Avond klok en je paard/pony op doe het zelf locatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:01

Wij voeren ook voor 21.00, als we rond 20.45 voeren zijn we 21.00 thuis.
Ben wel erg blij dat het een uur later is geworden, dat geeft wat meer ruimte om alles te doen na werktijd.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 01:20

Wij voeren laatste keer om 22.30
We nemen altijd de hond mee is ook zijn laatste ronde dus we kunnen het combineren. Het scheelt wei ligt bij ons om de hoek
Rijden doen we noet meer s avonds, lukt het niet voor 20.30 dan staat hij maar wat langer stil..loopt voor de rest lekker buiten , het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 07:01

Shae schreef:
Ik vind het de grootste onzin dat paardeneigenaren vinden dat paardrijden een uitzondering moet zijn op een strenge regel in een globale pandemie.

Als rijden medisch noodzakelijk is, dan is er iets mis. Geef ze 2 weken vakantie, of ga voor of direct na je werk.

Voeren is natuurlijk ook geen acute medisch noodzakelijke zorg, plan dat gewoon zo veel mogelijk voor 9 uur.


Helemaal mee eens :j Ik stoor me de laatste dagen enorm aan het aantal paardenbezitters die menen dat zij een uitzondering moeten zijn.
Als je paard 22 uur p/d op stal staat en je persee beweging moet geven na 21u heeft dat niets met de avondklok te maken maar eerder met een slechte stal.

Voeren e.d. op een dhz stal kan prima voor 21u.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:05

Chichika schreef:
mijn paarden staan in DL, en ik rij altijd om 10 uur terug van stal. en in DL is avondkock om 9 uur s avondas. nioot problemen mee gehad met politie ....goede uitleg en je mag door

Inderdaad, ga gewoon. Je zegt dat je voor noodzakelijk verzorging paard gaat. Wat dat precies inhoudt hoeft niemand te weten.

Rutte heeft zelf al gezegd dat de avondklok niet streng gehandhaafd gaat worden. Inderdaad de zoveelste blunder, maar in dit geval: tel uit je winst.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:13

Dat hebben ze bij de politie dan niet begrepen van Rutte, want die zeggen juist meteen vanaf het begin hard te gaan handhaven. :j

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Avond klok en je paard/pony op doe het zelf locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:19

De Nederlandse politie en hard handhaven? Dat zou dan de eerste keer zijn. Ik ben benieuwd.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:45

Vjestagirl schreef:
Desi_2409 schreef:
Vjestagirl: een paar uurtjes vrije beweging is nog altijd 22 uur op stal. Voor een paard dat gewend is te trainen, buitenrijden, longeren enz vind ik dit veel te lang gedurende 2 weken...


Dat ben ik geheel met je eens :). Tijd om een stal te zoeken waar je paard wel een paardwaardig aantal uren vrije beweging krijgt.


Inderdaad. Ik erger me ook kapot aan alle paardeneigenaren die nu doen of rijden van levensbelang is. En als je op een stal staat waar je paard 22 uur aan een stuk op stal staat moet je je echt kapot schamen. Niet meer van deze tijd en te schandalig voor woorden.

Ik heb er drie in eigen beheer staan en die voer ik om 07.30 en 18.00 uur. Houden ze makkelijk vol. Het enige wat voor mij nu rot is, is sporten. Maar je plant je dag gewoon anders.

Ik vind die eigen verklaring trouwens wel echt te onzinnig voor woorden. Mijn dierenarts plaatste gisteren op Facebook dat als je tijdens de avondklok met spoed met je dier naar de kliniek moet, je wel even dat formulier moet invullen. Net of je daaraan denkt als je dier doodziek is, doe normaal man. Typisch Nederland weer. :7

ogidni
Berichten: 459
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:30

_Reneee schreef:
Inderdaad. Ik erger me ook kapot aan alle paardeneigenaren die nu doen of rijden van levensbelang is. En als je op een stal staat waar je paard 22 uur aan een stuk op stal staat moet je je echt kapot schamen. Niet meer van deze tijd en te schandalig voor woorden.

Ik heb er drie in eigen beheer staan en die voer ik om 07.30 en 18.00 uur. Houden ze makkelijk vol. Het enige wat voor mij nu rot is, is sporten. Maar je plant je dag gewoon anders.

