Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:34

Haha die is goed he :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:38

secricible schreef:
Dit is demonstreren noch "koffie drinken". De FB pagina van WE ook. Echt, schandalig.

Ik snap ineens wat je hiermee bedoelt, ik word echt misselijk van die flyer met al die data en demonstraties :( Echt walgelijk gewoon. Waarom doen mensen dit? Waar zit je dan met je hoofd?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:43

Magrathea schreef:
secricible schreef:
Dit is demonstreren noch "koffie drinken". De FB pagina van WE ook. Echt, schandalig.

Ik snap ineens wat je hiermee bedoelt, ik word echt misselijk van die flyer met al die data en demonstraties :( Echt walgelijk gewoon. Waarom doen mensen dit? Waar zit je dan met je hoofd?


Dat, en de opruiende teksten als agenten die vervolgd moeteb worden voor moord omdat ze met een waterkanon schieten.
Maar over de relschoppers met vuurwerk, stenen en ploertendoders geen woord. Gewoon propaganda en opruiing.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:47


BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:00

Doe opdracht.

Wij, de nette mensen hebben hier zo voor gewaarschuwd. Geweld gaat altijd verkeerd.

Ik zie echt walgelijke berichten van toetsenbord terroristen over dat je dat kan verwachten als je naar een verboden demonstratie gaat.

Denk na, geweld tegen vreedzame burgers mag nooit, ongeacht of er relschoppers tussen zitten.

Of die relschoppers bij de politie zitten of mensen zijn die de vreedzame demo's komen verstoren, zullen we de komende dagen zien.

Burgemeesters die dit hebben bevolen, treed onmiddelijk af! Geweld tegen de eigen burgers is niet goed te praten. Wij zullen massaal aangifte doen.

Burgemeesters die het geweld van de politie goedkeuren, Het zou jullie sieren je grote mond te houden en de onderzoeken af te wachten.

Voor de mensen die koken van woede, kalmeer, de strijd is veel groter dan een paar politieagenten die te losse handjes hebben. Eerst even slapen en morgen allemaal naar het politiebureau, aangifte doen.

Volgend weekend zal het waarschijnlijk 10x groter worden, de veenbrand waar we al maanden voor hebben gewaarschuwd is nu aan de oppervlakte.

Aan de beleidsmakers, treed direct terug, laat een ander team de rest van de crisis afhandelen, jullie aanwezigheid is olie op het vuur.

Bovenstaand :
Willem Engel zijn reactie op Facebook met ook nog een foto van een mishandeld kind erbij, lees tussen de regels door, hij roept vanuit zijn kamertje weer op tot geweld . Achterlijke gevaarlijke gladiool .

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:11

Hij is nog veel erger en fouter dan gedacht. Zijn achternaam krijgt een steeds cynischer lading.

Ik krijg het idee dat e.e.a. geïnspireerd is door wat er recent in Washington is gebeurd.
Walgelijk.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:14

Askja schreef:
Hij is nog veel erger en fouter dan gedacht. Zijn achternaam krijgt een steeds cynischer lading.

Ik krijg het idee dat e.e.a. geïnspireerd is door wat er recent in Washington is gebeurd.
Walgelijk.



Inderdaad, hij lijkt op zo'n Q-Anon-idioot.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:19

secricible schreef:
safina schreef:
Zijn dit nog gewone coronademonstranten of zijn dit gewoon die harde kern hooligans die al jaren elke gelegenheid aangrijpen om te rellen?


Die zijn het ja. Maar ondertussen gooit WE olie op het vuur, ipv afstand nemen van dit soort imbecielen.
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 25-01-21 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:22

CharleyT schreef:
secricible schreef:

Die zijn het ja. Maar ondertussen gooit WE olie op het vuur, ipv afstand nemen van dit soort imbecielen.


Niet mee eens, ME doet z'n werk. Noodzakelijk geworden door gedrag mafklappers.

Volgens mij stond WE voor Willem Engel? Of begreep ik het verkeerd?

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:24

Klopt, Urielle. WE = Willem Engel.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:30

Ann schreef:
Klopt, Urielle. WE = Willem Engel.


Oeps oeps oeps, mijn fout. Meer koffie nodig.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:10

@Daphara
En geen 1 van zijn "vrienden"geeft aan dat je zulke dingen niet bespreekt op FB?!
Daarnaast mogen kinderen vanaf 16 medische handelingen ondergaan zonder dat ze toestemming van hun ouders hoeven te hebben.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:35

CharleyT schreef:
Ann schreef:
Klopt, Urielle. WE = Willem Engel.


Oeps oeps oeps, mijn fout. Meer koffie nodig.

