Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:06

Keet schreef:
Gewoon het idee dat je nergens heen kán.
Niet dat ik overal heen wíl maar gewoon het feit dat het niet kán is irritant :+

Maar de sokkenissue begint wel groot te worden dus uit het werk maar langs de AH om te kijken of ze daar haar maat hebben. De sokken van haar broer zijn te groot

Welke maat heeft mup nu?
Dan stuur ik ze naar je op!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:09

Uhmn 28/29 maar denk dat de AH ze wel heeft :) Ik hou je in mijn achterhoofd :)

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:51

sureido schreef:
Lekker wijntje op het terras en alle aankopen bekijken :+


Jaaa. Tussendoor al even neuzen in de tassen en je dan bedenken dat je toch nog eventjes terug wilt naar die ene winkel omdat je dat truitje ook in een andere kleur wilt.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:58

Jolien87 schreef:
sureido schreef:
Lekker wijntje op het terras en alle aankopen bekijken :+


Jaaa. Tussendoor al even neuzen in de tassen en je dan bedenken dat je toch nog eventjes terug wilt naar die ene winkel omdat je dat truitje ook in een andere kleur wilt.



Bedenken hoe je de iets uit de hand gelopen aankopen thuis gaan verantwoorden... :+ Man, hoe lang is het niet geleden dat ik heb kunnen zeggen 'nieuw? nee hoor, dit heb ik al tijden, jij let ook nooit op wat ik aanheb hè' :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:04

JoT schreef:
Bedenken hoe je de iets uit de hand gelopen aankopen thuis gaan verantwoorden... :+ Man, hoe lang is het niet geleden dat ik heb kunnen zeggen 'nieuw? nee hoor, dit heb ik al tijden, jij let ook nooit op wat ik aanheb hè' :D


Dat heb ik voornamelijk met kinderkleding :+ Nieuw? Nee joh, dat hebben ze al tijden :D
Duur? Nee joh, uitverkoopgelukje :D

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:20

Haha precies dat! Ik bedacht me ook dat ik het afgelopen jaar maar één paar schoenen heb gekocht. Dat is in mijn geval echt heel uitzonderlijk. :')

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:48

Weet je dat ik dat nog steeds doe bij mijn ouders.

Ik woon alleen. Heb mijn eigen huis.
Eigen inkomen waarvan ik goed kan rondkomen.

Maar als ik iets nieuws aan heb en ik ga naar mijn ouders. Zeg ik nog steeds: Was een koopje of: nee hoor. Dat heb ik al heel lang.
Super stom. Want ik hoef ze helemaal geen verantwoording af te leggen.

Maar het is nog steeds een gewoonte.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:19

daantjuhhh schreef:
Weet je dat ik dat nog steeds doe bij mijn ouders.

Ik woon alleen. Heb mijn eigen huis.
Eigen inkomen waarvan ik goed kan rondkomen.

Maar als ik iets nieuws aan heb en ik ga naar mijn ouders. Zeg ik nog steeds: Was een koopje of: nee hoor. Dat heb ik al heel lang.
Super stom. Want ik hoef ze helemaal geen verantwoording af te leggen.

Maar het is nog steeds een gewoonte.


Klinkt heel herkenbaar :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:43

Ik heb sokken bij zeeman besteld voor 6 personen, nog wat kledingstukken voor de kinderen en 6 lakens alvast voor de zomer, gratis verzenden want was 122 euro totaal :x

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:53

Pff mis vandaag de Hema even extra hoor. Vriend is morgen jarig en dacht even ballonnen en slingers te halen bij de Jumbo, waardeloos assortiment. De Hema heeft juist altijd zulk leuk spul.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:57

corinep schreef:
Ik heb sokken bij zeeman besteld voor 6 personen, nog wat kledingstukken voor de kinderen en 6 lakens alvast voor de zomer, gratis verzenden want was 122 euro totaal :x


Ze hebben alleen sneakersokken online :(
Morgen even sokken roggelen :)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:19

Keet schreef:
corinep schreef:
Ik heb sokken bij zeeman besteld voor 6 personen, nog wat kledingstukken voor de kinderen en 6 lakens alvast voor de zomer, gratis verzenden want was 122 euro totaal :x


Ze hebben alleen sneakersokken online :(
Morgen even sokken roggelen :)


Ik heb idd ook alvast sneakersokken gekocht, voor volwassenen en baby wel lange sokken gevonden. Vond de website wel heel raar. Zag maar heel beperkt assortiment vanuit het menu. Toen ik vervolgens de zoekfunctie gebruikte kreeg ik veel meer te zien. Zowel op laptop als mobiel ook compleet ander assortiment bij gebruik van het zoekveld.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:08

Voor wat betreft het gebrek aan kaarsen in de winkels: de Jumbo had hier gisteren enorme bakken vol met waxinelichtjes. Volgens mij heeft meneer de supermarkteigenaar een gat in de markt ontdekt.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:21

Waxinelichtjes en kaarsen zijn er genoeg bij de AH of Kruidvat.