Ik vind die eigen verklaring trouwens wel echt te onzinnig voor woorden. Mijn dierenarts plaatste gisteren op Facebook dat als je tijdens de avondklok met spoed met je dier naar de kliniek moet, je wel even dat formulier moet invullen. Net of je daaraan denkt als je dier doodziek is, doe normaal man. Typisch Nederland weer. :7


En wat is het voor moeite om alvast zo'n formulier uit te printen, grotendeels in te vullen en in je auto of handtas te leggen? Dan hoef je alleen nog maar in te vullen waarom je op straat bent.

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:43

Van schrijver Godfried Bomans geleerd:"waar een wil is, is een weg, waar onwil is een argument." Zo waar.

Succes jullie en natuurlijk als het niet anders kan mag je laat nog met verklaring op zak de paarden eten en drinken geven, de hond uitlaten, spoed (dieren)arts bezoek etc.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 09:53

Hier is het duidelijk je mag en kan tot 20.30/45 op stal zijn en dan naar huis.
Ik vind het geen probleem zo deed ik het anders ook!

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:02

Marisje76 schreef:
Wij voeren laatste keer om 22.30
We nemen altijd de hond mee is ook zijn laatste ronde dus we kunnen het combineren. Het scheelt wei ligt bij ons om de hoek
Rijden doen we noet meer s avonds, lukt het niet voor 20.30 dan staat hij maar wat langer stil..loopt voor de rest lekker buiten , het is niet anders.


Wij staan ook dichtbij, helaas alleen geen hond meer, dus dat gaat voor ons niet op...
Dat deden wij inderdaad ook vaak de laatste voorronde.

Nu 20.45 voeren als we klaar zijn op stal en dan gauw naar huis.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:08

Vala schreef:
Denken in oplossingen en niet in problemen. Misschien is er een stalgenoot die je paard extra kan losgooien of longeren?


Dit en anders eerder naar bed en 's morgens vroeger de wekker en je paard rijden voor je gaat werken?

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:33

Ze staan bij ons overdag in de paddock, als wij gelijk na ons werk naar stal gaan hebben we tijd genoeg om alles te doen en ze beweging te geven.
Ik ben erg blij dat het een uurtje later is geworden die avondklok.

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:35

Dat scheelt wel echt enorm inderdaad, hier ook.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:42

Waarom vinden paardeneigenaren dat ze een uitzondering zijn?
Een paard gaat niet dood van een uur vroeger eten (desnoods geef je meer).
Mijn paard word al 8 jaar niet gereden en leeft nog steeds :Y) (staat wel de gehele dag buiten)

Normaal ging ik altijd in de avond naar het paard, nu zal dit naar een eerder tijdstip verzet moeten worden.
Jammer dan, maar omdat ik een paard heb vind ik mezelf geen uitzondering en het niet rechtvaardigen om de randjes op te zoeken.
Alleen wanneer ze ziek zijn of op gezette tijden medicijnen moeten hebben (ken alleen geen medicijn die op een stipte tijd gegeven dient te worden) zal ik van de mogelijkheid gebruik maken, anders niet.

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:51

_Reneee schreef:
Inderdaad. Ik erger me ook kapot aan alle paardeneigenaren die nu doen of rijden van levensbelang is. En als je op een stal staat waar je paard 22 uur aan een stuk op stal staat moet je je echt kapot schamen. Niet meer van deze tijd en te schandalig voor woorden.

Ik heb er drie in eigen beheer staan en die voer ik om 07.30 en 18.00 uur. Houden ze makkelijk vol. Het enige wat voor mij nu rot is, is sporten. Maar je plant je dag gewoon anders.

Ik vind die eigen verklaring trouwens wel echt te onzinnig voor woorden. Mijn dierenarts plaatste gisteren op Facebook dat als je tijdens de avondklok met spoed met je dier naar de kliniek moet, je wel even dat formulier moet invullen. Net of je daaraan denkt als je dier doodziek is, doe normaal man. Typisch Nederland weer. :7


Gewoon alvast downloaden en op een zichtbare plek leggen met een pen erbij. Zo heb ik dat nu gedaan. Ga er niet vanuit dat ik hem nodig heb. Maar heb hem voor het geval dat ik wel op pad moet met paard, hond of mijn vader. Dan heb ik hem klaarliggen. Is heel snel ingevuld, zag ik.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:53

Inderdaad slim om er voor nood eentje klaar te hebben liggen.
Je weet nooit...