Nee geeft niet. Maar ik voelde me ineens zo stom dat ik er Willem Engel van had gemaakt dat ik het toch maar even vroeg :')

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:39

Ik bedoelde idd Willem engel haha :D
Het doet me wel deugd dat op fb onder nieuwsberichten over de rellen NL nu opstaat. Voorheen was 80% wappies, nu vooral mensen die het beu zijn dat mensen zich zo misdragen.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:42

Ja dat viel me ook op.
De tendens is je mag het niet eens zijn met het beleid, maar het is democratisch gekozen en dit gedrag gaat nergens over.
Mooi om te zien en hopelijk geeft het wat randwappies weer een normaler referentiekader.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:48

Die rellen hebben niets meer met viruswaanzin te maken, maar zijn wel pure waanzin.

Dat iemand demonstreert prima
Eens een keer burgerlijk ongehoorzaam is, mits het geen anderen schaadt, ook nog oke.
Dat je je mening overal verkondigt: irritant maar ga vooral je gang wat mij betreft.


Maar dingen doen die een ander ernstige schade toebrengen, nee. Dat is echt iets anders.



Virusmaatregelen en de onvrede daarover zijn hier alleen nog maar de aanleiding. Want er moet een aanleiding zijn.
De mensen die hier zo te keer gaan, hebben voor een deel zelfs níets meer met dat doel (demonstratie maatregelen/virus) van doen.

Het rellen om het rellen is belangrijker geworden dan de aanleiding.
En daar vind ik dus wél wat van.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:00

Ik snap gewoon niet hoe die mensen met hun vinger durven te wijzen naar anderen.. "Het is de schuld van de ja-knikkers", "het is de schuld van de overheid", "het is de schuld van de wetenschappers"..
Nee, bullshit! Het is de schuld van de wappies die zich niet aan de regels houden. Als iedereen zich gewoon voor kerst twee weken lang gedeisd had gehouden, netjes binnen was gebleven, en zich met klachten had geïsoleerd dan was het allemaal niet eens nodig geweest, dan had iedereen nu weer kunnen winkelen, uiteten en bij familie op bezoek kunnen gaan..
Ik snap écht niet waarom dit niet tot dat soort mensen doordringt..

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:05

8nnemiek schreef:
Ik snap gewoon niet hoe die mensen met hun vinger durven te wijzen naar anderen.. "Het is de schuld van de ja-knikkers", "het is de schuld van de overheid", "het is de schuld van de wetenschappers"..
Nee, bullshit! Het is de schuld van de wappies die zich niet aan de regels houden. Als iedereen zich gewoon voor kerst twee weken lang gedeisd had gehouden, netjes binnen was gebleven, en zich met klachten had geïsoleerd dan was het allemaal niet eens nodig geweest, dan had iedereen nu weer kunnen winkelen, uiteten en bij familie op bezoek kunnen gaan..
Ik snap écht niet waarom dit niet tot dat soort mensen doordringt..


En al was het nu al goed genoeg om open te gaan: Als de overheid had gekozen om zich weer afwachtend op te stellen tov de britse variant (ipv vooruitdenkend zoals nu) was het weer gezeik geweest als er straks veel besmettingen waren door die britse variant. Want dan hadden ze weer niet op tijd ingegrepen.

Kortom: ze kunnen het nooit goed doen.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:07

IMANDRA schreef:
8nnemiek schreef:
Ik snap gewoon niet hoe die mensen met hun vinger durven te wijzen naar anderen.. "Het is de schuld van de ja-knikkers", "het is de schuld van de overheid", "het is de schuld van de wetenschappers"..
Nee, bullshit! Het is de schuld van de wappies die zich niet aan de regels houden. Als iedereen zich gewoon voor kerst twee weken lang gedeisd had gehouden, netjes binnen was gebleven, en zich met klachten had geïsoleerd dan was het allemaal niet eens nodig geweest, dan had iedereen nu weer kunnen winkelen, uiteten en bij familie op bezoek kunnen gaan..
Ik snap écht niet waarom dit niet tot dat soort mensen doordringt..


En al was het nu al goed genoeg om open te gaan: Als de overheid had gekozen om zich weer afwachtend op te stellen tov de britse variant (ipv vooruitdenkend zoals nu) was het weer gezeik geweest als er straks veel besmettingen waren door die britse variant. Want dan hadden ze weer niet op tijd ingegrepen.

Kortom: ze kunnen het nooit goed doen.