Momenteel ben ik vaste klant bij de wehkamp en bol.com, zo haal je gewoon alles in huis.
Ik kan er wel aan wennen, alleen de action is leuk om op een rustige dag even door te neuzen, verder mis ik helemaal niks hihi.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:32

De AH heeft hier al zeker 4 weken geen waxinelichtjes, ik heb er een paar gebietst van mijn schoonmoeder :+

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:17

Jolien87 schreef:
Haha precies dat! Ik bedacht me ook dat ik het afgelopen jaar maar één paar schoenen heb gekocht. Dat is in mijn geval echt heel uitzonderlijk. :')


Kun je nagaan hoeveel geld je hebt bespaard :+

Ik mis vooral het gemak van even iets ophalen..
De stekker van de trailer is kapot, normaal rij je even langs de bouwmarkt ofzo koop je een stekker van een paar euro, en nu moet ik online een duurdere bestellen.

En in onze eigen winkel mis ik vooral de klanten :j

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:27

Nou, gek genoeg heb ik niet echt het idee dat ik nu geld overhoud. >;)

Ja, even snel iets ophalen in een winkel gaat nu niet zo makkelijk. Inderdaad erg lastig als het gaat om iets wat kapot is en vervangen moet worden.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:53

Ik vind het nu best jammer dat Alexandrium niet open is. Had graag allemaal dingen voor mijn nieuwe woning gehaald

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:05

Ik heb eens heel hard zitten nadenken welke winkel(s) ik tot nu toe heb gemist, maar dat zijn er bar weinig. Zeg maar gerust geen. Naar de voerboer en de supermarkt kan ik nog steeds: de ene week voor twee weken aan paardenvoer, de andere week voor twee weken aan mensenvoer. Yoghurt, fruit en groente vul ik 1x per week aan bij de buurtsuper op de hoek.

Ik blijk zelfs te kunnen leven zonder een fysieke HEMA :)) Ik heb al wel weer een lijstje klaarliggen. Dit weekend nog even goed bedenken of ik nog meer nodig heb en dan gaat er volgende week weer een bestelling uit. Aan 25 euro zit ik al wel.

Aan geld overhouden doe ik niet :+ Ik koop elke maand cd's (wat ik normaal gesproken bij concerten zou doen), ik koop boeken (gewoon omdat ik het leuk vind om boeken te kopen) en ik heb vorige week eindelijk eens een printer gekocht omdat ik het voorlopig niet zie gebeuren dat ik terug naar kantoor kan. Alleen aan kleding geef ik al maanden geen geld uit, ik kom toch nergens. :))

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:07

Ik kwam er dus tijdens mijn verhuizing achter hoeveel kleding ik heb. En schrok daar best wel van

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:10

Nou hè? Verhuizingen zijn wat dat betreft best confronterend. :=

Maar het kan ook wel motiveren om voorlopig niets nieuws te kopen. Dat had ik al toen ik laatst na jaren de kelderkast weer eens opruimde. Ik ben een hoop spul tegengekomen waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had, maar het is nog wel bruikbaar. Daar hoef ik dan ook even niet voor naar de winkel. :))

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:11

Dat geld besparen lijkt hier ook niet te lukken..
Alle winkels zijn dicht, we kunnen niet uit eten, niet naar de bios.. ik dacht eerst ook dat zal flink geld besparen, maar vooralsnog heb ik niet het idee dat er meer geld overblijft dan anders -O-

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:13

Oh ja, uit eten... Dat doe ik nu vaker dan voordat de horeca op slot ging. Als in: ik bestel nu vaker een bezorgmaaltijd, vanuit de gedachte 'support your locals'. Eerder was dat dan gewoon een frietje als ik eens geen zin had om te koken.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:41

Ik heb nu redelijk vaak eten wat ik thuis bezorgt krijg. En online shoppen is nog erger dan in een winkel.. Ik hou me nu meer in maar in december had ik wekelijks pakketjes ook gewoon huishoudelijke dingen tot sokken of voor de katten.

Ondertussen mis ik voor al de kring loop big bazar action zeeman wibra

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:50

Ik merk juist dat als ik online eten bestel, dat ik dan een stuk goedkoper uit ben..
Als ik dan voor 70 euro in mn 'winkelmandje' heb, bedenk ik me nog eens, terwijl als we in een restaurant 100 euro uitgeven, we er toch pas achterkomen als het al op is :+