heeft zich laten testen.
Ik was echter al op mijn werk en deel een kamer met een collega.
Wij zitten op 1,5 m afstand, ik ben vrij snel naar huis gegaan.
Gevolg: mijn dochter positief, ik positief, mijn collega positief en mijn man positief.

Dat is wel heel snel overgedragen; in één dag. Ik dacht dat er over het algemeen wat meer tijd zou zijn tussen contact moment en traceerbare infectie.
Hopelijk zijn jullie inmiddels hersteld.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:45

Ik vind het ook wel snel, vooral die collega. Denk niet dat je zeker kan zeggen dat het van jou is aangezien er tussen jou en je dochter nog incubatietijd zit.

Jildau

Berichten: 9419
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:52

bigone schreef:
Ic is gedaald met 16 maar in totaal 37 mensen meer opgenomen.


Dan kun je zeggen dat de opnames 'weer' gestegen zijn maar je kunt ook zeggen dat het gemiddeld gezien afneemt allemaal. Het is maar net wat je ermee wilt bereiken. ;) Want 37 ziekenhuis opnames, in vergelijking met de cijfers van de afgelopen tijd, is natuurlijk heel weinig.

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:59

Ik kijk naar het aantal wat in het ziekenhuis ligt, niet naar de opnames. De opnames schommelen ook net zoals de besmettingen. Daar kijk ik 1 keer per week naar als de cijfers op dinsdag bekend worden gemaakt

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:08

Het fluctueert nu nog teveel om er wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Gedrag van mensen 'betaald' zich over ca. twee weken uit.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:24

Bij mijn 2de moeder ging het dus ook zo snel als bij Electra, in een dag. Ene dag op bezoek, volgende dag werd ze ziek en kwam het contact onderzoek telefoontje omdat ze waar ze op bezoek was positief getest was. Incubatietijd kan heel kort zijn.

Electra63

Berichten: 17862
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:34

senna21 schreef:
Electra63 schreef:
Je wordt natuurlijk ook vaak besmet door iemand die nog niet weet dat zij ziek is.
Ik zag vorige week zondagmorgen mijn dochter.
Maandagmorgen werd zij ziek wakker en heeft zich laten testen.
Ik was echter al op mijn werk en deel een kamer met een collega.
Wij zitten op 1,5 m afstand, ik ben vrij snel naar huis gegaan.
Gevolg: mijn dochter positief, ik positief, mijn collega positief en mijn man positief.

Dat is wel heel snel overgedragen; in één dag. Ik dacht dat er over het algemeen wat meer tijd zou zijn tussen contact moment en traceerbare infectie.
Hopelijk zijn jullie inmiddels hersteld.



Mijn dochter is erg ziek, zij ligt al vanaf maandag heel de dag op bed (werkt in de ggz).
Mijn schoonzoon had met Kerst al Corona gehad, dus die is gelukkig beschermd.
Zij is waarschijnlijk die vrijdag daarvoor besmet door een collega.
Dinsdagavond werd ik een beetje verkouden.
Vrijdagmorgen pas laten testen (i.v.m. de 5 dagen incubatie).
Nu ben ik ook behoorlijk ziek. Vanaf zaterdag ook bijna heel de dag op bed.
Mijn man werd zaterdagmiddag ineens (erg) ziek, die heeft zich vandaag laten testen.
Mijn collega kreeg donderdag een beetje klachten en heeft zich zaterdag laten testen.
Zij krijgt vanaf vandaag ook meer klachten.

Allemaal heel verschillend, dat is het verraderlijke denk ik.
En het gaat ineens snel.

Normaal werk ik bijna volledig thuis, maar ik was per 1 januari aan een andere baan (intern) begonnen, dus vandaar dat ik af en toe op kantoor was om ingewerkt te worden.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:09

Beterschap Electra!

Maar wat is dat snel gegaan dan. Weten jullie of je de Britse variant hebt?