Ja inderdaad. Te vroeg of te laat, of gewoon helemaal niet, want "dor hout"... Moeilijk goed doen bij sommige mensen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:05

Inderdaad, al een jaar horen we van velen dat de overheid te laat ingrijpt, nu zijn ze er een keer op tijd bij en alert en deugt het weer niet.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:32

8nnemiek schreef:
Ik snap gewoon niet hoe die mensen met hun vinger durven te wijzen naar anderen.. "Het is de schuld van de ja-knikkers", "het is de schuld van de overheid", "het is de schuld van de wetenschappers"..
Nee, bullshit! Het is de schuld van de wappies die zich niet aan de regels houden. Als iedereen zich gewoon voor kerst twee weken lang gedeisd had gehouden, netjes binnen was gebleven, en zich met klachten had geïsoleerd dan was het allemaal niet eens nodig geweest, dan had iedereen nu weer kunnen winkelen, uiteten en bij familie op bezoek kunnen gaan..
Ik snap écht niet waarom dit niet tot dat soort mensen doordringt..


Omdat ik dit niet geloof. Ik geloof niet dat als we nog meer thuis waren gebleven nu alles open was geweest. En even voor de duidelijkheid, ik houd me wel aan de regels. Ook als de besmettingen dalen komen er strengere regels want Britse variant of wat voor variant dan ook. Ik denk dat we te bang zijn (en misschien terecht) dat het dan binnen de kortste keren weer uit de hand loopt met de besmettingen. Dus die 'als we allemaal nog beter ons best hadden gedaan was alles alweer open' geloof ik niet. Dus daarom dringt dat niet tot me door al behoor ik niet 'tot dat soort mensen'.

En om nou de schuld van de besmettingen helemaal volledig bij het volk te leggen vind ik ook niet terecht.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:33

bigone schreef:
Inderdaad, al een jaar horen we van velen dat de overheid te laat ingrijpt, nu zijn ze er een keer op tijd bij en alert en deugt het weer niet.


Op tijd? Dat ze afgelopen woensdag eindelijk besloten hebben dat het met die tig vluchten uit Engeland elke dag maar eens afgelopen moet zijn? Dat zijn dingen waar ik met de pet niet bij kan en wat veel eerder had gemoeten.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:39

Het is wel "het volk" die het virus verspreid, niet Rutte, niet de regering. En dat verspreiden zal in veel gevallen totaal onbewust zijn, werken terwijl je niet ziek bent en toch positief bvb.
In Engeland hebben ze als cadeautje aan de bevolking twee weken voor kerst de regels flink versoepeld , Ierland ook, kijk even hoe het daar ging dus thuisblijven is zeker wel van belang.

En op je post over vliegen, een regering maakt afwegingen tussen maatregelen en economie. Sta ik achter alle regels, zeker niet, sommige schieten hun doel voorbij. En sommigen hadden veel strenger gemogen of beter doordacht. Maar het is zo prettig om iemand anders (regering)op z'n flikker te geven en niet naar het aandeel van de bevolking te kijken. Waar het gezonde verstand bij een aantal is gebleven? Of misschien komt het er nu pas uit dat ze dat nooit hadden.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:10

bigone schreef:
Het is wel "het volk" die het virus verspreid, niet Rutte, niet de regering. En dat verspreiden zal in veel gevallen totaal onbewust zijn, werken terwijl je niet ziek bent en toch positief bvb.
In Engeland hebben ze als cadeautje aan de bevolking twee weken voor kerst de regels flink versoepeld , Ierland ook, kijk even hoe het daar ging dus thuisblijven is zeker wel van belang.

En op je post over vliegen, een regering maakt afwegingen tussen maatregelen en economie. Sta ik achter alle regels, zeker niet, sommige schieten hun doel voorbij. En sommigen hadden veel strenger gemogen of beter doordacht. Maar het is zo prettig om iemand anders (regering)op z'n flikker te geven en niet naar het aandeel van de bevolking te kijken. Waar het gezonde verstand bij een aantal is gebleven? Of misschien komt het er nu pas uit dat ze dat nooit hadden.



Inderdaad.
Altijd kritiek en altijd commentaar, zonder vaak enig kennis van zaken.
Je ziet het heel de dag voorbij komen op Social Media en ook op Bokt. ;)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:11

Jildau schreef:
bigone schreef:
Inderdaad, al een jaar horen we van velen dat de overheid te laat ingrijpt, nu zijn ze er een keer op tijd bij en alert en deugt het weer niet.


Op tijd? Dat ze afgelopen woensdag eindelijk besloten hebben dat het met die tig vluchten uit Engeland elke dag maar eens afgelopen moet zijn? Dat zijn dingen waar ik met de pet niet bij kan en wat veel eerder had gemoeten.


Het gaat er even om dat er nu, met de britse variant in het vooruitzicht, al preventief maatregelen zijn genomen (verlengde lockdown, avondklok, #bezoek). Niet over één specifieke maatregel.

Want men roept nu "ja maar qua cijfers gaat het goed die maatregelen zijn veel te streng huilie huilie" terwijl, als ze dit niet zouden doen, men straks roept "ja maar de overheid had veeeeeel eerder in moeten grijpen want britse variant is nu rampant in Nederland!!1!".