FriesWytske
Berichten: 9904
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:54

Nouvel schreef:
Inderdaad slim om er voor nood eentje klaar te hebben liggen.
Je weet nooit...


Ja, want dan zal je net zien dat je op pad moet. En om hem dan nog te moeten downloaden, geeft alleen maar meer stress. En denk dat je die op dat moment wel genoeg hebt.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:03

Volgens mij een beetje offtopic, de vraag van de TS is:

Ik ben benieuwd hoe jullie het organiseren m.b.t. de avond/corona klok is ingesteld door de overheid. Hoe gaan jullie het organiseren als je op doe het zelf locatie staat met je paarden verzorgen/voeren? "

Er loopt nog een avondklok topic [CV] Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:11

LiselotZorro schreef:
Inderdaad, ga gewoon. Je zegt dat je voor noodzakelijk verzorging paard gaat. Wat dat precies inhoudt hoeft niemand te weten.

Rutte heeft zelf al gezegd dat de avondklok niet streng gehandhaafd gaat worden. Inderdaad de zoveelste blunder, maar in dit geval: tel uit je winst.


Maar wel zaniken dat de regels steeds strenger worden.


En w.b. het formulier: je mag hem ook online invullen. Maar als echt iedere minuut telt kun je uitgaan van een calamiteit en daar heb je geen formulier bij nodig.

Citaat:
Wanneer is een ‘Eigen verklaring avondklok’ niet verplicht?
Dit is het geval voor:

Agenten, opsporingsambtenaren, brandweer- en ambulancemedewerkers.
Verantwoordelijken voor personenvervoer: treinmachinisten, conducteurs, metro- en trambestuurders en buschauffeurs. Geldt ook voor taxichauffeurs, vliegtuigcrew en passagiersscheepvaartbemanning.
Internationaal goederenvervoer vanwege Europese afspraken.
Het aangelijnd uitlaten van een hond.
Reizigers die vanuit het buitenland naar Nederland reizen. Zij mogen vormvrij aantonen dat zij uit het buitenland komen en dat het noodzakelijk is om op die tijd onderweg te zijn.
Indien iemand dak-of thuisloos is en niet in maatschappelijke opvang terecht kan.
Bij een noodsituatie.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 11:52

Voor mij is het niet zo'n probleem. Doe wel alles zelf. Normaal ben ik tussen 21.15/21.30 thuis. Heb me voor genomen om gewoon overdag te gaan mesten en/of rijden en dan heb ik in de avond genoeg tijd om de normale dingen te doen en voor 21.00 thuis te zijn. Gister was ik 2 min te laat thuis. Dus dat moet wel gaan lukken.
Wel blij dat het 21.00 uur is geworden en niet 20.30. Geeft iets meer ruimte in de avond.

In het weekend ben ik altijd wel vroeger thuis. En geef dan inderdaad wat meer hooi zodat ze genoeg hebben tot de volgende ochtend. Ik ga verder niet vroeger naar stal dan anders.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:04

Desi_2409 schreef:
Vjestagirl: een paar uurtjes vrije beweging is nog altijd 22 uur op stal. Voor een paard dat gewend is te trainen, buitenrijden, longeren enz vind ik dit veel te lang gedurende 2 weken...


voor 2 weken redden ze het wel hoor. gaat hij echt niet dood van

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:10

wel grappig...een groot deel hier blaast vd hoogste toren dat mensen zich gewoon aan de maatregelen moeten houden. Asociaal als je het niet doet. En nu het diegenen zelf raakt kan een deel dus ineens niet voor 21 uur paard verzorgen of is rijden essentieel (wat natuurlijk kolder is.Een paard kan prima zonder rijden).

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:14

_Reneee schreef:
Inderdaad. Ik erger me ook kapot aan alle paardeneigenaren die nu doen of rijden van levensbelang is. En als je op een stal staat waar je paard 22 uur aan een stuk op stal staat moet je je echt kapot schamen. Niet meer van deze tijd en te schandalig voor woorden.


Nou inderdaad zeg.

Wat een Ja Maars ook. Vond de quote van Pien ook erg goed.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Avond klok en je paard/pony op doe het zelf locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:17

Kan er misschien één topic over hoe je de avondklok moet managen wat betreft je paarden de avondklok niet veranderen in een discussie?